is het weer komkommertijd in sensatieland?Nanna schreef:In het Engelse Ketley is een baby van net een week oud door de hond van de familie doodgebeten. Een Jack Russell was zo jaloers door de komst van het nieuwe familielid dat hij de piepkleine Harry Harper aanviel en in het frêle hoofdje beet. De hond werd na het tragische ongeval afgemaakt.
Het incident gebeurde in het huis van de grootouders van Harry, waar ook zijn 19-jarige moeder Mikayla en vader Tim Harper wonen. Met een zware hap haalde de hond uit naar de baby en dat werd de pasgeborene fataal. Het kindje werd nog naar het ziekenhuis gebracht, waar een schedelbreuk werd vastgesteld.
Alle reanimatiepogingen bleken vruchteloos. 'De familie is helemaal kapot door Harry's dood en we hebben geen woorden voor het verlies dat ons treft. We willen dan ook vragen dat we in alle rust en vrede deze tragedie mogen verwerken', liet de familie weten. Er is een onderzoek geopend naar de juiste omstandigheden van het ongeval.
Mikayla, een deeltijds model, beviel op 12 november van Harry. PJ, een van de twee honden van de familie, kon de komst van het nieuwe familielid niet verdragen. De Jack Russell was stikjaloers en zag de baby als een indringer in zijn territorium.
Experts bevestigen dat dit soort honden inderdaad heel hard vasthouden aan hun bestaande 'familie' en jaloers kunnen zijn op nieuwkomers. 'Ze kunnen bijvoorbeeld heel vredig samenleven met een kat in huis, maar heel vijandig reageren op andere katten uit de buurt. Zo is het ook met kinderen', zegt een kenner.
bron
Zou het echt kunnen dat een hond een baby ziet als 'indringer op het territorium'? Ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van.
O, wel dat honden kinderen kunnen grijpen hoor, maar niet uit waaksheid.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack Snuffel bijt baby dood
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Jack Snuffel bijt baby dood

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Zo word het ook nooit voltijds
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Het is wel weer een ziel erbij om het voedsel mee te delen, dus een concurrent in die zin, voor een hond dan. Een andere hond erbij levert soms ook problemen op. Misschien dat het hondje zich bedreigd voelde door de baby op één of andere manier, kan ook. Baby's staren en krioelen ed. En ze hebben ongeveer hetzelfde formaat als een klein hondje. Het zal wel niet om een heel goed opgevoed hondje gaan zonder enig probleemgedrag, want dat zijn kleine hondjes vaker niet. Ze komen met veel weg door hun formaat. Maar om nou te zeggen dat het hondje stikjaloers was, vind ik te menselijk gedacht. Honden weten ook niet wat de dood is, dus hij kan niet hebben gedacht dat hij van het kind af wilde. Ik denk dat het een instinctieve reactie was van een onopgevoed mormel wat nooit goed geleerd heeft zijn instincten te beheersen dmv opvoeding.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Fizgig
- Zeer actief
Ik weet niet waar Jack Russels normaal gesproken op jagen. Maar het kan, het piept als een dier idd. En misschien was het ook wel een 'freak accident' hoor, dat kan altijd gebeuren met elke hond. Het gebeurt volgens mij wel dat een hond nog nooit heeft gebeten en toch ineens bijt. Bijvoorbeeld omdat ie een onderliggend medisch probleem heeft. Ik vind het eigenlijk altijd een enge combinatie, honden en kleine kinderen. Alles met klauw en bek en kinderen eigenlijk.Nanna schreef:Of het was doodordinair prooigedrag.Fizgig schreef: Ik denk dat het een instinctieve reactie was van een onopgevoed mormel wat nooit goed geleerd heeft zijn instincten te beheersen dmv opvoeding.![]()
Zo'n baby is klein, het beweegt en het piept wat. En ja, een terriër reageert daar nu eenmaal sneller op.
Ik vind het overigens 100% de schuld van de ouders, voor zover je van schuld kunt spreken.
Dit heeft natuurlijk niemand gewild.
Ik kon ook een keer een kat van me redden, die aan zijn staart ondersteboven bungelde aan het handje van ons buurmeisje van drie, die ze van het balkon naar beneden wilde gooien. Het is maar goed dat het zo'n sukkel was want die had haar ook flink kunnen verwonden.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Een baby van een week beweegt niet zoveel hoor, huilen kunnen ze vaak wel goed (ligt er natuurlijk net aan, de ene doet het dag in en uit, de ander hoor je amper).
Je moet pas goed oppassen als ze een paar maanden verder zijn. Maar goed jack russels blijven terriers en die kunnen vrij jaloers zijn, goede voorbereidingen zijn vaak wel nodig.
Ik zou het toch meer aan de mensen erom heen wijten, een pasgeboren baby ligt in bed of de box, een hond hoort niet bij de baby te kunnen .
Je moet pas goed oppassen als ze een paar maanden verder zijn. Maar goed jack russels blijven terriers en die kunnen vrij jaloers zijn, goede voorbereidingen zijn vaak wel nodig.
Ik zou het toch meer aan de mensen erom heen wijten, een pasgeboren baby ligt in bed of de box, een hond hoort niet bij de baby te kunnen .
- Fizgig
- Zeer actief
Wel een heule jonge moeder. Ik zag een keer een stuk van een comediant uit Engeland, die zei dat hij toch wel erg blij was met al die slettenbakken in Engeland. Ze beïnvloeden met hun zwangerschappen op heel jonge leeftijd namelijk wel de vergrijzing op positieve wijze. Tja, dat is misschien ook wel zo, maar dan moeten de baby's wel in leven worden gehouden natuurlijk. Het is gemeen om te denken maar je denkt toch vanzelf, dat het ongeluk te maken heeft met de jeugdigheid van de moeder. Maar dat hoeft helemaal het geval niet te zijn.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik geloof geen snars van dit verhaal
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Annamaria81
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Een chihuahua genaamd Tikus en een pomchi genaamd Lola.
Tara schreef:Fizgig schreef:Het is wel weer een ziel erbij om het voedsel mee te delen, dus een concurrent in die zin, voor een hond dan.
Ach kom nou toch, alsof een huishond daar zo naar kijkt.
Niet, ik heb niet veel verstand van baby's, maar een baby van acht dagen oud staart niet.Fizgig schreef:Baby's staren en krioelen ed.
Een kindje van die leeftijd kan dat helemaal niet eens.
Klopt helemaal Tara. Een baby van 8 dagen oud ziet op afstand alleen wazig beeld. Alleen als het heel dichtbij is kunnen ze iets zien. Later als ze wat ouder worden gaan ze ook meer in de diepte kijken. Ik vind het sowieso een vreemd verhaal. Waarschijnlijk zal het wel een hondje geweest zijn die totaal niet is op gevoed. Het blijft altijd gissen naar wat nou precies de oorzaak is geweest van dit trieste ongeval. Ik vind het trouwens ook schandalig dat ze het afgeven op het ras want niet elke JR is zo.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ook niet, zeker niet als ze daar 4 maanden na dato eens mee komen.Podenji schreef:ik geloof geen snars van dit verhaal
het sensatiegehalte is toch hoog genoeg voor onmiddellijke publicatie lijkt me

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik geloof wel dat dit kan, jammer dat ze niet beter opgelet hebben. Ik vind het wel raar dat ze er nu pas mee komen.
Wanneer mijn dochter (nu 3 mnd) bij mijn ouders is, werkt zij ook op de zenuwen van de hond van mijn ouders. Ik verwacht niet dat hij haar wat gaat aandoen, maar hij toont zeker jaloers gedrag en door de zenuwen klauwt hij zijn eigen voeten kapot. Mijn Lumi vertrouwde ik in het begin ook niet dat ze zelfs maar ging snuffelen bij mijn dochter, ze deed dat ook niet. Moest er echt niets van weten.
Een hond en kind, het is nou eenmaal oppassen.
Wanneer mijn dochter (nu 3 mnd) bij mijn ouders is, werkt zij ook op de zenuwen van de hond van mijn ouders. Ik verwacht niet dat hij haar wat gaat aandoen, maar hij toont zeker jaloers gedrag en door de zenuwen klauwt hij zijn eigen voeten kapot. Mijn Lumi vertrouwde ik in het begin ook niet dat ze zelfs maar ging snuffelen bij mijn dochter, ze deed dat ook niet. Moest er echt niets van weten.
Een hond en kind, het is nou eenmaal oppassen.
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Een baby van 8 dagen oud slaapt zowat de hele dag. Van staren en krioelen is nog geen of héél weinig sprake.
Hier 2 terriërs en die waren er allebei al voordat er kids kwamen. Dochter van 3,5 kan 'alles' met de stafford en met de JR moeten we het meer in de gaten houden, maar gaat ook steeds beter. De kleine van 1 jaar zit tegenwoordig meer op de grond en wordt daar ook beweeglijker, maar ook hiermee gaat het supergoed.
In mijn ogen ook 100% schuld bij de ouders. Snap niet dat die ouders niet beter opgelet hebben. Wat het overigens niet minder verdrietig maakt!
Hier 2 terriërs en die waren er allebei al voordat er kids kwamen. Dochter van 3,5 kan 'alles' met de stafford en met de JR moeten we het meer in de gaten houden, maar gaat ook steeds beter. De kleine van 1 jaar zit tegenwoordig meer op de grond en wordt daar ook beweeglijker, maar ook hiermee gaat het supergoed.
In mijn ogen ook 100% schuld bij de ouders. Snap niet dat die ouders niet beter opgelet hebben. Wat het overigens niet minder verdrietig maakt!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
de oorspronkelijke bron is de " daily mail" volgens mij is dat voornamelijk een broodje aap "krant".renee-uk schreef:ik ook niet, zeker niet als ze daar 4 maanden na dato eens mee komen.Podenji schreef:ik geloof geen snars van dit verhaal
het sensatiegehalte is toch hoog genoeg voor onmiddellijke publicatie lijkt me
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ochNanna schreef:Nou, de BBC dan.Podenji schreef: de oorspronkelijke bron is de " daily mail" volgens mij is dat voornamelijk een broodje aap "krant".
Is dat geloofwaardiger?
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-sh ... e-20422725
- sandrav
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alano Espanol Cane Corso
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
hallo ze is 19 hoor! geen klein kind meer.
waarschijnlijk zwanger geraakt zonder dat dat gepland was.
En het is heus niet erger als zij ouder zou zijn en een tent zou dragen ipv een kort rokje met tattoos.
Vind di foto zo neerzetten een beetje onaardig overkomen.
Ze is 19 .. een dertiger.
terecht dat ze die hond in hebben laten slapen.
ze hebben het misschien niet aan zien komen omdat ze de hondentaal (zoals zo veel mensen) niet onder de knie hebben.
waarschijnlijk zwanger geraakt zonder dat dat gepland was.
En het is heus niet erger als zij ouder zou zijn en een tent zou dragen ipv een kort rokje met tattoos.
Vind di foto zo neerzetten een beetje onaardig overkomen.
Ze is 19 .. een dertiger.
terecht dat ze die hond in hebben laten slapen.
ze hebben het misschien niet aan zien komen omdat ze de hondentaal (zoals zo veel mensen) niet onder de knie hebben.
Fizgig schreef:Wel een heule jonge moeder. Ik zag een keer een stuk van een comediant uit Engeland, die zei dat hij toch wel erg blij was met al die slettenbakken in Engeland. Ze beïnvloeden met hun zwangerschappen op heel jonge leeftijd namelijk wel de vergrijzing op positieve wijze. Tja, dat is misschien ook wel zo, maar dan moeten de baby's wel in leven worden gehouden natuurlijk. Het is gemeen om te denken maar je denkt toch vanzelf, dat het ongeluk te maken heeft met de jeugdigheid van de moeder. Maar dat hoeft helemaal het geval niet te zijn.
-
- Zeer actief
Inderdaad. Je kunt een dier niet alleen laten met een jong kind. Beide kunnen onvoorspelbaar reageren en de ander pijn doen. Ook onbedoeld.Cleva schreef:Voor zover je van ouders kunt spreken. Wat moet die hond bij een baby van een week oud?Nanna schreef: Ik vind het overigens 100% de schuld van de ouders, voor zover je van schuld kunt spreken.
-
- Zeer actief
zwaar overdrevenFizgig schreef:Wel een heule jonge moeder. Ik zag een keer een stuk van een comediant uit Engeland, die zei dat hij toch wel erg blij was met al die slettenbakken in Engeland. Ze beïnvloeden met hun zwangerschappen op heel jonge leeftijd namelijk wel de vergrijzing op positieve wijze. Tja, dat is misschien ook wel zo, maar dan moeten de baby's wel in leven worden gehouden natuurlijk. Het is gemeen om te denken maar je denkt toch vanzelf, dat het ongeluk te maken heeft met de jeugdigheid van de moeder. Maar dat hoeft helemaal het geval niet te zijn.
19 is wat aan de jonge kant maar dat valt wel mee hoor
ik was op mijn 19e ook moeder, foutje natuurlijk, maar ik lei mijn baby toch niet zonder toezicht bij huisdieren. en slettenbak... een tienermoeder is niet perse een slettenbak hoor, foutje kan en een gezond kind laten aborteren als je in staat bent om het te verzorgen, dat vergeet je je leven niet meer. ik heb er nu een fantastisch zoontje aan en dat is elke dag plezier.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
En niet elke klapkaak is zo, die worden toch ook met naam genoemd? De meeste JR's die ik ken kunnen niet bij te jonge kinderen.Annamaria81 schreef: Ik vind het trouwens ook schandalig dat ze het afgeven op het ras want niet elke JR is zo.
-
- Zeer actief
Daar heb je ook gelijk in. Maar een hond of een kat zou ik ook nooit zo dichtbij een pasgeboren kind laten komen, zelfs al ben ik erbij.Nanna schreef:Maar wie zegt dat ze alleen waren met elkaar?blaf schreef:Inderdaad. Je kunt een dier niet alleen laten met een jong kind. Beide kunnen onvoorspelbaar reageren en de ander pijn doen. Ook onbedoeld.Cleva schreef:Wat moet die hond bij een baby van een week oud?
Misschien ging het fotomodel wel net beeldig met baby op de bank zat waar Hussie ook zat. En dan is een simpel HAP voldoende hoor.
Onze katten bleven op een gepaste afstand omdat ik dat wou. Nu nog ( 17 maanden later) is er alleen contact als ik er met mijn snufferd bovenop zit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik geloof dit verhaal dus wel...
Zusje van me had een jr teef samen met haar zusje uit 1 nest.
Dat zusje heeft ze weg moeten doen omdat Patch haar naar het leven stond.
De yorkshire van mijn zus zijn hele koppie heeft open gelegen.
De Briard kwam er iets gelukkiger van af door haar grootte en haar vacht.
Patch was een mooi en lief hondje, twee nestjes gehad, tot hoog niveau mee getraind.
Maar onhoudbaar jaloers, mijn zus vreesde voor haar 8- jarige dochter en na het incident met de York is het hondje ingeslapen.
Patch was een mooi en lief hondje, twee nestjes gehad, tot hoog niveau mee getraind.
Maar onhoudbaar jaloers, mijn zus vreesde voor haar 8- jarige dochter en na het incident met de York is het hondje ingeslapen.
-
- Zeer actief
Het lijkt mij gewoon gezond boerenverstand.Nanna schreef:Ja, maar niet iedereen is zo ingevoerd in de materie.blaf schreef: een hond of een kat zou ik ook nooit zo dichtbij een pasgeboren kind laten komen, zelfs al ben ik erbij.
Onze katten bleven op een gepaste afstand omdat ik dat wou. Nu nog ( 17 maanden later) is er alleen contact als ik er met mijn snufferd bovenop zit.
Misschien was het wel een schát van een hond. Weet jij veel. Dan denk je toch niet eraan dat hij die baby weleens plots als piepende prooi kan zien?
En nee, een hond alleen laten met een baby, dat doe je niet, dat weet iedereen wel.
Maar dat hij ook opens een graai naar dat kind kan doen als je het gewoon vasthebt, dat is maar weinigen gegeven hoor, om dat te voorzien.
Ik heb 2 schatten van katten, kan er alles mee doen. Buikje aaien, nagels knippen, bekje open maken, oren poetsen, allemaal prima. Zij vertrouwen mij en ik hun.
Maar ik verwacht niet dat ze daarom met mijn kind een zelfde band delen. En daarnaast is het algemeen bekent dat honden jaloers kunnen reageren op een nieuwkomer. Dan neem je toch geen risico door je hond zo dichtbij te laten komen bij zo'n kwetsbaar wezentje? Hoe lief hij tegen jou ook is?
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Dan vraag ik me altijd weer af waarom je met dit soort honden dan ook nog fokt?kooi schreef:Ik geloof dit verhaal dus wel...
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
- Zeer actief
met een beetje mazzel weet je toch wat je in huis hebt?Nanna schreef:Ja, maar niet iedereen is zo ingevoerd in de materie.blaf schreef: een hond of een kat zou ik ook nooit zo dichtbij een pasgeboren kind laten komen, zelfs al ben ik erbij.
Misschien was het wel een schát van een hond. Weet jij veel. Dan denk je toch niet eraan dat hij die baby weleens plots als piepende prooi kan zien?
En nee, een hond alleen laten met een baby, dat doe je niet, dat weet iedereen wel.
Maar dat hij ook opens een graai naar dat kind kan doen als je het gewoon vasthebt, dat is maar weinigen gegeven hoor, om dat te voorzien.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Beide nestjes waren van voor de ernstige bijtincidenten met de andere honden.Selene schreef:Dan vraag ik me altijd weer af waarom je met dit soort honden dan ook nog fokt?kooi schreef:Ik geloof dit verhaal dus wel...
Wel na het uitplaatsen van het zusje.
1 reutje is bij mijn vriendin en haar vrouw terecht gekomen.
Geen erg makkelijk hondje, maar nooit problemen met hondagressie vertoond tot hij met 12 jaar is overleden.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Da's waarCleva schreef:Omdat jaloezie en ongecontroleerd gedrag geen genetische kwestie is.
Honden in laten slapen omdat ze met elkaar vechten en er dan een wint vind ik niet helemaal te begrijpen.

Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
primera schreef:En niet elke klapkaak is zo, die worden toch ook met naam genoemd? De meeste JR's die ik ken kunnen niet bij te jonge kinderen.Annamaria81 schreef: Ik vind het trouwens ook schandalig dat ze het afgeven op het ras want niet elke JR is zo.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
primera schreef:En niet elke klapkaak is zo, die worden toch ook met naam genoemd? De meeste JR's die ik ken kunnen niet bij te jonge kinderen.Annamaria81 schreef: Ik vind het trouwens ook schandalig dat ze het afgeven op het ras want niet elke JR is zo.
Het kan met iedere hond gebeuren.
Het is hier in Friesland met een Huksy gebeurd. Geen broodje Aap helaas.
Die maakte de slaapkamer deur open en beet ook de baby dood.
Dit kan bovenstaande kan niemand voor zijn, maar over het algemeen
moet je geen honden bij kleine kinderen laten. Tenzij je er zelf bij bent.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
- Zeer actief
Slot(je) op de babykamer. Hebben wij ook gedaan, want de katten kunnen deuren openmaken. Maar idd niet iets waar je gauw aan denkt.DjockPuck schreef:primera schreef:En niet elke klapkaak is zo, die worden toch ook met naam genoemd? De meeste JR's die ik ken kunnen niet bij te jonge kinderen.Annamaria81 schreef: Ik vind het trouwens ook schandalig dat ze het afgeven op het ras want niet elke JR is zo.
Je zult het maar aantreffen. Ik zou instaat zijn het beest eigenhandig de kop in te slaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Ja dat was toen best heftig.blaf schreef:Slot(je) op de babykamer. Hebben wij ook gedaan, want de katten kunnen deuren openmaken. Maar idd niet iets waar je gauw aan denkt.DjockPuck schreef:primera schreef:En niet elke klapkaak is zo, die worden toch ook met naam genoemd? De meeste JR's die ik ken kunnen niet bij te jonge kinderen.Annamaria81 schreef: Ik vind het trouwens ook schandalig dat ze het afgeven op het ras want niet elke JR is zo.
Je zult het maar aantreffen. Ik zou instaat zijn het beest eigenhandig de kop in te slaan.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Fizgig
- Zeer actief
Wat schattig van Dapper! Zo'n babyratje naar je toe brengen. Dat deed Ronja ook met mijn dode babykonijntjes, die had ik in de tuin laten liggen omdat ik druk was met het levende spul. Ligt er ineens een dood konijntje op de bank, intact en wel. Nou ja, wel dood natuurlijk.
Bruno is ook heel goed met klein spul. Die vindt ie erg leuk, hij is dol op onze cavia's. Als ik die voor zijn neus hou, gaat ie heel hard kwispelen en ze wassen. Soms maken ze ruzie en dan springt ie op om even te inspecteren. En hij vond een keer een egeltje, die hij heel voorzichtig oppakte en voor onze voeten neerlegde. En ik vertrouw hem wel met de konijnen, zelfs los, Shelly niet. Die gaat ze drijven en opjagen. Maar alles wat ik doe met de konijnen en cavia's heeft zijn grote interesse. En niet vanuit prooidrift, dat weet ik zeker.
Bruno is ook heel goed met klein spul. Die vindt ie erg leuk, hij is dol op onze cavia's. Als ik die voor zijn neus hou, gaat ie heel hard kwispelen en ze wassen. Soms maken ze ruzie en dan springt ie op om even te inspecteren. En hij vond een keer een egeltje, die hij heel voorzichtig oppakte en voor onze voeten neerlegde. En ik vertrouw hem wel met de konijnen, zelfs los, Shelly niet. Die gaat ze drijven en opjagen. Maar alles wat ik doe met de konijnen en cavia's heeft zijn grote interesse. En niet vanuit prooidrift, dat weet ik zeker.