Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
iemand ervaring met Back To Nature Kruiden/groente/rijstmix?
Moderator: moderatorteam
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
iemand ervaring met Back To Nature Kruiden/groente/rijstmix?
iemand bekent met deze kruiden?
kreeg tip om dit door de kvv te doen, als extra
kreeg tip om dit door de kvv te doen, als extra
- esenhazel
- Zeer actief
Re: iemand ervaring met Back To Nature Kruiden/groente/rijst
Ze krijgt nu alleen kvv en soms pikt ze een wortel van de cavia.
Maar alleen kvv (Degomeat, verschillende diersoorten en 1 keer per week verse zalm) is toch ook voldoende?
Maar alleen kvv (Degomeat, verschillende diersoorten en 1 keer per week verse zalm) is toch ook voldoende?
- esenhazel
- Zeer actief
rauw of gekookt? en hoe vaak?Kruimel53 schreef:Af en toe een eitje, als ze die wortel lekker vindt kun je haar gewoon gekookte wortel geven, kom je een heel eind mee!esenhazel schreef:Ze krijgt nu alleen kvv en soms pikt ze een wortel van de cavia.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ha! Dat gaan we morgen bij Pebbles ook eens proberen. Tot nu toe heeft ze alleen gekookte eieren gehad. Mijn voorspelling: de halve keuken ondergesmeerd met ei.... hahaha. Maar wel leuk om eens te proberen.Kruimel53 schreef:Gewoon rauw, 2 a 3 per week. Biologische eieren eten ze hier met schaal, zelf uitpakkenesenhazel schreef:rauw of gekookt? en hoe vaak?Kruimel53 schreef:Af en toe een eitje, als ze die wortel lekker vindt kun je haar gewoon gekookte wortel geven, kom je een heel eind mee!esenhazel schreef:Ze krijgt nu alleen kvv en soms pikt ze een wortel van de cavia.
Maar alleen kvv (Degomeat, verschillende diersoorten en 1 keer per week verse zalm) is toch ook voldoende?da's humor
De een loopt er mee de tuin in, heel voorzichtig tussen de tandjes, en dan laat 'ie het met een plof op de stenen vallen. Stuk. Oplebberen. De andere gaat ermee in een hoekje liggen en dan heeeel voorzichtig met de voortandjes een stukje schaal stuk maken en uitlebberen.
- esenhazel
- Zeer actief
hmm, keertje uitproberen als Haas in de tuin kan. Ze heeft nogal de neiging om met spullen te gooien (letterlijk, ze smeet een keertje haar Sloffie in m'n theeglas die op tafel stond
)
zie de ei hier al langs de muur lopen
Zit er in een ei dan iets van bepaalde voedingsstoffen die ze nodig hebben of is het gewoon voor de extra?
Ik eet zelf iedere dag een ei (wel gebakken/gekookt
) ivm met B12 en ijzer.
Eet zelf al heel m'n leven geen vlees, dus gebruik ze als vleesvervanger.
Mensen kijken wel raar als ik zeg dat Hazel kvv krijgt, terwijl iedereen hier vegetarisch is in huis

zie de ei hier al langs de muur lopen

Zit er in een ei dan iets van bepaalde voedingsstoffen die ze nodig hebben of is het gewoon voor de extra?
Ik eet zelf iedere dag een ei (wel gebakken/gekookt

Eet zelf al heel m'n leven geen vlees, dus gebruik ze als vleesvervanger.
Mensen kijken wel raar als ik zeg dat Hazel kvv krijgt, terwijl iedereen hier vegetarisch is in huis

-
- Zeer actief
We hebben net Pebbles een rauw ei gegeven. Sleepte ze onmiddelijk mee in d'r bench (haar vertrouwde plek) Maar het heeft zeker 10 minuten geduurd voor ze door had dat je dat kon eten....Kruimel53 schreef:Ei is een super eiwitleverancier en zit ook bomvol andere nuttige voedingsstoffen. Hoe meer je afwisselt met voeding, hoe minder kans op tekorten. Net als bij mensen dus, afwisselend eten. Verschillende diersoorten, extraatjes, verschillende merken kvv ook. En dus ei.
Ik eet zelf kh-arm en elke dag ei voor 't ontbijt. Heerlijk!
Ook meer dan 30 jaar vegetarisch trouwens, maar de honden en de katten kregen ook toen al barf. Als ik een dier geen vlees wil voeren neem ik een konijn, of een cavia. Als ik carnivoren als huisdier heb voer ik ze als carnivoor.

Nu moeten wel alle bench-dekens in de was ....
- esenhazel
- Zeer actief
TomCee schreef:We hebben net Pebbles een rauw ei gegeven. Sleepte ze onmiddelijk mee in d'r bench (haar vertrouwde plek) Maar het heeft zeker 10 minuten geduurd voor ze door had dat je dat kon eten....Kruimel53 schreef:Ei is een super eiwitleverancier en zit ook bomvol andere nuttige voedingsstoffen. Hoe meer je afwisselt met voeding, hoe minder kans op tekorten. Net als bij mensen dus, afwisselend eten. Verschillende diersoorten, extraatjes, verschillende merken kvv ook. En dus ei.
Ook meer dan 30 jaar vegetarisch trouwens, maar de honden en de katten kregen ook toen al barf. Als ik een dier geen vlees wil voeren neem ik een konijn, of een cavia. Als ik carnivoren als huisdier heb voer ik ze als carnivoor.![]()
![]()
![]()
![]()

-
- Zeer actief
Ja, ze vond het heerlijk.esenhazel schreef:TomCee schreef:We hebben net Pebbles een rauw ei gegeven. Sleepte ze onmiddelijk mee in d'r bench (haar vertrouwde plek) Maar het heeft zeker 10 minuten geduurd voor ze door had dat je dat kon eten....Kruimel53 schreef:Ei is een super eiwitleverancier en zit ook bomvol andere nuttige voedingsstoffen. Hoe meer je afwisselt met voeding, hoe minder kans op tekorten. Net als bij mensen dus, afwisselend eten. Verschillende diersoorten, extraatjes, verschillende merken kvv ook. En dus ei.
Ook meer dan 30 jaar vegetarisch trouwens, maar de honden en de katten kregen ook toen al barf. Als ik een dier geen vlees wil voeren neem ik een konijn, of een cavia. Als ik carnivoren als huisdier heb voer ik ze als carnivoor.![]()
![]()
![]()
![]()
Haasje moet maar ff wachten. Toevallig vandaag alles gewassen incl Haasje zelf. Viel het wel in de smaak?
-
- Zeer actief
Hebben honden ook kans op 'verhoogd cholestorol' door het eten van o.a eieren, Kruimel53?Kruimel53 schreef: