Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat met mijn springer getraind
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wat met mijn springer getraind
Alleen brengt ie wild wel mooi voor me en houd ie het al zittend in de bek, maar een dummy flikkert ie liever voor mijn voeten. Gelukkig is het geen ramp want hij is voornamelijk voor de praktijk en naar mijn weten worden er nog geen dummys geschoten. Een puntje waar we nog aan moeten werken is dat ie eerst zijn aport brengt en dan pas schud.
Nou aftellen naar oktober, dan hebben we onze eerste fazantenjacht.
... ture=share
Nou aftellen naar oktober, dan hebben we onze eerste fazantenjacht.
... ture=share
-
- Zeer actief
Re: Wat met mijn springer getraind
Hij heeft er in ieder geval lol in! Wat een blij hondje tijdens de apporten.
Voor het schudden helemaal terug aan de waterkant gaan staan en eerst aanpakken als de hond nog in het water is. Dan 1 pas op de kant, etc. Als de hond zonder te schudden naar je toe loopt als je verder van de waterkant af staat, dan kan je verder met het aanleren van het zittend afgeven. Vaak helpt het al om als de hond naar je toe komt, een pas richting de hond te zetten, dan gaan ze vaak al zitten.
Spannend mee op fazantenjacht!
Voor het schudden helemaal terug aan de waterkant gaan staan en eerst aanpakken als de hond nog in het water is. Dan 1 pas op de kant, etc. Als de hond zonder te schudden naar je toe loopt als je verder van de waterkant af staat, dan kan je verder met het aanleren van het zittend afgeven. Vaak helpt het al om als de hond naar je toe komt, een pas richting de hond te zetten, dan gaan ze vaak al zitten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Mooi gezicht.
Zo'n echt bedrijvig springer staartje
Ik vond je "foei" toen hij de dummy liet vallen om zich uit te schudden niet erg overtuigend

Zo'n echt bedrijvig springer staartje

Ik vond je "foei" toen hij de dummy liet vallen om zich uit te schudden niet erg overtuigend

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Hee wat leuk, een Springertje!
Waar komt hij vandaan?
Waar komt hij vandaan?
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Dank je voor de tip, gaan we proberen en hopelijk flikker ik er niet bij.Sita schreef:Hij heeft er in ieder geval lol in! Wat een blij hondje tijdens de apporten.
Nog een maandje en dan begint de wintertraining weer van de jachthondengroep, ik heb momenteel geen wild liggen.
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Gekregen van een collega van mijn vriend toen ie een half jaar oud was, was erg bang en schichtig. Hij kon er niks mee en wou er vanaf. Hij is half show/werklijn, zijn vader heeft een stamboom, maar weet zijn lijn niet.Ellen. schreef:Hee wat leuk, een Springertje!
Waar komt hij vandaan?
Ik heb er een schitterend jacht-, agility-, flyballhondje aan.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ah, nou mooi hondje hoor, lekker om mee te werken zie ik wel! Succes met trainen!! 

- ranetje
- Zeer actief
In het begin dicht bij het water gaan staan is een goeieSita schreef:Hij heeft er in ieder geval lol in! Wat een blij hondje tijdens de apporten.

Ik zou zelf niet een pas naar de hond toe doen om hem te laten zitten.
Als je zo traint dat, als je hond naar je toe komt, jij je handen hoog voor de borst houdt of onder je kin, gaat hij meestal ook zitten.
Vooral als je die houding ook al gebruikt bij een aandachtoefening en bij het trainen op voor komen.

Wat leuk dat je van een schuw jong hondje zo'n enthousiast werkertje hebt gemaakt

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Als ik mijn handen op mijn borst hou, springt ie tegen me op en geeft zo de dummy a, bij commando zit laat hij hem dan vallen.
En het leukste is dat ie met zijn aport in de bek ook in mijn armen kan springen en dan de dummy vol in mijn gezicht houd.
Na enkele jaren niet volop gejaagd te hebben, heb ik eindelijk weer een eigen jachthondje en ga ik weer volop.
Dus mijn partner kan volop in de bouwjacht en ik drijven en picker up zijn ipv te staan verkleumen op een bouw.
En het leukste is dat ie met zijn aport in de bek ook in mijn armen kan springen en dan de dummy vol in mijn gezicht houd.
Na enkele jaren niet volop gejaagd te hebben, heb ik eindelijk weer een eigen jachthondje en ga ik weer volop.
Dus mijn partner kan volop in de bouwjacht en ik drijven en picker up zijn ipv te staan verkleumen op een bouw.
- ranetje
- Zeer actief
loony schreef:Als ik mijn handen op mijn borst hou, springt ie tegen me op en geeft zo de dummy a, bij commando zit laat hij hem dan vallen.

Handen net boven kophoogte tegen je aan houden?
In ieder geval niet gaan graaien om het apport nog op tijd op te vangen

Dat in je armen springen met het apport zou ik er in houden

weidmansheil (weidfrausheil?

Wat een leuk werkertje!
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Sinds een tweetal weken heb ik een 2 de springer,ze was van mijn vriend en hij kreeg er geen band mee. Ook vertikte ze om te aporteren. Ben 2 weken bezig geweest met balletjes, dummys tot wasspelden toe. Telkens gek doen als ze erachter aan ging en mijn richting uitkwam. Als ze mijn richting uitkwam rende ik enthousiast weg. Liet ze het vallen stond ik verstijfd en kreeg ze geen aandacht.
Vandaag was ik bij vrienden op de MAP proef en werd wat wild uitgedeeld. Eens getest en ja hoor ze brengt duif, konijn, eend en zelfs kraai terug.
Tis dat ik mijn enkelband gescheurd heb maar ging haast huppelen van blijdschap.
Zo trots op dendertje

Vandaag was ik bij vrienden op de MAP proef en werd wat wild uitgedeeld. Eens getest en ja hoor ze brengt duif, konijn, eend en zelfs kraai terug.
Tis dat ik mijn enkelband gescheurd heb maar ging haast huppelen van blijdschap.
Zo trots op dendertje