Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
antibiotica moeder v zogende pups
Moderator: moderatorteam
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
onze maura is pas bevallen met keizer snee.
ze heeft pijnstillers gehad en clavubactin.
(helaas was mn eigen DA op vakantie dus moest naar vervanger )
was rond die keizersnee al beetje irritant.. maar goed.
Nu heeft ze beginnende tepel ontsteking en gromt vaak naar de pups, af en toe snauwd ze.
normaal bel ik mn arts en die zorgt ervoor dat ik wat kan ophalen (genoeg ervaring dus hoef de hond niet mee te nemen)
nu gebeld..... uitgelegd wat er is (vervangend arts) moet per se die hond naar de kliniek..
en nog 45 minuten wachten!!!! want ze liepen uit.
mijn vriend pissis... want ze hijgt rilt en piept, ze wil naar haar puppies!!!!
ja meneer het is beginnende tepel ontsteking GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Mijn vriendin (ik dus) had dat al gezegd aan de telefoon.. en nu zit ik te wachten met een teef die naar huis wil om hetzelfde te horen.
maar goed,....
weer clavubactin mee (de kuur voor keizersnee loopt vanavond af)
pijnstillers kreeg hij niet mee (dus dat wordt denk ik zelfs meer grommen en snauwen vanacht en morgen, want ze heeft pijn en de kuur antibiotica is hetzelfde als ze had en de pijnstillers zijn na vanavond op)
En de arts zegt..... nu mogen de pups 10 dagen niet meerdrinken bij hun moeder??????????????
sorry maar vaker tepels ontsteking (en keizersnee) gehad. en de pups mochten gewoon drinken. (weet alleen even niet wat mijn arts dan gaf want is alweer tijdje geleden)
maar de pups 10 dagen niet laten drinken???? sorry maar dat is onmogelijk!! mams wordt gek!!!!
morgen maar even Zeist bellen.....
weet iemand alvast welk antibiotica wel veilig is voor zogende teven????
Nu heeft ze beginnende tepel ontsteking en gromt vaak naar de pups, af en toe snauwd ze.
normaal bel ik mn arts en die zorgt ervoor dat ik wat kan ophalen (genoeg ervaring dus hoef de hond niet mee te nemen)
nu gebeld..... uitgelegd wat er is (vervangend arts) moet per se die hond naar de kliniek..
Mijn vriendin (ik dus) had dat al gezegd aan de telefoon.. en nu zit ik te wachten met een teef die naar huis wil om hetzelfde te horen.
maar goed,....
pijnstillers kreeg hij niet mee (dus dat wordt denk ik zelfs meer grommen en snauwen vanacht en morgen, want ze heeft pijn en de kuur antibiotica is hetzelfde als ze had en de pijnstillers zijn na vanavond op)
En de arts zegt..... nu mogen de pups 10 dagen niet meerdrinken bij hun moeder??????????????
sorry maar vaker tepels ontsteking (en keizersnee) gehad. en de pups mochten gewoon drinken. (weet alleen even niet wat mijn arts dan gaf want is alweer tijdje geleden)
maar de pups 10 dagen niet laten drinken???? sorry maar dat is onmogelijk!! mams wordt gek!!!!
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: antibiotica moeder v zogende pups
volgens mij mogen de pups gewoon drinken als mams clavubactin krijgt.
maar ik weet niet of het ook zo is als mams 2 kuren achter elkaar krijgt.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Jeetje, wat rot dat nu net je eigen da er niet is!!
Kan je niet helpen, maar wens je veel sterkte..
Is er op google niks over te vinden?
Kan je niet helpen, maar wens je veel sterkte..
Is er op google niks over te vinden?
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Mijn Iza kreeg synulox als ab bij melkklieronsteking en bovendien mocht ik de klieren ook zelf legen en masseren en daarbij werd een mentholzalf gebruikt. Overigens dronken de pups dwars door die mentholzalf heen, terwijl ik masseerde met handschoenen zo sterk was dat spul. De tepels die aan de ontsteking meededen, werden niet gebruikt.
Ik weet wel dat ik heel veel gegoogled heb toen en de een zegt wel gebruiken bij het zogen, de andere site zegt van niet. Ik heb de pups niet uit de tepels die meededen aan de ontsteking laten drinken, maar voorkom dat maar eens als ze zelf op zoek gaan naar de melk...
Ik weet wel dat ik heel veel gegoogled heb toen en de een zegt wel gebruiken bij het zogen, de andere site zegt van niet. Ik heb de pups niet uit de tepels die meededen aan de ontsteking laten drinken, maar voorkom dat maar eens als ze zelf op zoek gaan naar de melk...
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Lekker ondoordacht van die dierenarts, alsof pups 10 dagen niet laten drinken de normaalste zaak van de wereld is en alsof er daarna nog melk is
. De DA zou in dit geval voor een andere AB kunnen kiezen maar blijkbaar is dat teveel denkwerk.
Ook dat hebben we al eens gehad, twee achter elkaar. En toen mochten ze gewoon blijven drinken. Helaas zette de ontsteking door en moesten we over op een niet veilige AB en dus alsnog de pup (was er maar 1) eraf, die was toen 14 dagen oud.Podenji schreef:volgens mij mogen de pups gewoon drinken als mams clavubactin krijgt.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Amoxoral is ook een veilige antibiotica tijdens de dracht. En persoonlijk heb ik meer goede ervaringen met amoxoral dan met clavubactin. Succes en ik zou zeker even met een andere dierenarts overleggen. Als de clavubactin nu al niet werkt is de kans niet erg groot dat het straks ineens wel werkt.sandrav schreef:onze maura is pas bevallen met keizer snee.
maar goed,....
Ik las in de bijsluiter van clavubactin dat de veiligheid van clavu tijdens de dracht/lactatie niet bewezen is bij honden, maar wel bij lab tests met muizen. Misschien dat de dierenarts daarom zo voorzichtig is met het zogen tijdens een clavubactin kuur?

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
@Caat.
Ik heb het opgezocht en idd hier ook amoxi
Ik heb het opgezocht en idd hier ook amoxi
* * *
- sandrav
- Zeer actief
- Contacteer:
thansk allemaal.
was ook niet zo blij met de rekening.
120 euro voor een paar pillen
en ze hadden al 900 voor de keizersnee grrrrr
was ook niet zo blij met de rekening.
120 euro voor een paar pillen
en ze hadden al 900 voor de keizersnee grrrrr
- kipo
- Zeer actief
clavubactin is ook amoxicilline, met clavulaanzuur erbij. Het clavulaanzuur zorgt dat de amox wel werkt tegen een aantal bacterien die zonder clavulaanzuur resistent zijn tegen amox. Het mag wel tijdens dracht en lactatie.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Weet uit m'n hoofd niet wat Medusa kreeg (eerst marbocil? & later duplo) volgens de DA beide veilig tijdens t zogen
Maar uiteindelijk is toch t vermoeden dat de pups "afwijkend gedrag" oid lieten zien door of wel de AB ofwel t roesje/de narcose nodig eerst voor een röntgen (of ze leeg was, dat was dus t roesje, ging echt niet zonder) & later (narcose) voor de operatie nodig ivm de ontsteking. & dat de pups uiteindelijk door t afwijkend gedrag door haar dood gebeten zijn (want moeder gevoelens & zorg had ze meer dan genoeg)
Maar uiteindelijk is toch t vermoeden dat de pups "afwijkend gedrag" oid lieten zien door of wel de AB ofwel t roesje/de narcose nodig eerst voor een röntgen (of ze leeg was, dat was dus t roesje, ging echt niet zonder) & later (narcose) voor de operatie nodig ivm de ontsteking. & dat de pups uiteindelijk door t afwijkend gedrag door haar dood gebeten zijn (want moeder gevoelens & zorg had ze meer dan genoeg)
- sandrav
- Zeer actief
- Contacteer:
dat het amoxicicline was wist ik maar nu weet ik ook wat dat clavulaanzuur voor is!!kipo schreef:clavubactin is ook amoxicilline, met clavulaanzuur erbij. Het clavulaanzuur zorgt dat de amox wel werkt tegen een aantal bacterien die zonder clavulaanzuur resistent zijn tegen amox. Het mag wel tijdens dracht en lactatie.
thanks!!!!