Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wij hebben onze indy in okt als 5 maanden oude pup uit bulgarije gekregen.
nou weten wij natuurlijk niet wat voor ras zij is. wij en meerdere mensen om ons heen denken dat zij voor een grootdeel
een wolfhond is. mischien dat er hier een rasdeskundige is die kan zien wat zij is.
ik denk wat Nanna zegt Husky mix herder. evt Malamute x Herder ook goed mogelijk. Maar denk eerder Husky. overgens kan het ook een heeel andere kruising zijn.
Ik vind zelf de staart wat apart.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
toots schreef:ik denk wat Nanna zegt Husky mix herder. evt Malamute x Herder ook goed mogelijk. Maar denk eerder Husky. overgens kan het ook een heeel andere kruising zijn.
Ik vind zelf de staart wat apart.
haar staat is net zoals de tsjechoslowaakse wolfhond zoals we de foto's op internet hebben gezien.
ik heb namelijk een zwart witte teef en dat is kruising husky/bordercollie
en indy heeft wel dezelfde streep op haar neus.
Ik zie er ook geen wolfhond in. Het hoofd heeft niets van een wolfhond. En voor zover ik kan zien zijn bouw ook niet: hij lijkt wat korte poten met wat rond bot te hebben voor wolfhond. Ik denk dat het een kruising duitse herder x husky is. Ik vind zelfs dat het lijkt of er wat Akita bloed doorheen zit...
Mooie hond!
Ik denk dat veel mensen denken dat het een wolfhond is door de kleur. Hij lijkt wat wolfsgrauw te zijn, maar is het niet. Volgens mij is hij gestroomd met wat grijs er doorheen.
edit*: de staart is juist niet wolf-achtig. Jouw hond heeft een wit(achtig) uiteinde aan de staart, terwijl de wolfhond een zwarte staartpunt heeft.
freskin schreef:Ik zie er ook geen wolfhond in. Het hoofd heeft niets van een wolfhond. En voor zover ik kan zien zijn bouw ook niet: hij lijkt wat korte poten met wat rond bot te hebben voor wolfhond. Ik denk dat het een kruising duitse herder x husky is. Ik vind zelfs dat het lijkt of er wat Akita bloed doorheen zit...
Mooie hond!
Ik denk dat veel mensen denken dat het een wolfhond is door de kleur. Hij lijkt wat wolfsgrauw te zijn, maar is het niet. Volgens mij is hij gestroomd met wat grijs er doorheen.
edit*: de staart is juist niet wolf-achtig. Jouw hond heeft een wit(achtig) uiteinde aan de staart, terwijl de wolfhond een zwarte staartpunt heeft.
oke haha dan neem ik het helemaal terug. maar gewoon een mooie mix hond hahaha
ja dat is ze zeker mooi hihi wij zijn dan ook heel trots dat wij haar baasjes mogen zijn:D:D
en toch blijf je wel met de vraag zitten wat erin zit hihi
freskin schreef:Ik zie er ook geen wolfhond in. Het hoofd heeft niets van een wolfhond. En voor zover ik kan zien zijn bouw ook niet: hij lijkt wat korte poten met wat rond bot te hebben voor wolfhond. Ik denk dat het een kruising duitse herder x husky is. Ik vind zelfs dat het lijkt of er wat Akita bloed doorheen zit...
Mooie hond!
Maakt niet uit, toch? Het is een prachtige hond! De kruising zal altijd wel raden blijven, denk ik
Kijk, hier is een Tsjech. Let op de staart, en de lange benen:
Mooie hond!
Maakt niet uit, toch? Het is een prachtige hond! De kruising zal altijd wel raden blijven, denk ik
en hier jullie knappe meid:
klopt de staart is idd net een andere kleur hahah
het maakt ook niet uit ze is idd gewoon prachtig
Leuk!
in Bulgarije zijn heel erg veel honden zo grauw van kleur. Typisch is dat. Wellicht dat er ergens toch wat wolfshond-achtigen en huskey-achtigen in zitten, ver weg. Maar dat fokt maar daar, ze kan best een kruising tussen 8 verschillende rassen zijn
SannePP schreef:Leuk!
in Bulgarije zijn heel erg veel honden zo grauw van kleur. Typisch is dat. Wellicht dat er ergens toch wat wolfshond-achtigen en huskey-achtigen in zitten, ver weg. Maar dat fokt maar daar, ze kan best een kruising tussen 8 verschillende rassen zijn
Via welke stichting hebben jullie haar?
dat klopt dat ze daar veel herderkruisingen + nog wat hebben haha
wij hebben haar via de stichting vd ovidefarm
ik trainde daar met onze husky/bordercollie kruising en toen kwamen ze met haar als klein puppie naar buiten en was meteen verkocht.
het ging ook goed met de andere honden dus dat was perfect.
Mooie hond!
en hier jullie knappe meid:
wij hebben haar net opgemeten haar schofthoogte is 60cm en ze weegt ongeveer 24 kilo
dus ze is wel net zo groot als de tsjechoslowaak alleen de foto lijkt ze klein.
hihi maar het maakt niet uit het is een prachtige hond. alleen wel altijd leuk om te weten
SannePP schreef:Ow de Ovidefarm, die ken ik wel. Zij werkten toen nog samen met de sttichtting waar ik vrijwilliger was. Fijn dat jullie haar Geadopteerd hebben.
oo dat is leuk. welke stichting ben jij vrijwilliger van?
mischien dat je mijn moeder ook kent lisa longdon van lady's resceudogs?