Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups Brenda 1 week oud, foto's pag. 6
Moderator: moderatorteam
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Pups Brenda 1 week oud, foto's pag. 6
Voor degenen die het niet meegekregen hebben: begin februari is mijn schoonvader ernstig ziek geworden.
Hij was 20 kilo afgevallen en werd steeds benauwder. Hij is, na hevig aandringen, naar een dokter gegaan en uiteindelijk bleek dat hij longkanker en een tumor achter zijn longen had. De artsen konden niets meer voor hem doen en hij mocht naar huis. Hij heeft nog twee weken thuis mogen zijn. Twee weken, waarin hij met de dag slechter en slechter werd. Wij wonen in Duitsland, konden niet zomaar even heen en weer rijden, dus wij gingen er iedere zaterdag heen. Vorige week zaterdag werd hij plotseling zó slecht, dat we besloten over te blijven. En gelukkig maar, want de volgende ochtend is hij overleden….
Een hele klap en de hele vorige week zijn we heen en weer gereden, zijn we overgebleven om mijn schoonmoeder, die niet alleen wilde zijn, bij te staan en om alles te regelen. Een hele drukke, stressvolle week en gistermiddag is mijn schoonvader gecremeerd.
Er is ook nog wat anders gebeurd……de zaterdag dat we in Nederland overbleven, de dag voordat mijn schoonvader overleed……mijn ouders zorgen altijd voor de honden als we weg zijn en dat deden ze nu natuurlijk helemaal, om ons te ontlasten.
Normaal gesproken lopen de honden hier veel achter het huis, waar ze een zee van (afgesloten) ruimte hebben en zich heerlijk uit kunnen leven zonder dat wij daar de hele tijd bij hoeven te blijven. Dat deed mijn vader dus ook. Dan liet hij ze naar buiten en haalde ze een half uur later weer naar binnen.
Toen wij dus vorige week, de avond van het overlijden van mijn schoonvader thuis kwamen, zei mijn vader: Oh ja, Kane en Brenda zaten ook aan elkaar vast……ehm, wát zeg je? Ja, zegt hij, ik wist helemaal niet dat Brenda loops was…..nee, dat wisten wij dus ook niet. De voortekens van een loopsheid hebben we gemist. Brenda laat het al bijna nooit zien, lichamelijk gezien en Kane toonde ook nog helemaal geen interesse. Bovendien moest ze nog niet loops worden.
Maar het is dus wél gebeurd…..Kane heeft Brenda gedekt. Het was absoluut niet de planning, geheel onbedoeld, maar ja……dit is dus gebeurd op de dag dat mijn schoonvader overleden is, dus ik moet eerlijk zeggen dat we er verder niet veel meer over nagedacht hebben. Natuurlijk wel bepraat, zo van: Oh jee, dit was niet de bedoeling, hoe nu verder…..maar we moesten zóveel regelen….en heen en weer rijden naar Nederland en daar overblijven….dus het is allemaal een beetje langs ons heen gegaan, de afgelopen week was echt een roes.
Nouja, het is natuurlijk nog even afwachten, maar de kans is dus vrij groot dat we over een week of acht pups krijgen. Echt jammer, het was niet de bedoeling. Brenda’s stamboom ligt nog in Italië, die wordt daar overgeschreven op onze naam en dan zouden we de stamboom weer terug krijgen. Dan zouden we haar laten röntgenen op HD en ED, haar aan laten keuren en dan de kennelnaam aanvragen. We wilden alles volgens het boekje doen, maar helaas is dat nu dus niet gelukt. Nouja, we wachten het maar af en laten het maar over ons heen komen…….
Ik wil niet dat dit een reltopic gaat worden over stamboomloos fokken. Hoewel ik daar niet tegen ben, was dit absoluut niet de bedoeling. Als ik merk dat het topic de verkeerde kant opgaat, reageer ik helemaal niet meer, het ligt allemaal nog erg gevoelig en ik wil geen reltopic als nagedachtenis aan het sterven van mijn schoonvader.
Ik hoop dus dat het respectvol kan verlopen, zodat ik jullie op de hoogte kan houden hoe het verder gaat lopen.
Hij was 20 kilo afgevallen en werd steeds benauwder. Hij is, na hevig aandringen, naar een dokter gegaan en uiteindelijk bleek dat hij longkanker en een tumor achter zijn longen had. De artsen konden niets meer voor hem doen en hij mocht naar huis. Hij heeft nog twee weken thuis mogen zijn. Twee weken, waarin hij met de dag slechter en slechter werd. Wij wonen in Duitsland, konden niet zomaar even heen en weer rijden, dus wij gingen er iedere zaterdag heen. Vorige week zaterdag werd hij plotseling zó slecht, dat we besloten over te blijven. En gelukkig maar, want de volgende ochtend is hij overleden….
Een hele klap en de hele vorige week zijn we heen en weer gereden, zijn we overgebleven om mijn schoonmoeder, die niet alleen wilde zijn, bij te staan en om alles te regelen. Een hele drukke, stressvolle week en gistermiddag is mijn schoonvader gecremeerd.
Er is ook nog wat anders gebeurd……de zaterdag dat we in Nederland overbleven, de dag voordat mijn schoonvader overleed……mijn ouders zorgen altijd voor de honden als we weg zijn en dat deden ze nu natuurlijk helemaal, om ons te ontlasten.
Normaal gesproken lopen de honden hier veel achter het huis, waar ze een zee van (afgesloten) ruimte hebben en zich heerlijk uit kunnen leven zonder dat wij daar de hele tijd bij hoeven te blijven. Dat deed mijn vader dus ook. Dan liet hij ze naar buiten en haalde ze een half uur later weer naar binnen.
Toen wij dus vorige week, de avond van het overlijden van mijn schoonvader thuis kwamen, zei mijn vader: Oh ja, Kane en Brenda zaten ook aan elkaar vast……ehm, wát zeg je? Ja, zegt hij, ik wist helemaal niet dat Brenda loops was…..nee, dat wisten wij dus ook niet. De voortekens van een loopsheid hebben we gemist. Brenda laat het al bijna nooit zien, lichamelijk gezien en Kane toonde ook nog helemaal geen interesse. Bovendien moest ze nog niet loops worden.
Maar het is dus wél gebeurd…..Kane heeft Brenda gedekt. Het was absoluut niet de planning, geheel onbedoeld, maar ja……dit is dus gebeurd op de dag dat mijn schoonvader overleden is, dus ik moet eerlijk zeggen dat we er verder niet veel meer over nagedacht hebben. Natuurlijk wel bepraat, zo van: Oh jee, dit was niet de bedoeling, hoe nu verder…..maar we moesten zóveel regelen….en heen en weer rijden naar Nederland en daar overblijven….dus het is allemaal een beetje langs ons heen gegaan, de afgelopen week was echt een roes.
Nouja, het is natuurlijk nog even afwachten, maar de kans is dus vrij groot dat we over een week of acht pups krijgen. Echt jammer, het was niet de bedoeling. Brenda’s stamboom ligt nog in Italië, die wordt daar overgeschreven op onze naam en dan zouden we de stamboom weer terug krijgen. Dan zouden we haar laten röntgenen op HD en ED, haar aan laten keuren en dan de kennelnaam aanvragen. We wilden alles volgens het boekje doen, maar helaas is dat nu dus niet gelukt. Nouja, we wachten het maar af en laten het maar over ons heen komen…….
Ik wil niet dat dit een reltopic gaat worden over stamboomloos fokken. Hoewel ik daar niet tegen ben, was dit absoluut niet de bedoeling. Als ik merk dat het topic de verkeerde kant opgaat, reageer ik helemaal niet meer, het ligt allemaal nog erg gevoelig en ik wil geen reltopic als nagedachtenis aan het sterven van mijn schoonvader.
Ik hoop dus dat het respectvol kan verlopen, zodat ik jullie op de hoogte kan houden hoe het verder gaat lopen.
Laatst gewijzigd door tbeast op 03 jun 2013 12:04, 3 keer totaal gewijzigd.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Re: Wij krijgen misschien pups.....
Gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader, het lijkt mij sterk dat er zo vroeg in de loopsheid puppies verwekt worden, ik ben benieuwd.
Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand je hierover zou aanvallen.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
tbeast
- Zeer actief
Nouja, als je soms leest, word je om de gekste dingen aangevallen, dus het zou me niet verbazen. Maar ik weet hoe het gegaan is, dat het niet de bedoeling is geweest. We hebben nog een ander teefje, Lara, en op haar loopsheid zaten we te wachten omdat zij gedekt zou worden. En juist doordat mijn schoonvader ziek werd, hadden we al tegen elkaar gezegd: Nouja, als Lara nu loops wordt, wachten we toch maar. We kunnen ons nu niet volledig richten op de dekking en alles wat er bij komt kijken, dus we wachten wel tot de volgende loopsheid. En dan gebeurt er dit.....yodi schreef:Gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader, het lijkt mij sterk dat er zo vroeg in de loopsheid puppies verwekt worden, ik ben benieuwd.
- Yukusaki Akitas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Allereerst: Gecondoleerd en sterkte!
Kan je de pups niet weg laten halen? Als je het zelf eigenlijk helemaal niet wilt??? Als je alles volgens de regels wilt doen, lijkt me dat een goede oplossing, toch?
Kan je de pups niet weg laten halen? Als je het zelf eigenlijk helemaal niet wilt??? Als je alles volgens de regels wilt doen, lijkt me dat een goede oplossing, toch?
-
tbeast
- Zeer actief
Ja, dat zou kunnen. Maar we doen het niet. Ik ga niet in Brenda laten snijden als er geen uiterste noodzaak is.Yukusaki Akitas schreef:Allereerst: Gecondoleerd en sterkte!
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Kan door middel van een injectie..tbeast schreef:Ja, dat zou kunnen. Maar we doen het niet. Ik ga niet in Brenda laten snijden als er geen uiterste noodzaak is.Yukusaki Akitas schreef:Allereerst: Gecondoleerd en sterkte!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Sanne!! schreef:Kan door middel van een injectie..tbeast schreef:Ja, dat zou kunnen. Maar we doen het niet. Ik ga niet in Brenda laten snijden als er geen uiterste noodzaak is.Yukusaki Akitas schreef:Allereerst: Gecondoleerd en sterkte!
Ja, maar persoonlijk vindt ik zo'n injectie belastender voor de teef dan een nest groot brengen!!!
& ook met het oog op de toekomst. De (mss blijvende) impact van die injectie. Ken teven die nooit meer loops werden, teven waarbij na de injectie toch nog misvormde pups geboren werden etc...
-
tbeast
- Zeer actief
Ook een injectie geeft risico's en die nemen we gewoonweg niet. Het was de bedoeling met Brenda te fokken en dat is in de toekomst nog steeds de bedoeling, dus we zijn voorzichtig met haar.
Het is ook niet dat ik geen pups wil, alleen was het niet de bedoeling nu met háár. We hadden eerst alles tot in de puntjes geregeld willen hebben en dat lukt nu niet meer.
Ook gevoelsmatig wil ik (en mijn man al helemaal niet) geen pups weg laten halen die in deze periode (misschien) verwekt zijn.
Het is ook niet dat ik geen pups wil, alleen was het niet de bedoeling nu met háár. We hadden eerst alles tot in de puntjes geregeld willen hebben en dat lukt nu niet meer.
Ook gevoelsmatig wil ik (en mijn man al helemaal niet) geen pups weg laten halen die in deze periode (misschien) verwekt zijn.
-
tbeast
- Zeer actief
Ze staan in mijn onderschrift. Kane zit in het midden en Brenda zit rechts. Ik zal even andere foto's opzoeken, dan plaats ik die later wel.Mit schreef:Nou, foto van papa en mama dan maar
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Lijkt me leuk om foto's te zien van pa en ma, welke rassen zijn ze?
Ach zo iets kan de beste overkomen, jullie hadden wel iets anders om je zorgen over te maken.
Misschien hebben jullie geluk en heeft het niet "gepakt" en anders komen de pupsels heus wel groot hoor.
Ach zo iets kan de beste overkomen, jullie hadden wel iets anders om je zorgen over te maken.
Misschien hebben jullie geluk en heeft het niet "gepakt" en anders komen de pupsels heus wel groot hoor.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- lida82
- Actief
- Mijn ras(sen): GOLDEN RETRIEVER
- Aantal honden: 0
gecondoleerd met het zo plotseling overlijden van je schoonvader.
en de pups raak je wel weer kwijt, heel vervelend dat het zo loopt, maar niet onoverkomelijk toch?
weet je gelijk hoe de pups van deze combi er uit zien
in elk geval heel veel sterkte in de komende tijd van het verwerken van het overlijden van je schoonvader
en de pups raak je wel weer kwijt, heel vervelend dat het zo loopt, maar niet onoverkomelijk toch?
in elk geval heel veel sterkte in de komende tijd van het verwerken van het overlijden van je schoonvader
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Eerst maar eens kijken of er inderdaad pups van komen. Het hoeft immers niet raak te zijn.
En dan is het een zorg van dan.
Passen pa en ma wel bij elkaar?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
je kunt toch alsnog laten rontgenen? en hoe is het met kane's heupen en ellebogen?

-
tbeast
- Zeer actief
Natuurlijk mag je dat vragen. Brenda is ruim twee jaar. Als we alles rond hadden, was het de bedoeling geweest deze loopsheid voorbij te laten gaan en dan zou ze de volgende loopsheid gedekt worden.sbientje schreef:hoe oud is brenda, als ik mag vragen?
Het zijn Cane Corso's, foto's ga ik straks even opzoeken en plaatsen.Ptje schreef:Lijkt me leuk om foto's te zien van pa en ma, welke rassen zijn ze?
Dank je wel voor je lieve reactie.lida82 schreef:gecondoleerd met het zo plotseling overlijden van je schoonvader.
Inderdaad, we wachten het ook eerst rustig af, maar houden natuurlijk rekening met de mogelijkheid.Lief schreef:Eerst maar eens kijken of er inderdaad pups van komen. Het hoeft immers niet raak te zijn.
Tja, wij vinden dat ze wel bij elkaar aansluiten en zeiden ook wel eens gekscherend dat er mooie pups van zouden komen, als die mogelijkheid er was. Maar we hadden echt een andere reu in gedachten voor Brenda, in de toekomst....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar zou ik geen sec over piekeren. Veel teveel ellende over gehoord. Dan zou ik ze ook laten komen.Sanne!! schreef:Kan door middel van een injectie..tbeast schreef:Ja, dat zou kunnen. Maar we doen het niet. Ik ga niet in Brenda laten snijden als er geen uiterste noodzaak is.Yukusaki Akitas schreef:Allereerst: Gecondoleerd en sterkte!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
Sterkte met het verlies!
Ik ben benieuwd of Brenda uiteindelijk zwanger blijkt te zijn.
Ben ook benieuwd naar de foto's, Kane z'n snoet ziet er prachtig uit.
-
tbeast
- Zeer actief
Goed, ik ga jullie nu even volspammen met foto's van onze kanjers:
Brenda als pup:

Brenda met één van onze kinderen, om haar superkarakter te laten zien:

Helaas geen foto's in stand van haar, ik kan ze even niet vinden.
De boosdoeners samen:

Kane:

Hier was hij dik een jaar:

Zijn mooie koppie:

Brenda als pup:

Brenda met één van onze kinderen, om haar superkarakter te laten zien:

Helaas geen foto's in stand van haar, ik kan ze even niet vinden.
De boosdoeners samen:

Kane:

Hier was hij dik een jaar:

Zijn mooie koppie:

-
tbeast
- Zeer actief
Dank je wel, we zijn ook erg trots op hem. Brenda ook trouwens, is een wereldhond.Laura-V schreef:Sterkte met het verlies!
- krullie
- Zeer actief
ik ben heel benieuwd.
En gecondoleerd met het verlies.
maar het geeft je hoofd wel weer wat anders om aan te denken.
Ik hoop dat als er pups zijn het allemaal goed gaat.
en dat je ervan kunt genieten.
En gecondoleerd met het verlies.
maar het geeft je hoofd wel weer wat anders om aan te denken.
Ik hoop dat als er pups zijn het allemaal goed gaat.
en dat je ervan kunt genieten.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader.
En ik hoop dat als er pups komen je er toch een beetje plezier van hebt.
En ik hoop dat als er pups komen je er toch een beetje plezier van hebt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Misschien niet de bedoeling maar wel heel leuk toch. Gefeliciteerd!
Is ook een leuke afleiding van jullie verdriet over je vader/schoonvader. Gecondoleerd nog
Is ook een leuke afleiding van jullie verdriet over je vader/schoonvader. Gecondoleerd nog
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de heupen & ellebogen niet goed zijn is castratie waarbij alles weggehaald wordt mss wel een optie.Inge O schreef:succes met de pupjes, hopelijk blijken de onderzoeken van heupen en ellebogen toch oké zodat je onbezorgd van dit verrassingsnestje kan genieten.
-
tbeast
- Zeer actief
Inderdaad, mee eens.crutz schreef:Als de heupen & ellebogen niet goed zijn is castratie waarbij alles weggehaald wordt mss wel een optie.Inge O schreef:succes met de pupjes, hopelijk blijken de onderzoeken van heupen en ellebogen toch oké zodat je onbezorgd van dit verrassingsnestje kan genieten.
-
tbeast
- Zeer actief
Dat gaan we uiteraard ook doen, maar we wachtten op Brenda's stamboom. Het lag in de planning haar te laten röntgenen als die terug was.Hutsje schreef:je kunt toch alsnog laten rontgenen? en hoe is het met kane's heupen en ellebogen?
Kane is niet geröntgend, maar dat gaat nu wel gebeuren.
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
Ik ga duimen dat alle onderzoeken positieve uitslag hebben! 
En dat er dan 2 maandjes een prachtige nestje zwarte pupjes ligt.
Succes met alles!
En dat er dan 2 maandjes een prachtige nestje zwarte pupjes ligt.
Succes met alles!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
tbeast schreef:Dat gaan we uiteraard ook doen, maar we wachtten op Brenda's stamboom. Het lag in de planning haar te laten röntgenen als die terug was.Hutsje schreef:je kunt toch alsnog laten rontgenen? en hoe is het met kane's heupen en ellebogen?
Ik zou ze nu allebei laten röntgenen. Dan Brenda maar nog niet officieel. Daarna kan je bewust actie ondernemen (laten komen of alles weg)
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
crutz schreef:tbeast schreef:Dat gaan we uiteraard ook doen, maar we wachtten op Brenda's stamboom. Het lag in de planning haar te laten röntgenen als die terug was.Hutsje schreef:je kunt toch alsnog laten rontgenen? en hoe is het met kane's heupen en ellebogen?
Ik zou ze nu allebei laten röntgenen. Dan Brenda maar nog niet officieel. Daarna kan je bewust actie ondernemen (laten komen of alles weg)
dit zou ik ook doen!
waarom nog wachten op de stamboom?
Fenneke en Baloe