Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschillen tussen een boxer en amerikaanse stafford
Moderator: moderatorteam
-
Dinges78
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boxer, franse bulldog en amerikaanse stafford
- Aantal honden: 3
Verschillen tussen een boxer en amerikaanse stafford
Hoi allemaal
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een boxer en een amerikaanse stafford? Wat zijn de verschillen tussen deze 2 hondenrassen?
We hebben 8 jaar lang een boxer gehad. Deze hebben we vanaf 8 weken tot hij overleed gehad. En nu hebben we naast 2 franse bulletjes een amerikaanse staffordpup. Ze is nu anderhalve week bij ons.
Ik heb veel informatie gezocht over de amerikaanse stafford en weet dat ze, mits goed opgevoed, een lieve, waakse, kindvriendelijke hond kunnen zijn. En aangezien we 3 kids hebben, is dit natuurlijk erg belangrijk. Maar wat zijn jullie ervaringen met deze 2 rassen?
Groetjes,
Inge
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een boxer en een amerikaanse stafford? Wat zijn de verschillen tussen deze 2 hondenrassen?
We hebben 8 jaar lang een boxer gehad. Deze hebben we vanaf 8 weken tot hij overleed gehad. En nu hebben we naast 2 franse bulletjes een amerikaanse staffordpup. Ze is nu anderhalve week bij ons.
Ik heb veel informatie gezocht over de amerikaanse stafford en weet dat ze, mits goed opgevoed, een lieve, waakse, kindvriendelijke hond kunnen zijn. En aangezien we 3 kids hebben, is dit natuurlijk erg belangrijk. Maar wat zijn jullie ervaringen met deze 2 rassen?
Groetjes,
Inge
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Verschillen tussen een boxer en amerikaanse stafford
Vooropgesteld dat ik beide rassen niet heb, dus de ervaring die ik met de honden heb is vooral als ik ze tegenkom met mijn eigen honden of in mijn kennissenkring.
Er zit volgens mij nogal een verschil in de rassen. Vooral als het gaat om hondsociaal gedrag.
Er zit volgens mij nogal een verschil in de rassen. Vooral als het gaat om hondsociaal gedrag.
- dagmar88
- Zeer actief
Miezemuis schreef: Er zit volgens mij nogal een verschil in de rassen. Vooral als het gaat om hondsociaal gedrag.
-
Dinges78
- nieuw lid
Miezemuis schreef:Vooropgesteld dat ik beide rassen niet heb, dus de ervaring die ik met de honden heb is vooral als ik ze tegenkom met mijn eigen honden of in mijn kennissenkring.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat amerikaanse staffords absoluut niet bekend staan om hun sociale gedrag ten opzichte van andere honden. Ik ben vantevoren bij verschillende amerikaanse staffords/ fokkers wezen kijken of ik dit ras wel wat vond. ( vond duitse doggen ook helemaal geweldig, maar na het kijken daar vond ik ze toch te groot) Vooral omdat ik 3 kids heb. En ik weet dat veel staffords moeite hebben met andere honden. Maar ik heb ook superlieve staffords gezien. De ouders van onze pup waren superlief naar de kinderen (die had ik meegenomen) De teef kon met alle honden goed samen en de reu had wat moeite met grote, dominante honden. Bij de reu ging het goed met andere reuen, totdat ze begonnen te grommen, dan deed hij dat ook.
Het is dus echt niet zo dat ik dacht van, die ziet er leuk uit, die neem ik. Daar zijn mijn kinderen me veel te dierbaar voor.
Maar ik ken verder niemand die ervaring heeft met boxers en amerikaanse staffords, dus vandaar mijn vraag.
Groetjes
- dagmar88
- Zeer actief
Dinges78 schreef:Miezemuis schreef:Vooropgesteld dat ik beide rassen niet heb, dus de ervaring die ik met de honden heb is vooral als ik ze tegenkom met mijn eigen honden of in mijn kennissenkring.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat amerikaanse staffords absoluut niet bekend staan om hun sociale gedrag ten opzichte van andere honden. Ik ben vantevoren bij verschillende amerikaanse staffords/ fokkers wezen kijken of ik dit ras wel wat vond. ( vond duitse doggen ook helemaal geweldig, maar na het kijken daar vond ik ze toch te groot) Vooral omdat ik 3 kids heb. En ik weet dat veel staffords moeite hebben met andere honden. Maar ik heb ook superlieve staffords gezien. De ouders van onze pup waren superlief naar de kinderen (die had ik meegenomen) De teef kon met alle honden goed samen en de reu had wat moeite met grote, dominante honden. Bij de reu ging het goed met andere reuen, totdat ze begonnen te grommen, dan deed hij dat ook.
Het is dus echt niet zo dat ik dacht van, die ziet er leuk uit, die neem ik. Daar zijn mijn kinderen me veel te dierbaar voor.
Maar ik ken verder niemand die ervaring heeft met boxers en amerikaanse staffords, dus vandaar mijn vraag.
Groetjes
Lief en hond agressief heeft al niets met elkaar te maken, en boxers en staffords afgezien van lompheid en flinke dosis energie ook weinig.
- Miezemuis
- Zeer actief
Dat dus. Niet hondsociale honden zijn vaak wel heel lief tegen mensen. Daarom heeft het ook hondsociaal.dagmar88 schreef:Dinges78 schreef:Miezemuis schreef:Vooropgesteld dat ik beide rassen niet heb, dus de ervaring die ik met de honden heb is vooral als ik ze tegenkom met mijn eigen honden of in mijn kennissenkring.
GroetjesAls ik jou was zou ik hier eens flink wat topics doorspitten.
Lief en hond agressief heeft al niets met elkaar te maken, en boxers en staffords afgezien van lompheid en flinke dosis energie ook weinig.
Er bestaan vast lieve staffords, maar bij een staf moet je er altijd vanuit gaan dat ze niet hondsociaal zijn, en als ze het zijn, dat dat zomaar ineens afgelopen kan zijn. De hond van een buurtgenoot (ook een amstaf) was totdat ze 2 was heel hondsociaal, heel langzaam werd dat wat minder, en nu kan je omdat zij zo goed onder appel staat haar wel passeren, maar eigenlijk zou ze het liefste elke hond doodmaken.
-
Dinges78
- nieuw lid
Ik weet dat ze niet hondsociaal zijn.Ik ben al een tijdje bezig geweest met info zoeken. En dat ze dat als pup wel kunnen zijn, maar dat dat als ze ouder worden veranderd. Waar het me vooral omgaat zijn de ervaringen van mensen die beide rassen hebben gehad en wat hun bevindingen zijn. Andere adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
beiden zijn lomp, druk en vrolijk.
beiden ook zeer mensvriendelijk over het algemeen.
amstaff is wat waakser dan de boxer
amstaff is veel vaker hondagressief dan de boxer. ook met goede opvoeding.
beiden ook zeer mensvriendelijk over het algemeen.
amstaff is wat waakser dan de boxer
amstaff is veel vaker hondagressief dan de boxer. ook met goede opvoeding.

- dagmar88
- Zeer actief
Dinges78 schreef:Ik weet dat ze niet hondsociaal zijn.Ik ben al een tijdje bezig geweest met info zoeken. En dat ze dat als pup wel kunnen zijn, maar dat dat als ze ouder worden veranderd. Waar het me vooral omgaat zijn de ervaringen van mensen die beide rassen hebben gehad en wat hun bevindingen zijn. Andere adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.
- Miezemuis
- Zeer actief
Maar als je ervaringen van mensen hoort zit je toch altijd met het karakter van de individuele hond.
Dat zegt verder ook niet alles over het ras. Leuk natuurlijk om te horen, dat wel. Maar of je er verder iets aan hebt....?
Dat zegt verder ook niet alles over het ras. Leuk natuurlijk om te horen, dat wel. Maar of je er verder iets aan hebt....?
- dagmar88
- Zeer actief
Miezemuis schreef:Maar als je ervaringen van mensen hoort zit je toch altijd met het karakter van de individuele hond.
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Ik heb een am.staff (teef) en een Boxer (reu)
De am.staff is hondagressief ( niet naar onderdanige)
De Boxer alleen aan de riem, zodra hij los is vind hij alles best! Kan ook met elke hond spelen.
Ze zijn beide erg lomp, hebben energie voor 10, speels, En hebben heel veel aan elkaar
Ze zijn beide gek op mensen en kinderen. En dan voornamelijk de visite die langskomt
Vreemde mensen worden door beide even 'gekeurd' of het goed volk is.
Sinds de kleine jongen er is, is de Boxer (in huis) een stuk waakser geworden dan de am.staff
De am.staff is buiten (in tuin) veel waakser dan de Boxer
De am.staff is hondagressief ( niet naar onderdanige)
De Boxer alleen aan de riem, zodra hij los is vind hij alles best! Kan ook met elke hond spelen.
Ze zijn beide erg lomp, hebben energie voor 10, speels, En hebben heel veel aan elkaar
Ze zijn beide gek op mensen en kinderen. En dan voornamelijk de visite die langskomt
Vreemde mensen worden door beide even 'gekeurd' of het goed volk is.
Sinds de kleine jongen er is, is de Boxer (in huis) een stuk waakser geworden dan de am.staff
De am.staff is buiten (in tuin) veel waakser dan de Boxer
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)
Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker. https://hondenhesjes.jimdo.com/
- samantha1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
- Contacteer:
Dat is waar, elke hond is toch net weer even anders..Miezemuis schreef:Maar als je ervaringen van mensen hoort zit je toch altijd met het karakter van de individuele hond.
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser

- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Ik loop wel is samen met sem en een stafford.
Ze kunnen heel leuk met elkaar spelen, de stafford is ook leuk met andere honden.
Wel springt de stafford graag tegen andere mensen op, en gaat achter fietsers en hardlopers aan.
Ze probeerd het eruit te krijgen maar is erg moeilijk.
Maar dit is de enige stafford die ik ken, verder heb ik er geen ervaringen mee
Ze kunnen heel leuk met elkaar spelen, de stafford is ook leuk met andere honden.
Wel springt de stafford graag tegen andere mensen op, en gaat achter fietsers en hardlopers aan.
Ze probeerd het eruit te krijgen maar is erg moeilijk.
Maar dit is de enige stafford die ik ken, verder heb ik er geen ervaringen mee
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Mijn zus heeft een boxer teef en wij hebben een Amstaff teef die qua karakter best wel wat van elkaar weg hebben.
Overeenkomsten zijn: beiden lomp, speels, enthousiast en gek op aandacht.
Verder kunnen beiden gewoon met andere honden, al is de boxer soms wat moeilijker met teven.
Beiden is eten een probleem samen met andere honden, en stokken delen kunnen ze ook beide niet.
Qua uiterlijk zitten bij die dames nog de grootste verschillen, de boxer is een stuk groter.
En Kyra (de stafford) is een stuk waakser.
Overeenkomsten zijn: beiden lomp, speels, enthousiast en gek op aandacht.
Verder kunnen beiden gewoon met andere honden, al is de boxer soms wat moeilijker met teven.
Beiden is eten een probleem samen met andere honden, en stokken delen kunnen ze ook beide niet.
Qua uiterlijk zitten bij die dames nog de grootste verschillen, de boxer is een stuk groter.
En Kyra (de stafford) is een stuk waakser.

[/url]