Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Senior voer?
Moderator: moderatorteam
Senior voer?
Wat is hier de mening over senior voer?
Sommige merken hebben geen verschil in puppy, volwassen en senior voer, maar gewoon 1 soort brok.
Andere merken hebben wel speciaal voer.
Waar zit 'm dat in?
Heeft een senior (vanaf 8 jaar) ander voer nodig?
Of is dit slechts een verkoopstunt?
Sommige merken hebben geen verschil in puppy, volwassen en senior voer, maar gewoon 1 soort brok.
Andere merken hebben wel speciaal voer.
Waar zit 'm dat in?
Heeft een senior (vanaf 8 jaar) ander voer nodig?
Of is dit slechts een verkoopstunt?
-
- Actief
- Aantal honden: 2
Re: Senior voer?
Naar mijn mening: marketing
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier geen seniorvoer. Nooit gegeven, ook niet toen ik nog brok voerde.
Al die verschillende voeren voor verschillende honden lijken mij vooral commercie. Kijk gewoon waar jouw hond het goed op doet.
Gaat het goed met het huidige voer? Gewoon zo houden, je kan altijd nog veranderen als je het idee krijgt dat je hond het niet goed meer doet op het voer dat je geeft. Dat geldt, nmm, voor elke hond, jong, ouder en oud.
Al die verschillende voeren voor verschillende honden lijken mij vooral commercie. Kijk gewoon waar jouw hond het goed op doet.
Gaat het goed met het huidige voer? Gewoon zo houden, je kan altijd nog veranderen als je het idee krijgt dat je hond het niet goed meer doet op het voer dat je geeft. Dat geldt, nmm, voor elke hond, jong, ouder en oud.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Mijn hond doet het prima op versLiesbeth schreef:Hier geen seniorvoer. Nooit gegeven, ook niet toen ik nog brok voerde.

Maar ik zat te lezen over een merk brokken dat ik vroeger voerde aan mijn hond dat vanaf 8 jaar de senior brok aangeraden wordt. En nu vroeg ik me dus af waar hem dat in zit.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Ik denk dat het vnl marketing is, hoewel het voor honden met bijv een verminderde nierfunctie wel degelijk nut kan hebben. Ik heb toevallig laatst contact gehad met Cavom. Ik wilde een voedingsadvies voor Gizmo. Giz is bijna 11 en er werd mij aangeraden om de gewone variant te gaan voeren omdat hij goed gezond is. Voor een oudere hond die echt ouderdomskwaaltjes zou hebben of problemen met nieren adviseerden ze wel de senior variant.
- Liesbeth
- Zeer actief
Kevin, onze vorige Schnauz, heeft zijn jonge en ietwat oudere jaren op brok geleefd. Toen er, op latere leeftijd, diverse problemen optraden heb ik me wat meer in voeding ingelezen en besloten om hem op kvv te zetten.
Zijn nierwaarden werden veel beter op kvv en sindsdien heb ik geen brok meer in huis gehaald.
Zijn nierwaarden werden veel beter op kvv en sindsdien heb ik geen brok meer in huis gehaald.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik heb hier wel eens senior brokken van Cavom, maar dat komt eigenlijk alleen maar puur omdat ik die in NL moet halen en ik dan ineens een zak of 3-4 wil meenemen en ze dan 1 of 2 zakken van de gewone hebben en 2 van de Senior, dan pak ik dus ook gewoon senior mee, anders sta ik er na 3 dagen (bijwijze van) terug
bij de honden merk ik niet echt een verschil, ik heb wel gezien op de zakken dat er in de senior van veel wat minder in zit
bij de honden merk ik niet echt een verschil, ik heb wel gezien op de zakken dat er in de senior van veel wat minder in zit
-
- Vaste gebruiker
Ik gebruik de Senior voer voornamelijk voor het feit dat het kleinere brokjes zijn. Beter te behappen voor dat oude gebitje van mijn omaatje die eind deze maand 13 wordt.
Ze eet het gewoonweg beter dan de grotere brokken.
Ze eet het gewoonweg beter dan de grotere brokken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik denk dat ik voor de volgende aankoop voor Ds wel de senior van Proplan zal nemen.
Vooral omdat ze maar heel weinig eten meer nodig heeft en dan is het nu wel een erg zielig hoopje brok dat ze krijgt. Met de senior kan ik haar hopelijk wat meer geven dan.
Vooral omdat ze maar heel weinig eten meer nodig heeft en dan is het nu wel een erg zielig hoopje brok dat ze krijgt. Met de senior kan ik haar hopelijk wat meer geven dan.
Daar zit inderdaad wel wat in.maart schreef:ik denk dat ik voor de volgende aankoop voor Ds wel de senior van Proplan zal nemen.
Anders lijkt het al gauw erg weinig.
-
- Zeer actief
ja inderdaad.Boukje schreef:Daar zit inderdaad wel wat in.maart schreef:ik denk dat ik voor de volgende aankoop voor Ds wel de senior van Proplan zal nemen.
het is niet dat ze zeurt om eten, maar soms merk ik gewoon aan haar dat ze niet voldaan is. Zoiets als dat je zelf wel eens kunt hebben. 'Ik heb genoeg, maar moest er nog zijn, ik ging nog een beetje genomen hebben'
Dus ik ga het eens proberen, tegen dat ik die zak zal opendoen zal ze 9 jaar zijn.
Bevalt het niet, schakel ik dan uiteraard weer over.
- krullie
- Zeer actief
ik geef ook nog steeds gewoon voer.
maar als je oude hond minder gaat doen is het wel handig.
er zit minder in dus de hond kan minder snel dik worden.
en het eet soms wat makkelijker.
maar anders voldoet gewone brok ook.
maar als je oude hond minder gaat doen is het wel handig.
er zit minder in dus de hond kan minder snel dik worden.
en het eet soms wat makkelijker.
maar anders voldoet gewone brok ook.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb het destijds bij Dusty ook geprobeerd, die werd al dik van lucht bij wijze van spreken maar senior voer hielp ook niks...maart schreef:ja inderdaad.Boukje schreef:Daar zit inderdaad wel wat in.maart schreef:ik denk dat ik voor de volgende aankoop voor Ds wel de senior van Proplan zal nemen.
het is niet dat ze zeurt om eten, maar soms merk ik gewoon aan haar dat ze niet voldaan is. Zoiets als dat je zelf wel eens kunt hebben. 'Ik heb genoeg, maar moest er nog zijn, ik ging nog een beetje genomen hebben'
Dus ik ga het eens proberen, tegen dat ik die zak zal opendoen zal ze 9 jaar zijn.
Bevalt het niet, schakel ik dan uiteraard weer over.
Dat kwam bij haar puur door de castratie.. en daar deed je verder helemaal niks aan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
ja, maar Ds is nog intact.
Ik heb ook geen problemen om haar op gewicht te houden, ze staat erg netjes.
Het is gewoon puur de hoeveelheid voer die ze nu maar krijgt,dat is echt iets van niets. Het zal iets van een gok ik 150 gram zijn.
Voor een hond van 66/67 cm en 33 kg is dat maar een heel iniminie beetje. Hapje nemen en het is weg.
Als er bijgevolg een manier is om de hoeveelheid omhoog te doen, ga ik die niet laten liggen.
Kan het maar proberen.
Ik heb ook geen problemen om haar op gewicht te houden, ze staat erg netjes.
Het is gewoon puur de hoeveelheid voer die ze nu maar krijgt,dat is echt iets van niets. Het zal iets van een gok ik 150 gram zijn.
Voor een hond van 66/67 cm en 33 kg is dat maar een heel iniminie beetje. Hapje nemen en het is weg.
Als er bijgevolg een manier is om de hoeveelheid omhoog te doen, ga ik die niet laten liggen.
Kan het maar proberen.
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Duitse Staande Draadhaar
Dashond ruwhaar - Aantal honden: 2
Hier geen senior. Mijn teckel van 13 eet gewoon kvv.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Knoep is ruim 10 maar eet gewoon KVV. Wel vind ik het steeds moeilijker haar op gewicht te houden. Ze loopt minder dan een paar jaar geleden maar nog minder kan ik haar niet voeren..Ze krijgt 2x 100 gram afgewogen, als aanvulling 's ochtends een halve boterham en 's avonds wat groenten, doe ik dat niet gaat ze gal spugen van de honger..
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Mijn senior honden ( 9, 13 en 14 j ) krijgen ook geen speciaal senior voeding : ze staan al jaren op de fish & rice van Canex en ze doen het er heel goed op .
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, want die heeft leren koken in een andere tijd dan jij en ik (leeft jouw oma nog dan, trouwens?). Mijn vader van 93 wil ook geen rauwkost, en ik wel.Rosita Compagner schreef:Mijn oma eet ook heel anders dan ik.
Maar hoe dan ook, iets lichter verteerbaar kan misschien zinnig zijn. Maar een seniorenvoer omdat een hond jarig was en nu dus senior was?
Nah.
-
- Zeer actief
Dan zou ik hem lekker op vers laten staanBoukje schreef: Mijn hond doet het prima op vers![]()
Maar ik zat te lezen over een merk brokken dat ik vroeger voerde aan mijn hond dat vanaf 8 jaar de senior brok aangeraden wordt. En nu vroeg ik me dus af waar hem dat in zit.