Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Werklijn Lab vs Werklijn Golden
Moderator: moderatorteam
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Werklijn Lab vs Werklijn Golden
Wat vinden jullie het grootste verschil in de manier van werken tussen een werklijn Lab en een werklijn Golden? Ik doel dan voornamelijk op de Jachttraining en Agility!

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Werklijn Lab vs Werklijn Golden
Ik ken te weinig werklijn goldens om de verschillen te omschrijven.
Zoals je weet heb ik Jack (labje uit de fieldtriallijn) en ik wil best wat meer over hem als hond en zijn manier van werken schrijven als je dat interessant vindt?
Zoals je weet heb ik Jack (labje uit de fieldtriallijn) en ik wil best wat meer over hem als hond en zijn manier van werken schrijven als je dat interessant vindt?
-
Sita
- Zeer actief
Doe ik dat over de werklijn goldens. Ik heb te weinig ervaring met werklijn labjes in het werk;-)
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- samantha!
- Zeer actief
Wat ik in ieder geval wel vast willen zeggen is dat er ook binnen de "werklijnen" verschil is bij de labjes, en ook in wat men een "werklijn" noemt.
Er zijn lijnen met labradors die wat slanker zijn dan de gemiddelde lab en waar ook echt vollop jachttraining etc mee gedaan wordt, vaak KNJV/MAP etc.
Dit worden vaak ook "werklijnen" genoemd.
En dan zijn er de fieldtriallabradors, deze honden worden echt gefokt voor de fieldtrials en dat is toch net weer een ander type.
Jack hoort tot het fieldtrialtype, zijn stamboom bestaat enkel uit fieldtrialhonden die ook uitgebracht worden op de fieldtrialwedstrijden.
Is dat bij de goldens ook Sita? heb je daar ook fieldtriallijnen in? (ik weet niet zoveel over goldens)
Er zijn lijnen met labradors die wat slanker zijn dan de gemiddelde lab en waar ook echt vollop jachttraining etc mee gedaan wordt, vaak KNJV/MAP etc.
En dan zijn er de fieldtriallabradors, deze honden worden echt gefokt voor de fieldtrials en dat is toch net weer een ander type.
Jack hoort tot het fieldtrialtype, zijn stamboom bestaat enkel uit fieldtrialhonden die ook uitgebracht worden op de fieldtrialwedstrijden.
Is dat bij de goldens ook Sita? heb je daar ook fieldtriallijnen in? (ik weet niet zoveel over goldens)
- Yai
- Zeer actief
samantha! schreef:Ik ken te weinig werklijn goldens om de verschillen te omschrijven.
Samantha en Yvette, graag! Ik ben heel benieuwd!Sita schreef:Doe ik dat over de werklijn goldens. Ik heb te weinig ervaring met werklijn labjes in het werk;-)

- Yai
- Zeer actief
Om mijn vraag wat specifieker te maken, ik bedoel de fieldtriallab!samantha! schreef:Wat ik in ieder geval wel vast willen zeggen is dat er ook binnen de "werklijnen" verschil is bij de labjes, en ook in wat men een "werklijn" noemt.

- Yai
- Zeer actief
Hoe bedoel je? Ik snap je reactie niet.Cleva schreef:Jeses.
Alweer dit?
Vetzakken zonder hersenactiviteit doen het minder goed dan slanke slimmeriken.
Ja?
Ik bedoel niet het verschil tussen vetzakken zonder hersenactiviteit en slanke slimmeriken. Maar ik bedoel het verschil tussen het werk van een werklijn Lab vs een werklijn Golden. Ik ben heel benieuwd of daar veel verschil in zit en wat dat verschil dan precies is. Daarom open ik dit topic.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik ben wel benieuwd. Ik vind de werklijn Golden over het algemeen mooier dan de werklijn lab (sorry Jack!
).
- samantha!
- Zeer actief
Ondertussen even bij de goldens gekeken en daar heb je dus ook de FT lijnen.
Ik denk dat er niet zo heel veel verschil tussen zou zitten eigenlijk.
Maar goed, een stukje over Jack.
Ik vind persoonlijk de lab mooier omdat ik korte vachten mooier vind.
De golden vind ik ook prachtig hoor, maar voor mezelf vind ik een korte vacht mooier, ik heb gewoon iets met korte vachten.
Jack is inmiddels 10 maanden dus nog erg jong, we zijn uiteraard wel al begonnen met gehoorzaamheid en jachttraining.
Ik train Jack zelf voor de jacht dus ik train niet in een groep.
Wel doen we ook gehoorzaamheid en daar trainen we wel in een groep.
Jack is een extreem baasgericht hondje, andere honden en andere mensen zijn totaal niet interessant.
Toen Jack voor het eerst naar de puppycursus ging was dat een hele drukke groep met allemaal stuiterende pupjes.
Maar Jack kon gewoon los zonder ook maar die andere honden te kijken, dat vindt hij totaal niet boeiend.
Het enige wat voor Jack belangrijk is dat ben ik.
Hij is ook enorm koel in zijn hoofd en stabiel.
Gisteravond deden we bijvoorbeeld de zit en blijf op een behoorlijke afstand en een van de honden uit de groep ging rennen en sprong tegen Jack aan van: spelen!!!
Jack blijft dan zitten als een blok, het enige wat hij deed toen die hond voor hem ging staan klieren was proberen om hem heen te kijken om toch mij te kunnen zien
Hij denkt er dus nieteens aan om op te staan, die opdrachten zijn zo "belangrijk" voor hem.
Tijdens het trainen is hij dus ook alleen maar constant bezig met mij en met wat ik van hem wil, ook buiten het trainen gewoon bij een wandeling is dit trouwens het geval.
Het volgen heb ik hem bijvoorbeeld niet hoeven leren, hij volgt namelijk altijd uit zichzelf al.
Staan we even stil gaat hij rustig zitten en kijkt mij rustig aan, al duurt het 10 minuten en zijn er verderop honden aan het rennen en spelen, hij blijft mij strak aankijken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor veel mensen "too much" is, maar ik vind het heerlijk
Bij het trainen voor de jacht is hij enorm steady en gedreven.
Zowel het steady zijn als het apporteren op zich heb ik hem niet aan hoeven leren.
Als klein pupje toen hij eenmaal wist wat "zit" was bleef hij al keurig zitten als er iets werd gegooid.
Ook het terugbrengen van alles zat er dus al vanzelf in bij hem.
Nu nog is hij enorm steady en oefenen we natuurlijk verschillende apporten.
Hij is altijd los en ik kan bij wijze van de dummy's tegen hem aan gooien, zonder commando doet hij niets en zit hij muisstil.
Maar als ik dan eenmaal het commando gegeven heb is het als een explosie, hij is razendsnel en gaat overal doorheen om maar zo snel mogelijk te kunnen apporteren.
Zodra hij terug is met een apport gaat hij ook gelijk als een speer weer naast zitten voor een volgende opdracht.
Ik merk ook aan hem dat apporteren toch wel het allergeweldigste is voor hem, hij heeft dan zo enorm veel passie en drive.
Veel ervaring in de jacht heb ik met Jack natuurlijk nog niet, hij is nog vrij jong en we hebben nog geen wedstrijden gelopen.
Maar dit is wat ik tot nu toe dus weet.
Sowieso is Jack trouwens een heel ander hondje als de andere labjes hier, in heel veel opzichten dus.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!
Ik denk dat er niet zo heel veel verschil tussen zou zitten eigenlijk.
Maar goed, een stukje over Jack.
Ik vind persoonlijk de lab mooier omdat ik korte vachten mooier vind.
De golden vind ik ook prachtig hoor, maar voor mezelf vind ik een korte vacht mooier, ik heb gewoon iets met korte vachten.
Jack is inmiddels 10 maanden dus nog erg jong, we zijn uiteraard wel al begonnen met gehoorzaamheid en jachttraining.
Ik train Jack zelf voor de jacht dus ik train niet in een groep.
Wel doen we ook gehoorzaamheid en daar trainen we wel in een groep.
Jack is een extreem baasgericht hondje, andere honden en andere mensen zijn totaal niet interessant.
Toen Jack voor het eerst naar de puppycursus ging was dat een hele drukke groep met allemaal stuiterende pupjes.
Maar Jack kon gewoon los zonder ook maar die andere honden te kijken, dat vindt hij totaal niet boeiend.
Het enige wat voor Jack belangrijk is dat ben ik.
Hij is ook enorm koel in zijn hoofd en stabiel.
Gisteravond deden we bijvoorbeeld de zit en blijf op een behoorlijke afstand en een van de honden uit de groep ging rennen en sprong tegen Jack aan van: spelen!!!
Jack blijft dan zitten als een blok, het enige wat hij deed toen die hond voor hem ging staan klieren was proberen om hem heen te kijken om toch mij te kunnen zien
Hij denkt er dus nieteens aan om op te staan, die opdrachten zijn zo "belangrijk" voor hem.
Tijdens het trainen is hij dus ook alleen maar constant bezig met mij en met wat ik van hem wil, ook buiten het trainen gewoon bij een wandeling is dit trouwens het geval.
Het volgen heb ik hem bijvoorbeeld niet hoeven leren, hij volgt namelijk altijd uit zichzelf al.
Staan we even stil gaat hij rustig zitten en kijkt mij rustig aan, al duurt het 10 minuten en zijn er verderop honden aan het rennen en spelen, hij blijft mij strak aankijken.
Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor veel mensen "too much" is, maar ik vind het heerlijk
Bij het trainen voor de jacht is hij enorm steady en gedreven.
Zowel het steady zijn als het apporteren op zich heb ik hem niet aan hoeven leren.
Als klein pupje toen hij eenmaal wist wat "zit" was bleef hij al keurig zitten als er iets werd gegooid.
Ook het terugbrengen van alles zat er dus al vanzelf in bij hem.
Nu nog is hij enorm steady en oefenen we natuurlijk verschillende apporten.
Hij is altijd los en ik kan bij wijze van de dummy's tegen hem aan gooien, zonder commando doet hij niets en zit hij muisstil.
Maar als ik dan eenmaal het commando gegeven heb is het als een explosie, hij is razendsnel en gaat overal doorheen om maar zo snel mogelijk te kunnen apporteren.
Zodra hij terug is met een apport gaat hij ook gelijk als een speer weer naast zitten voor een volgende opdracht.
Ik merk ook aan hem dat apporteren toch wel het allergeweldigste is voor hem, hij heeft dan zo enorm veel passie en drive.
Veel ervaring in de jacht heb ik met Jack natuurlijk nog niet, hij is nog vrij jong en we hebben nog geen wedstrijden gelopen.
Maar dit is wat ik tot nu toe dus weet.
Sowieso is Jack trouwens een heel ander hondje als de andere labjes hier, in heel veel opzichten dus.
- Yai
- Zeer actief
Heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord Samantha!
Ik denk dat ik wel steeds beter een beeld krijg van de fieldtraillabs. Misschien moet ik ook maar gewoon een keer gaan kijken bij proeven of iets dergelijks om zelf het verschil te kunnen ontdekken. Maar informatie van het HF vind ik ook altijd fijn! Zit toch genoeg aan hondenkennis en ervaringen hier.
Ik denk dat ik wel steeds beter een beeld krijg van de fieldtraillabs. Misschien moet ik ook maar gewoon een keer gaan kijken bij proeven of iets dergelijks om zelf het verschil te kunnen ontdekken. Maar informatie van het HF vind ik ook altijd fijn! Zit toch genoeg aan hondenkennis en ervaringen hier.

- samantha!
- Zeer actief
Graag gedaan 
Ik denk dat er niet heel veel verschil zou zitten tussen de golden en de lab in deze.
Misschien dat de lab net iets harder is?
Maar dat weet ik dus niet.
Nou, Jack ga je binnenkort ontmoeten dus dan zie je ook hoe hij in het dagelijks leven is.
Je zult dan ook zien dat hij echt best anders is als de andere labjes hier en als wat je gewend bent van een lab.
Ik denk dat er niet heel veel verschil zou zitten tussen de golden en de lab in deze.
Nou, Jack ga je binnenkort ontmoeten dus dan zie je ook hoe hij in het dagelijks leven is.
Je zult dan ook zien dat hij echt best anders is als de andere labjes hier en als wat je gewend bent van een lab.
- Yai
- Zeer actief
Misschien dat Yvette meer weet van de werklijn Golden en misschien wat verschil kan aangeven?samantha! schreef:Graag gedaan
Ik ben heel benieuwd naar Jack en je andere honden! Vind ze op de foto's echt prachtig. Maar wat je zelf ook zegt, karakter is het belangrijkste. Maar volgens mij zit dat wel goed bij jou honden.
Boris is redelijk baas gericht, maar door de tijd heen (ik vaak ziek, hij veel verschillende 'baasjes') is hij wat minder baas gericht geworden en trekt veel vaker zijn eigen plan. Jammer vind ik dat. Ik ben dan ook hard aan het trainen op het baas gerichte. Aandacht voor mij, niet voor alles wat er om hem heen gebeurt.

- samantha!
- Zeer actief
Dankje voor het complimentYai schreef:Misschien dat Yvette meer weet van de werklijn Golden en misschien wat verschil kan aangeven?samantha! schreef:Graag gedaan
Je zult dan ook zien dat hij echt best anders is als de andere labjes hier en als wat je gewend bent van een lab.![]()
Ik ben heel benieuwd naar Jack en je andere honden! Vind ze op de foto's echt prachtig. Maar wat je zelf ook zegt, karakter is het belangrijkste. Maar volgens mij zit dat wel goed bij jou honden.![]()
Boris is redelijk baas gericht, maar door de tijd heen (ik vaak ziek, hij veel verschillende 'baasjes') is hij wat minder baas gericht geworden en trekt veel vaker zijn eigen plan. Jammer vind ik dat. Ik ben dan ook hard aan het trainen op het baas gerichte. Aandacht voor mij, niet voor alles wat er om hem heen gebeurt.
Ik vind ze zelf ook erg mooi, ik hou gewoon van dit type, vooral het karakter maar dus ook het uiterlijk.
Bij het type van Jack vinden ze het uiterlijk trouwens niet echt belangrijk bij het fokken, karakter (en dus ook werklust) en gezondheid staan bovenaan en voor het werk heb je natuurlijk wel een functioneel gebouwde hond nodig.
Karakter is inderdaad ook het allerbelangrijkste voor mij en dat vind ik ook het mooiste aan mijn labjes, echt heerlijke honden
Jammer van Boris inderdaad maar als je gewoon weer lekker met hem gaat trainen komt dat vast weer goed!
- Yai
- Zeer actief
Samantha! Ik heb toch nog een vraag! Hoe werk Jack op afstand? Want je zegt dat hij heel baasgericht is. Heeft hij het dan ook moeilijker om op afstand te werken? Bijvoorbeeld met het verloren apport? Of is hij zo gedreven en werklustig dat hij daar helemaal voor gaat, mits hij maar een commando van de baas krijgt?
Ik merk bijvoorbeeld bij Agility dat de BCs veel makkelijker op afstand werken dan de Mechelaars. Kan toeval zijn hoor, maar misschien zit daar ook wel wat verschil in tussen de Lab en Golden?
Ik merk bijvoorbeeld bij Agility dat de BCs veel makkelijker op afstand werken dan de Mechelaars. Kan toeval zijn hoor, maar misschien zit daar ook wel wat verschil in tussen de Lab en Golden?

- samantha!
- Zeer actief
Daar heeft Jack geen enkele moeite mee.
Tijdens gewoon wandelen neemt hij nooit veel afstand van mij, hij cirkelt altijd binnen zo'n 15 meter om mij heen en komt steeds even langs.
Maar bij een apport maakt afstand hem niets meer uit.
Verloren zoeken gaat dus prima, ook op grote afstanden.
Zodra ik een commando heb gegeven gaat hij daar inderdaad helemaal voor en dan is hij ook enorm zelfstandig.
Hij komt ook nooit terug om te "vragen" en tijdens het zoeken kijkt hij ook niet op of om, hij is dan echt alleen maar met zoeken bezig.
Hij gaat ook gerust uit zicht om te zoeken, geen enkel probleem, terwijl hij dat tijdens gewoon wandelen dus nooit zou doen.
Tijdens gewoon wandelen neemt hij nooit veel afstand van mij, hij cirkelt altijd binnen zo'n 15 meter om mij heen en komt steeds even langs.
Maar bij een apport maakt afstand hem niets meer uit.
Verloren zoeken gaat dus prima, ook op grote afstanden.
Zodra ik een commando heb gegeven gaat hij daar inderdaad helemaal voor en dan is hij ook enorm zelfstandig.
Hij komt ook nooit terug om te "vragen" en tijdens het zoeken kijkt hij ook niet op of om, hij is dan echt alleen maar met zoeken bezig.
Hij gaat ook gerust uit zicht om te zoeken, geen enkel probleem, terwijl hij dat tijdens gewoon wandelen dus nooit zou doen.
- Yai
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
Of je kan spreken dat er echt verschil is binnen de werklijnen en de fieldtriallijnen binnen de goldens, dat weet ik niet. In mijn ogen is een werklijn een golden die gefokt is op de werkeigenschappen en daarna pas op uiterlijk. In Duitsland heb je wel meer honden die op fieldtrial eigenschappen worden geselecteerd. Maar moet eerlijk bekennen dat ik dat zelf vaak geen mooie honden vind. Dat zijn de hele iele, slanke goldens, die meer op snelheid zijn gefokt.
Rowan is wel een beetje zoals Jack. Apporteren heb ik hem niet aan hoeven leren, een sleep lopen, dat doet hij gewoon. Machtig mooi om te zien dat dit er gewoon in zit.
Rowan wil zeker in de jacht heel graag werken. Aandachtspunt voor hem is het rustig blijven bij het wachten. Als we aan de beurt zijn en de dummy wordt gegooid, dan is hij in volle concentratie en ook steady. Je ziet elke spier aanspannen, maar hij gaat pas op mijn commando.
Bij verloren zoek neemt hij goed ruimte om te zoeken, maar kan nog wel eens vragen om steun. Dit zijn we aan het afbouwen. Rowan wil sowieso graag bevestiging van mij dat hij het goed doet. Dat is volgens mij een groot verschil tussen de labrador en de golden. Een lab gaat gewoon en ziet wel wat hij vindt. Een golden gaat pas als hij weet wat hij moet gaan vinden.
Aandacht is geen probleem, andere honden en mensen zijn niet interessant voor hem als hij aan het werk is. Tijdens de normale wandelingen wil hij wel even snuffelen aan passerende honden, maar spelen is niet zijn ding. Hij doet liever iets samen met mij.
Rowan is wel een beetje zoals Jack. Apporteren heb ik hem niet aan hoeven leren, een sleep lopen, dat doet hij gewoon. Machtig mooi om te zien dat dit er gewoon in zit.
Rowan wil zeker in de jacht heel graag werken. Aandachtspunt voor hem is het rustig blijven bij het wachten. Als we aan de beurt zijn en de dummy wordt gegooid, dan is hij in volle concentratie en ook steady. Je ziet elke spier aanspannen, maar hij gaat pas op mijn commando.
Bij verloren zoek neemt hij goed ruimte om te zoeken, maar kan nog wel eens vragen om steun. Dit zijn we aan het afbouwen. Rowan wil sowieso graag bevestiging van mij dat hij het goed doet. Dat is volgens mij een groot verschil tussen de labrador en de golden. Een lab gaat gewoon en ziet wel wat hij vindt. Een golden gaat pas als hij weet wat hij moet gaan vinden.
Aandacht is geen probleem, andere honden en mensen zijn niet interessant voor hem als hij aan het werk is. Tijdens de normale wandelingen wil hij wel even snuffelen aan passerende honden, maar spelen is niet zijn ding. Hij doet liever iets samen met mij.

- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Waar zit dat verschil dan in? Puur die fieldtrial lijn?samantha! schreef: Sowieso is Jack trouwens een heel ander hondje als de andere labjes hier, in heel veel opzichten dus.
- samantha!
- Zeer actief
Ik denk dat je daar inderdaad gelijk in hebt voor wat betreft de verschillen dan.Sita schreef:Of je kan spreken dat er echt verschil is binnen de werklijnen en de fieldtriallijnen binnen de goldens, dat weet ik niet. In mijn ogen is een werklijn een golden die gefokt is op de werkeigenschappen en daarna pas op uiterlijk. In Duitsland heb je wel meer honden die op fieldtrial eigenschappen worden geselecteerd. Maar moet eerlijk bekennen dat ik dat zelf vaak geen mooie honden vind. Dat zijn de hele iele, slanke goldens, die meer op snelheid zijn gefokt.
Jack is zeer zelfstandig en bevestiging van mij heeft hij niet echt nodig.
Jack is er ook heilig van overtuigd dat hij alles prima zelf kan en dat hij alles het beste weet (en in het geval van apporteren is dat natuurlijk ook bijna altijd wel zo, maar toch wil ik het soms anders
Hij luisterd wel indien nodig hoor, maar zijn eigen plan blijft altijd in dat achterhoofd en als ik de touwtjes iets laat vieren of mijn aandacht voor hem verslapt even kan hij zo weer terugvallen in zijn eigen plan (dat in zijn ogen dus de enige juiste is).
Maar hij is daar dus wel uit te halen en ik train er ook bewust op dat ik het soms gewoon op MIJN manier wil, hoe goed hij het zelf ook weet of denkt te weten.
In het dagelijks leven heeft hij dit trouwens niet zo erg, het is puur alleen met werken.
- samantha!
- Zeer actief
Ja, het karakter van deze labradors verschilt (in mijn ogen) toch wel wat van de lab die je veelal ziet.Irta schreef:Waar zit dat verschil dan in? Puur die fieldtrial lijn?samantha! schreef: Sowieso is Jack trouwens een heel ander hondje als de andere labjes hier, in heel veel opzichten dus.
Nu heb ik natuurlijk alleen ervaring met Jack als eigen hond, dus wat ik hier schrijf geldt vooral voor hem (al weet ik van bepaalde dingen dat het zeker bij meer hondjes uit die lijn zo is).
Jack is bijvoorbeeld veel gevoeliger voor lichaamstaal van zowel hond als mens, hij is ook "voorzichtiger" in contacten.
Sowieso is Jack geen allemansvriend, hij wil bijvoorbeeld echt niet zomaar door mensen geaaid worden en daar is hij ook niet voor aan te moedigen, hij wordt alleen maar wantrouwiger als mensen dat proberen,
De andere labjes hier zijn absoluut ook geen honden die zomaar naar vreemden zouden gaan voor aandacht hoor, maar als er iemand is die ze wil aaien vinden ze dat reuze gezellig, Jack dus (nog?) niet.
In contact met andere honden is Jack ook veel afstandelijker, veel voorzichtiger en enorm op lichaamstaal gericht, hij zend zelf ook veel meer signalen uit naar andere honden.
Spelen met vreemde honden zou hij dus ook niet zo snel doen, terwijl bijvoorbeeld DJ met alle honden die dat ook willen heel leuk kan spelen.
Owja Jack is ook heel waaks, ook dit ben ik niet gewend van de andere labradors.
Verder is het echt een hond die maar op 1 persoon (mij dus) gericht is, ik zou hem ook echt niet zomaar even uit handen kunnen geven.
Hij is overal en altijd bezig met mij en met wat ik van hem wil of zou willen en hij wil steeds maar contact met mij (de rest is ook enorm op mij en werken gericht hoor, maar die kunnen wel ook gewoon een beetje ronddartelen en even niets doen).
Ik ben nu trouwens met Jack ook wel aan het oefenen op "soms hoeft er even niets", dat hij dus ook eens op een wandeling gewoon een beetje meehobbelt en gaat snuffelen etc, maar dat vindt hij nog wel lastig.
Ik vind het heerlijk dit karakter
- Yai
- Zeer actief
Heel erg leuk om dit allemaal te lezen Samantha en Yvette! Ik ben van plan om ook snel eens bij proeven te kijken. Vind het sowieso heel mooi te zien hoe verschillende rassen (jachthonden) op verschillende manieren te werk gaan. Waar ik Jachttraining volg, zie je echt veel verschil tussen bijv. een Weimeraner, een Munsterlander en een Golden. Ik blijf een zwak voor jachthonden hebben, maar de Labjes (fieldtrail) en werklijn Goldens hebben wel een grote voorkeur.
Samantha en Yvette (en natuurlijk anderen die wat weten over werklijn Lab/Golden); Hoe knuffelig zijn jullie honden naar de baas toe? Zoals ik lees uit Samantha's verhaal naar anderen duidelijk niet, maar naar de baas?
Samantha en Yvette (en natuurlijk anderen die wat weten over werklijn Lab/Golden); Hoe knuffelig zijn jullie honden naar de baas toe? Zoals ik lees uit Samantha's verhaal naar anderen duidelijk niet, maar naar de baas?

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat verschil is idd leuk ja! daar hadden wij het vandaag op de puppentraining nog over. Grappig om te zien!
-
Sita
- Zeer actief
Rowan ligt thuis het liefst bij je. En knuffelen is hij dol op. Als je stopt en het is nog niet genoeg volgens hem, krijg je een duw tegen je arm of een poot over je arm. Zo schattig, dat ik vaak express even stop 

- samantha!
- Zeer actief
Jack is ook enorm knuffelig naar mij toe.
Hij ligt het liefst altijd bij me en tegen me aan.
Hij komt ook graag echt knuffelen, dan doet hij zijn voorpoten over mijn schouders en "knuffelen" we echt.
Op zijn rug bij mij op schoot liggen en dan zijn kop haast in mij drukken is trouwens favoriet en ondanks dat hij daar eigenlijk te groot voor is wil hij dat nog steeds
Hij komt ook graag echt knuffelen, dan doet hij zijn voorpoten over mijn schouders en "knuffelen" we echt.
Op zijn rug bij mij op schoot liggen en dan zijn kop haast in mij drukken is trouwens favoriet en ondanks dat hij daar eigenlijk te groot voor is wil hij dat nog steeds
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
oh haha dat vindt pom ook erg leuk ja..samantha! schreef:Jack is ook enorm knuffelig naar mij toe.
- samantha!
- Zeer actief
Haha leuk he?sbientje schreef:oh haha dat vindt pom ook erg leuk ja..samantha! schreef:Jack is ook enorm knuffelig naar mij toe.
Ik vind het zo lief als ze dat doen