Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senior tussen de jonkies

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Senior tussen de jonkies

Ongelezen bericht door Hilde »

Het zal me benieuwen.. Ooit heb ik met Beau een cursus Gehoorzame Huishond gedaan, maar nooit af kunnen ronden omdat de trainer ernstig ziek werd en de cursus moest stoppen. Daarna regelmatig gezegd dat ik een andere cursus wilde gaan doen, heel vaak bedacht wát dat dan wel niet moest zijn en regelmatig bedacht hoe ontzettend goed Beau het wel niet zou doen :mann: :D

En nu.. Hebben we ons dan eindelijk ingeschreven :cheer: Ik ben heel erg blij, we beginnen lekker low level. Ten eerste omdat dat verplicht is, ten tweede omdat ik eerst wil aftasten of Beau dit leuk vindt. Hopelijk geeft het ons handvatten om wat verder te komen qua gehoorzaamheid.

Het wordt dus Gehoorzaamheid A bij de Apeldoornse Kynologenclub. Ik ben alvast ontzettend benieuwd! 19 februari starten we en vlak daarvoor heb ik nog een theoriecursus. En we starten dus.. Tussen de 5 maand oude jonkies :mrgreen: Daar kom ik dan met grijze opoe, eens kijken of er nog meer oudjes beginnen aan zo'n cursus :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Senior tussen de jonkies

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk! veel plezier met het samen bezig zijn :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, leuk! Bij ons zat bij de EG-cursus ook een staffie van 7 tussen de 7-9 maanden jonge pubers. Die kon het hartstikke goed vinden met al dat jonge grut en deed het ook heel leuk.
Veel plezier op de cursus, hopen dat Beau het leuk vindt!
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Leuk, lekker samen aan de slag!
Afbeelding
Florabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige kaninchen Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Florabel »

Mijn zusje heeft dat ook gedaan met haar boomer van 5. Ze hadden de hoogste cijfers van de klas! :-)
Afbeelding
Sofie!

Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat leuk zeg, heel veel succes! :E:

Ik ben vorig jaar ook met mijn bijna 9jarige hond weer aan gehoorzaamheid begonnen, erg leuk. Hij is wat trager, maar kan zich wel wat beter concentreren dan al dat jonge grut.
Ben nu noodgedwongen gestopt omdat hij een nekhernia heeft, maar als hij hersteld is wil ik het wel weer oppakken.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

leuk, ik ben nu ook weer begonnen met mijn grote kleuter van 4, tussen 4 a 5 maanden oude stuiterballen. Er zitten wel wat oudere uitschieters bij van wel 7 maanden haha.

Is hartstikke leuk! Is onze 1e kennismaking met het clickeren en het gaat best goed, ik vind het in ieder geval weer leuk om met haar bezig te zijn en zij ook geloof ik :8): (zolang ik het goede lekkers gebruik dan ;-)
Afbeelding
Jobienn
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Toy poedel

Ongelezen bericht door Jobienn »

Ik zat een aantal jaar geleden ook met mijn 10 jarige tussen de 1 á 2 jarige. Maar mijne was toch echt de beste :8):
Ze was namelijk zo lui dat ze als enige bleef liggen met comando blijf, terwijl de rest ging spelen!
Yentl' slaap zacht meisje!
Faya' veel te vroeg uit het leven weggerukt :cry:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Leuk! Toen Beetle ruim 7 was zijn we ook weer gaan trainen, hebben we nog 8 jaar gedaan, tot haar dood...
Hilde
Zeer actief

Jobienn schreef:Ik zat een aantal jaar geleden ook met mijn 10 jarige tussen de 1 á 2 jarige. Maar mijne was toch echt de beste :8):
Ze was namelijk zo lui dat ze als enige bleef liggen met comando blijf, terwijl de rest ging spelen!
:LOL: Beau is zo'n type dat enorm goed kan blijven (en dat uiterst serieus neemt :tongue: ), maar op een workshop of wanneer ik iemand wat wil laten zien, is hij dat compleet vergeten. Dan huppelt hij blij springend achter me aan 'TOF HIER HE BAAS?! JA HE?! LEUK HIER ZEG!!' :mrgreen:

Ben heel benieuwd in ieder geval; denk dat hij absoluut een voordeel heeft tegenover jonge honden. Hij heeft het niet op spelen met andere honden en hij werkt ont-zet-tend graag en weet natuurlijk precies wat hij aan me heeft. Ze zullen op examens en zo wel werken met cijfers, leuk om dat dan te vergelijken. Heel veel mensen gaan altijd al glimlachen als je met een beagle op een workshop/cursus komt, alleen mijn ervaring is dat ze minder hard lachen als blijkt dat beaglelief beter gehoorzaamt dan hun eigen herder :F: Nouja, niet op de zaken vooruit lopen, want voor hetzelfde geld besluit hij vlak voor cursus dat hij heus een échte beagle is :wink: :tongue:
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Nou, de eerste les zit er op! We vonden het helemaal leuk :D
Had het idee dat er even afgetast werd hoe de honden zijn en waar ze staan. Beau vond het wachten tussen de oefeningen lastig, dus daar kunnen we aan werken deze week. Ook heeft hij de neiging op te staan als ik hem wil gaan belonen voor het af gaan. Dus ook dat oefenen!

Voor de rest, het volgen ging echt FANTASTISCH :cheer: Allemaal jonge hondjes nog natuurlijk dus daar gaat dat minder soepel, maar B had een en al oog voor mij, echt gaaf. Ook het hierkomen was in een rechte lijn naar mij toe en toen ik per ongeluk de lijn weer los liet, nog even blij om me heen springen :I:

Oftewel, we gaan dit vast heel tof vinden :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”