Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips Rottweiler fokker
Moderator: moderatorteam
- Oak
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 3
Tips Rottweiler fokker
Mijn schoonouders hebben al jaren Rottweilers en nadat hun laatste Rottweiler een paar maand geleden overleden is (nog geen 5 jaar en zware ED & lymfeklier kanker), zijn ze toch weer op zoek naar een nieuw maatje.
Zitten er hier misschien mensen die bekend zijn in het Rottweiler-wereldje en die tips kunnen geven m.b.t. een fijne en verantwoorde fokker?
Alvast bedankt.
Zitten er hier misschien mensen die bekend zijn in het Rottweiler-wereldje en die tips kunnen geven m.b.t. een fijne en verantwoorde fokker?
Alvast bedankt.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Tips Rottweiler fokker
Kijk maar even op de site van de Nederlandse Rottweiler Club, daar staan nog wel nesten.
Is verder natuurlijk heel persoonlijk, wat verwacht je van een rottweiler een werker of een huishond, een goede fokker kan je daar bij helpen.
Is verder natuurlijk heel persoonlijk, wat verwacht je van een rottweiler een werker of een huishond, een goede fokker kan je daar bij helpen.

-
Devel
Mochten ze voor een rottweiler gaan zou ik eerst even goed controleren of er ergens nog CES naar buiten gekomen is openbaarlijk bij Rottweilerfokkers. Deze ziekte is sinds kort naar boven gekomen en onbekend hoeveel rottweilers dit bij zich dragen. Zoek de informatie daar even bij op en dan weet je waar je vandaan moet blijven.
Natuurlijk HD en ED en harttesten.
Natuurlijk HD en ED en harttesten.
- Oak
- Vaste gebruiker
-
PepperenAngel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler (03-07-2013 overleden)
Jack Russell - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wellicht kun je bij de Rottweiler Stichting informeren: www.rottweilernederland.nl
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Beste inderdaad via de rasvereniging of even op de rottweiler start pagina kijken welke fokker je aanspreekt, afspraakje maken gaan kijken en zien of de honden en de fokkers je bevallen en andersom. Meeste fokkers hebben tegenwoordig websites waar een hoop op te vinden is.
Van te voren bedenken wat je wil met de hond en de tijd nemen, honden op bestelling leveren kan niet.
Van te voren bedenken wat je wil met de hond en de tijd nemen, honden op bestelling leveren kan niet.

- Oak
- Vaste gebruiker
Opnieuw bedankt voor de tips!
Ze zijn overigens op zoek naar een huishond, geen werklijnen.
Ragverp; Ik snap dat er geen hond op bestelling geleverd kan worden. Het ging me er meer om dat ze nogal pech hebben gehad met hun Rottweilers tot nu toe en dat had deels te maken met onzorgvuldig gekozen fokkers... Ik ben zelf helemaal niet bekend in het Rottweiler wereldje, dus vandaar mijn vraag hier.
Ik heb ze de tips doorgegeven en geadviseerd de tijd te nemen, maar ze hebben zelf al een fokker gevonden, dat is verder natuurlijk hun persoonlijke keuze.
Ik heb nog wel een nieuwe vraag, ik verbaasde me erover dat er met honden met ED graad 1 & ED graad 2 gefokt wordt, ik kan hier zo snel op de NRC site niks over vinden, maar is dit dus toegestaan bij Rottweilers? Loop je dan niet bewust veel risico? Of ontkom je hier niet aan i.v.m. een kleine populatie?
Ragverp; Ik snap dat er geen hond op bestelling geleverd kan worden. Het ging me er meer om dat ze nogal pech hebben gehad met hun Rottweilers tot nu toe en dat had deels te maken met onzorgvuldig gekozen fokkers... Ik ben zelf helemaal niet bekend in het Rottweiler wereldje, dus vandaar mijn vraag hier.
Ik heb ze de tips doorgegeven en geadviseerd de tijd te nemen, maar ze hebben zelf al een fokker gevonden, dat is verder natuurlijk hun persoonlijke keuze.
Ik heb nog wel een nieuwe vraag, ik verbaasde me erover dat er met honden met ED graad 1 & ED graad 2 gefokt wordt, ik kan hier zo snel op de NRC site niks over vinden, maar is dit dus toegestaan bij Rottweilers? Loop je dan niet bewust veel risico? Of ontkom je hier niet aan i.v.m. een kleine populatie?

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Oak schreef:Opnieuw bedankt voor de tips!
Nee hoor populatie is niet zo klein dat je 'moet' fokken met graad 1 of 2 ...keuze van de fokker dus. ...Tot graad 2 mag er gefokt worden.