Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kap voor tijdens manwerk
Moderator: moderatorteam
- Michael1712
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): x mechelaar tervuerense herder
kap voor tijdens manwerk
Hallo,
Ik ben op zoek naar een kap die je over een bijt mouw kan zetten. Het betreft een kap die alleen het gedeelte van de elleboog bedekt dit omdat mijn hond altijd op de elleboog komt. We hebben aleens een kap gebruikt die alleen in het midden open was, dus voor en achter bedekte maar hier beet hij regelmatig doorheen.
Weet iemand van jullie of deze kappen te verkrijgen zijn en zo ja, waar?
Ik heb ook al wel mouwen gezien waarbij op deze plekken plastic in de mouwen is verwerkt.
Groetjes,
Michael
Ik ben op zoek naar een kap die je over een bijt mouw kan zetten. Het betreft een kap die alleen het gedeelte van de elleboog bedekt dit omdat mijn hond altijd op de elleboog komt. We hebben aleens een kap gebruikt die alleen in het midden open was, dus voor en achter bedekte maar hier beet hij regelmatig doorheen.
Ik heb ook al wel mouwen gezien waarbij op deze plekken plastic in de mouwen is verwerkt.
Groetjes,
Michael
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: kap voor tijdens manwerk
Maar je wil toch dat hij in het midden zit ? te ver naar voren is ook niet goed...maar inderdaad stuk pvc of plexiglas warm maken in de juiste vorm om de mouw heen buigen, riempje er doorheen en gaan..Michael1712 schreef:Hallo,
Groetjes,
Michael

- Michael1712
- geregistreerd lid
Hij moet ook in het midden inderdaad, naar hij zoekt steeds het uiterste aan de elleboog.
We hebben maanden een plastic kap gebruikt die inderdaad alleen in het midden open was, maar met stellen klapte hij regelmatig op het plastic met eventuele alle gevolgen van dien.
Nu zonder die kap zoekt hij toch weer de elleboog op. Gelukkig zit hij nooit voor, ook zonder kap.
Heb nu inderdaad een mouw gevonden met plastic erin verwerkt op de elleboog en aan de voorkant, hopen dat dit helpt.
We hebben maanden een plastic kap gebruikt die inderdaad alleen in het midden open was, maar met stellen klapte hij regelmatig op het plastic met eventuele alle gevolgen van dien.
Nu zonder die kap zoekt hij toch weer de elleboog op. Gelukkig zit hij nooit voor, ook zonder kap.
Heb nu inderdaad een mouw gevonden met plastic erin verwerkt op de elleboog en aan de voorkant, hopen dat dit helpt.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Michael1712 schreef:Hij moet ook in het midden inderdaad, naar hij zoekt steeds het uiterste aan de elleboog.
Of dat gaat werken betwijfel ik
Grote kans dat hij toch voor de elleboog gaat en gewoon gaten bijt in dat plastic.
Kijk maar wat je zelf schrijft
Een harde kap geeft het risico op beschadigen van tanden en kiezen, zeker als de hond van afstand mag inkomen.We hebben aleens een kap gebruikt die alleen in het midden open was, dus voor en achter bedekte maar hier beet hij regelmatig doorheen.
Een kap (hard of minder hard) kan werken maar dan moet je het bijten (inbijten) ook opnieuw aanleren.
Bij het oppakken van de hond heeft de pakwerker zijn elleboog wat omhoog waardoor de mouw een beetje schuin wordt aangeboden en zorgt de pakwerker er ook voor dat je hond altijd vol en in het midden moet inbijten. Zit de hond goed dan bevestigen.
Bij een vluchtje niet het gevecht aangaan wanneer de hond naar de rug wil want dat is ook het moment dat hij naar de elleboog gaat verbijten.
Beter is dan dat de pakwerker links om zijn as draait.
- Michael1712
- geregistreerd lid
Hoi Charles,
Ik denk ook dat hij op de mouw blijft terugkomen.
We hebebn inderdaad ook al het een en ander geprobeerd, zoals de mouw zo insteken dat hij in het midden komt etc.
Zeker bij de vlucht komt hij op de elleboog, als hij tijdens de overval in het midden komt, bijt hij zichzelf toch naar de elleboog, behalve als we hem rond draaien, maarja, we kunnen geen rondjes blijven draaien haha.
We hebben ook al een linkse- en rechtsemouw gebruikt, dit werkt allemaal voor korte duur, en zijn beten worden er helaas niet voller van, uiteindelijk kiest hij dan weer voor de elleboog, gelukkig dan wel met een vollere beet.
Ik denk ook dat hij op de mouw blijft terugkomen.
We hebebn inderdaad ook al het een en ander geprobeerd, zoals de mouw zo insteken dat hij in het midden komt etc.
Zeker bij de vlucht komt hij op de elleboog, als hij tijdens de overval in het midden komt, bijt hij zichzelf toch naar de elleboog, behalve als we hem rond draaien, maarja, we kunnen geen rondjes blijven draaien haha.
We hebben ook al een linkse- en rechtsemouw gebruikt, dit werkt allemaal voor korte duur, en zijn beten worden er helaas niet voller van, uiteindelijk kiest hij dan weer voor de elleboog, gelukkig dan wel met een vollere beet.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Ik heb zelf hier ook zo'n etter die dat continu probeert, die overigens al weer 7 jaar is.
Hij weet precies bij welke pakwerker hij dat kan flikken.
Er zijn nog wel een paar truukjes maar die zijn heel lastig via een beeldscherm uit te leggen.
Wat je bij een vlucht kan proberen is het volgende:
Je legt de hond niet af in de richting van de pakwerker maar meer van de pakwerker weggedraaid.
Wanneer de pakwerker de vlucht inzet moet je hond eerst een klein bochtje maken. Daardoor heeft hij net minder kans om op de elleboog te mikken. De pakwerker moet de mouw dan ook niet overdreven aanbieden. Zodra de hond heeft ingebeten drukt de pakwerker zijn schouder en elleboog naar voren en vlucht op die manier verder. Grote kans dat je hond dan niet op de rug probeert te klimmen en netjes op de mouw blijft.
Werkt dat dan kan de pakwerker datzelfde ook doen bij de overval.
Het vervelende van dit gedrag is dat de hond iedere keer succes heeft en dat moet je dus zien te voorkomen.
Hij weet precies bij welke pakwerker hij dat kan flikken.
Er zijn nog wel een paar truukjes maar die zijn heel lastig via een beeldscherm uit te leggen.
Wat je bij een vlucht kan proberen is het volgende:
Je legt de hond niet af in de richting van de pakwerker maar meer van de pakwerker weggedraaid.
Wanneer de pakwerker de vlucht inzet moet je hond eerst een klein bochtje maken. Daardoor heeft hij net minder kans om op de elleboog te mikken. De pakwerker moet de mouw dan ook niet overdreven aanbieden. Zodra de hond heeft ingebeten drukt de pakwerker zijn schouder en elleboog naar voren en vlucht op die manier verder. Grote kans dat je hond dan niet op de rug probeert te klimmen en netjes op de mouw blijft.
Werkt dat dan kan de pakwerker datzelfde ook doen bij de overval.
Het vervelende van dit gedrag is dat de hond iedere keer succes heeft en dat moet je dus zien te voorkomen.