Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er is zoveel leuks! Edit: komende week bezoeken
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Er is zoveel leuks! Edit: komende week bezoeken
Sinds het border collie nest niet doorgaat waar we op ingeschreven stonden heb ik alle opties weer open gegooid. Dus we kijken ook buiten het ras. Maar och man och man, wat zijn er toch veel leuke honden haha.
Momenteel staan hoog op de lijst de Silken Windsprite en de Marxdorfer wolfhond. Jullie zullen wel denken dat ik een zenuwinzinking heb haha. De Silken staat ons aan, omdat het een mooi formaat is, ze zijn in de regel niet echt moeilijk en het kan Kay goed bijhouden (ze rennen hem er waarschijnlijk nog uit). Het sociale aspect vinden we ook wel belangrijk. Kay is sociaal, maar niet altijd makkelijk. Ooit zullen er ook kinderen komen.
De marxdorfer heeft ook een enorme aantrekkingskracht. Ik heb de saarloos altijd adembenemend gevonden. We houden van wandelen, trektochten, fietsen gewoon lekker actief bezig zijn. Ben nu natuurlijk erg met Kay in de sport, maar dat is geen moeten van mij. Met de schotse collies deed ik dat ook niet. Niet sociaal (makkelijk) vind ik op zich niet eens een heel groot probleem, want met Kay ontloop ik ook wel hier en daar bewust bepaalde honden. We wonen bij het bos. Wat we wel een moeilijker punt vinden is het moeilijk alleen thuis kunnen blijven binnen het ras en we zijn wat huiverig voor de toekomst met kinderen (en dan vooral vreemde vriendjes over de vloer). Een moeilijkere hond vinden wij ook een leuke uitdaging, maar het moet natuurlijk ook eerlijk tegenover de capaciteiten van de hond zijn.
Verder hebben we zelfs even gehad over een sheltie. Een mooi formaat, daar we de marxdorf ook wel wat groot vinden. Wel weer hele sportieve hondjes en kunnen ze Kay op de fiets niet bijhouden dan kunnen ze nog altijd in de fietsmand.
Ik heb zelf nog meer wel leuke rassen, maar niet niet eens echt besproken. De hollandse Herder, Kelpie, Cattle dog, Aussie, Podenco Potugues, Markiesje (alleen staat het zo lang op de wachtlijst ons wat tegen, dan hadden we ons eigenlijk wel wat eerder in willen schrijven), de saarloos natuurlijk zelf. Laten we de border collie ook niet geheel vergeten. Heel diep zit nog wel de collieliefde en dan alsnog de korthaar. Maar ik twijfel toch of ik daarin genoeg temperament kan vinden wat zich naast Kay staande weet te houden (kay is dol op schotse collies, maar hij is in de regel wel to much in spel heb ik gemerkt. Ze kunnen hem daarin dan net niet bijhouden en zijn net te weinig lenig.
Nog meer leuke suggesties (of advies) om het helemaal moeilijk te maken? haha (we moeten de honden ook nog in het echt leren kennen hoor, dat willen we wel doen)
Wat kunnen wij bieden. Een actief leven, wandelen, fietsen ze mogen veel overal mee naar toe. Hoe socialer hoe makkelijker dat kan maar is zeker geen vereiste, want we zijn op zich ook erg op ons zelf. Ik hoef niet met een groepje op te lopen, maar voor de kil gaan hoeft ook niet. Het moet bij Kay passen, maar het hoeft geen sporthond te zijn(mag overigens wel). Uitdaging kwa training is ook geen probleem, vinden we wel leuk. We werken wel allebij (ik nog niet regelmatig), maar vriend heeft eigen bedrijf dus we kunnen het alleen blijven wel tot een minimum beperken. Het hoeft overigens geen erkend ras te zijn, maar we houden wel van atletische honden. Vriend dan weer niet specifiek van windhonden, maar met beetje fluffyhaar vond hij het er wel leuk uitzien. Van (bull)dogachtige en staffordachtige houden we niet zo. Hond moeten nou ook weer niet te groot worden. Ongeveer kay formaat (55 cm) maar mag dus ook wel wat kleiner. We hebben wel andere dieren: 2 katten, 2 cavia's en 3 konijnen (cavia's en konijnen al wel op leeftijd en daarna zal daar niks meer voor in de plaats komen) en dat maakt me bepaalde keuze voor mij wel een uitdaging natuurlijk, daar zijn we ons meer dan van bewust. We wonen nu nog in een gewoon rijtjeshuis met een tuin en dus vlakbij het bos. De kans dat wij in een stad of groter dorp gaan wonen is vrij klein, meer buitenaf lijkt nu logischer aangezien we daar meer van houden. De planning staat wel voor over een paar jaar kinderen.
Zo heb ik bijvoorbeeld ook wel een pyrenese herder gekeken, maar die schijnen ook niet zo goed alleen te kunnen blijven en nogal vocaal te zijn. Dus brand maar los!
Momenteel staan hoog op de lijst de Silken Windsprite en de Marxdorfer wolfhond. Jullie zullen wel denken dat ik een zenuwinzinking heb haha. De Silken staat ons aan, omdat het een mooi formaat is, ze zijn in de regel niet echt moeilijk en het kan Kay goed bijhouden (ze rennen hem er waarschijnlijk nog uit). Het sociale aspect vinden we ook wel belangrijk. Kay is sociaal, maar niet altijd makkelijk. Ooit zullen er ook kinderen komen.
De marxdorfer heeft ook een enorme aantrekkingskracht. Ik heb de saarloos altijd adembenemend gevonden. We houden van wandelen, trektochten, fietsen gewoon lekker actief bezig zijn. Ben nu natuurlijk erg met Kay in de sport, maar dat is geen moeten van mij. Met de schotse collies deed ik dat ook niet. Niet sociaal (makkelijk) vind ik op zich niet eens een heel groot probleem, want met Kay ontloop ik ook wel hier en daar bewust bepaalde honden. We wonen bij het bos. Wat we wel een moeilijker punt vinden is het moeilijk alleen thuis kunnen blijven binnen het ras en we zijn wat huiverig voor de toekomst met kinderen (en dan vooral vreemde vriendjes over de vloer). Een moeilijkere hond vinden wij ook een leuke uitdaging, maar het moet natuurlijk ook eerlijk tegenover de capaciteiten van de hond zijn.
Verder hebben we zelfs even gehad over een sheltie. Een mooi formaat, daar we de marxdorf ook wel wat groot vinden. Wel weer hele sportieve hondjes en kunnen ze Kay op de fiets niet bijhouden dan kunnen ze nog altijd in de fietsmand.
Ik heb zelf nog meer wel leuke rassen, maar niet niet eens echt besproken. De hollandse Herder, Kelpie, Cattle dog, Aussie, Podenco Potugues, Markiesje (alleen staat het zo lang op de wachtlijst ons wat tegen, dan hadden we ons eigenlijk wel wat eerder in willen schrijven), de saarloos natuurlijk zelf. Laten we de border collie ook niet geheel vergeten. Heel diep zit nog wel de collieliefde en dan alsnog de korthaar. Maar ik twijfel toch of ik daarin genoeg temperament kan vinden wat zich naast Kay staande weet te houden (kay is dol op schotse collies, maar hij is in de regel wel to much in spel heb ik gemerkt. Ze kunnen hem daarin dan net niet bijhouden en zijn net te weinig lenig.
Nog meer leuke suggesties (of advies) om het helemaal moeilijk te maken? haha (we moeten de honden ook nog in het echt leren kennen hoor, dat willen we wel doen)
Wat kunnen wij bieden. Een actief leven, wandelen, fietsen ze mogen veel overal mee naar toe. Hoe socialer hoe makkelijker dat kan maar is zeker geen vereiste, want we zijn op zich ook erg op ons zelf. Ik hoef niet met een groepje op te lopen, maar voor de kil gaan hoeft ook niet. Het moet bij Kay passen, maar het hoeft geen sporthond te zijn(mag overigens wel). Uitdaging kwa training is ook geen probleem, vinden we wel leuk. We werken wel allebij (ik nog niet regelmatig), maar vriend heeft eigen bedrijf dus we kunnen het alleen blijven wel tot een minimum beperken. Het hoeft overigens geen erkend ras te zijn, maar we houden wel van atletische honden. Vriend dan weer niet specifiek van windhonden, maar met beetje fluffyhaar vond hij het er wel leuk uitzien. Van (bull)dogachtige en staffordachtige houden we niet zo. Hond moeten nou ook weer niet te groot worden. Ongeveer kay formaat (55 cm) maar mag dus ook wel wat kleiner. We hebben wel andere dieren: 2 katten, 2 cavia's en 3 konijnen (cavia's en konijnen al wel op leeftijd en daarna zal daar niks meer voor in de plaats komen) en dat maakt me bepaalde keuze voor mij wel een uitdaging natuurlijk, daar zijn we ons meer dan van bewust. We wonen nu nog in een gewoon rijtjeshuis met een tuin en dus vlakbij het bos. De kans dat wij in een stad of groter dorp gaan wonen is vrij klein, meer buitenaf lijkt nu logischer aangezien we daar meer van houden. De planning staat wel voor over een paar jaar kinderen.
Zo heb ik bijvoorbeeld ook wel een pyrenese herder gekeken, maar die schijnen ook niet zo goed alleen te kunnen blijven en nogal vocaal te zijn. Dus brand maar los!
Laatst gewijzigd door gyanty op 06 dec 2012 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Er is zoveel leuks!
Aangezien je de Marxdorfer Wolfhond noemt als hoog op de lijst zeg ik... Tamaskan! 
Volgens mij heb jij Konah en Mila wel eens gezien? Volgens mij zijn veel Marxdorfers nogal terughoudend, meer iig als bij de Tamaskan. Maar misschien spreekt je dat juist aan in het 'ras'. Ik ben zelf niet echt overtuigd hoe ze bij de Marxdorfer met gezondheid omgaan, er wordt te weinig getest naar mijn mening.
Volgens mij heb jij Konah en Mila wel eens gezien? Volgens mij zijn veel Marxdorfers nogal terughoudend, meer iig als bij de Tamaskan. Maar misschien spreekt je dat juist aan in het 'ras'. Ik ben zelf niet echt overtuigd hoe ze bij de Marxdorfer met gezondheid omgaan, er wordt te weinig getest naar mijn mening.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
weet nog een mechelaar teef van 1,5 jaar http://www.asieljulialaantje.nl/honden/
ellen
ellen
- gyanty
- Zeer actief
Ja, van Santos ga ik er toch van uit dat er iets Amerikaans achter zit (uit asiel)Nanna schreef:Dan zou ik voor de Amerikaanse Collie gaan.gyanty schreef: Heel diep zit nog wel de collieliefde en dan alsnog de korthaar. Maar ik twijfel toch of ik daarin genoeg temperament kan vinden wat zich naast Kay staande weet te houden (kay is dol op schotse collies, maar hij is in de regel wel to much in spel heb ik gemerkt. Ze kunnen hem daarin dan net niet bijhouden en zijn net te weinig lenig.
Meer temperament, minder vacht, en imo beter gebouwd.
Maar een Silken windsprite is ook heel leuk en es wat anders

Ik loop nu met hem behendigheid(hij is van mijn ouders, maar hij is nogal idolaat van mij, dus haal ik hem dus sowieso 1 x per week op en trainen of prutsen we een beetje aan) en het is echt een brave goedzak! Maar in hoeverre ik hierin echt vind wat ik zoek weet ik niet. Ook Santos is op zijn gekke momenten (hij is nu 3) maar het is wel een erg rustige hond verder, ondanks dat hij Kay in spel en temperament wel bij kan houden (alleen vind Kay hem niet zo leuk, hij tolereert hem. In hoeverre Santos dan ook representatief voor de amerikanen kan zijn weet ik niet. Het lange haar is nog wel een punt. Ja ook bij de amerikaan hoor. Aan Kay heb ik dagelijks al een hele kluif om hem na het bos weer enigszin toonbaar te maken
. Vind niet erg dat honden zich vies maken hoor, maar ik heb dit dus meerdere keren per dag en ik hou toch wel een beetje van een goed verzorgd uitziende hond en ook wel een beetje een netjes huis, dus een wat makkelijkere vacht zou ik zeker waarderen, want ik maak er altijd te veel werk van. Het is jammer dat ik van langharige honden hou, want hier in het bos is het echt geen doen haha (ik kan er nog wel om lachen hoor). Maar ze zijn natuurlijk prachtig de amerikanen, maar ik eerder voor later weer eens en dan neem ik meteen een hele roedel! En nanna schroom niet om leuke herplaatsters neer te zetten hoor. Zelfs daar kijk ik ook naar, want behalve Kay waren het natuurlijk altijd herplaatsers (teef mag tot 6 a 8 jaar zijn, reu liever jonger dan Kay en dan hebben we het over tot 2 jaar of anders gecastreerd, ja zelfs uit buitenland mag, ik had al even gekeken;))
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Hollandse herder lijkt me wel bij jullie passen, teefje dan?
- gyanty
- Zeer actief
Oh Tamaskan zou zeker ook kunnen, al had ik idee toen de zochttocht van volgens mij Mila dat het moeilijk is om daar in nederland aan te komen en dat je dan al snel aan importeren moet gaan denken? Maar ik heb ze natuurlijk toen wel een keer gezien met de hondenforum doe dag. Het zijn inderdaad prachtige honden en wel wat makkelijker dan de saarloos en marxdorfer, alhoewel bij deze honden (kan ik me volgens mij ook herinneren van Mila?) het alleen blijven wel een punt van aandacht is (en we hebben ooit een lange opvanger gehad die niet alleen kon blijven en dat vonden we toen wel heel erg moeilijk. als het wel had gekund, had ze ongetwijfeld ook bij ons mogen blijven toen, want het was een geweldig dier, maar we hebben toen iemand gevonden die altijd thuis was, dus ideaal voor haar). Dat het moeilijk aan te leren is, is op zich geen probleem. Heb ook best tolerante buren, maar wel buren in een normaal rijtjeshuis en hou ze wel graag te vriend.Rahne schreef:Aangezien je de Marxdorfer Wolfhond noemt als hoog op de lijst zeg ik... Tamaskan!

- gyanty
- Zeer actief
Ja ik was haar ook al tegen gekomen, al twijfel ik beetje bij mechelaar en dan uit werklijn. Alhoewel ik in asiel ook een goede band het met een mechelaar heb ik in de regel niet zoveel met mechelaars en weet ik niet of mijn vriend echt een mechelaarman is. Volgens mij zijn de hollanders dan toch wat zachter en vriendelijker(en ja dan zou ik voor een teef gaan)tollerlover schreef:weet nog een mechelaar teef van 1,5 jaar http://www.asieljulialaantje.nl/honden/
ellen

- gyanty
- Zeer actief
Doet het hem niet meteen en ik vermoed (even op basis van zijn voorkomen en hoe hij erbij staat) dat Kay daar een punt gaat maken (soms heb je dat gevoel al kan het ook helemaal onterecht zijn hoor, maar better safe then sorry). Gaat me haast te veel naar black en tan jack russel en daar heb ik dan echt niet zoveel mee, daar heb ik er 9 van in een cursus van 8Nanna schreef:Zo'n geinig Whippet-achtig smoeltje?gyanty schreef: En nanna schroom niet om leuke herplaatsters neer te zetten hoor. Zelfs daar kijk ik ook naar, want behalve Kay waren het natuurlijk altijd herplaatsers (teef mag tot 6 a 8 jaar zijn, reu liever jonger dan Kay en dan hebben we het over tot 2 jaar of anders gecastreerd, ja zelfs uit buitenland mag, ik had al even gekeken;))
Logan is een erg leuk hondje om te zien. Hij is heel vrolijk en liefdevol. Logan mag graag bij je zitten, het liefst wil hij wel in je kruipen zo fijn vind hij aandacht. Logan is makkelijk van nature en laat alles bij hem toe. Hij vind optillen en kammen dan ook geen probleem. Logan is een jonge hond, met focus op de baas, leergierig en in voor alles. Logan is een echte gezelschapshondje, een maatje voor een gezin of persoon. Hij is speels en actief. Logan kan al aan de riem lopen. Hij is goed in de omgang met kinderen en andere honden.
Naam: Logan
Leeftijd: 1 jaar
Geslacht: reu
Hoogte: ong. 29 cm
Tis wel moeilijk hoor. Ben nogal kritisch en op moment lijkt het erop dat het me allemaal nog niet echt kan bekoren, want het nest waar we op ingeschreven stonden..... (zucht je gaat gewoon vergelijken)haha komt vanzelf en ik ben er van overtuigd dat we uiteindelijk met iets leuks thuiskomen!

- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn de laaste jaren behoorlijk wat Tamaskan geimporteerd naar Nederland & Duitsland, en met een groot deel zal gefokt gaan worden. In 2013 staan er meerdere nestjes geplandgyanty schreef:Oh Tamaskan zou zeker ook kunnen, al had ik idee toen de zochttocht van volgens mij Mila dat het moeilijk is om daar in nederland aan te komen en dat je dan al snel aan importeren moet gaan denken? Maar ik heb ze natuurlijk toen wel een keer gezien met de hondenforum doe dag. Het zijn inderdaad prachtige honden en wel wat makkelijker dan de saarloos en marxdorfer, alhoewel bij deze honden (kan ik me volgens mij ook herinneren van Mila?) het alleen blijven wel een punt van aandacht is (en we hebben ooit een lange opvanger gehad die niet alleen kon blijven en dat vonden we toen wel heel erg moeilijk. als het wel had gekund, had ze ongetwijfeld ook bij ons mogen blijven toen, want het was een geweldig dier, maar we hebben toen iemand gevonden die altijd thuis was, dus ideaal voor haar). Dat het moeilijk aan te leren is, is op zich geen probleem. Heb ook best tolerante buren, maar wel buren in een normaal rijtjeshuis en hou ze wel graag te vriend.Rahne schreef:Aangezien je de Marxdorfer Wolfhond noemt als hoog op de lijst zeg ik... Tamaskan!
Marxdorfer zou je trouwens ook uit Duitsland moeten halen, zijn nog geen Nederlandse fokkers van zover ik weet.
Alleen blijven is idd een punt, maar zeker wel aan te leren met geduld. Konah was het eerste jaar erg moeilijk maar nu kan ze prima meerdere uren alleen blijven (samen met mijn andere honden). Winter is vanaf pup af aan al best makkelijk daarin, zolang hij maar met de andere honden samen is kan hij prima alleen blijven. Volgens mij gaat het met Mila nu ook goed, nu ze wat ouder is.
- gyanty
- Zeer actief
Nee klopt, zal dan ook uit Duitsland komen, maar er is fokker die daarin wel bemiddeld. Duitsland is op zich geen probleem, al weet ik niet of mijn Duits nog zo goed is dat ik me kan redden haha. Voor de Silken Windsprite heb ik zelf ook kijkje op Duitse sites genomen.Rahne schreef:Er zijn de laaste jaren behoorlijk wat Tamaskan geimporteerd naar Nederland & Duitsland, en met een groot deel zal gefokt gaan worden. In 2013 staan er meerdere nestjes geplandgyanty schreef:Oh Tamaskan zou zeker ook kunnen, al had ik idee toen de zochttocht van volgens mij Mila dat het moeilijk is om daar in nederland aan te komen en dat je dan al snel aan importeren moet gaan denken? Maar ik heb ze natuurlijk toen wel een keer gezien met de hondenforum doe dag. Het zijn inderdaad prachtige honden en wel wat makkelijker dan de saarloos en marxdorfer, alhoewel bij deze honden (kan ik me volgens mij ook herinneren van Mila?) het alleen blijven wel een punt van aandacht is (en we hebben ooit een lange opvanger gehad die niet alleen kon blijven en dat vonden we toen wel heel erg moeilijk. als het wel had gekund, had ze ongetwijfeld ook bij ons mogen blijven toen, want het was een geweldig dier, maar we hebben toen iemand gevonden die altijd thuis was, dus ideaal voor haar). Dat het moeilijk aan te leren is, is op zich geen probleem. Heb ook best tolerante buren, maar wel buren in een normaal rijtjeshuis en hou ze wel graag te vriend.Rahne schreef:Aangezien je de Marxdorfer Wolfhond noemt als hoog op de lijst zeg ik... Tamaskan!
Volgens mij heb jij Konah en Mila wel eens gezien? Volgens mij zijn veel Marxdorfers nogal terughoudend, meer iig als bij de Tamaskan. Maar misschien spreekt je dat juist aan in het 'ras'. Ik ben zelf niet echt overtuigd hoe ze bij de Marxdorfer met gezondheid omgaan, er wordt te weinig getest naar mijn mening.![]()
Marxdorfer zou je trouwens ook uit Duitsland moeten halen, zijn nog geen Nederlandse fokkers van zover ik weet.
Alleen blijven is idd een punt, maar zeker wel aan te leren met geduld. Konah was het eerste jaar erg moeilijk maar nu kan ze prima meerdere uren alleen blijven (samen met mijn andere honden). Winter is vanaf pup af aan al best makkelijk daarin, zolang hij maar met de andere honden samen is kan hij prima alleen blijven. Volgens mij gaat het met Mila nu ook goed, nu ze wat ouder is.
edit al gevonden via je link in je onderschrift.
Mag ik daarbij iets vragen? Hoe zit dat dan met een Tjechoslowaakse wolfhond die in het programma gaat dienen? Kan dat even niet rijmen met het feit dat het ras alleen maar uit poolhonden en kruizingen gefokt zou zijn? Worden dan toch meer van dit soort wolfhonden in het programma gebruikt?

- gyanty
- Zeer actief
Mensen ervaring met Rubustiano? Stichting voor spaande zwerfhonden. Heb wel wat leuks gezien en zelf meer dan 1 haha.

Kon via google en zoekfunctie hier niet specifieks vinden over deze stichting?

Kon via google en zoekfunctie hier niet specifieks vinden over deze stichting?

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Ik durf toch echt niet te zeggen dat een Hollandse Herder vriendelijker en zachter is dan een Mechel. Althans de korthaar dan, voor de langhaar(die qua uiterlijk prachtig zou staan bij Kay) en de ruwhaar klopt dat wel denk ik zo.
Het ligt heel erg aan de lijnen. Ik heb hier een Hollander werklijn en Mechel waar ik de lijn niet van weet maar ik gok werklijn. En die doen niet voor elkaar onder zowel in positieve als negatieve zin.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag ze best eens ontmoeten(en Kay ook natuurlijk).
Het ligt heel erg aan de lijnen. Ik heb hier een Hollander werklijn en Mechel waar ik de lijn niet van weet maar ik gok werklijn. En die doen niet voor elkaar onder zowel in positieve als negatieve zin.
Ik weet niet waar je woont, maar je mag ze best eens ontmoeten(en Kay ook natuurlijk).
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/calma.html
http://www.sos-strays.nl/nederlands/pintass.html
http://www.sos-strays.nl/nederlands/thessa.html
http://www.sos-strays.nl/nederlands/pintass.html
http://www.sos-strays.nl/nederlands/thessa.html
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ja er zit in ieder geval, dat ik zeker weet 1 saarloos ingekruistgyanty schreef:
Mag ik daarbij iets vragen? Hoe zit dat dan met een Tjechoslowaakse wolfhond die in het programma gaat dienen? Kan dat even niet rijmen met het feit dat het ras alleen maar uit poolhonden en kruizingen gefokt zou zijn? Worden dan toch meer van dit soort wolfhonden in het programma gebruikt?
De maxdorfer zou ik zelf niet aanraden vanwege het niet goed genoeg testen naar mijn mening. De saarloos, tja, daar moet je voor vallen, maar als ik je bezwaren lees dan denk ik niet dat het op dit moment een ideale match zou worden. De andere rassen kan ik niet over oordelen, maar er staan genoeg leuke tussen
- Rahne
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb in dit topic er wat over geschreven: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=254953flamme schreef:Ja er zit in ieder geval, dat ik zeker weet 1 saarloos ingekruistgyanty schreef: Mag ik daarbij iets vragen? Hoe zit dat dan met een Tjechoslowaakse wolfhond die in het programma gaat dienen? Kan dat even niet rijmen met het feit dat het ras alleen maar uit poolhonden en kruizingen gefokt zou zijn? Worden dan toch meer van dit soort wolfhonden in het programma gebruikt?Tjech weet ik niet.
- gyanty
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor het meedenken en de informatie over wolfhonden en de tamaskan. Ik denk dat ik die droom ook nog wel iets naar de toekomst schuif en dat ze op dit moment misschien niet de meeste ideale match voor ons zijn, alhoewel ik kwa honden wel heel flexibel wat dan betreft ben. Maar het moeilijke alleen blijven en formaat liggen denk ik net even te ver weg van wat ik op dit moment zoek. Denk dat we toch neigen naar iets makkelijkers, uber sociaal en trainbaarders. De Silken steigt daarbij enorm, alhoewel ik gister ook weer contact heb gezocht met een border collie fokker (voor een korthaar nest). En ik dus kijk naar buitenlandse stichtingen. Maar ik zelf heb mijn overtuiging wat laten varen, maar mijn vriend nog niet echt (hebben geen principiele bezwaren tegen honden uit het buitenland, maar we vonden het voor ons zelf eigenlijk nooit goed voelen: er zijn toch genoeg honden in nederland etc, maar ja als je daar niet echt vind wat je zoekt, zul je toch verder moeten kijken of lang wachten. Heb overigens in mijn omgeving eigenlijk alleen maar erg leuke honden uit het buitenland leren kennen hoor, dus de ervaring is erg positief). Dus of het een buitenlandertje wordt weet ik ook nog niet, ondanks dat ik dus een leuk aantal gezien heb. (maar nog niet contact gehad met de stichtingen, vriend hoofd staat er nu op dit moment ook niet helemaal naar, is bezig met zijn scriptie die hij 5 december inleveren gaat. Maar goed datweerhoud mij er nog niet van om voorwerk te doen hoor. Het goede moment voor een hond bestaat immers niet, die maak je gewoon.
En ik woon in Friesland, maar ken best wat mechelaars en hollanders. Vanuit asiel, maar ook via hondenschool en de sport. Vriendinnetje had vroeger hollandse ruwharen en die vond ik helemaal geweldig. Langharen ken ik niet persoonlijk, aantal kortharen ken ik wel. Geen makkelijk honden overigens allemaal hoor, maar wel leuk en kwa uiterlijk wat ik erg mooi vind. Alleen ben ik bangdat ze toch in ons huis ook wel erg groot aanvoelen (gemiddeld vermoed ik dat ze groter en zwaarder dan Kay zullen zijn (55 cm en 19 kilo)
En ik woon in Friesland, maar ken best wat mechelaars en hollanders. Vanuit asiel, maar ook via hondenschool en de sport. Vriendinnetje had vroeger hollandse ruwharen en die vond ik helemaal geweldig. Langharen ken ik niet persoonlijk, aantal kortharen ken ik wel. Geen makkelijk honden overigens allemaal hoor, maar wel leuk en kwa uiterlijk wat ik erg mooi vind. Alleen ben ik bangdat ze toch in ons huis ook wel erg groot aanvoelen (gemiddeld vermoed ik dat ze groter en zwaarder dan Kay zullen zijn (55 cm en 19 kilo)

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Pumi?
- gyanty
- Zeer actief
Kay vind ze helaas niet leuk, dus die vallen helaas af. Vind het zeker wel leuke hondjes. Ken er aantal van pumi hier op het forum (heb tijdje bij hun in groep getraind) maar ben bang dat het geen combinatie met onze Kay gaat worden.... Ben noodgedwongen in andere groep toengaan trainen, omdat Kay op gegeven moment in een tunnel kroop en er niet meer uitkwam.Lin-C schreef:Pumi?

-
Roo
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Een Apple? Makkelijk formaatje om mee te nemen.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Rahne schreef:Ik heb in dit topic er wat over geschreven: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=254953flamme schreef:Ja er zit in ieder geval, dat ik zeker weet 1 saarloos ingekruistgyanty schreef: Mag ik daarbij iets vragen? Hoe zit dat dan met een Tjechoslowaakse wolfhond die in het programma gaat dienen? Kan dat even niet rijmen met het feit dat het ras alleen maar uit poolhonden en kruizingen gefokt zou zijn? Worden dan toch meer van dit soort wolfhonden in het programma gebruikt?Tjech weet ik niet.
Oh ja, stom van me, ik wist het natuurlijk wel van Stefanie haar tjech
- gyanty
- Zeer actief
Re: Er is zoveel leuks! Edit: komende week bezoeken
Nou we gaan voor een herplaatser en er zijn twee gegadigden op dit moment. Met de verhalen van laatste tijd op forum die ik heb vernomen vertel ik maar even niet wie wat waar of hoe, maar vertel ik wel dat ik er erg zin in heb. Eigenlijk zou ik vandaag al één van de twee ontmoeten, maar met dit weer is het even uitgesteld. Hopelijk hebben wij en Kay met 1 van beide een klik en zijn we snel de baasjes van een leuke tweede hond die een tweede kans verdiend. Ik hou jullie op de hoogte.
Eigenlijk ben ik blij en opgelucht met mijn keuze om te gaan voor een herplaatser. Ik ben echt geen pupmens! Ik vind het best wel vreselijk eigenlijk haha. En ik kan onvoldoende in de toekomst kijken. Heb dit jaar studie afgerond heb een oproepcontract, maar wel verder solliciterende naar een baan met wat meer uren. Vriendlief is afstuderende en zal verder gaan met zijn eigen bedrijf. En weet je, natuurlijk was er een mouw aangepast op de situatie, maar ik vind het ook een hoop gedoe en vooral erg vermoeiend. En ja dat overleef ik ook, maar toch kan ik de hond waarschijnlijk niet de start geven die ik Kay heb kunnen geven (daar gegeven die situatie was meer dan ideaal, te ideaal gewoon). Dus eigenlijk geeft de keuze herplaatser mij ook wel een heleboel rust. Hond kan gewoon meteen mee in ons programma. Volgend jaar mee op dogtrail en misschien dan toch ook maar dogwalktrial? En alle lekkere lange wandeltochten die we gewoon graag doen! Ik ben gewoon meer een persoon voor een (wat oudere) herplaatser. Ach ja, soms moet je jezelf ook gewoon even goed leren kennen.
Eigenlijk ben ik blij en opgelucht met mijn keuze om te gaan voor een herplaatser. Ik ben echt geen pupmens! Ik vind het best wel vreselijk eigenlijk haha. En ik kan onvoldoende in de toekomst kijken. Heb dit jaar studie afgerond heb een oproepcontract, maar wel verder solliciterende naar een baan met wat meer uren. Vriendlief is afstuderende en zal verder gaan met zijn eigen bedrijf. En weet je, natuurlijk was er een mouw aangepast op de situatie, maar ik vind het ook een hoop gedoe en vooral erg vermoeiend. En ja dat overleef ik ook, maar toch kan ik de hond waarschijnlijk niet de start geven die ik Kay heb kunnen geven (daar gegeven die situatie was meer dan ideaal, te ideaal gewoon). Dus eigenlijk geeft de keuze herplaatser mij ook wel een heleboel rust. Hond kan gewoon meteen mee in ons programma. Volgend jaar mee op dogtrail en misschien dan toch ook maar dogwalktrial? En alle lekkere lange wandeltochten die we gewoon graag doen! Ik ben gewoon meer een persoon voor een (wat oudere) herplaatser. Ach ja, soms moet je jezelf ook gewoon even goed leren kennen.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Jeannettebo
- Zeer actief
spannend hoor, soms moet je daar gewoon achterkomen. Ik merk het met Layla ook hoor, ik ben ook meer het type voor een herplaatser.

- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Kortharige collie?
Die zijn, in vergelijking met de langharige variant, actief en wat pittiger van aard.
(Er zijn nog wat sable reutjes én één sable teefje over uit 't nest waar wij onze toekomstige pup vandaan gaan halen!!
)
Die zijn, in vergelijking met de langharige variant, actief en wat pittiger van aard.
(Er zijn nog wat sable reutjes én één sable teefje over uit 't nest waar wij onze toekomstige pup vandaan gaan halen!!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Even het hele topic lezen, er zijn namelijk ontwikkelingen sinds de start van dit topic.Isis schreef:Kortharige collie?
(Er zijn nog wat sable reutjes én één sable teefje over uit 't nest waar wij onze toekomstige pup vandaan gaan halen!!)
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
O, sorry!!LongFields schreef:Even het hele topic lezen, er zijn namelijk ontwikkelingen sinds de start van dit topic.Isis schreef:Kortharige collie?
(Er zijn nog wat sable reutjes én één sable teefje over uit 't nest waar wij onze toekomstige pup vandaan gaan halen!!)
- gyanty
- Zeer actief
Haha, zelfs die optie had ik ook nog bedacht, maar geloof niet dat vriendlief daar in mee zou gaan (en ik denk dat dat ook maar goed is hahaBoutje schreef:Spannend!
Misschien klikt het wel met beiden.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Mocht je nog een buitengewoon sportieve, actieve en slimme werkcollie overwegen (nu of in de toekomst), raad ik je aan om naar deze fokker te gaan: http://www.collies-vombopparderhamm.de/
Ik ben helemaal wég van deze honden. Prachtig om te zien, geen overdadige vacht en zijn honden hebben allemaal werkcertificaten. Ze doen er sledesport, behendigheid en pakwerk (
) mee.
Kortom, ik denk dat Kay nog een beste kluif zal hebben aan een hond uit deze lijnen.
Ik ben helemaal wég van deze honden. Prachtig om te zien, geen overdadige vacht en zijn honden hebben allemaal werkcertificaten. Ze doen er sledesport, behendigheid en pakwerk (
Kortom, ik denk dat Kay nog een beste kluif zal hebben aan een hond uit deze lijnen.