Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe lang bij mamahond drinken?
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: hoe lang bij mamahond drinken?
bij mij ging dat zo inderdaad. ik heb geen pup gehouden maar 1 teruggehad die toen geplaatst is bij goede vrienden waardoor moeder en zoon elkaar nog zeer regelmatig zagen. zij heeft hem tot ongeveer 16 weken laten drinken waarbij ik wel moet zeggen dat de laatste weken van die periode van drinken geen sprake was. volgens mij had ze ook niks meer.
na die 16 weken mocht hij het niet meer van haar
na die 16 weken mocht hij het niet meer van haar

- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Hier was het met een week of 10 echt klaar voor Floor. Penny mocht toen niet meer drinken. En dat werd ook snel geaccepteerd door Penny, het was erg snel over.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
Elien
- Actief
- Mijn ras(sen): American Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier is mijn pup ondertussen 9 weken oud en wil / mag ze nog steeds drinken bij de mama. Ik denk dat als ik geen maatregelen tref, ze toch wel een behoorlijk eind laat drinken nog.
Neela draagt nu wel al een paar dagen een pakje, zodat de pup niet meer kan drinken. Neela is behoorlijk vermagerd door haar pups en wil haar dan ook niet te lang melk laten geven, zodat ze toch wel goed kan herstellen.
Neela draagt nu wel al een paar dagen een pakje, zodat de pup niet meer kan drinken. Neela is behoorlijk vermagerd door haar pups en wil haar dan ook niet te lang melk laten geven, zodat ze toch wel goed kan herstellen.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
zowel Jänta als Jarana, hebben zeker tot 16 weken (ik denk zelfs langer maar dat durf ik niet meer met zekerheid zeggen) alle dagen nog een paar keer gedronken bij Guapa
ik heb Guapa op een gegeven moment een paar dagen zoveel mogelijk weggehouden bij haar dochters, omdat die nog gigantisch volle tieten had en ik zag het al gebeuren dat ze zou blijven laten drinken
ik heb Guapa op een gegeven moment een paar dagen zoveel mogelijk weggehouden bij haar dochters, omdat die nog gigantisch volle tieten had en ik zag het al gebeuren dat ze zou blijven laten drinken
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nozem mocht destijds bij Sjefke nog tot een week of 9 heel af en toe wat drinken, bij Tapas was Nozem er echt al wel klaar mee met een week of 7 (toen de rest van het nest er dus ook nog was).
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
Juno vond dat haar pups op 7,5 weken groot genoeg waren om zelf te eten en dat mama's toetje echt niet meer nodig was...s'morgens liet ze de bende nog drinken en s'middags was het plots over and out...en we zagen terug de oude zotte speelse Juno verschijnen...vrijdag zag ik nog een reutje terug en het manneke dook spontaan onder Juno's buik 
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
16 weken heb ik hier nog nooit mee gemaakt.
De pups waren altijd van de tiet af als ze weggingen met 8 weken , ma die was er dan ook wel klaar mee.
De pups waren altijd van de tiet af als ze weggingen met 8 weken , ma die was er dan ook wel klaar mee.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Toen Mitya het echt zat was rond de 9 weken, heb ik haar een rompertje aangetrokken om te voorkomen dat de pups nog konden drinken. Ze was het spuugzat en uiteindelijk hebben we haar op die manier geholpen. Zo kon ze toch met de pup die bleef spelen en had ze geen last van gelurk.

-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier is moeder er echt klaar mee wanneer de pups weggaan. De pup die bleef mocht nog eén keer een slok nemen en toen was het klaar 
-
Ellen!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
Rayén (8 weken) doet soms nog een poging als Bantu heerlijk op haar rug ligt, maar ze wordt lineareacta op haar plek gewezen, geen gelurk meer aan mijn lijf! Dat mocht het hele nest met 7 weken al niet meer, hooguit 1x per dag heel kort...