Vandaag was het zover, ze heeft geapporteerd!

Ik heb haar regelmatig weer meegenomen waarbij ze dummy mocht dragen. Ik merkte dat dit steeds makkelijker ging. Ze pakte het rustiger aan en liep ook steeds kalmer, niet meer zo gefixeerd op de dummy maar gewoon lekker wandelen.
Nu is ze de laatste dagen sowieso in een brave bui, dat is nogal wisselend in deze maanden van puberstreken

Dus we zijn weer op pad gegaan met twee dummies. Eentje mocht ze vasthouden, de ander had ik. Na een paar minuten heb ik aangeboden om de dummies te ruilen en dat ging probleemloos! Daarna geprobeerd om één dummy te gooien en haar vervolgens terug te lokken met de tweede, Coda was hierbij nog wel aangelijnd. En ik was stomverbaasd, ze haalde dummy op, ging voor me zitten en liet de dummy los!

Daarna durfde ik het ook aan om dit los te proberen, aangezien ze heel vlot terug kwam met de dummy. En ook dit ging eigenlijk heel goed! Een enkele keer kwam ze terug zonder dummy, al vragend om de volgende. Maar dat werkt niet zo

Maar als ik haar dan terug stuur valt het kwartje en komt de dummy toch binnen!
Hierna zijn we ook gestopt met oefenen, dit was al heel veel verbetering in korte tijd en ik wil haar niet overvragen. We blijven de komende tijd nog even doorgaan op deze manier