Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef met 13 nesten!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Teef met 13 nesten!

Ongelezen bericht door sirene »

Allemachtig! 16 jr en 13 nesten! :80:
Daarnaast werkte ze nog en deden ze trials met haar.

http://www.boanongkelpies.com.au/boanon ... -sandy.php
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Re: Teef met 13 nesten!

Ongelezen bericht door *Anita* »

vind dit triest
kan nooit gezond zijn
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Uhhhhhhh. Misschien omdat de pups goed verkochten ?
Omdat haar nakomelingen heel veel geld deden op de werkhondenveilingen aldaar ?
Of klinkt dat erg negatief ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tis een raar wereldje hoor. Die aussies met hun werkhondjes.

Boanong Spook
Sells for $5800 at the Wagga Working Dog Auction for Simon Hartwich.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Binnen de puli's is er ook iemand geweest met 11 of 13 nesten met 1 teef, en om het helemaal leuk te maken... elke keer dezelfde combinatie :oeps:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Machie schreef:Binnen de puli's is er ook iemand geweest met 11 of 13 nesten met 1 teef, en om het helemaal leuk te maken... elke keer dezelfde combinatie :oeps:

:mann: Weet je wel wat je kunt verwachten.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Binnen de puli's is er ook iemand geweest met 11 of 13 nesten met 1 teef, en om het helemaal leuk te maken... elke keer dezelfde combinatie :oeps:
O ja, vreselijk. Bij de chineesjes was er toen ook zo iets. Waren ook echt heel veel nesten (maar niet zó veel).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ach het beestje...
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Oma en opa hebben hetzelfde gepresteerd. Maar oma kreeg na haar 14e worp een hersenbloeding, en na jaren thuis verzorgd te zijn door opa en 2 thuiswonende ooms in een verpleeghuis beland. Dit is gewoon niet goed, voor mens of dier.

O, en for the record... Opa is overleden (78 jaar ofzo) toen hij op een leenfiets oma ging bezoeken in het verpleeghuis, zijn eigen band was lek. Aangereden door een vrachtwagen. Oma stierf een paar dagen daarna.
En hun kinderen...... Hmmm, de eerste die ouder dan 75 wordt moet nog geboren worden denk ik. Ze hadden wat genen samen die het niet zo heel fijn samen deden.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Marion. schreef:
Oma en opa hebben hetzelfde gepresteerd. Maar oma kreeg na haar 14e worp een hersenbloeding, en na jaren thuis verzorgd te zijn door opa en 2 thuiswonende ooms in een verpleeghuis beland. Dit is gewoon niet goed, voor mens of dier.

O, en for the record... Opa is overleden (78 jaar ofzo) toen hij op een leenfiets oma ging bezoeken in het verpleeghuis, zijn eigen band was lek. Aangereden door een vrachtwagen. Oma stierf een paar dagen daarna.
En hun kinderen...... Hmmm, de eerste die ouder dan 75 wordt moet nog geboren worden denk ik. Ze hadden wat genen samen die het niet zo heel fijn samen deden.
Och mijn oma hebben we in juni begraven, ze was 90 en al haar 13 kinderen waren aanwezig. Dus dat ik ook mogelijk.

Niet dat 13 nesten goedkeur hoor ;)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Melanie 74 schreef:Och mijn oma hebben we in juni begraven, ze was 90 en al haar 13 kinderen waren aanwezig. Dus dat ik ook mogelijk.

Mijn andere opa rookte ook iedere dag, op zijn 85ste nog zijn sigaren hoor.

En mijn eigen Saar. Van pup af aan al te dik geweest (dierenmishandeling!), en ze is inmiddels gewoon wel 12.5 jaar oud. And alive and kicking.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nel »

Ik vind die hond, die in het eerste topic staat er nog heel goed uit zien met haar 16 jaar...maar idioot veel nesten zijn het zeker!!

Tot welke leeftijd kan een teef pups krijgen? Raakt die ook in een soort overgang of is ze vruchtbaar tot in haar hoge ouderdom?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dacht ik dat Nanni haar moeder veel nesten gehad had :schrik: Zij heeft er van wat ik zo zie 9 nesten gehad:
http://www.pedigreedatabase.com/dog.htm ... &p=progeny
Perry en Noah

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind het voor vrouwen ook maar niets als ze alzeleve zwanger moeten zijn en moeten werpen. En voor een hond vind ik het ook niets.

Ik zou het voor mezelf immers niet willen en dan wens ik het een ander ook niet toe.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hoe kan je nu mensen met honden gaan vergelijken? Dat is toch niet heel anders?
iones
Zeer actief

Machie schreef:Hoe kan je nu mensen met honden gaan vergelijken? Dat is toch niet heel anders?
Waarom niet?
Ik vind het triest voor vrouwen als ze altijd zwanger moeten zijn.

Bij stamboeken is het altijd zo, dat met een teef maar 4x gefokt mag worden. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het welzijn van de hond.

Dus in beide gevallen komt het welzijn in het gedrang. Zowel mensen als honden zijn toch zoogdieren? Veel zwangerschappen maakt dat je lichaam uitgewoond wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
Machie schreef:Hoe kan je nu mensen met honden gaan vergelijken? Dat is toch niet heel anders?
Waarom niet?
Ik vind het triest voor vrouwen als ze altijd zwanger moeten zijn.

:hmmm: Waarom. Als ze dat graag willen en goed voor hun kinderen zorgen is het ze van harte gegund.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:hmmm: Waarom. Als ze dat graag willen en goed voor hun kinderen zorgen is het ze van harte gegund.
Als ze dat ZELF willen is het iets anders.
Maar niet in alle culturen hebben ze zelf die keuze. En vroeger hier eigenlijk ook niet....
dagmar88
Zeer actief

iones schreef:
dagmar88 schreef:
Maar niet in alle culturen hebben ze zelf die keuze. En vroeger hier eigenlijk ook niet....

:19: De moeder van mijn ex heeft op 20 jaar tijd 13 kinderen gehad met haar man (destijds zelf nog een jochie) waar ze aan uitgehuwelijkt was.
En is daar ontzettend gelukkig mee geweest.
Anticonceptie kende ze letterlijk niet, nooit van gehoord.
We hebben nog een poging gedaan uit te leggen waarom ik op m'n 15e nog niet met kind geschopt was, maar dat snapte ze niet.

:mrgreen: En met die kinderschare was ze toch gezonder en had meer energie dan dat ik ooit zal hebben.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Marion. schreef:
Melanie 74 schreef:Och mijn oma hebben we in juni begraven, ze was 90 en al haar 13 kinderen waren aanwezig. Dus dat ik ook mogelijk.

Mijn andere opa rookte ook iedere dag, op zijn 85ste nog zijn sigaren hoor.

En mijn eigen Saar. Van pup af aan al te dik geweest (dierenmishandeling!), en ze is inmiddels gewoon wel 12.5 jaar oud. And alive and kicking.
Sommige hondjes zijn gewoon mollig, heb er hier ook eentje lopen en nee ik laat dat kind niet uithongeren. Ze is niet gecastreerd dus daar ligt het ook niet aan. Ik vind het verre van dierenmishandeling hoor. :pffff:
Mijn andere dame is een heel ander verhaal, die is goed op gewicht, enkel als ze loops wordt krijgt ze wat reservevetjes die daarna weer verdwijnen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat ik me wel afvraag, hoezo heeft een werkhond zo vaak nesten? Want de gehele periode van dracht en het opvoeden van de pups kan die hond niet werken, met 13 nesten is dat nogal een tijd. Dan heb je toch niks aan je werkhond? :19:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

http://www.bloedlijnen.nl/pdfstamboom.php?ID=10990
Inmiddels 9 geregistreerde nesten, teef is 8 jaar oud :roll:
Ze zal vast geweldig vererven, maar ik vind het teveel :hmmm:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:
dagmar88 schreef:
Netjes je pootjes bij elkaar houden ;-)
Ja, dat zou ik ook zeggen maar in bepaalde culturen is er dat kennelijk niet bij. Kunnen wij toch niet begrijpen.
iones
Zeer actief

dagmar88 schreef:
iones schreef:
dagmar88 schreef:

:19: De moeder van mijn ex heeft op 20 jaar tijd 13 kinderen gehad met haar man (destijds zelf nog een jochie) waar ze aan uitgehuwelijkt was.
En is daar ontzettend gelukkig mee geweest.
Anticonceptie kende ze letterlijk niet, nooit van gehoord.
We hebben nog een poging gedaan uit te leggen waarom ik op m'n 15e nog niet met kind geschopt was, maar dat snapte ze niet.

:mrgreen: En met die kinderschare was ze toch gezonder en had meer energie dan dat ik ooit zal hebben.
sommige vrouwen hebben een oersterk gestel, net als de hond eigenlijk in de openingspost.
Ik denk dat er ook veel vrouwen zijn geweest die zich altijd moe voelden. 13 kinderen was gebruikelijk toen het geloof nog hoogtij vieren en de pastoor en de dominee aan de deur kwamen om te vragen waar nr. zoveel bleef. Mensen werd niets gevraagd.

Maar eh, zou jij het voor jezelf zien zitten? Afgezien van de financiele mogelijkheden?
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”