Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainingsbord dilemma

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Taodidi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Shih-tzu, kruising chihuahua x vuilnisbak
Aantal honden: 2

Trainingsbord dilemma

Ongelezen bericht door Taodidi »

Hoihoi,
(ik hoop dat ik op het goede forumdeel zit...)

Ik heb dus een dilemma. Als eerst belangrijk om te weten: Ik heb 2 honden, een shihtzu en een vuilnisbak x chihuahua.

Met allebei de honden sport ik vrij veel. Zowiezo skeeler ik met hun minimaal 2x per week, met de shih-tzu speel ik erg veel met balletjes, en doe ik ook balspelletjes. Met de kruising doe ik doggy dance (gewoon voor de fun niet voor wedstrijden) maar nu wil ik dus ook met haar iets met een trainingsbord gaan doen. Zo'n bord met vakjes die ze dan moeten verschuiven en daar ligt dan een snoepje onder.

Alleen ik ben bang dat ze het niks vind. Ik heb een paar keer behendigheid met haar gedaan, ze deed het echt fantastisch, maar omdat ze het zelf niet goed snapte wat ze moest doen vond ze het nogal raar dat ze het goed deed. Zoals doggydance, vind ze zelf erg leuk om te doen, snapt ze ook goed, en ze doet het ook goed. Alleen ik ben bang dat als ik zo'n trainingsbord koop dat ze het niks vind. Dat ze het weer niet snapt en dan weer raar gaat doen van ja hallo ik snap het niet. En dan vind ik het nogal geld verspilling.... Zo'n bord is rond de 20 euro en dat is voor mij erg veel geld (ben 17 jaar en moet het dus zelf betalen omdat het mijn honden zijn :) ) Als ik nou zeker weet dat ze het erg leuk vind dan koop ik het met alle plezier voor haar.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe honden op zo'n trainingbord reageren de eerste paar keren?
En als ze het nou niks vind, weet iemand misschien wat anders leuks om haar bezig te houden? (Ze heeft energie voor 10 en je moet haar zoveel mogelijk bezig houden zodat ze geen gestoord gedrag vertoont. Vind het zelf ook onwijs leuk om 's avonds bij thuiskomst van stage met me honden te gaan sporten en lekker spelletjes te gaan spelen ! ) Maar ik zou wel eens wat nieuws willen proberen dan doggydance & skeeleren !

Sorry voor mijn lange bericht... Ik hoop dat jullie mij de ervaringen kunnen en willen vertellen hoe jullie honden op zo'n bord reageren. Ben ik wel erg benieuwd naar!

Alvast bedankt!

Groetjes
Taodidi
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Trainingsbord dilemma

Ongelezen bericht door yukon »

Er zijn in sommige (grotere) plaatsen een dogotheek. HIer kan je spelletjes lenen. Misschien is dit wat, zodat je het kan uitproberen?
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Re: Trainingsbord dilemma

Ongelezen bericht door Noeska »

Trainingsbord????

Bedoel je zo'n denkspelletje? Die heb je wel goedkoper dan 20 euro en ook speciaal voor kleine hondjes (ff goed google raadplegen). Je kunt ze ook eindeloos zelf maken.... zie hier, mss leuke site voor je http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/Wat/

Op facebook heb je een groep "hersenwerk" waar iedere dag mensen nieuwe ideetjes plaatsen!
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”