Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Golden teef 10 jaar. te schraal?
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Golden teef 10 jaar. te schraal?
Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
Ze was geschoren ivm het warme weer in de zomer. Echter kon je vanaf ca. 2 meter haar ribben tellen, wel normale slanke buik, flanken gewoon gevuld, niet ingevallen.
Mij lijkt dit niet te schraal. Ik vermoed dat we dit soort honden, over het algemeen, iets te zwaar kennen.
Ze was geschoren ivm het warme weer in de zomer. Echter kon je vanaf ca. 2 meter haar ribben tellen, wel normale slanke buik, flanken gewoon gevuld, niet ingevallen.
Mij lijkt dit niet te schraal. Ik vermoed dat we dit soort honden, over het algemeen, iets te zwaar kennen.
-
Marion.
Re: Golden teef 10 jaar. te schraal?
Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.Asterix schreef:Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
mijn golden was ook erg schraal, niet TE schraal, maar zoals een werkhond hoort te zijn. ik kreeg der vaak complimenten over, want het schijnt nog al moeilijk te zijn om een gecastreerde retriever van 11 op gewicht te houden 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Asterix
- Zeer actief
Dat is nogal een forse nare aanname! Die mensen, hebben hun zeewaardig luxe moterjacht met verlies verkocht omdat hun golden zeeziek erop werd en ze niet zonder hun hond weekendjes weg wilden.Marion. schreef:Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.
Ze zijn echt helemaal gek op haar. Nog steeds zwaar verliefd, net zoals jij op Saar en Miep.
edit
Laatst gewijzigd door Asterix op 20 sep 2012 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Punt is alleen wel dat een vacht ook isoleert TEGEN de warmte en scheren dus vaak onzin is !
Sandra

- Asterix
- Zeer actief
Op advies van de trimster.Kells schreef:Scheren vanwege de warmte?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja die sprookjes ken ik ook maar alsnog kan Kiyoshi niet goed tegen warmte
niet dat ik hem laat scheren hoor maar bij een oudere hond kan ik het mij best voorstellen.
- Asterix
- Zeer actief
Thxempyree schreef:Punt is alleen wel dat een vacht ook isoleert TEGEN de warmte en scheren dus vaak onzin is !
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vermoed dat die mensen niet weten dat scheren van dit soort vachten niet goed is voor de hondMarion. schreef:Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.Asterix schreef:Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
Denk wel dat je op een geschoren vacht eerder ribben ziet. Als deze hond niet geschoren was en goed in vacht zat had je die ribben waarschijnlijk niet gezien en leek ze ook niet zo schraal. Maar dat gok ik hoor, eigenlijk kun je er niet zoveel van zeggen zonder de hond in het echt te zien of op z'n minst een foto.
- Asterix
- Zeer actief
Klopt, ik ken de hond alleen maar met haar en dan zie je de ribben niet.Maeve schreef:Ik vermoed dat die mensen niet weten dat scheren van dit soort vachten niet goed is voor de hondMarion. schreef:Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.Asterix schreef:Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
Mij lijkt dit niet te schraal. Ik vermoed dat we dit soort honden, over het algemeen, iets te zwaar kennen.Niet elke hondeneigenaar heeft verstand van dat soort dingen he.
Denk wel dat je op een geschoren vacht eerder ribben ziet. Als deze hond niet geschoren was en goed in vacht zat had je die ribben waarschijnlijk niet gezien en leek ze ook niet zo schraal. Maar dat gok ik hoor, eigenlijk kun je er niet zoveel van zeggen zonder de hond in het echt te zien of op z'n minst een foto.
- Asterix
- Zeer actief
Bij lange na niet! Ik vertelde al dat de flanken goed gevuld zijn en dat ze een normale slanke buik heeft. Heb alleen een foto van veraf.Nanna schreef:Toch niet zoiets?![]()
- Asterix
- Zeer actief
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ze klinkt en ziet in mijn ogen niet te schraal.
Oh en ik snap dat scheren ook wel bij een oude hond hoor, als de hond het anders echt te warm heeft zou ik het hem ook wat aangenamer maken.
Dat een vacht isoleert tegen de warmte is natuurlijk alleen maar als de omgevingstemperatuur warmer is als de lichaamstemperatuur van de hond en wanneer is dat nou in Nederland
Oh en ik snap dat scheren ook wel bij een oude hond hoor, als de hond het anders echt te warm heeft zou ik het hem ook wat aangenamer maken.
Dat een vacht isoleert tegen de warmte is natuurlijk alleen maar als de omgevingstemperatuur warmer is als de lichaamstemperatuur van de hond en wanneer is dat nou in Nederland
- Asterix
- Zeer actief
Hoe lang zal het duren eerdat die vacht weer aan groeit?
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Als je de ribben echt kan zien vind ik een hond vaak wel wat te schraal. Maar goed, sommige honden zijn nu eenmaal wat slanker; dat hoeft toch niet meteen een probleem te zijn.
-
Saba
- Zeer actief
Ik kan het amper zien en misschien vertekent de foto maar ik vind het eigenlijk wel een mager kontje op die eerste foto..
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
1 centimeter per maand en dan een hele verhaarbeurt. Maandje of zes dus. Wel wat drastisch voor een week warm weer he.Asterix schreef:Hoe lang zal het duren eerdat die vacht weer aan groeit?
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Dat mensen iets kunnen zien op die foto's
Ik kan op die eerste foto amper zien dat het een golden is, laat staan of ze schraal is. En op de tweede foto staat de plant ervoor om een goed beeld te krijgen. Ribben in stand zien klinkt wel wat schraal, maar goed, zonder duidelijke foto's is het lastig oordelen.
- Asterix
- Zeer actief
Schraal lijkt mij ook geheel anders dan te mager. Ik zal bij de eigenaren om betere foto's vragen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Die logica af en toe van jouMarion. schreef:Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.Asterix schreef:Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
@ Asterix,
Ik vind het heel erg afhangen van de verdere gesteldheid van een hond om te zeggen of het te mager is. Schraal klinkt het sowieso, maar als dat bewust zo wordt gedaan en de hond verder mooi in haar bespiering, lijkt het mij geen punt dat een hond te schraal is, liever dat dan te dik
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Als vanaf 2 meter de ribben geteld kunnen worden zou ik zelf wat extra voeren als het mijn hond was, maar goed. Dat superschrale hoeft niet zo van mij, maar dat is persoonlijk.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat dus.samantha! schreef:Ze klinkt en ziet in mijn ogen niet te schraal.
En als ze met ruim 10 gezond en energiek is zou ik ze lekker zo laten als ze is. Schraal of niet
- Asterix
- Zeer actief
Zal de eigenaren morgen wel spreken en vragen om betere foto's. Ze is echt zo kwik als maar kan.Apple schreef:Die logica af en toe van jouMarion. schreef:Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.Asterix schreef:Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
Mij lijkt dit niet te schraal. Ik vermoed dat we dit soort honden, over het algemeen, iets te zwaar kennen.![]()
@ Asterix,
Ik vind het heel erg afhangen van de verdere gesteldheid van een hond om te zeggen of het te mager is. Schraal klinkt het sowieso, maar als dat bewust zo wordt gedaan en de hond verder mooi in haar bespiering, lijkt het mij geen punt dat een hond te schraal is, liever dat dan te dik
Ik vind het ook een nare en een erge aanname van Marion, zal maar niet zeggen toen manlief haar onderschriftfoto zag en wat hij ervan vond.
Ja, manlief en ik zijn veel te zwaar. Onze kinderen, en vorige + huidige honden gelukkig niet.(honden gecastreerd of niet.)
2 Jaar geleden woog ik -25 kg. Sinds gecompliceerde enkelbreuk zijn de kilo's er weer aan gevlogen; eigen schuld.
Laatst gewijzigd door Asterix op 21 sep 2012 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Asterix
- Zeer actief
Ik zie een vergelijkenis met jouw onderschriftfotoNaima schreef:Als vanaf 2 meter de ribben geteld kunnen worden zou ik zelf wat extra voeren als het mijn hond was, maar goed. Dat superschrale hoeft niet zo van mij, maar dat is persoonlijk.
-
lets have fun
Aan de hand van jouw beschrijving vind ik haar niet te schraal. Mijn golden heeft ook een opgetrokken buik, een taille én je ziet de aanzet van haar ribben. Veel mensen vinden haar te mager terwijl ze dat beslist niet is. Ik denk inderdaad dat dat komt doordat je zoveel te zware goldens op straat ziet. Mensen gaan dan denken dat het zo hoort, net zoals ze denken dat labjes vet hóren te zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hoe kun je nou een stellige mening geven als er geen behoorlijke foto is?
Overigens vinden veel mensen honden te schraal, welk ras dan ook.
Die van mij vinden ze ook schraal, daar kan ik het toch echt net mee eens zijn.
En nee, daar zie je geen ribben.
Overigens vinden veel mensen honden te schraal, welk ras dan ook.
Die van mij vinden ze ook schraal, daar kan ik het toch echt net mee eens zijn.
En nee, daar zie je geen ribben.
- Rebble
- Zeer actief
Aan de hand van die foto's kan ik niks zeggen maar bij Izzy zie je ook haar ribben. Althans, je ziet wat welving van haar ribben (dus wel ribje voor ribje, weet niet hoe ik het duidelijk moet zeggen) maar Izzy is echt niet dun en ik vind haar zelfs niet schraal.
Ik vermoed dus dat de golden prima op gewicht is.
Ik vermoed dus dat de golden prima op gewicht is.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Maupie was ook vrij schraal in haar 'nadagen'. Daar zat geen vet op, je kon voeren wat je wilde maar kwam gewoon niet bij.. Nou ja, ze was voor haar leeftijd hartstikke fit, dus lekker zo laten. Dat zou ik in dit geval ook zeggen. Dan maar een beetje ribben zien, tja..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom zou het niet goed zijn voor die hond.?Maeve schreef:Ik vermoed dat die mensen niet weten dat scheren van dit soort vachten niet goed is voor de hondMarion. schreef:Ik vermoed dat mensen die hun Golden scheren ivm het warme weer sowieso te weinig om hun hond geven.Asterix schreef:Mijn ouders hadden 2 weken een goldenteef als logé van ruin 10 jaar. Zo leek wel een jonge hond w.b.t. beweging, spelen, rennen en zwemmen.
Mij lijkt dit niet te schraal. Ik vermoed dat we dit soort honden, over het algemeen, iets te zwaar kennen.Niet elke hondeneigenaar heeft verstand van dat soort dingen he.
Wij hebben al die afwijkende vachten op die honden gefokt dus niets natuurlijks meer aan hoor.
Het enige is dat het meestal een klote vacht word.
Dat beschermende lopen we van iedere vacht te lullen terwijl er ook naakthonden rond lopen die het zonder vacht redden .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Asterix
- Zeer actief