Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verplichte registratie chip
Moderator: moderatorteam
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Verplichte registratie chip
Heeft hier al iemand na 1 april de chipper op bezoek gehad? En krijg je dan informatie over de gewijzigde procedure voor de chipregistratie? Ik kom er nu nl. per toeval achter dat ik als fokster mijn pups vóór de leeftijd van 8 weken moet registreren bij een erkende databank. Daarvan moet ik het bewijs aan de pupkopers laten zien. En vervolgens moeten die de pup zelf binnen twee weken herregistreren bij een erkende databank.
Ik mag toch hopen dat je als fokker hier ook nog enige informatie over krijgt van de RvB?
Op de site van de RvB staat deze info: http://databankhonden.nl/index.php?id=3324
Hanneke
Ik mag toch hopen dat je als fokker hier ook nog enige informatie over krijgt van de RvB?
Op de site van de RvB staat deze info: http://databankhonden.nl/index.php?id=3324
Hanneke
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Verplichte registratie chip
En wat als de chipper zoals bij onze Laika pas bij week 10 bij de fokker komt?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, je krijgt al info als je de bevestiging van de geboorte-aangifte krijgt (mijn pups zijn van 11 april), en nee, de chipper komt niet zo laat.
Uiterlijk voor de 9e week voor zover ik weet.
En als ze te laat komen doordat je te laat betaalt is dat dus je eigen schuld als fokker, neem ik aan.
Uiterlijk voor de 9e week voor zover ik weet.
En als ze te laat komen doordat je te laat betaalt is dat dus je eigen schuld als fokker, neem ik aan.
- Laboriginals
- Actief
Mijn pups zijn van 17 april. Bedoel je dat foldertje van het LICG dat in de envelop zit? Dat heb ik vluchtig doorgekeken, maar het kwartje was bij mij niet gevallen dat IK dus iets moet doen. Dat ik zelfs een wettelijke verplichting heb. Als dat alle voorlichting is van de RvB, vind ik dat maar zeer magertjes. En dan kan ik me voorstellen dat veel fokkers het niet in de gaten hebben. Op een ander forum blijkt ook dat die info bij lange na nog niet doorgesijpeld is.
Hanneke
Hanneke
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Deden jullie ze nooit registreren dan?
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Als fokker kijk je toch wel af en toe op de site van de RVB? Daar oa lees je dat. Stond er in april op.
Verplicht chippen en registreren vanaf 1 april 2013. Meeste rasver. hebben het ook wel gemeld.
Plus dat er veel landelijke pr over was.
Verplicht chippen en registreren vanaf 1 april 2013. Meeste rasver. hebben het ook wel gemeld.
Plus dat er veel landelijke pr over was.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
- Laboriginals
- Actief
Dat die verplichte registratie er kwam per 1 april, wist ik natuurlijk wel. Maar wat dat precies zou inhouden, welke procedure voor fokkers eraan vastzat, had ik nog nergens gelezen. Sinds 15 mei staat er een melding in het Actueel Nieuws-blokje op de startpagina. Dat is dus sinds 3 dagen! Ik lees nu pas dat ik daadwerkelijk iets moet doen voor al mijn pups, nl. ze aanmelden in een erkende databank en mijn pupkopers vertellen dat ze hun pup binnen twee weken moeten herregistreren.
@ crutz: natuurlijk worden alle pups met stamboom ook geregistreerd bij de RvB, maar dat is iets anders. En ook als je de kaartjes van de NDG altijd al instuurde voor je pupkopers, is dat nu niet meer genoeg. Dan sla je een stap over: je kan ze niet rechtstreeks op naam van de puppykopers bij een databank registreren, ze moeten blijkbaar eerst op naam van de fokker. Ook wel logisch, het hele systeem is bedacht om de herkomst van iedere hond te kunnen traceren om zo de illegale hondenfokkerij en -handel tegen te gaan. Dus moet de fokker in het systeem staan.
Hanneke
@ crutz: natuurlijk worden alle pups met stamboom ook geregistreerd bij de RvB, maar dat is iets anders. En ook als je de kaartjes van de NDG altijd al instuurde voor je pupkopers, is dat nu niet meer genoeg. Dan sla je een stap over: je kan ze niet rechtstreeks op naam van de puppykopers bij een databank registreren, ze moeten blijkbaar eerst op naam van de fokker. Ook wel logisch, het hele systeem is bedacht om de herkomst van iedere hond te kunnen traceren om zo de illegale hondenfokkerij en -handel tegen te gaan. Dus moet de fokker in het systeem staan.
Hanneke
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Alle pups werden hier al eerst op eigen naam geregistreerdLaboriginals schreef:Dat die verplichte registratie er kwam per 1 april, wist ik natuurlijk wel. Maar wat dat precies zou inhouden, welke procedure voor fokkers eraan vastzat, had ik nog nergens gelezen. Sinds 15 mei staat er een melding in het Actueel Nieuws-blokje op de startpagina. Dat is dus sinds 3 dagen! Ik lees nu pas dat ik daadwerkelijk iets moet doen voor al mijn pups, nl. ze aanmelden in een erkende databank en mijn pupkopers vertellen dat ze hun pup binnen twee weken moeten herregistreren.
Hanneke
- Laboriginals
- Actief
Zette jij ze allemaal bij de NDG of iets vergelijkbaars eerst allemaal op jouw eigen naam? Wat heeft dat voor zin?
Hanneke
Hanneke
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Het moet, verplichte registratie.
Op elke wandeling is
- Laboriginals
- Actief
Volgens mij praten we langs elkaar heen. De verplichting geldt pas vanaf 1 april. Jij schrijft dat je het altijd al deed. Ik vraag vanuit welke gedachte jij dat dan altijd al deed. En dan antwoord je dat het verplicht is. Ja, vanaf 1 april, niet altijd al. Ik heb het vermoeden dat we het over twee verschillende dingen hebben.
Hanneke
Hanneke