Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Imago en reputatie rashond

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Asta

Re: Imago en reputatie rashond

Ongelezen bericht door Asta »

Jeetje wat een verspilling van het geld, intrappen van alle open deuren die er maar zijn zeg. En welke mafkees maakt een presentatie met zoveel sheets, zoveel tekst. Snurkse maar :hmmm: Iets met de bel horen luiden en de klepel niet kunnen vinden?
verkadej
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door verkadej »

gelezen, en in bijna elke presentatie zit iets van waarheid.

Rashond en gezondheid gaat niet altijd samen. En de ras vereniging heeft niet altijd voor ogen wat het beste is voor de gezondheid van de honden, maar vaak wel voor het in stand houden van het uiterlijk.
Fokkers hebben in mijn ogen vaak niet altijd het welzijn van de hond voor ogen, ik vind 40witte herder pups in een woonwijk in een jaar toch veel ook al hebben ze een stamboom. Als een fokker tegen mij zegt als we komen kijken bij een nest van 10 die 8 weken zijn: kijk net geboren, jammer dat er maar 4 in zaten, krijg ik toch bedenkingen. Dit geld niet natuurlijk niet voor elke fokker, en ik weet zeker dat er genoeg fokkers zijn (met of zonder stamboom) die het beste met hun honden voor hebben.

En linksom of rechtsom :19: de RvB wil gewoon bestaansrecht hebben, en geen andere vereniging die dat kan of wil of mag overnemen.
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Hij is er nog een keer, deze presentatie:
http://www.nvjrt.nl/images/RVB_Raadar_p ... 2012-1.pdf
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”