Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welsh Corgi Pembroke/Cardigan

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Welsh Corgi Pembroke/Cardigan

Ongelezen bericht door KKiara »

In de verre toekomst(jaartje of 2) zitten mijn vriend en ik er aan te denken om een Welsh Corgi te nemen. Zowel van de Pembroke als van de Cardigan hebben we al weleens honden 'ontmoet' en allebei spraken ze ons enorm aan (wat de keus nog moeilijker maakt). Nu is mijn vraag, wat zijn de grote verschillen tussen deze rassen (zowel karakter als gezondheid). De uiterlijke verschillen zijn duidelijk maar die doen er ons niet toe. Alvast bedankt.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Welsh Corgi Pembroke/Cardigan

Ongelezen bericht door Shibby »

Cardigans zijn clowntjes. Ze nemen het leven niet zo serieus en dat doet een pembroke wel :mrgreen:

Er zzijn volgens mij nog wel wat meer verschillen, maar dit is wel de grootste :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
KKiara
Zeer actief

Oke dat zijn dus al wat ++++ voor de cardigan, ik hou wel van clowns (honden dan, niet de echte :schrik: ).
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Ik ervaar inderdaad hetzelfde als bovengenoemde.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Shibby schreef:Cardigans zijn clowntjes. Ze nemen het leven niet zo serieus en dat doet een pembroke wel :mrgreen:

Er zzijn volgens mij nog wel wat meer verschillen, maar dit is wel de grootste :)
Inderdaad :mrgreen: Apple ziet het leven ook echt als een groot feest waar iedereen voor is uitgenodigd.
Het zijn wel echte herdertjes en pittiger dan hun clowneske uitdrukking soms doet vermoeden.
KKiara
Zeer actief

Daar zijn we ook juist naar op zoek, dus dat komt goed uit. Ik hou wel van een beetje pit. Zijn er nog meer mensen die verschillen weten, misschien ook gekeken naar gezondheid (of zijn beide rassen ongeveer gelijk daarin?).
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Shibby schreef:Cardigans zijn clowntjes. Ze nemen het leven niet zo serieus en dat doet een pembroke wel :mrgreen:

Inderdaad :mrgreen: Apple ziet het leven ook echt als een groot feest waar iedereen voor is uitgenodigd.
Het zijn wel echte herdertjes en pittiger dan hun clowneske uitdrukking soms doet vermoeden.
Liz1982
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English Bulldog
Welsh Corgi Cardigan x Jack Russel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Liz1982 »

Ik ben net nieuw op het hondenforum en vindt het leuk om hier wat terug te lezen over de Wehls Corgi Cardigan.

Tot vorige week had ik nog nooit van dit ras gehoord. Totdat ik een foto tegenkwam op het internet van zo'n hondje die gewoon als 2 druppels water leek op onze Lizzy. Lizzy hebben wij net voor haar 1e jaar van een (toendertijd) buurvrouw overgenomen omdat haar zoon allergisch bleek. Zij had Lizzy bij een boerderij vandaan en is verkocht als Jack Russel. Dat het geen echte Jack was dat kan iedere gek zien :scratch: hihi.... Nu blijkt onze Lizzy dus een kruising te zijn tussen een Wehls Corgi Cardigan en een Jack Russel. En ineens valt alles bij haar op z'n plek... en wat is het dan leuk om de karaktereigenschappen van de Cardigan te lezen.... alles was zooo herkenbaar.

Onze Lizzy is een bijzonder pittig hondje, af en toe een echte bitch... maar wel heel waaks, aktief en speels, een echte knuffelkont en ze doet alles voor haar vrouwtje (ik dus). Ze wijkt geen moment van mijn zijde. Het enige nadeel van haar vindt ik haar schelle blaf die ze heel regelmatig laat horen. Die gaat echt door merg en been... Ze blaft bij ieder geluidje, mensen die langs lopen, de postbode, gebonk van de buren.... Maar das dan ook echt het enige dat ik minder vindt. Verder ben ik stapelgek op haar en is ze ontzettend makkelijk.

Zijn er nog meer mensen op dit forum met een Wehls Corgi Cardigan of misschien zelfs met dezelfde kruising? Vindt het wel leuk om me nu wat meer te verdiepen in het ras.

Groetjes Lisette
Afbeelding
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

Ik heb zelf een Cardigan en ken veel Cardigans, daarnaast heb ik een paar vriendinnen met Pembrokes en ken ik er daar ook veel van. Inderdaad, ik vind Cardigans grappiger dan Pembrokes. Een Pembroke is serieuzer, terwijl de Cardigan een feestje maakt van het leven. Daarnaast zijn Pems blafferiger en hebben zij een veel schellere blaf dan de Cardigan. Als je mijn Cardigan hoort blaffen, is dat een diepe blaf, terwijl de Pembrokes die ik ken echt meer keffen. Cardis kunnen wat meer jachtinstinct hebben dan een Pem. Als ik wandel met James en een Pem samen, is James degene die achter de watervogels of de fazanten wil aanvliegen (mag niet, maar de neiging is er wel), terwijl de Pem zich daar niet zo voor interesseert. Ik vind de Cardigan minder ernstig, joliger en wat actiever dan de Pembroke. Tevens vind ik de Cardigan alerter dan de Pembroke en vind ik het drijfinstinct bij de Cardigan sterker naar voren komen. De Pemmen die ik ken hebben nooit de neiging gehad om fietsers/joggers/auto's te drijven, terwijl ik dat vaker hoor bij de Cardigan. Sowieso iets om van jongs af aan op te letten. Beiden verharen ze wel veel :engel:

Qua gezondheid is er ook verschil. Bij de Pembroke komt zowel DM (degeneratieve myelopathie) als Von Willebrand's disease voor, terwijl dit bij de Cardigan respectievelijk in veel mindere mate en niet voorkomt.
wilna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Welsh corgi cardigan

Ongelezen bericht door wilna »

Ik heb zowel pembrokes als cardigans. De pemmen zijn wat serieuzer en de cardigans zijn meer de clowns hier in huis. Met de cardigans fok ik ook. Nou Charlotte over dat hoge blafje ben ik het niet helemaal eens met je moet je onze Jess eens horen met haar schelle blaf :smile2: Maar oke de andere hebben een gewone blaf :D
gr. Wilna
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

wilna schreef:Ik heb zowel pembrokes als cardigans. De pemmen zijn wat serieuzer en de cardigans zijn meer de clowns hier in huis. Met de cardigans fok ik ook. Nou Charlotte over dat hoge blafje ben ik het niet helemaal eens met je moet je onze Jess eens horen met haar schelle blaf :smile2: Maar oke de andere hebben een gewone blaf :D
Da's een uitzondering Wilna :pffff: :mrgreen: Kerel heeft toch wel net zo'n diepe blaf als z'n vader he :mrgreen:
KKiara
Zeer actief

Leuk om nog wat ervaringen te lezen. Als ik zo de verhalen en ervaringen lees denk ik toch dat de cardigan beter bij ons zal passen. Tegen de tijd dat het dichterbij komt eens kijken of we nog wat cardigans in het echt kunnen bezoeken tijdens een wandeling ofzo :)
Afbeelding
belfi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door belfi »

Hier ook een Cardigan in huis het is een kleine hond met een zeer groot karakter en een hoog IQ.
Het is een hond waar je mee bezig moet zijn het is immers een werkhond.
Als hier de doggen overdag liggen te slapen heeft de corgi al 2 maal de vierdaagse gelopen :D

Het is wel een vroljke dame die zeer baas gericht is.
Afbeelding
wilna
Vaste gebruiker

*Charlotte schreef:
wilna schreef:Ik heb zowel pembrokes als cardigans. De pemmen zijn wat serieuzer en de cardigans zijn meer de clowns hier in huis. Met de cardigans fok ik ook. Nou Charlotte over dat hoge blafje ben ik het niet helemaal eens met je moet je onze Jess eens horen met haar schelle blaf :smile2: Maar oke de andere hebben een gewone blaf :D
Da's een uitzondering Wilna :pffff: :mrgreen: Kerel heeft toch wel net zo'n diepe blaf als z'n vader he :mrgreen:
Ja hoor Kerel heeft zo'n heerlijke diepe blaf. :D
gr. Wilna
wilna
Vaste gebruiker

wilna schreef:
*Charlotte schreef:
En nog een nieuwtje onze Hirdel is drachtig :E:
gr. Wilna
*Charlotte
Zeer actief
Contacteer:

wilna schreef:
wilna schreef:
*Charlotte schreef:
En nog een nieuwtje onze Hirdel is drachtig :E:
Gefeliciteerd! Leuk, weer puppies :wink:
KKiara
Zeer actief

Gefeliciteerd :)
Afbeelding
Plaats reactie