Beste honden bezitters en liefhebbers. Na heel wat jaren gaat het er eindelijk van komen. Ik ga een hond uitkiezen!
Wat ik van jullie eigenlijk wil weten is misschien wel een gevaarlijk iets. Ieder heeft tenslotte zijn eigen specifieke ervaringen die niet perse voor de ander zullen gelden, maar toch stel ik het wel op prijs als er meegedacht kan worden met me.
Ik ben op zoek naar een hond die goed bij ons gezin past, maar ons gezin moet natuurlijk ook goed bij de hond passen. Ik wil graag een maatje en ook een maatje zijn. Een aanhankelijke, sociale hond die van nature goed luistert en om kan gaan met andere honden en katten. En eentje die eventueel een uurtje of 3 alleen kan zijn. The whole package kan je dus wel zeggen...
Het gezin bestaat uit mijn vrouw en ik, een 8-jarige jongenstweeling en nog een 6-jarig zoontje. Ons huis is zo ongeveer 95m2 groot en we hebben een tuin. Daarnaast is er een park op fietsafstand, bos en strand op een half uurtje rijden en genoeg grasland om goed uitgelaten te kunnen worden.
Waar mijn voorkeur uit gaat qua uiterlijk is iig kortharig en met een schofthoogte tussen de 50 en 65 cm. Denk bv aan een Stafford, Boxer e.d. en wat ik echt supermooi vind is een Dogo Canario of kruising daarvan.
Qua instelling ben ik een streng iemand, de kids weten bv heel goed waar ze aan toe zijn bij me. Met een hond ben ik mogelijk nog strenger, maar ik hou ook van lekker kroelen, gek doen en verwennen. Uiteraard ben ik bereid één of meerdere trainingen te volgen.
Een heel verhaal, maar goed. Wat zouden jullie mij aanbevelen, wat voor ras of kruising en een pup of asiel hond? En zijn er goede en betrouwbare adressen? Zo ja waar? Ik hoop dat jullie wat antwoorden en suggesties voor mij hebben. Ik wil namelijk graag een hond, maar alleen als de hond er ook gelukkig van wordt...