Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

showen tijdens loopsheid

Moderator: moderatorteam

Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

showen tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door Caat* »

De titel zegt het eigenlijk al, mag je shows lopen als je teef loops is? En als het mag, zou je het dan ook doen?
Ik zit eraan te denken om wat shows met Fien te gaan lopen, waarvan een aantal interessante shows in juli/augustus vallen. Ik kan haar loopsheid niet voorspellen, maar ze is ong. om de 6 maanden loops, wat dan waarschijnlijk begin augustus of eind juli valt. Het is zonde van het geld om haar aan te melden en dan niet te kunnen ivm de loopsheid.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: showen tijdens loopsheid

Ongelezen bericht door crutz »

Dat mag tegenwoordig gewoon. Enkel (zichtbaar) drachtig mag niet...
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Ja het mag, nee ik zou het niet doen. Mijn teef is niet zo lollig als ze loops is, bovendien vind ik het sneu voor reuen die er zijn.
Mijn reu heeft (als puber) eens een show verknald omdat er een loopse teef voor hem in de ring had gelopen...
Afbeelding
Iedere dag feest!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Ja het mag, nee ik zou het niet doen. Mijn teef is niet zo lollig als ze loops is, bovendien vind ik het sneu voor reuen die er zijn.
Mijn reu heeft (als puber) eens een show verknald omdat er een loopse teef voor hem in de ring had gelopen...

Hoezo is dat sneu, leren ze toch maar gewoon mee om gaan ;-)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het mag, afhankelijk van hoe je teef zich gedraagt als ze loops is kan je het best doen. Alleen op de hoogtijdagen zou ik er persoonlijk niet aan beginnen,d at lijkt me nogal stressvol voor alle partijen (honden en baasjes).
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik ben blij dat het mag, alleen zijn de reuen mensen er soms niet zo blij mee. Ik maak het wel bekend als ze loops is zodat niet iedereen met hond gezellig even hoi komt zeggen, tevens zoek ik een plekje achteraf op waar we dan gezellig met zijn 2tjes of 3tjes staan.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:het mag, afhankelijk van hoe je teef zich gedraagt als ze loops is kan je het best doen. Alleen op de hoogtijdagen zou ik er persoonlijk niet aan beginnen,d at lijkt me nogal stressvol voor alle partijen (honden en baasjes).

& wie gaat er dan beoordelen of t gedrag toelaatbaar is??? Loops of niet loops, je hebt zelf maar te zorgen dat je hond zich gedraagt toch???
Caat*
Zeer actief

Op zich vallen haar loopsheden tot nu toe wel mee, ze is behoorlijk tolerant naar andere honden en ik heb niet het idee dat dit veranderd tijdens haar loopsheid. Ze markeert alleen wat meer, dus dat moet ik dan zien te voorkomen op het veld/in de ring.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

crutz schreef:
sbientje schreef:het mag, afhankelijk van hoe je teef zich gedraagt als ze loops is kan je het best doen. Alleen op de hoogtijdagen zou ik er persoonlijk niet aan beginnen,d at lijkt me nogal stressvol voor alle partijen (honden en baasjes).

& wie gaat er dan beoordelen of t gedrag toelaatbaar is??? Loops of niet loops, je hebt zelf maar te zorgen dat je hond zich gedraagt toch???
ik bedoel meer hoe jij vindt dat ze zich gedraagt. Mijn vorige hond was bijvoorbeeld echt een draak als ze loops was en die zou ik dus nooit showen dan, omdat ik al vantevoren zou weten dat ze er een potje van zou maken of als een zoutzak in de ring zou gaan zitten.. Misschien mijn opvoeding, dat zou kunnen hoor, maar dan zou ik het dus niet doen..
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het mag en ik doe het ook.
Het is jammer van de centen als ik het niet doe en reuen komen overal loopse teven tegen.
Ik zie het probleem niet, vind het ook altijd jammer als ergens niet getraind mag worden vanwege loopsheid.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb wel eens met een loopse teef geshowd, en heb er zelf gewoon heel goed op gelet dat ze niet in een drukke loop zat/stond terwijl we aan het wachten waren.
Jij zal voor je hond en voor de andere exposanten moeten opletten dat er niet ineens een reu op je teef duikt, een ander doet dit niet voor je. :wink:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ik heb Abygail geshowd toen ze 10 dagen loops was, heb wel de km gewaarschuwd, dit kon ze waarderen :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Caat*
Zeer actief

Oke, dan ga ik denk ik het 'risico' nemen :ok: Fien is ook eens loops geweest tijdens een examen en dat gaf ook geen problemen toen.
Natuurlijk is het mijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat er geen reu bovenop duikt, maar dat is natuurlijk niet anders dan wanneer ik haar gewoon uitlaat tijdens de loopsheid.
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Ongelezen bericht door Sepje »

Ik show ook gewoon met Ziva als ze loops is!
De eerste loopsheid viel ook tijdens een show en die heb ik wel overgeslagen omdat ik zelf nog niet wist wat het nou allemaal inhield.
Nu doe ik het dus wel. Laatst had ik een KM en ik waarschuwde hem.. (Hij was aan de achterpoten aan het voelen :schrik: )
maar die gaf er niks om,.. hij is dat hij er niet vies van was. Maar ja wel zo netjes om het aan te geven aan de KM!

Heb trouwens ook nog nooit problemen er mee gehad! (met reuen ect)
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Ik doe het wel.
Heb al met een bijna hoogloopse teef op show gestaan.
Ik steek ze uiteraard niet naast een reu in de bench, en ga ook niet gaan paraderen voor andere honden, ik hou ze een beetje apart.
Heeft geen enkele reu last van gehad, zelfs niet de ervaren dekreuen.

Het is natuurlijk altijd fijner als ze niet loops zijn,
(en ik kon haar loopsheid toen ook nog niet voorspellen, want was de eerste keer),
maar het kost me iets te veel geld om daarvoor thuis te blijven.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik ga ook gewoon, zonde van mijn centen hoor.
Ik hou wel rekening, loop dus niet de gehele show over en meld het bij de baasjes van ons ras, zodat ze weten waarom we even achteraf zitten.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Even een klein schopje. Ik zag vanmorgen dat mijn teefje voor het eerst loops is.
Nu hebben wij ingeschreven voor Rotterdam en zijn wij op zondag aan de beurt, ze is dan precies 10 dagen loops.
Jullie zouden dus ook met een dekrijpe teef gewoon op show komen? (Mijn teefje heeft er nu totaal geen last van, is gewoon haar blije, drukke zelf. Ik weet natuurlijk niet hoe dit veranderd, maar als zij geen last van de loopsheid heeft. )

En hoe zeg je in het Engels dan dat ze loops is? She is in her period? haha
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Barnsley schreef:Even een klein schopje. Ik zag vanmorgen dat mijn teefje voor het eerst loops is.
Nu hebben wij ingeschreven voor Rotterdam en zijn wij op zondag aan de beurt, ze is dan precies 10 dagen loops.
Jullie zouden dus ook met een dekrijpe teef gewoon op show komen? (Mijn teefje heeft er nu totaal geen last van, is gewoon haar blije, drukke zelf. Ik weet natuurlijk niet hoe dit veranderd, maar als zij geen last van de loopsheid heeft. )

En hoe zeg je in het Engels dan dat ze loops is? She is in her period? haha

In heat ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Show”