Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooien, wat allemaal wassen?
Moderator: moderatorteam
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
- Aantal honden: 1
Vlooien, wat allemaal wassen?
Gisteren heb ik op Zomer vlooienpoepjes ontdekt. Ze heeft afgelopen weekend nog een pipet Advantix gehad en de maand ervoor advocate. Helaas dus toch wat vlooien. Nu wil ik natuurlijk het huis goed aanpakken, door te stofzuigen/sprayen met omgevingsspray en te wassen. Wat moet ik buiten de voor de hand liggende dingen, als kleedjes waar Zomer op ligt, knuffels, kussens enz, nog meer wassen? Gordijnen ook in de was doen of beter sprayen? Moet ik ook de kleren van mijn vriend en mij allemaal wassen, of is dat niet nodig (Zomer slaapt wel op de slaapkamer, waar ook de klerenkast staat)? Daarnaast moet er vaak gewassen worden op 60 graden of meer, maar sommige stoffen kunnen daar niet tegen, zoals bij heel veel kleding het geval is. Toch gewoon op 60+ graden wassen, of niet?
Verder lees ik verschillende dingen over eventuele herhaling van de hele behandeling. Sommige sites zeggen dat je na 10-13 dagen het hele gebeuren opnieuw moet doen. Andere sites zeggen weer dat je na de behandeling zeker 2 weken niet zou moeten stofzuigen. Wat raden jullie aan?
Verder lees ik verschillende dingen over eventuele herhaling van de hele behandeling. Sommige sites zeggen dat je na 10-13 dagen het hele gebeuren opnieuw moet doen. Andere sites zeggen weer dat je na de behandeling zeker 2 weken niet zou moeten stofzuigen. Wat raden jullie aan?
Re: Vlooien, wat allemaal wassen?
Wassen heeft niet zo veel nut,gewoon een keer in de kast sprayen.Goed in alle hoeken en kieren sprayen,eerst stofzuigen en bijv.een stukje vlooienband in de stofzuiger zak doen.
Niet te veel dweilen vlooien zijn gek op vocht.
Volgende week nog een keer goed herhalen,elke dag hond na kijken en met vlooienkammetje alles weg halen.
Niet te veel dweilen vlooien zijn gek op vocht.
Volgende week nog een keer goed herhalen,elke dag hond na kijken en met vlooienkammetje alles weg halen.
- ZomerStorm
- Zeer actief
Gaan de kleren niet kapot van zo'n omgevingsspray?
Ik spuit ongeveer 2x per jaar de gordijnen,bank,kieren ,kleedjes en kapstok vol jassen en schoenen in met Exil en heb nog nooit een vlek gezien......ZomerStorm schreef:Gaan de kleren niet kapot van zo'n omgevingsspray?
Gewoon goed van een afstand spuiten.
- ZomerStorm
- Zeer actief
Mijn vriend heeft Zomer net nog even laten controleren op vlooien bij de dierenarts, omdat de zwarte spikkeltjes er toch net wat anders uitzagen dan vlooienpoepjes die we op foto's zagen enzo. De spikkels zaten ook echt op de huid, niet in de vacht. Ze blijkt dus geen vlooien te hebben (volgens de assistente waren het gewoon vuiltjes).
Ze heeft met een kammetje nog goed gekeken op verschillende plekken, maar kon echt niks vinden verder. Dus wij hoeven ons rampenplan voorlopig gelukkig niet uit te voeren. 

- ZomerStorm
- Zeer actief
Dank je voor de tip. Ik zal hem onthouden!nathalie71 schreef:Ik spuit ongeveer 2x per jaar de gordijnen,bank,kieren ,kleedjes en kapstok vol jassen en schoenen in met Exil en heb nog nooit een vlek gezien......ZomerStorm schreef:Gaan de kleren niet kapot van zo'n omgevingsspray?
Gewoon goed van een afstand spuiten.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
De omgeving even een keer goed behandelen als er inderdaad vlooien zijn is sowieso goed (anders houd je het vlooien gebeuren in stand zeg maar), en kijk op de verpakking van je omgevingsspray wat je wel en niet moet doen qua schoonmaken enzo.
Ieder merk kan verschillen hebben daarin.
Maar fijn dat het nu geen vlooien waren.
Ieder merk kan verschillen hebben daarin.
Maar fijn dat het nu geen vlooien waren.

-
- Zeer actief
als je die spikkels in water of nat maakt doet en het wordt rood, dan is het vlooien poep, worden ze niet rood dan is het waarschijnlijk iets anders 

- ZomerStorm
- Zeer actief
Ja, we kregen het niet zo makkelijk van de huid af. De dierenartsassistente heeft dat wel nog gecheckt. Ze vond het er sowieso al niet als vlooienpoepjes uitzien (ik heb geen idee hoe dat eruitziet, buiten de foto's, dit is mijn eerste hond). Maar dat was het dus nietS@ndr@ schreef:als je die spikkels in water of nat maakt doet en het wordt rood, dan is het vlooien poep, worden ze niet rood dan is het waarschijnlijk iets anders

-
- Zeer actief
hm.. heb ook eens wat afbeeldingen gegoogled en ik moet ze ook maar eens in het water gooienS@ndr@ schreef:als je die spikkels in water of nat maakt doet en het wordt rood, dan is het vlooien poep, worden ze niet rood dan is het waarschijnlijk iets anders

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik leg vlooienpoepjes altijd op een nat stukje keukenrol, tissue of wc-papier. Dan zie je heel snel rode cirkel er om heen.
en voor volgende keer. Alle stoffen die echt niet op 60 graden kunnen (ik was nog liever dan op 90 eigenlijk) die gaan in de omgevingsspray. Klerenkast heb ik overigens nog nooit gedaan, maar honden en katten komen niet in de slaapkamer (maar matrassen en een bankje daar spray ik dan wel weer mee)
en voor volgende keer. Alle stoffen die echt niet op 60 graden kunnen (ik was nog liever dan op 90 eigenlijk) die gaan in de omgevingsspray. Klerenkast heb ik overigens nog nooit gedaan, maar honden en katten komen niet in de slaapkamer (maar matrassen en een bankje daar spray ik dan wel weer mee)