Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aismee aangekeurd. :-)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Aismee aangekeurd. :-)

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Afgelopen zondag was Aismee haar "grote dag". De dag van de Körung in Büren Steinhausen.
Met deze keuring wordt bepaald of ze, in de ogen van de rasvereniging, fokgeschikt is of niet.

Ik was dan ook best zenuwachtig, in theorie wist ik wel dat mijn meisje het heus wel zou halen maar toch.. ze moet het nog wel ff doen. Bovendien was mevrouw, uiteraard, nog ff op de valreep vlak voor de aankeuring loops geworden.

Het exterieur ging goed, ze is ruim 9 kilo dus het wegen was geen probleem en daarna op de tafel staan ging op zich ook goed. Maar het duurde wel heeeel lang hoor. Die Duitse nauwkeurigheid mag van mij wel met iets meer tempo. De hele rasstandaard werd stapje voor stapje nauwkeurig nagelopen en ze werd dan ook van top tot teen uitvoerig bekeken.
Over haar oren ontstond een hele discussie.. het waren geen rastypische hangoren, zover is duidelijk. Maar wat waren ze dan wel... open ohr, flatterohr, stehohr??? Geloof dat ze er sheltie kipohren of zo van gemaakt hebben. LOL
Ben best wel trots op mijn meisje want het onderdeel op de tafel is bij ringtraining al niet haar favoriete onderdeel en al dat gedoe van vreemde lui die wat van haar motten vind ze helemaal niets.
Maar ze bleef er goed rustig onder, bleef keurig staan al leunde ze op een gegeven moment wel wat tegen me aan. Maar dat mag vindt ik.
Ze heeft keurig meegewerkt, niet tegen gestribbeld en alle tanden en kiezen keurig laten tellen al vond ik wel dat ze dat best met iets meer tact hadden mogen doen.
Ook het opmeten vond ze prima.

Alleen toen we dan eindelijk klaar waren bij die tafel, tja toen was Aismee helemaal happy natuurlijk.
Klaar! Dacht ze. Maar ze moest nog even haar gangwerk laten zien... tja.. nou ja, na tig keer op en neer gelopen te hebben geloof ik dat ze iets van een gangwerk hebben kunnen zien. Mevrouw de stuiterbal had vooral heel veel haast richting uitgang en liep met enige tegenzin weer mee terug naar de jury... LOL

De karaktertest ging goed. Het straatje met geluid en geklap vond ze niet zo leuk en ook het insluiten met herrie vond ze maar niks, maar ze raakte niet in paniek of zo en dus vond ik dat ze het prima had gedaan. Dit hadden we ook niet geoefend of zo en omdat ik zo zenuwachtig was en vooral aan het concentreren was op wat er van ons werd verwacht heb ik Aismee ook niet optimaal begeleid.

Op het eind rende er nog een rare duitse dame alsof ze dronken was een aantal rondjes om ons heen om vervolgens mij enthousiast te begroeten. Aismee vond het allemaal prima, zolang dat gekke mens haar maar met rust liet. Een enthousiaste begroeting zat er niet in.

Aan het eind van de dag mochten alle teef eigenaren op een rijtje komen staan en kregen we de stambomen weer terug van de hond in kwestie. Met een stempel "zuchttauglich".
Aismee is wel "mit auflagen" zoals verwacht. De reu dient correcte oren te hebben. Maar dat is geen verrassing natuurlijk.

Helaas weinig foto's. Olaf had het tijdens onze optredens te druk met Teddy (die probeerde al die leuke dames voor zich te winnen, helaas voor hem zonder succes).

Wel tussendoor wat plaatjes van mijn schatten geschoten:
Loopse Aismee:
Afbeelding

Afbeelding

En arme Teddy, de vrouwtjes hadden geen oog voor hem:
Afbeelding

We kunnen nu verder met onze fokplannen.
In het voorjaar van 2014 hoop ik met Aismee en nestje kromfohrländers, gladhaar te kunnen fokken.
Gelukkig duurt het nog even, mijn 1e keus kennelnaam is helaas afgewezen dus het gaat nog ff duren voordat dat hoofdstuk is afgerond.

Groetjes Karen
Laatst gewijzigd door Pets_Passion op 05 mar 2013 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Aismee aangekeurd. :-)

Ongelezen bericht door M@rleen »

Gefeliciteerd! Ik vind haar heel erg leuk!
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Veel plezier met de plannen!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd en succes met de plannen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat spannend zeg, zo'n dag!
Ik vind het een enig hondje! :ok:
Marlon,lady,nica
Actief
Mijn ras(sen): vlinderhondjes

Ongelezen bericht door Marlon,lady,nica »

Gefeliciteerd, succes met je plannen..
Groetjes Marlon, Lady en Nica.
http://www.melodiedupapillon.nl

Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Dank jullie wel!
Afbeelding

Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Herzlichen Glückwunsch!
Cis en ik mogen in september voor de ZTP, krijgen we ook van die "rare" toestanden, maar het is wel een hele ervaring.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Gefeliciteerd. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Melanie 74 schreef:Herzlichen Glückwunsch!
Cis en ik mogen in september voor de ZTP, krijgen we ook van die "rare" toestanden, maar het is wel een hele ervaring.
Vielen Dank!
Het was zeker een hele ervaring.
Ook omdat ik enigszins gebrekkig Duits praat... Verstaan lukt steeds beter.
Voor ik me in de kromi interesseerde sprak ik geen woord Duits maar ik wordt er steeds beter in. :-)
En gelukkig zijn de Duitse mensen die ik ontmoet ook niet te beroerd om af en toe hun woorden te herhalen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”