Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tweede hond (combi amstaff, golden)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

tweede hond (combi amstaff, golden)

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Hallo allemaal,

Langzaam maar zeker ben ik rond aan het snuffelen voor een tweede hond. Graag wil ik hierover jullie mening horen.
Ik zal de situatie even schetsen:

Ik woon samen met mijn vriend. Ik ben 22 jaar, hij 26 jaar. Zijn een zeer actief koppel. Ik ben zelf 30 uur in de week weg, mijn vriend werkt in ploegen dus hond is maximaal 20 uur per week alleen. (meestal minder). Ik ben opgegroeid met rottweilers, duitse herders, mechelse herders, hollandse herders, havanesers en maltesers.

We wonen nu ruim 3 jaar samen en anderhalf jaar geleden hebben we een oudere labradorteef uit het asiel gehaald. Heeerlijke hond, was niet de makkelijkste naar andere honden toe.
In november 2011 hebben we ons amstaffteefje (toen 8 weken, nu 13,5 maand) uit het asiel gehaald.
De labrador en de stafford waren een heerlijk stel, heel divers in karakter en daar genoten we echt van!
In juli hebben we onze labrador helaas moeten laten inslapen (ze had kanker)
Ons staffie heeft het daar heel moeilijk mee gehad maar is allemaal goed gekomen.

Nu hebben we dus een amerikaans stafford teefje van 13,5 maand. Een pittig karakter (druk, sportief, puberend)
We hebben voorlopig onze handen vol met haar opvoeding. (Puppycursus, gehoorzaamheid 1 en 2 met goed gevolg afgerond.) Daarnaast is haar karakter nog vol in ontwikkeling en wil wel een goede match kunnen maken.

We willen eigenlijk (op z'n vroegst, ligt ook aan de ontwikkeling van onze stafford) in de zomervakantie van 2013 een golden retriever erbij zetten (pup, reu)
Omdat het al een heel lang verhaal is geworden laat ik het hier even bij, want ik kan uren doortypen. Maar ik zal toelichting geven waar nodig.

Ik wil graag van jullie weten: Wat vinden jullie van deze combinatie?
Amstaff teefje - golden reu
En waarom?

Ik sta open voor alle meningen en tips! Dan kan ik daarna kijken of ik ergens nog niet aan gedacht heb
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: tweede hond (combi amstaff, golden)

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het een prima combinatie :)
moniek&bo
Zeer actief

Haha dat hoor ik veel inderdaad!

Toen we ons oude labje nog hadden met een stuiterende staffordpup ernaast keken mensen ook raar op :p

Ik vind het pittige sportieve eigenwijze leuk in een hond en dat heb ik in mn stafford gevonden. Daar kan ik naar lievelust mee frisbeeën, fietsen, rennen, steppen, mountainbiken en noem maar op

en nu ben ik nog op zoek naar het lieve, sociale, stabiele dat een golden heeft. Waar ik op een hondenschool ook echt een activiteit kan gaan doen. (Gaat niet met mn stafford omdat overal wel honden loslopen of de hond zelf los moet lopen en dat risico neem ik niet ook al is ze tot nu toe sociaal)
En die het lege plekje hier in huis op vult :)
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Mijn zus heeft de combi van amstaff teefje met labrador reu, echt een eenheid die 2 samen.
Denk dat dat met een Golden niet anders is.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Lijkt mij een topcombinatie, goed overdacht! Alvast veel voorpret met het zoeken naar een pup!
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Lijkt mij helemaal niets mis mee. :ok:
moniek&bo
Zeer actief

Bedankt voor de leuke reacties!

Nog meer meningen/tips zijn altijd welkom!

Heb nog minimaal een maand of 8 om alles goed te overdenken en me goed te oriënteren.
Deze tijd wil ik gebruiken om me zoveel mogelijk in te lezen / te oriënteren en meningen van anderen te horen!

Maar ondertussen geniet ik ook al heel erg van de voorpret! :D

En natuurlijk van die gekke puber van me die we nu in huis hebben. :lol1:
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Lijkt mee een hele goede combi :E:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
moniek&bo
Zeer actief

bedankt voor de tip nanna!

Ik heb me onlangs ook aangemeld op het golden retriever forum om daar eens wat rond te vragen en mee te lezen.

Welke lijn het beste bij ons gaat passen is nog wel iets waar ik me in moet verdiepen inderdaad!
Net als de zoektocht naar een goede fokker (tot nu toe alleen honden uit asiels gehaald) dus weet totaal nog niet welke vragen ik moet stellen of waar ik op moet letten. :19:
Als ik nu op de site van een fokker kijk denk ik alleen: oh die ziet er mooi uit, of ohh schattige pupfoto's.. En wil mijn keuze voor een fokker op meer kunnen baseren dan een schattige foto :roll:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Eentonig misschien maar de kans dat het prima gaat, lijkt mij ook heel groot.
De meeste goldens die ik ken zijn altijd te porren voor spelen en ze kunnen tegen een stootje.
Mijn golden reu (inmiddels overleden) was op zijn best met stoere, actieve teven.
Misschien vind je wel een volwassen herplaatser. :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Prima combi, zeker als de Golden er als pup bij komt.
moniek&bo
Zeer actief

Ik ga inderdaad wel echt voor een pup.
en niet voor een herplaatser.

Dan vind ik een betere keuze bij mijn stafford teef.

Fijn dat er zoveel mensen hun visie laten horen! Bedankt daarvoor! :flower:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Als je trouwens een golden wil waar je echt leuk mee kan trainen zou ik persoonlijk voor een werklijn gaan :)
moniek&bo
Zeer actief

@machie: ben jij er in thuis in die lijnen?

Ik ben nu zo ver dat ik weet dat de donkerdere goldens meer werklijn zijn en de wittere/lichtere goldens meer showhonden.
maar dan? kan een 'showhond' geen 2 uur wandelen bijv? of beginners-behendigheid? of speuren?
en wat heeft een hond uit een werklijn nodig qua beweging per dag?

Ik beweeg per dag heel wat met de stafford, en natuurlijk gaat de golden ook veel tegelijk mee. Maar vind het ook belangrijk met allebei de honden wat een-op-een activiteiten te hebben. En daarbij zal ik ook gewoon veel trainingen alleen met de stafford blijven doen. En dan leuke andere activiteiten met de golden.
Dus ik wil geen hond die alleen als vloerkleed fungeert, maar ook geen overactieve hond (die heb ik namelijk al 1 :tongue: )
Maar ik weet nu niet zo goed hoe ik zo'n lichte golden in moet schatten qua bewegingsmogelijkheden.
Machie
Zeer actief

Nee, ik ben niet thuis in de lijnen :)
Maar er zijn hier wel mensen met een werklijn golden op het forum (Sita bv) die kunnen je vast meer over een werklijn golden vertellen :)
moniek&bo
Zeer actief

Oke thanks! Bedankt voor je tips!

Ik heb me ook ingeschreven op het golden retriever forum om me hier eens goed in te verdiepen!

Uiterlijk is leuk, maar karakter is 100 keer zo belangrijk! Wil wel een weloverwogen keuze maken.
Marion.

moniek&bo schreef:Ik ben nu zo ver dat ik weet dat de donkerdere goldens meer werklijn zijn en de wittere/lichtere goldens meer showhonden.
maar dan? kan een 'showhond' geen 2 uur wandelen bijv? of beginners-behendigheid? of speuren?
en wat heeft een hond uit een werklijn nodig qua beweging per dag?

Ik beweeg per dag heel wat met de stafford, en natuurlijk gaat de golden ook veel tegelijk mee. Maar vind het ook belangrijk met allebei de honden wat een-op-een activiteiten te hebben. En daarbij zal ik ook gewoon veel trainingen alleen met de stafford blijven doen. En dan leuke andere activiteiten met de golden.
Dus ik wil geen hond die alleen als vloerkleed fungeert, maar ook geen overactieve hond (die heb ik namelijk al 1 :tongue: )
Maar ik weet nu niet zo goed hoe ik zo'n lichte golden in moet schatten qua bewegingsmogelijkheden.
Verkijk je alsjeblieft niet op het kleurtje.

Mijn beide honden wandelen veel meer dan 2 uur op een dag. En ik heb een wit-gouden, en ik heb een geel-gouden (halfzusjes trouwens, zelfde moeder). De jongste, de witste, vind spelletjes erg leuk. Die had het geweldig gedaan in de jacht, of in behendigheid ofzo. Helaas trof ze een baasje die dat niet zo leuk vond.

De oudste (de donkerste) wil alleen maar lopen. Lopen, lopen, lopen. En dan wel graag met de hele roedel, en graag dag-wandelingen. Als ik jachttraining met haar zou hebben gedaan, zou ze mijn bevelen opgevolgd hebben hoor. Dat wel. En met verve ook. Alleen vind ze daar geen donder aan.
Laatst gewijzigd door Marion. op 06 nov 2012 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

moniek&bo schreef:Ik heb me ook ingeschreven op het golden retriever forum om me hier eens goed in te verdiepen!
Misschien kun je dat beter niet doen :schrik:
moniek&bo
Zeer actief

Marion: waarom lijkt jou het golden retriever forum geen goed idee?

Ik heb me daar nu aangemeld, en krijg wel wisselende reacties op de combinatie die ik in mijn hoofd heb, is dat misschien wat je bedoelt?

En als ik mag vragen:
Marion, denk jij dat een golden in onze situatie zou passen?
Marion.

moniek&bo schreef:Marion: waarom lijkt jou het golden retriever forum geen goed idee?

Ik heb me daar nu aangemeld, en krijg wel wisselende reacties op de combinatie die ik in mijn hoofd heb, is dat misschien wat je bedoelt?

En als ik mag vragen:
Marion, denk jij dat een golden in onze situatie zou passen?
Op dat eerste ga ik even via PB reageren :wink:

En dat laatste.... ik denk dat het echt een prima combi is :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”