Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Raakvlakken opeens eng

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Raakvlakken opeens eng

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Hallo allemaal,

in de beginnersles was de schutting bij de laatste lessen op het een na hoogst en bij de eerste paar gevorderdenlessen ook. De raakvlakken waren ook echt zijn favoriete onderdeel en liep ze altijd keurig. Tot hij nu die op de hoogste stand niet door had hoe hard hij moest komen aanlopen en achterover viel. Gelukkig had hij niks..behalve dan angst!
Nu wil hij niks meer met raakvlakken nemen en juist doordat hij zo onzeker wandelt ook over de kattenloop wordt het alleen maar lastiger om zijn balans te houden en niet nog wankeler te gaan lopen. Nu ben ik weer begonnen met hem zachtjes aan de halsband mee te nemen en is hij eenmaal over het eerste raakvlak, dan is het allemaal prima. Hij wil er alleen echt met geen mogelijkheid meer op :boos: ik heb het ook met snoepjes geprobeerd maar hoe lekker die ook zijn, hij is niet achterlijk en heeft dan geen neus meer voor de heerlijke worst. Heeft iemand tips? Ik kan niet tussen de andere cursisten eisen dat alle raakvlakken voor mij weer wat makkelijker worden gezet zodat hij het weer gaat doen.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: Raakvlakken opeens eng

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zou thuis gaan oefenen met een plank op een hele kleine verhoging (bijv op bakstenen leggen). Geen druk erop maar zelf uit laten zoeken. Je zou het heel goed kunnen gaan clickeren. En dan zo opbouewen tot hij er uit zichzelf overheen loopt. Dan zou je de plank op een tafel kunnen leggen en hem erop laten lopen. Als hij dat weer vol vertrouwen doet zou ik kijken of hij de kattenloop weer wil doen.
Je zou ook kunnen vragen of je dan eerst weer een paar lessen in de beginnersgroep mee kunt doen. Maar ook dan geen druk en zelf uit laten zoeken en initiatief laten nemen. Ik denk dat je dan het snelst weer stabiele raakvlakken hebt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Alles helemaal omlaag zetten en weer heel rustig opbouwen...
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dit kan dus gebeuren met te veel druk :wink: Laat het los, en je hond ook. Geen getrek aan halsbanden of andere dwang. Opbouwen vanaf de grond en de hond zelf laten lopen en dan belonen. Ook geen gelok met koekjes dus, is ook dwang.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”