Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Idee voor puppynamen
Moderator: moderatorteam
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Idee voor puppynamen
Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje te bedenken wat ik met de puppynamen van mijn kennel wil gaan doen. Oke, het gaat nog zeker anderhalf jaar duren voor er een nest komt, maar ik wil het toch alvast bedenken.
Mijn kennelnaam is Yukusaki, wat achter de naam van de pups komt te staan. Nu wil ik de honden niet zomaar een naam geven, dat vind ik zo kort. Ook zou ik graag door dat korte stukje naam direct kunnen zien uit welk nest/van welke moeder het pupje komt. Jitsu heeft bijvoorbeeld een gedeelte van de naam van de moeder gekregen (Jitsu-kei v.h. hof van bloemendaal, moeder heet Keisho), en dat wil ik natuurlijk niet na-apen. Maar alleen (bijvoorbeeld) Jitsu Yukusaki vind ik zo kort.
Heeft iemand een leuk idee? Ik heb al gekeken naar bijvoorbeeld het jaartal op zijn japans, alleen 2012 is bijvoorbeeld ni sen jū ni en dat gaat me een beetje te ver :p Ook heb ik gekeken naar de seizoenen, maar dan weet je alsnog niet uit welk nest ze komen.
Edit: Ik wil wel het alfabet volgen, saai he? :p
Groetjes Linda
Leuke:
Ik zit al een tijdje te bedenken wat ik met de puppynamen van mijn kennel wil gaan doen. Oke, het gaat nog zeker anderhalf jaar duren voor er een nest komt, maar ik wil het toch alvast bedenken.
Mijn kennelnaam is Yukusaki, wat achter de naam van de pups komt te staan. Nu wil ik de honden niet zomaar een naam geven, dat vind ik zo kort. Ook zou ik graag door dat korte stukje naam direct kunnen zien uit welk nest/van welke moeder het pupje komt. Jitsu heeft bijvoorbeeld een gedeelte van de naam van de moeder gekregen (Jitsu-kei v.h. hof van bloemendaal, moeder heet Keisho), en dat wil ik natuurlijk niet na-apen. Maar alleen (bijvoorbeeld) Jitsu Yukusaki vind ik zo kort.
Heeft iemand een leuk idee? Ik heb al gekeken naar bijvoorbeeld het jaartal op zijn japans, alleen 2012 is bijvoorbeeld ni sen jū ni en dat gaat me een beetje te ver :p Ook heb ik gekeken naar de seizoenen, maar dan weet je alsnog niet uit welk nest ze komen.
Edit: Ik wil wel het alfabet volgen, saai he? :p
Groetjes Linda
Leuke:
Laatst gewijzigd door Yukusaki Akitas op 25 dec 2012 16:07, 3 keer totaal gewijzigd.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Idee voor puppynamen
Je kan toch de seizoenen gebruiken als eerste naam? Of als onderdeel van de 2e naam en dan in een thema? Dan krijg je zoiets:
NatsuJit
AkiJit
FuyuJit
HaruJit
of
JitNatsu
JitAki
JitFuyu
JitHaru
En dan verzin je voor een volgend nest een nieuw thema.
NatsuJit
AkiJit
FuyuJit
HaruJit
of
JitNatsu
JitAki
JitFuyu
JitHaru
En dan verzin je voor een volgend nest een nieuw thema.
RIP Cena
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Je bent er wel vroeg bij
Ik vind zelf thema's wel leuk, eens wat anders dan al die A nesten die bijna elke fokker wel heeft
Of de namen van beide ouderdieren combineren en daarachter de individuele naam van de pup, dan kunnen pupkopers snel herkennen welke pups tot dezelfde combinatie behoren.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, ik wil wel gewoon het alfabet volgen, misschien slim om erbij te zetten. Maar ik wil dus Jitsu eigenlijk niet in de naam van de pups :p
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Trouwens, persoonlijk zou ik beginnen met een Z nest
Iedereen begint al bij A en best veel fokkers komen uiteindelijk niet verder dan C of D. Alleen daarom al zou ik beginnen met Z, Y, X etc..
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
haha, dat kan ook :p ik ben wel van plan "grootschalig" te gaan fokken (uiteraard wel gewoon volgens de regels!), mits dat allemaal gaat lukken, dus wie weet komt ik ooit wel zo ver 
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Maeve schreef:Trouwens, persoonlijk zou ik beginnen met een Z nestIedereen begint al bij A en best veel fokkers komen uiteindelijk niet verder dan C of D. Alleen daarom al zou ik beginnen met Z, Y, X etc..
RIP Cena
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dan heb ik nog geen "tussenstukje" voor de pups.
al is het misschien ook wel leuk met de z te beginnen, al heb ik al zo'n enorm leuke naam voor mijn eerste A pupje die ik graag wil houden XD (okee, ik ben écht heel erg zo :p)
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Maeve schreef:Je bent er wel vroeg bij![]()
Reden waarom ik trouwens zo vroeg ben, is ten eerste omdat ik heel enthousiast ben met mijn eerste nest. Ik kijk er namelijk echt al super lang naar uit :p
En tweede is dat er een mogelijke puppy-geïnteresseerde zich heeft aangemeld via mijn website. Die wil ik natuurlijk wel bij me houden, en dan wil ik zoveel mogelijk informatie kunnen verschaffen :p
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat laatste vind ik dan weer vreselijk, maar dat alfabet hoeft wmb ook nietMaeve schreef:Je bent er wel vroeg bijIk vind zelf thema's wel leuk, eens wat anders dan al die A nesten die bijna elke fokker wel heeft
Of de namen van beide ouderdieren combineren en daarachter de individuele naam van de pup, dan kunnen pupkopers snel herkennen welke pups tot dezelfde combinatie behoren.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm.. dat is wel leuk, alleen ik vind wel dat honden een "naam" moeten hebben, en geen "titel". Dus namen als;
You are my specialty Yukusaki (effe iets bedacht :p) vind ik echt niet leuk! Dus dan moet Lovely ook wel alleen daarbij blijven, al is dat in het japans wel heel leuk
You are my specialty Yukusaki (effe iets bedacht :p) vind ik echt niet leuk! Dus dan moet Lovely ook wel alleen daarbij blijven, al is dat in het japans wel heel leuk
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik snap je enthousiasme wel. Ik heb ook eventueel al een thema hoor, als Coda (nu 6 maand) een nestje krijgtYukusaki Akitas schreef:Maeve schreef:Je bent er wel vroeg bij![]()
Reden waarom ik trouwens zo vroeg ben, is ten eerste omdat ik heel enthousiast ben met mijn eerste nest. Ik kijk er namelijk echt al super lang naar uit :p
En tweede is dat er een mogelijke puppy-geïnteresseerde zich heeft aangemeld via mijn website. Die wil ik natuurlijk wel bij me houden, en dan wil ik zoveel mogelijk informatie kunnen verschaffen :p
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja klopt, dat is wel echt het nadeel. Jitsu is nu al 14 maanden, dus ik verwacht dat het nog iets meer dan een jaar zal duren. Moet ook alle testen nog doen, dus dat blijft ook even afwachten :p
Edit: Overigens ben ik met alles vrij vroeg. Ik heb in de zomervakantie een naambordje laten maken van Jitsu, terwijl de moederhond nog niet eens gedekt was
.. En ook met mijn kennelnaam zoiets. Ik had al een website gemaakt voor hij werkelijk goedgekeurd was (met het idee dat ik alles nog kon veranderen als het nodig was, zelfs de domeinnaam) :p
Dus ik loop sowieso snel op de zaken vooruit :p
Edit: Overigens ben ik met alles vrij vroeg. Ik heb in de zomervakantie een naambordje laten maken van Jitsu, terwijl de moederhond nog niet eens gedekt was
Dus ik loop sowieso snel op de zaken vooruit :p
-
esther1989
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): yorkie
Ik heb, bij de kennel waar de vader van jouw hond woont, geholpen met puppynamen verzinnen. Daar hebben ze een japans woordenboek, eerst zoek je leuke japanse namen met een A, dan kijk je wat de betekenis daar van is in het Engels en dan ga je op zoek in het engels wat daar achter past en vertaald het weer naar het japans.
Snap je?
Snap je?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik zou ze gewoon een nummer geven. Net als op de menukaart 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
En dan ook bellen met "Is klaal vool u" 
-
Melanie 74
Er is niets leukers als voorpret, ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje.
Alleen ben ik wel verplicht het alfabet te volgen, tweede nestje dus een B.
De heupen van de a.s. moeder zijn goed, wachten op de officiele uitslag nu.
Dan daarna de andere taken, reu is ook al uitgezocht, werd van het weekend BIS veteraan in Wijchen.
Maar eerst alles nog regelen, en dan hopen dat het gaat zoals ik het mij wens.
Alleen ben ik wel verplicht het alfabet te volgen, tweede nestje dus een B.
De heupen van de a.s. moeder zijn goed, wachten op de officiele uitslag nu.
Dan daarna de andere taken, reu is ook al uitgezocht, werd van het weekend BIS veteraan in Wijchen.
Maar eerst alles nog regelen, en dan hopen dat het gaat zoals ik het mij wens.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
lijkt me beter dat je naar de hond kijkt ipv naar de regelsYukusaki Akitas schreef:haha, dat kan ook :p ik ben wel van plan "grootschalig" te gaan fokken (uiteraard wel gewoon volgens de regels!), mits dat allemaal gaat lukken, dus wie weet komt ik ooit wel zo ver

- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
maak er samoerai's van
die hadden toch een aanspreektitel?
die hadden toch een aanspreektitel?
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Zijn er binnen de kooikers een aantal die dit gedaan hebbenMaeve schreef:Trouwens, persoonlijk zou ik beginnen met een Z nestIedereen begint al bij A en best veel fokkers komen uiteindelijk niet verder dan C of D. Alleen daarom al zou ik beginnen met Z, Y, X etc..
Wij hebben het 1e nest met de 1e letter van onze hond gedaan, het tweede nest met de 1e letter van haar 2e naam, het 3e nest met de letter van haar kennelnaam. Het 4e en tot nu toe laatste nest werd een thema-nest.
Je kunt ook het 1e nest een nestnaam met de Z geven, 2e nest met Y, etc.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Jade heeft een ingewikkelde naam. Zowel de kennelnaam van Zwanet als de kennelnaam van haar fokker zit er in verwerkt, en ook haar moeders naam. 
Dutch Pride-Gem's Jade of Zion. Valt op zich wel mee toch?
Dutch Pride-Gem's Jade of Zion. Valt op zich wel mee toch?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Melanie 74: Ja, super leuk om van te voren al alles klaar te hebben
Veel plezier met je nestje alvast 
Ik ga ze géén nummers geven XD En ik met de namen zelf heb ik geen probleem. Haal ze ook van dezelfde site als Jitsu's fokker ze heeft, hij gaf me die link.
Ik zoek gewoon nog iets extras :p Niet de namen zelf
Ik ga ze géén nummers geven XD En ik met de namen zelf heb ik geen probleem. Haal ze ook van dezelfde site als Jitsu's fokker ze heeft, hij gaf me die link.
Ik zoek gewoon nog iets extras :p Niet de namen zelf
- Jaap*
- Zeer actief
paltypoopel 
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
Waarom raadpleeg je Saba (Sabrina) hier op het forum niet eens? Ze is nogal bescheiden maar heeft Japans gestudeerd en heeft wellicht legio leuke ideeën voor je.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, dat is zeker leuk met namen! Ik ben altijd zo bang dat ik iets verkeerd uit het woordenboek pluk en ze dalijk een of andere scheldnaam geef:p is ook zoiets heAnnemarie Rouw schreef:Waarom raadpleeg je Saba (Sabrina) hier op het forum niet eens? Ze is nogal bescheiden maar heeft Japans gestudeerd en heeft wellicht legio leuke ideeën voor je.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Daarom ben ik met mijn katten bij de Z begonnen en bij de honden gewoon bij de A en nu heb ik geen keus meer aangezien in Frankrijk elk jaar een vaste letter heeft! Komend jaar de I .Maeve schreef:Je bent er wel vroeg bijIk vind zelf thema's wel leuk, eens wat anders dan al die A nesten die bijna elke fokker wel heeft
Maar als je toch het alfabet volgt weet je toch automatisch van welk nest en oudercombinatie je A of G puppen zijn?
Sandra

- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja oke, dan weet je ook wel van welk nest een pup is, maar ik vind het ook wel een beetje "kaal" staan. Alsof er iets mist in de naam. 
Overigens behoort Jitsu ook tot het R-nest, alleen is het Jitsu-kei v.h. hof van bloemendaal.. De R pastte er niet meer bij ivm de 30 tekens
Dus dan weet je het nog niet helemaal XD
Overigens behoort Jitsu ook tot het R-nest, alleen is het Jitsu-kei v.h. hof van bloemendaal.. De R pastte er niet meer bij ivm de 30 tekens
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoorde laatst van mijn collega dat je in één nest niet alle pups eenzelfde naam mag geven. Dus Lovely ... Yukusaki mag niet. Andere ideeën misschien? 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Idee voor puppynamen
Yukusaki Akitas schreef:Ik hoorde laatst van mijn collega dat je in één nest niet alle pups eenzelfde naam mag geven. Dus Lovely ... Yukusaki mag niet. Andere ideeën misschien?
Idd, maar je mag wel de reuen dezelfde nest naam & de teven dezelfde nest naam geven, dat hebben ze hier.