Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Toch 's kijken hoe jullie hiertegenover staan....

Stelling:
Het is geen probleem om een hond tijdelijk in een bench / kamer / gang / buiten "weg te sluiten" als er bezoek komt wat niet van honden houdt, er bang voor is of als er zoveel bezoek komt dat het on-overzichtelijk wordt voor baas/hond/bezoek en het dus "beter"is als de hond tijdelijk elders is.

Toelichting: ik bedoel niet dagen aan een stuk wegsluiten of bij elk bezoek ;-)

Hoe staan jullie daarin en waarom? Natuurlijk geef ik straks ook mijn mening.

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben voor en ik doe dat ook.
wel in de bench, mijn honden echt afzonderen in een ander vertrek daar begin ik niet aan.
dat is voor hen de ergste straf die je je maar kunt bedenken en gestraft worden omdat ik zo nodig visite moet krijgen vind ik mijlen te ver gaan ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo zetten we bijna altijd in de bench, als er visite komt. Even totdat alles tot rust is.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik kan mijn hond makkelijk met mijn stem bij mensen weghouden. Maar anders zou ik het voor een keertje geen probleem vinden. Maar net als renée: niet in een andere ruimte, en niet vaker dan 1x per jaar.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Als wij veel bezoek krijgen dan moet Enzi op zijn plaats liggen. Hij blijft daar dan ook netjes liggen en gaat vanzelf slapen.
Mijn herder moest altijd naar de gang, dit vond hij ook niet erg. Lekker rustig :lol1:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kan ze niet wegsluiten hier. Heb geen benches staan en dan zouden ze naar boven moeten. Dat vinden ze vreselijk.
Verder hebben ze ook geen 'plaats' ja, mijn voeten en de bank ;) Kortom, hier blijven ze er gewoon bij. Wel zijn ze dermate makkelijk dat ze gewoon gaan liggen slapen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Hoe meer bezoek, hoe makkelijker mijn honden reageren, ze lopen er af en toe even tussendoor, kijken of er iets op de grond gevallen is...en de rest van de tijd liggen ze, uit zichzelf, op hun eigen plek. Voor kortdurend bezoek wat bang is, mogen ze even in de tuin of in de veranda. Bezoek wat niet bang, maar niet van honden houdt, heeft pech, daar sluit ik ze niet voor weg, ze snuffelen even en gaan hun eigen gang weer, dus daar hoeft niemand zich ongemakkelijk onder te voelen. Alleen als er kleine kindjes komen, breng ik Pol naar mijn moeder. Pol is niet helemaal te vertrouwen met kindjes en ik ben dan telkens de enige die op zit te letten, waardoor ik geen leuke middag/avond heb en Pol ook niet.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik doe het ook als er veel kinderen komen. Izzy houdt niet zo van drukte en kinderen vindt ze eng/onvoorspelbaar. Het gaat tegenwoordig wel dusdanig goed dat ik haar als alle visite er is, ik haar weer los kan laten en ze zich prima gedraagt. Alleen bij bange kinderen laat ik haar in de bench zitten, dat versterkt elkaar alleen maar en dat komt niet goed :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Mijn mening:

Het is natuurlijk per hond afhankelijk voor welke methode van "afzondering" je kiest maar ik vind het in de basis eigenlijk gewoon een goed idee om SOMS en TIJDELIJK een hond even elders te parkeren.

Als ik werkvolk over de vloer heb kan ik er niet op vertrouwen dat de deuren dicht blijven; die mensen moeten soms even naar de auto lopen. Dan heb ik mijn honden liever "opgesloten" in een tuin ;-)

Ik ben op zich bereid om, als ik mensen over de vloer zou krijgen die bang zijn en die dat vragen (dus niet eisen...) de honden weg te sluiten. Dat geeft veel meer rust namelijk.

Ander voorbeeld; wij vieren binnenkort pa's verjaardag in een klein vakantiehuisje. Dan komt er (dus) bezoek ;-) en de (goed afgesloten) tuin grenst pal aan de doorgaande provinciale weg. Ik vertrouw het bezoek niet zodanig dat de poort ook echt weer goed dicht gaat en dan is wat mij betreft een ontsnapping te waarschijnlijk. Bovendien geeft het onrust .. 3 honden los in een kleine woning met bezoek. Dan gaan ze ook even de bench in.

Kortom: nee, ik daar zelf ook even het probleem niet in. Natuurlijk niet voor uren en uren, niet om de dag enzo maar als het in welk opzicht dan ook veiliger of beter is... sluit ik ze weg. En dat gebeurt eigenlijk maximaal een of twee keer per jaar; dus echt niet dat je zegt elke dag ;-)

Suzanne
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Nou, geen enkel probleem toch?
Of voel je je er schuldig over?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Als ik bezoek krijg sluit ik ze op in de slaapkamer, dat is gekomen toen ik een schoondochter kreeg die niks van honden moest weten, sinds die tijd vinden ze bezoek dus ook niet meer leuk en sluit ze daarom ook haast altijd op als ik bezoek krijg.
Vrijdagochtend is het vaste prik dat ze even voor een half uurtje tot drie kwartier opgesloten worden, had afgelopen vrijdag de deur schijnbaar niet goed op slot gedaan, ik laat de laatste mensen die weggaan uit en ineens staan de meiden in de keuken. Was wel blij dat ze schijnbaar het sluiten van de buitendeur als teken zagen dat ze eruit mochten want als ze er eerder uit waren gekomen hadden een paar mensen het in hun broek gedaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hier gaan de grands standaard naar buiten als er iemand aan de deur komt omdat zij gewoon overenthousiast zijn. De lagotti blijven gewoon in huis want zij zeggen iets beheerster goededag! Vroeger met de newfoundlanders deden we ongeveer hetzelfde al konden zij wel binnen blijven omdat we in ons andere huis een keukendeur in twee delen hadden en de newfies in de keuken bleven en de onderdeur dus dicht was maar ze toch het idee hadden er bij te zijn.
Sandra
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ja hoor, gister nog met verjaardag.
Hele huis vol bezoek, toen gingen ze ook even in de (goed afgesloten) tuin.
Vinden ze geen probleem, ze vermaken zich daar ook prima.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik sluit ze weg bij bepaalde mensen die bang zijn voor mijn berner omdat ze hen of hun bekenden gebeten heeft.
Maar als dit lang duurt ga ik op een gegeven moment mijn bezoek de deur uit zitten wensen. :ugh:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek doe ik altijd even weg op de slaapkamer, als wij visite of werklui over de vloer krijgen. De andere twee blijven wel gewoon, tenzij de 'gasten' bang zijn. Jurek gaat apart omdat drie soms net even te veel is in dit soort gevallen en hij de moeilijkste is en ik hem niet geheel vertrouw. Als de visite langer blijft, dan halen we hem er wel bij als de rust eenmaal wedergekeerd is.
Als we logees hebben, dan blijft hij er wel bij uiteraard maar ik wil niet dat ze zich met hem bemoeien. 's Nachts verblijven ze dan alle drie bij ons op de slaapkamer, zodat niemand zich kapotschrikt of iets dergelijks bij nachtelijk toiletbezoek.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

kooi schreef:Ik sluit ze weg bij bepaalde mensen die bang zijn voor mijn berner omdat ze hen of hun bekenden gebeten heeft.
Maar als dit lang duurt ga ik op een gegeven moment mijn bezoek de deur uit zitten wensen. :ugh:
dat zou ik dan gewoon zeggen, iets in de trant van 'jongens ik ga de hond loslaten hoor, die zit al veel te lang opgesloten'.
maar ja ik ben dan ook niet zo subtiel :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb geen bench in huis (ja ik heb er 1 ingeklapt in de schuur staan maar nooit voor dit soort doeleinden).
Mensen die bang zijn en in huis moeten zijn vraag ik altijd of ze bang zijn, zo ja dan hou ik de honden bij ze weg. Door ze niet in de kamer te laten of in de ruimte waar die personen heen moeten. Visite die komt die weten dat ik honden heb. De honden doen niets. Zal wat meer begeleiden en er voor zorgen dat de honden die persoon niet lastig vallen. Negen van de tien keer als de honden rustig zijn en blijven willen die personen dan vaak toch wel de honden een aai geven. Probleem ook weer opgelost. Bij erge drukte had ik ze eigenlijk ook in de woonkamer erbij. Ook op visite, maar daar ben ik een beetje van afgestapt omdat het moeilijk is voor sommige mensen om de honden rustig te laten liggen/met rust te laten. Dus voor ieders gemoedsrust laat ik ze tegenwoordig thuis en haal ze op als bepaalde personen weg zijn.
Ben zelf dus best bereid om de honden er niet bij te hebben bij bezoek die angstig is, of mensen die onvoorspelbaar zijn. In dat laatste geval doe ik dat voor mezelf en de honden. In het eerste geval puur voor mensen die het écht eng vinden en maar even op bezoek zijn. (verzekeringsagent of een monteur bijvoorbeeld)
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Bij "vreemd" bezoek gaat Dazzle in zoon's kamer. Hij heeft het niet op vreemden en kan slecht tegen drukte. De rest niet.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Als mijn neefjes / nichtjes komen dan gaat Morris naar buiten in de tuin. Ze zijn echt heel bang voor hem en gaan dan juist alles doen wat ze niet moeten doen. Omdat dat voor niemand leuk is gaat Morris dan even naar buiten. Als ze langer blijven of een nachtje komen logeren dan gaat Morris naar mijn ouders.

Met andere visite kan Morris meestal er gewoon bij blijven, maar bij visite die echt bang is gaat hij wel even naar buiten/in de gang. Die mensen hoeven van mij dan ook niet heel lang te blijven :engel: Als ik weet dat de visite lang blijft vraag ik mijn ouders of Morris daar mag zijn.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het ligt aan het bezoek wat er komt.
Mijn zus is als de dood dan gaan ze op Micron en Spok na wel apart.
Orson deed ik wel vaker apart ,met een kong of knabbel,als er mensen kwamen.
Ook niet bij iedereen maar die ging wel apart bijv. van de kleinkinderen ,iets wat we nu nooit meer doen met de honden omdat het ook niet nodig is.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Cleva schreef:Ik hou mijn honden er eigenlijk alleen bij als het echte hondenmensen of mensen zijn die bekend met ze zijn.
Ik vind het niet prettig als ik steeds met de honden bezig moet zijn terwijl ik gewoon rustig bij wil praten.
Voor de honden is het ook niet fijn want ze zullen zich de hele tijd geroepen voelen om uit te vogelen wat er wel en niet mag.
Het is me niets waard om bezoek en honden door elkaar te hebben.

Als ze de hele dag blijven of blijven slapen gaan ze natuurlijk niet apart maar dan kalmeert het na een tijdje ook genoeg.
Hier eigenlijk hetzelfde, onze honden weten dat ze als er mensen komen even uit de woonkamer moeten en dat vinden ze prima. Ze gaan dan lekker op hun kussen of op het bed liggen in de ruimte waar ze dan tijdelijk zitten, en gaan lekker liggen pitten.
Als ze in de woonkamer zijn en de visite (die hen niet bekend is) staat op om naar het toilet te gaan of iets dergelijks, dan zijn ze direct alert en willen ze alles in de gaten houden. Als ze er niet direct bij zijn hebben ze daar geen last van en dat is veel rustiger, zowel voor de honden als voor de visite en voor onszelf.
Bij familie en goede bekenden van de honden blijven ze er gewoon bij.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geen probleem gaan ze de bench in de hondenkamer in of in de buitenren achter de bijkeuken .
Zitten ze ook wel eens als ik alleen thuis ben .
Geen probleem.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Hier gaan ze in de keuken waar ook hun grote mand staat met een kinderhekje er voor. Ligt er aan welk bezoek. Maar 3 honden op een appartement is sowieso al krap ;) en ik vind het zelf ook wel prettig.

Met verjaardagen gaan ze even logeren bij mijn ouders of vriendin.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Sluit Nell ook op in haar bench (of naar buiten) hoor als er kinderen binnen komen die bang voor haar zijn, of om welke andere reden dan ook. Als het nodig is, gaat ze maar gewoon ff in de bench of naar buiten. Niks mis mee :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ze gaan hier overigens ook in de keuken na een lange wandeling. En als ik aan het schoonmaken ben en als wij even om boodschappen gaan oid. Keuken is best ruim en ik zorg er voor dat ze van te voren genoeg bewogen hebben.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Charlie bij echt bezoek niet; die kan ik nergens laten en ze vindt het ook absoluut niet prettig.
Bij werklui gaat ze in de woonkamer.
Niko is in eerste instantie met bezoek te wild, dus die gaat achter z'n hekje tot hij gekalmeerd is.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Toen ik Cody nog had, ging hij altijd standaard in de gang of in de tuin (al gelang het weer) als er bezoek kwam. Zeker als het bezoek met kinderen en/of andere honden waren.
De meisjes heb ik altijd in de kamer gelaten. Wel met de waarschuwing dat als ze één keer worden aangehaald, ze niet meer weg te slaan zijn bij het bezoek. :mrgreen:
Maar als er iemand komt die bang is voor honden, allergisch is of er gewoon niet van houdt, vind ik het geen probleem om ze een tijd de tuin in te gooien. Mits het niet regent natuurlijk.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ja hoor, geen problemen mee. Nilo is niet zo makkelijk met andere honden in zijn huis. Dus als er mensen langs komen met een reu gaat hij gewoon voor die tijd in de bijkeuken. Vind hij niet leuk maar ik heb ook geen zin in twee gespannen reuen die elkaar lopen te fixeren dus dan heeft hij pech :ok: De overige 23 uur van die dag heeft hij alle vrijheid dus ik zie het probleem niet zo. Gewoon bij bezoek zonder honden lopen ze gewoon in de kamer trouwens dus het komt niet eens zo heel vaak voor.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik sluit Lizzie alleen maar weg als ze mij irriteert. Nooit als bezoek zich irriteert. Lizzie kan wel eens kinderen lastig vallen. Gewoon uit gezelligheid, maar als kinderen niet aan honden gewend zijn en Lizzie er omheen blijft dartelen dan gaat ze weg, met iets lekkers in de bench. Vindt ze ook geen probleem.
Dushi sluit ik helemaal nooit weg.

Mijn schoonouders houden niet van honden en mijn nichtje is heel bang. juist omdat mijn schoonouders zo paniekerig doen. ze zegegn dan altijd stuurt die hond naar buiten, maar daar ga ik niet aan beginnen. Lizzie mag niet mee naar hun huis (Dushi wel) dat respecteer ik, maar in mijn huis gelden mijn regels en niet die van hen.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ja hoor. Ik heb hier genoeg mogelijkheden (binnen en buiten) om de honden even apart te zetten en dat doe ik dan ook gewoon.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”