Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uhhhhhhh. Misschien omdat de pups goed verkochten ?
Omdat haar nakomelingen heel veel geld deden op de werkhondenveilingen aldaar ?
Of klinkt dat erg negatief ?
Machie schreef:Binnen de puli's is er ook iemand geweest met 11 of 13 nesten met 1 teef, en om het helemaal leuk te maken... elke keer dezelfde combinatie
Machie schreef:Binnen de puli's is er ook iemand geweest met 11 of 13 nesten met 1 teef, en om het helemaal leuk te maken... elke keer dezelfde combinatie
O ja, vreselijk. Bij de chineesjes was er toen ook zo iets. Waren ook echt heel veel nesten (maar niet zó veel).
Oma en opa hebben hetzelfde gepresteerd. Maar oma kreeg na haar 14e worp een hersenbloeding, en na jaren thuis verzorgd te zijn door opa en 2 thuiswonende ooms in een verpleeghuis beland. Dit is gewoon niet goed, voor mens of dier.
O, en for the record... Opa is overleden (78 jaar ofzo) toen hij op een leenfiets oma ging bezoeken in het verpleeghuis, zijn eigen band was lek. Aangereden door een vrachtwagen. Oma stierf een paar dagen daarna.
En hun kinderen...... Hmmm, de eerste die ouder dan 75 wordt moet nog geboren worden denk ik. Ze hadden wat genen samen die het niet zo heel fijn samen deden.
Oma en opa hebben hetzelfde gepresteerd. Maar oma kreeg na haar 14e worp een hersenbloeding, en na jaren thuis verzorgd te zijn door opa en 2 thuiswonende ooms in een verpleeghuis beland. Dit is gewoon niet goed, voor mens of dier.
O, en for the record... Opa is overleden (78 jaar ofzo) toen hij op een leenfiets oma ging bezoeken in het verpleeghuis, zijn eigen band was lek. Aangereden door een vrachtwagen. Oma stierf een paar dagen daarna.
En hun kinderen...... Hmmm, de eerste die ouder dan 75 wordt moet nog geboren worden denk ik. Ze hadden wat genen samen die het niet zo heel fijn samen deden.
Och mijn oma hebben we in juni begraven, ze was 90 en al haar 13 kinderen waren aanwezig. Dus dat ik ook mogelijk.
Machie schreef:Hoe kan je nu mensen met honden gaan vergelijken? Dat is toch niet heel anders?
Waarom niet?
Ik vind het triest voor vrouwen als ze altijd zwanger moeten zijn.
Bij stamboeken is het altijd zo, dat met een teef maar 4x gefokt mag worden. Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het welzijn van de hond.
Dus in beide gevallen komt het welzijn in het gedrang. Zowel mensen als honden zijn toch zoogdieren? Veel zwangerschappen maakt dat je lichaam uitgewoond wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88 schreef:
Waarom. Als ze dat graag willen en goed voor hun kinderen zorgen is het ze van harte gegund.
Als ze dat ZELF willen is het iets anders.
Maar niet in alle culturen hebben ze zelf die keuze. En vroeger hier eigenlijk ook niet....
De moeder van mijn ex heeft op 20 jaar tijd 13 kinderen gehad met haar man (destijds zelf nog een jochie) waar ze aan uitgehuwelijkt was.
En is daar ontzettend gelukkig mee geweest.
Anticonceptie kende ze letterlijk niet, nooit van gehoord.
We hebben nog een poging gedaan uit te leggen waarom ik op m'n 15e nog niet met kind geschopt was, maar dat snapte ze niet.
En met die kinderschare was ze toch gezonder en had meer energie dan dat ik ooit zal hebben.
Melanie 74 schreef:Och mijn oma hebben we in juni begraven, ze was 90 en al haar 13 kinderen waren aanwezig. Dus dat ik ook mogelijk.
Niet dat 13 nesten goedkeur hoor
Mijn andere opa rookte ook iedere dag, op zijn 85ste nog zijn sigaren hoor.
En mijn eigen Saar. Van pup af aan al te dik geweest (dierenmishandeling!), en ze is inmiddels gewoon wel 12.5 jaar oud. And alive and kicking.
Sommige hondjes zijn gewoon mollig, heb er hier ook eentje lopen en nee ik laat dat kind niet uithongeren. Ze is niet gecastreerd dus daar ligt het ook niet aan. Ik vind het verre van dierenmishandeling hoor.
Mijn andere dame is een heel ander verhaal, die is goed op gewicht, enkel als ze loops wordt krijgt ze wat reservevetjes die daarna weer verdwijnen.
Wat ik me wel afvraag, hoezo heeft een werkhond zo vaak nesten? Want de gehele periode van dracht en het opvoeden van de pups kan die hond niet werken, met 13 nesten is dat nogal een tijd. Dan heb je toch niks aan je werkhond?
dagmar88 schreef:
Waarom. Als ze dat graag willen en goed voor hun kinderen zorgen is het ze van harte gegund.
Als ze dat ZELF willen is het iets anders.
Maar niet in alle culturen hebben ze zelf die keuze. En vroeger hier eigenlijk ook niet....
De moeder van mijn ex heeft op 20 jaar tijd 13 kinderen gehad met haar man (destijds zelf nog een jochie) waar ze aan uitgehuwelijkt was.
En is daar ontzettend gelukkig mee geweest.
Anticonceptie kende ze letterlijk niet, nooit van gehoord.
We hebben nog een poging gedaan uit te leggen waarom ik op m'n 15e nog niet met kind geschopt was, maar dat snapte ze niet.
En met die kinderschare was ze toch gezonder en had meer energie dan dat ik ooit zal hebben.
sommige vrouwen hebben een oersterk gestel, net als de hond eigenlijk in de openingspost.
Ik denk dat er ook veel vrouwen zijn geweest die zich altijd moe voelden. 13 kinderen was gebruikelijk toen het geloof nog hoogtij vieren en de pastoor en de dominee aan de deur kwamen om te vragen waar nr. zoveel bleef. Mensen werd niets gevraagd.
Maar eh, zou jij het voor jezelf zien zitten? Afgezien van de financiele mogelijkheden?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen