Vorig jaar half oktober werd ik op slag verliefd op een van de 2 pups die bij stichting Fuertedogs binnenkwam, broer en zus waren gewoonweg gedumpt bij de Fuertedogs finca. Ik zag haar foto verschijnen op de site van Fuertedogs en ik ben regelrecht gaan mailen en bellen met het vrouwtje die de gehele finca draait. Vervolgens heb ik via de mail nog een heel aantal foto's toegestuurd gekregen en toen wist ik het helemaal zeker, ik wilde voor de volle 100% voor haar gaan. Wat is dat spannend zeg om een hondje op foto uit te zoeken en haar karakter omschreven te krijgen, maar haar niet in het echt te kunnen bewonderen. Ow wat duurt wachten dan lang. Maar op de avond van 27-10-2011 was het dan eindelijk zover, ze werd op Fuerteventura op het vliegtuig gezet en kwam samen met haar broertje en 2 andere pups over vliegen naar Nederland. Midden in de nacht van 27 op 28 oktober heb ik haar op Schiphol met open armen mogen ontvangen. Bij thuiskomst werd ze meteen volledig geaccepteerd door mijn 3 honden en ikzelf was natuurlijk ook helemaal in de 7de hemel met haar, ze had me meteen helemaal ingepakt met haar lieve snoetje en haar super karaktertje. Na haar een dag in huis te hebben was ik ook helemaal zeker over haar naam, Mouse zou ze gaan heten.
Mouse haar geboortedatum is rondom 26-08-2011 en volgens haar ras-beschrijving zou ze een Pastor Majorero oftewel Bardino (Canarische Herder) zijn. Nou ben ik vanaf haar komst alle info op aan het zoeken van de Pastor Majorero / Bardino en heb me er inmiddels al aardig goed in verdiept. Mouse is inmiddels 1 jaar en 3,5 maand oud, maar als ik haar nu vergelijk met een Pastor Majorero / Bardino dan vind ik haar eigenlijk qua uiterlijke kenmerken niet helemaal overeen komen met dit ras. Nu maakt het mij natuurlijk helemaal niet uit dat ze geen zuivere Pastor Majorero / Bardino is en wat voor rassen er in haar zitten of wat voor mix ze is, ze heeft mijn hart toch al helemaal veroverd en is inmiddels al echt mijn trots geworden. Ik en mijn andere 3 honden zouden haar voor geen goud meer willen en kunnen missen.
Maar nu ben ik toch wel eens nieuwsgierig van welke rassen ze volgens jullie een mix is??
Dus wat denken jullie??

[/url]