Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beauceron vragen!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

beauceron vragen!

Ongelezen bericht door Podenji »

Zijn er ook beaucerons zonder de klauwen op hun achterpoten?
of worden die wel eens operatief weggehaald dat men hier weet?

is hier een beauceronfokker die een pup aan mensen in Emmen hebben verkocht? ( 1-5 jaar terug ) of die dat weet?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: beauceron vragen!

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet dat ze vaker operatief verwijderd worden bij o.a. beaucerons.

verder weet ik weinig van het ras maar ik ken mensen die er 2 hebben en bij allebei is dit gebeurd en volgens hen gebeurt het vaker ivm gevaar voor scheuren etc
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

Als je een hond hebt met stamboom en daar mee wil fokken en showen zijn ze verplicht. Staat in het rasstandaard. Maar echt handig zijn ze niet dus als je een beauceron hebt voor de 'fun' worden ze vaak verwijderd.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:Ik begrijp sowieso de functie van die lelijke klauwen niet.
Ik vind het echt zonde van een verder mooi ras.
eens, ik vind het ook echt ontsierend.. Het hoort erbij dus van mij hoeven ze er niet af maar mooi is anders..
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik heb nog nooit gehoord van problemen met de hubertusklauwen van de beauceron en ook nooit dat ze verwijderd zijn of gaan worden.

Het zijn lelijke dingen die nergens voor dienen maar ze zijn stevig en robuust, net als de hond zelf. Het zijn geen nagels aan een velletje maar twee volledig ontwikkelde tenen, met koot en kussentje.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou ze ook niet laten verwijderen hoor, die angst van stel dat het uitscheurt, tja stel dat, :denken: gewoon lekker laten zitten, ze horen eraan.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

wiebel schreef:Als je een hond hebt met stamboom en daar mee wil fokken en showen zijn ze verplicht. Staat in het rasstandaard. Maar echt handig zijn ze niet dus als je een beauceron hebt voor de 'fun' worden ze vaak verwijderd.
Onhandig valt gelukkig ook wel mee. Ook ik heb nog nooit gehoord van mensen die de klauwen van hun "beauceron-voor-de-fun" laten verwijderen. En al helemaal niet in het nest.
Er gebeurt zelden wat mee.

Wel heb ik o.a. heel erg nadrukkelijk verteld aan de pupkopers dat de dierenarts géén gelijk heeft als die zegt dat de klauwen er echt af moeten. Sommige DAs zijn nogal "triggerhappy" als het om klauwtjesverwijderen gaat.
Dat was ook het eerste dat mijn DA zei, met mijn 9 weken oude pupseltje: " Met een enkele klauw wil ik nog wel eens een oogje dichtknijpen, maar déze dúbbele klauwtjes moeten er echt af".

Niet dus :ok:

Maar. Om op de vraag van Podenji terug te komen. Ja er bestaan beaucerons zonder klauwen :ok: Ook in stamboomnesten. It happens. Bij briards ook. Daarom is " en helemaal compleet?" ook een veel gestelde vraag aan eigenaars met pasgeboren pupjes, na het "moeders gezond?, alles goed gegaan? etc.." :mrgreen:

Ik heb geen antwoord op de vraag wie verkocht heeft aan Emmen helaas.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Nanna schreef:Ik begrijp sowieso de functie van die lelijke klauwen niet.
Ik vind het echt zonde van een verder mooi ras.
Wij ook niet, al went het wel en vind ik klauwloze black-and-tan achterpoten maar "kaal" inmiddels.
Maar ze hebben wel die "functie".... de fransen waren er vroeger (en sommigen nog altijd) van overtuigd dat de honden met dubbele klauwen betere werkcapaciteiten hadden. Iedere zoveel jaar laait de discussie weer op....moeten we het af schaffen?? Maar nee....de werklust! Tja... :19:

:LOL:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:
Maar. Om op de vraag van Podenji terug te komen. Ja er bestaan beaucerons zonder klauwen :ok: Ook in stamboomnesten. It happens. Bij briards ook. Daarom is " en helemaal compleet?" ook een veel gestelde vraag aan eigenaars met pasgeboren pupjes, na het "moeders gezond?, alles goed gegaan? etc.." :mrgreen:

Ik heb geen antwoord op de vraag wie verkocht heeft aan Emmen helaas.
dank je !!

kan je mij nu vertellen of je denkt dat de hond op onderstaande foto een beauceron is?
let er op, deze hond is sterk vermagert en het vlees op zn kop was ook al aan het weggaan....spierconditie was nog ok. hij liep als een beauceron, had een dergelijke vacht maar geen hubertusklauwen ( en geen littekens van weghalen te zien ) hij had wel een iets ander hoofd, maar misschien gewoon geen rastypisch hoofd.
zijn chip begon met 528 meer weet ik dus niet ( zie mijn andere topic over chipvragen, nu weet ik dat 528 niet perse rashond betekent dus het kan ook wel een leuke kruising zijn ), degene op wie hij stond geregistreerd ( de chip dan ) ontkende boos dat de hond van hem was...

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb de foto al eens langs zien komen, maar denk dat het een kruising is.
Maar Sieneke en Madelief weten dat vast beter in te schatten.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

toen ik hem zag, was mijn eerste gedachte beauceron jonge teef, toen zag ik dat het een reu was en dacht ik oh een kruising beauceron, toen ik hem later van dichtbij zag begon ik weer te twijfelen, vandaar ook dat ik toen goed gekeken had naar die klauwen aan zijn achterpoten.
het zal wel een kruising zijn hoor, maar het was zo een leuk beest, ik snap niet dat die eigenaren hem zo hebben gedumpt.
bieb4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij

Ongelezen bericht door bieb4 »

Als ik de foto zo zie zou het best een beauceron teef kunnen zijn, maar wel een teef voor eenr eu vind ik hem veels te fijn.

Ik ken eerlijk gezegt geen Beauceron met geen enkele/dubblele klauwen. Wat ik mee maak is of ze hebben dubbele of enkele weleens gehad dubbele aan 1 poot enkele aan de andere poot.

Ik ken ook geen Beauceron in Emmen.

Waarom wil je dit weten??
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

had ik bij de foto toch al verteld ? :mrgreen:
deze hond hebben we afgelopen zaterdag op straat gevonden in het centrum van emmen, dierenambulance erbij, chip gelezen, de mensen op wiens naam de chip stond ontkenden dat de hond van hun was ( en ze ontkenden het heel agressief!! )
kan er zo boos om worden, dacht wellicht dat iemand de hond zou kennen als het wel een beauceron zou zijn, en anders zou de fokker het misschien wel fijn vinden om dit te weten.
het was een ontzettend lief dier. Hopelijk vind hij nu wel gauw baasjes die hem waarderen.

maar goed het leek dus best op een beauceron, alleen een sterk vermagerde, maar ik zag dus geen klauwen aan zijn achterpoten, vandaar ook die vragen hier.
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hey dat was tegenover de hema :ok:
Afbeelding
bieb4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij

Ongelezen bericht door bieb4 »

oke sorry ik heb dat verhaal niet mee gekregen. Jammer dat er zo raar gereageerd werd. hopelijk komt er snel iemand om hem
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”