Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden Penning

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Vlindchi
Zeer actief

Honden Penning

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Wat vinden jullie van een honden penning aan de halsband?
Is het nodig naar jullie mening of helemaal niet? Zo ja: Wat zouden jullie erop zetten?

De reden dat ik benieuwd ben is omdat niet iedereen naar de dierenarts rend als ze een hond gevonden hebben. Tevens bij entingen of andere bezoekjes kijken dierenartsen ook niet altijd naar de chip of controleren het. (wat in mijn ogen een slechte zaak is!)

Ik ben er namelijk zelf over aan het denken om een Penning te laten maken voor Nena.. Maar ik heb mijn twijfels wat ik er op zet.

1: Als je de naam erop zet houden ze haar misschien,
2: Als je er geen naam opzet en de mensen haar naam niet weten terroriseert ze misschien of luisterd helemaal niet,
3: Adress erop hmm misschien zijn mensen te lui om haar terug te brengen?
4: Telefoon nummer erop hmm als ze zoek is en iemand ziet het telefoon nummer gaan ze misschien stalken voor de lol -.-

Ik heb zoveel verhalen gehoord en gedachten erbij ook al hebben alle ook hun voordelen! Maar alles erop gaat niet lol dan word het te klein.

Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Vlindchi op 11 jan 2013 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Honden Pening

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als ik er al wat opzet zou het mijn telnr zijn en wellicht een kreet als "gevonden? Beloning bij terugbrengen" maar goed, als ze dan alleen maar 2 sec uit zicht zijn is dat ook zo wat.
Ik zou kiezen om mijn mobiel nr erop te zetten trouwens.

Maar ja, ik heb geen penningen aan mijn honden hangen... misschien zou dat toch 's moeten ;-)

Suzanne
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

Ik heb ze allebei een penning om met hun naam en 2 telefoonnummers.

En ja daar heb ik ook al eens profijt van gehad toen Charlie nog vrij jong was en in soesterduinen er tussenuit was gepiept. Andere wandelaars gevraagd of ze mijn beagle hadden gezien en na een tijdje werd ik gelukkig gebeld. Als hij geen penning om had gehad, had het OF veel langer geduurd OF had het vervelender af kunnen lopen.
Ik ben daarna nooit gestalkt ofzo.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

aan hun halsband hangt een penning met hun naam en mijn gsm nr (met 0032 voor, je weet nooit dat ze de europese zwerftoer opgaan :engel: ).
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Vlindchi schreef:Wat vinden jullie van een honden pening aan de halsband?
Is het nodig naar jullie mening of helemaal niet? Zo ja: Wat zouden jullie erop zetten?

De reden dat ik benieuwd ben is omdat niet iedereen naar de dierenarts rend als ze een hond gevonden hebben. Tevens bij entingen of andere bezoekjes kijken dierenartsen ook niet altijd naar de chip of controleren het. (wat in mijn ogen een slechte zaak is!)

Ik ben er namelijk zelf over aan het denken om een Pening te laten maken voor Nena.. Maar ik heb mijn twijfels wat ik er op zet.

1: Als je de naam erop zet houden ze haar misschien,
2: Als je er geen naam opzet en de mensen haar naam niet weten terroriseert ze misschien of luisterd helemaal niet,
3: Adress erop hmm misschien zijn mensen te lui om haar terug te brengen?
4: Telefoon nummer erop hmm als ze zoek is en iemand ziet het telefoon nummer gaan ze misschien stalken voor de lol -.-

Ik heb zoveel verhalen gehoord en gedachten erbij ook al hebben alle ook hun voordelen! Maar alles erop gaat niet lol dan word het te klein.

Wat denken jullie?
Ik begrijp de connectie niet zo goed als je zegt; "als je je naam erop zet houden ze haar misschien"
waarvoor denk je dat?, zou dat zonder naam niet zo zijn denk je?

Mijn hond is gechipt en ze heeft een penning om met haar naam en mijn mobiele nummer. Als ik naar losloop gebied ga heb ik ook altijd mijn mobiele bij. Ze kan nogal ver gaan en stel dat we elkaar kwijtraken en ze is naar een ander toegelopen ( grote kans als er een andere hond loopt ) , hoop ik dat ze ter plekke zouden bellen namelijk.
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Ze hebben geen hondenpenning, yuki heeft er eens een gehad maar het valt snel van de halsband of het tuigje af, had zijn naam en mijn nummer erop gezet
Wel allebei gechipt
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Buster heeft een penning met naam en mijn mobielnummer

Hij draagt hem alleen in de periode van vuurwerk dan heb ik een kans dat hij hem smeert als het te erg is

Verder heb ik een hekel aan halsbanden en daar moet de penning dus aan vast, hij is natuurlijk ook gechipt :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Ik heb wel een penning precies om de redenen die jij noemt (zijn nog altijd mensen die niet weten wat een chip is). Op deze penning staat haar naam en het telefoonnummers van mijn ouders en van mij. Ik heb gekozen voor de naam aangezien mijn hondje nogal terughoudend is naar vreemden en ik denk dat als ze haar naam zouden gebruiken ze haar makkelijker kunnen vangen mocht ze weggelopen zijn. Dan moeten ze natuudrlijk maar wel net op de penning kunnen kijken van afstand.( naam vrij groot laten drukken). Ik weet weliswaar dat mensen mijn hond niet zomaar zouden kunnen lokken tijdens een wandeling door haar te roepen, anders had ik haar naam misschien weggelaten
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Hippie heeft een penning, met haar naam en ons telefoon nummer. Uiteraard heeft ze ook een chip.
Een hond houden als je de naam weet, kan volgens mij wel uit je lijstje. Ze luisteren zo naar een andere naam. Stalken vind ik erg ver gezocht.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Re: Honden Penning

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Joy is gechipt, en ze heeft zo'n kokertje met haar en mijn naam en een telefoonnummer.
Niet dat mevrouw weg loopt bij mij, maar per ongeluk zou het zomaar eens kunnen.
Verder reken ik dan op de goedheid van mensen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Vlindchi
Zeer actief

Sorry voor de spelfout lol

En ik neem liever het zekere voor het onzekere voor ALS het gebeurt dat wil dus niet zeggen dat het zal gaan gebeuren. Tevens weet je het nooit.

@Wolf: Mijn moeder heeft een kruising en menigde hebben tegen ons gezegt 'als hij ooit wegloopt en we vinden hem brengen we hem niet terug' dus een beetje angst is er wel ingeslopen met de naam erop zetten.

Zelf was ik aan het denken om een PeNNing lol te laten maken met haar naam + mijn duits mobiele nummer aan de ene kant en aan de achter zijde ook mijn Nederlands mobiele nummer. Want als ze 12 weken is wil ik haar voor Rabies in laten enten (waardoor je eerst 3 weken minimaal moet wachten voordat je de grens over gaat) en haar mee nemen naar mijn moeder in Nederland.
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Wolf77 schreef:Mijn hond is gechipt en ze heeft een penning om met haar naam en mijn mobiele nummer. Als ik naar losloop gebied ga heb ik ook altijd mijn mobiele bij. Ze kan nogal ver gaan en stel dat we elkaar kwijtraken en ze is naar een ander toegelopen ( grote kans als er een andere hond loopt ) , hoop ik dat ze ter plekke zouden bellen namelijk.
Slim :idea:
Kay heeft een penning met z'n naam en adres, mobiel nummer is idd wel een idee.
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier geen penningen. Ze lopen meestal zonder halsband, en als ze een band om hebben wisselt die ook nog eens regelmatig. Dan zou ik al meerdere penningen moeten hebben.

Als, dan zou ik er mijn 06 nummer opzetten trouwens.
Vlindchi
Zeer actief

sonj@ schreef: Stalken vind ik erg ver gezocht.
Misschien ver gezocht maar is me wel al meerdere keren overkomen bij het staan op een hamster fokkers lijst op een officiele site. Dus waarom ook niet van een penning lol

Maar dat zijn mijn ervaringen.
yukon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door yukon »

Ik zou naast de penning (telnr. + naam hond + ik ben gechipt) ook telnr. schrijven in de binnenkant van de halsband.
Penning kunnen ze gemakkelijk verliezen.
Wolf77
Zeer actief

Tara schreef:
Wolf77 schreef:Als ik naar losloop gebied ga heb ik ook altijd mijn mobiele bij. Ze kan nogal ver gaan en stel dat we elkaar kwijtraken en ze is naar een ander toegelopen ( grote kans als er een andere hond loopt ) , hoop ik dat ze ter plekke zouden bellen namelijk.
Waarom leer je je hond dan niet om minder ver van je weg te gaan? Dat bespaart jou en misschien een andere hondenbezitter ongemak.
mee eens, en ook mee bezig ;)
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Ik zou er mijn telefoonnummer opzetten.

Loki heeft wel een penning aan zijn halsband hangen maar daar staat alleen zijn Tasso nummer op (is een registratiesite zoals petlook etc) zodat ze dat nummer in kunnen vullen of kunnen bellen bij Tasso en dan vinden ze mijn gegevens.

En hij heeft ook nog eentje van de hondenbelasting.
Afbeelding
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief

Vlindchi schreef:Sorry voor de spelfout lol

En ik neem liever het zekere voor het onzekere voor ALS het gebeurt dat wil dus niet zeggen dat het zal gaan gebeuren. Tevens weet je het nooit.

@Wolf: Mijn moeder heeft een kruising en menigde hebben tegen ons gezegt 'als hij ooit wegloopt en we vinden hem brengen we hem niet terug' dus een beetje angst is er wel ingeslopen met de naam erop zetten.

Zelf was ik aan het denken om een PeNNing lol te laten maken met haar naam + mijn duits mobiele nummer aan de ene kant en aan de achter zijde ook mijn Nederlands mobiele nummer. Want als ze 12 weken is wil ik haar voor Rabies in laten enten (waardoor je eerst 3 weken minimaal moet wachten voordat je de grens over gaat) en haar mee nemen naar mijn moeder in Nederland.
begrijpelijk je angst hoor.
maar ik denk niet dat het met de naam te maken heeft, misschien vinden ze je hond gewoon mooi en houden ze hem daarom.
Vlindchi
Zeer actief

yukon schreef:Ik zou naast de penning (telnr. + naam hond + ik ben gechipt) ook telnr. schrijven in de binnenkant van de halsband.
Goede tip over de telefoon nummer in de halsband vraag me alleen af hoe je het wil doen met zwarte halsband :D

Wolf7: Ja dat zeker. Tevens heeft die hond van mijn moeder wel dagelijks medicijnen nodig dus zou heel slecht zijn als ze hem zouden houden en van niets zouden weten. Misschien een idee op penning erbij te zetten.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een penning heeft hier zijn waarde helaas bewezen toen een van mijn vorige honden zich een rolberoerte schrok van een luchtballon en de benen nam.
Dankzij de penning had ik haar binnen een half uur terug :ok:
Kiki heeft ook een penning aan de halsband hangen en daar staan 2 telefoonnummers op + de mededeling dat ze gechipt is en men op www.ndg.nl moet kijken. Daar is de chip n.l. geregistreerd.
Het laatste is voor als ik niet telefonisch bereikbaar ben tijdens het zoeken ( dekking is niet overal even goed ).
Er staat geen naam op omdat niemand behalve ik daar iets mee te maken heeft en ik de ruimte op de penning goed wilde benutten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Vlindchi schreef:
yukon schreef:Ik zou naast de penning (telnr. + naam hond + ik ben gechipt) ook telnr. schrijven in de binnenkant van de halsband.
Goede tip over de telefoon nummer in de halsband vraag me alleen af hoe je het wil doen met zwarte halsband :D

Wolf7: Ja dat zeker. Tevens heeft die hond wel dagelijks medicijnen nodig dus zou heel slecht zijn als ze hem zouden houden en van niets zouden weten. Misschien een idee op penning erbij te zetten.

Borduren, in laten drukken/zetten in leer in witte letters.. een stukje van binnen vastnaaien in het leer ... 10001 mogelijkheden ;)
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Een penning?? Nah daar ga ik nog eens over nadenken :engel:

Afbeelding

Owh zijn naam staat erop, en 2 mobiele nummers waarvan 1 met 0031 ervoor.
Mocht hij ooit kwijt zijn spam ik de hele omgeving toch vol met posters (heeft u onze Bob gezien??) dat het complete onzin is om het er niet op te zetten. :U:
O ja en tuurlijk is hij gechipt.
En de groeten van de mannen :zwaai
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb voor beide dames (en bowie) een penning gehad. Maar ze hebben zoveel halsbanden, dat ze uiteindelijk toch nooit een penning driegen :engel: Na het wisselen van mijn telefoonnummer heb ik geen nieuwe laten maken.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Onze labrador heeft er 4 gehad, en allemaal kwijt geraakt (met of zonder halsband) tijdens het wandelen. Zij heeft er geen.
Mijn akita heeft er wel een, met haar naam en mijn mobiele nummer erop. Ze is uiteraard ook gechipt, maar ik denk dat het met een penning een hoop gedoe scheelt. Mensen hoeven niet eerst de dierenambulance ofzo te bellen om de chip te controleren.

Als ze je hond willen houden doen ze dat toch wel, of hij nou een penning heeft of niet, een hond heb je zo een nieuwe naam aangeleerd ;) Ik vind je redenen een beetje doordacht, dus ik zou gewoon een penning om doen ;)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Penning met 06-nummer, meer niet. Geen naam en adres.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer heeft meerdere halsbanden en 2 penningen, met zijn naam, ons adres en mijn tel. nr. met 0031 ervoor.
Ook is hij gechipt.
Maar, zoals ik maandag ondervonden heb, als hij ontsnapt/mij kwijt is, komt hij naar mij toe. Dit was toevallig toen ik aangereden was en hij door het ambulancepersoneel uit de auto gehaald is, waarna hij uit zijn halsband ontsnapte en weer naast mijn auto stond.

Op de halsband die ik over het algemeen gebruik als we niet in onze buurt zijn, staat zijn naam en mijn tel. nr. geborduurd.
Boomer is helemaal geen wegloper en dat heeft hij maandag weer bewezen. Overigens was hij wel benaderbaar en luisterde ook toen het vreemde ambulancepersoneel 'Wacht' zei, maar bij de dierenambulance/asiel was hij wat ik begreep wat minder prettig in de omgang.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Heb pas afgelopen zomer een penning voor Kay laten maken. Dat was voor onze vakantie naar Frankrijk. Dus ook telefoonnummers erop met +31. OVerigens alle regels laten bedrukken, dus ook woonplaats en 3 telefoonnummer en zijn naam. Kay zou ook snel een nieuwe naam leren hoor, dus specifiek voor zijn naam zouden ze hem niet houden vermoed ik.

Als ik op onbekend terrein loop, vind ik een penning wel een fijn idee, maar meestal heeft Kay niet een penning om(vaak ook geen halsband, al ben ik jachtlijntje al weer tijdje kwijt dus nu toevallig wel). Die hant dus aan de speciale buitenland halsband :mrgreen: . Alhoewel ik die halsband ook wel gebruik bij behendigheidswedstrijden, want is makkelijke klikhalsband.

Norah hadden we zelf 1 gemaakt, maar die is al stuk en nu heeft ze dus niks meer om. Waarschijnlijk laat ik voor haar ook nog wel zo'n naamplaatje maken, want als ik naar buitenland ga vind ik het gewoon prettiger. Het is niet zo zeer dat ik bang ben dat mijn border collies weg lopen eigenlijk. :mrgreen: Ook bij Norah zet ik gewoon naam erop hoor. Al zal die ook gewoon naar Fientje luisteren. De naam weten zal nooit de beweegreden zijn om de hond te houden :U: , maar hebberigheid, luiheid of gewoon om de heb. Van die border collies van mij zullen ze snel helemaal zat zijn, dus ik ben niet bang dat ze me heel snel zullen bellen haha.

Ik laat overigens officiele mensennaamplaatjes bedrukken. Kan meer op staan en heb mijn hond dus ook graag snel terug. Voor een kleine hond overigens wel wat groot. Maar voor mijn formaatje prima!
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Ik heb al weer jaren terug, voor de zekerheid ondanks chip, een penning laten maken. Eerst had ik van die kokertjes maar die draaiden steeds los en raakten kwijt.
De penning heb ik stevig vastgemaakt dus niet met het bijgeleverd metalen dingetje maar een echt stevig sleutelhanger ding vast aan de gesp van de riem, nooit meer kwijt geraakt.
Omdat ze veel uitlogeert heb ik logeer gsm.nr. en mijn gsm.nr. erop en haar naam.
Tegenwoordig is het eigenlijk niet meer nodig maar toen ze jong was adopteerde ze regelmatig mensen die ze tegenkwam en liep met ze mee, ik kreeg er bijna een complex van :wink:
Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

gyanty schreef:Voor een kleine hond overigens wel wat groot. Maar voor mijn formaatje prima!
Hier in Duitsland hebben ze speciale grote en kleine penningen voor alle maten honden.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Vlindchi schreef:
gyanty schreef:Voor een kleine hond overigens wel wat groot. Maar voor mijn formaatje prima!
Hier in Duitsland hebben ze speciale grote en kleine penningen voor alle maten honden.
Lees even goed wat dáárvoor staat: dit is geen hondenpenning, maar een naamplaatje die voor mensen gebruikt wordt. Gebruikt omdat er veel meer op kan staan.

Dit dus:

Afbeelding

Ik gebruik de ketting niet hoor, zit gewoon met stevig sleutelring aan halsbandring vast :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”