Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Broodfokkers winnen het weer

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

HondenSteps
Actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Aantal honden: 2
Contacteer:

Broodfokkers winnen het weer

Ongelezen bericht door HondenSteps »

Dit is duidelijk niet ter promotie of iets dergelijks, maar wel om aan te geven tot hoever de broodfokkers kunnen gaan, lees hieronder maar.

Beste lezers van SiberischeHusky.info graag even jullie aandacht voor de volgende mededeling.

Zoals jullie weten proberen wij iedereen te informeren over broodfok en alles wat daarbij komt kijken. Wij publiceren alleen informatie waarbij wij 100% zeker zijn van onze zaak tot aan vandaag. Vandaag zijn wij door verschillende broodfokkers bedreigt, gestalkt enzovoorts. Dit gaat naar ons inziens te ver, veel te ver. De politie is inmiddels op de hoogte en enkelen van deze broodfokkers zijn in het verleden ook berecht en hebben mogen plaatsnemen in de gevangenis. In principe willen wij de berichten laten staan aangezien wij 100% achter de website en zijn artikelen staan, maar wanneer gezin en huisdieren in gevaar komen zeggen wij ”ik pas”. Het is zonde dat de Nederlandse en vooral Belgische regering niet hard genoeg optreed tegen deze malafide handelaren die geweld niet schromen.

De berichten zullen zodadelijk definitief van de website verdwijnen. Deel dit bericht zodat eventueel mensen van de Raad van Beheer, Dierenbescherming enzovoorts hier lucht van krijgen zodat zij de taak op zich mogen gaan nemen (wat ze overigens al doen).

Mvg,

Team SiberischeHusky.info

http://www.siberischehusky.info/broodfo ... erwijderd/ Mocht iemand hem willen tweeten, sharen etc.
dagmar88
Zeer actief

Re: Broodfokkers winnen het weer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat moeten die daar dan mee?
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Wat bedoel je?
dagmar88
Zeer actief

Wat moeten de rvb en dierenbescherming met zo'n bericht?
HondenSteps
Actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Wat moeten de rvb en dierenbescherming met zo'n bericht?
Eventueel contact met mij zoeken zodat het politiedossier overhandigt kan worden zodat ze weer sterker staan bij een nieuwe zaak, want het aantal zaken jegens broodfokkers blijft oplopen.
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Wel grappig dat 3 broodfokkers nu het bericht aan het lezen zijn. Overigens viel mij op dat de bedreigingen begonnen toen ik op dit forum voor de eerste keer een link plaatste. Waarschijnlijk zijn ze hier actief of lezen ze mee.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Hoezo zie jij wie dit bericht leest??
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Nee ik zie wie het bericht op de website leest en zodoende weet ik dat de broodfokkers zelf net actief op de website waren (siberischehusky.info dus). Sinds mijn bericht hier op het forum (van enige tijd geleden) kreeg ik dreigementen etcetera, oftewel men is hier ook actief.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

En je weet dus ook wie dat dan precies zijn??
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Jazeker weten we dat, maar maakt verder niet uit in dit verhaal. Gaat meer om het feit hoe extreem deze mensen zijn.
dagmar88
Zeer actief

HondenSteps schreef:
Eventueel contact met mij zoeken zodat het politiedossier overhandigt kan worden zodat ze weer sterker staan bij een nieuwe zaak, want het aantal zaken jegens broodfokkers blijft oplopen.
Oh ja?
HondenSteps
Actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
HondenSteps schreef:
Oh ja?
Ja volgens politie was ik de zoveelste al dit jaar met een zucht van heb ik jou daar.
dagmar88
Zeer actief

HondenSteps schreef:
dagmar88 schreef:
HondenSteps schreef:
Oh ja?
Ja volgens politie was ik de zoveelste al dit jaar met een zucht van heb ik jou daar.
En daar doet de rvb dan natuurlijk wat mee :ok:
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Het is te hopen dat er na jaren eindelijk eens definitief hoge straffen worden uitgedeeld, want 1 broodfokker heeft zelfs 3 maanden gezeten hiervoor en gaat er nu gewoon vrolijk mee door! Terwijl de rechter had gezegd niet meer doen, echt onbegrijpelijk.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ok, nou heb ik totaal geen ervaring met de RvB maar wat moeten die hiermee doen dan? De politie kan wat met die bedreigingen en om ze verder aan te pakken moet er wat aan de wetgeving gedaan worden. Maar wat heeft de RvB hier mee te maken?
Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Strenger optreden misschien? De broodfokkers die op de website stonden zijn nog steeds actief, worden slecht gecontroleerd (1x per jaar zo vertelde 1 broodfokker mij) en de broodfokkers zorgen er wel voor dat de meeste honden op moment van controle niet aanwezig zijn (zo slim zijn ze wel). Misschien zou de RvB of een andere instantie het in de media moeten gooien zodat de mensen zich massaal kunnen melden bij een bepaald steunpunt om zo definitief een einde hieraan te maken. De instanties die de broodfokkers controleren zijn zo slim (uhmm) dat ze vaak vooraf aankondigen dat ze komen controleren, tja.
dagmar88
Zeer actief

HondenSteps schreef:Strenger optreden misschien?

Misschien eens even op de site van de rvb gaan kijken wat die nu eigenlijk doen :idea:
Rebble
Zeer actief

HondenSteps schreef:Strenger optreden misschien? De broodfokkers die op de website stonden zijn nog steeds actief, worden slecht gecontroleerd (1x per jaar zo vertelde 1 broodfokker mij) en de broodfokkers zorgen er wel voor dat de meeste honden op moment van controle niet aanwezig zijn (zo slim zijn ze wel). Misschien zou de RvB of een andere instantie het in de media moeten gooien zodat de mensen zich massaal kunnen melden bij een bepaald steunpunt om zo definitief een einde hieraan te maken. De instanties die de broodfokkers controleren zijn zo slim (uhmm) dat ze vaak vooraf aankondigen dat ze komen controleren, tja.

Maar over wat voor soort broodfokkers heb je het dan? Die schuren vol hebben en de hondjes uit het Oostblok halen of de fokker van stamboomhonden die de boel belazeren?
Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Voornamelijk over de bekende broodfokkers met honden uit Oostblok landen die tevens ondervoed zijn en waarvan de paspoorten en inentingen niet kloppen (vaak valsheid in geschriften waarbij de dierenarts het spelletje vrolijk meespeelt). Deze fokkers zijn voor 90% te vinden in België opvallend genoeg. Men koopt een hond en na enkele dagen overlijd het beestje aan kennelhoest etc etc en terugbetaling daar doen wij natuurlijk niet aan, desnoods gebruiken we geweld! Die broodfokkers dus ;)
Rebble
Zeer actief

HondenSteps schreef:Voornamelijk over de bekende broodfokkers met honden uit Oostblok landen die tevens ondervoed zijn en waarvan de paspoorten en inentingen niet kloppen (vaak valsheid in geschriften waarbij de dierenarts het spelletje vrolijk meespeelt). Deze fokkers zijn voor 90% te vinden in België opvallend genoeg. Men koopt een hond en na enkele dagen overlijd het beestje aan kennelhoest etc etc en terugbetaling daar doen wij natuurlijk niet aan, desnoods gebruiken we geweld! Die broodfokkers dus ;)

Nou ja, in dat geval blijft mijn vraag staan, wat heeft de RvB daar mee te maken? Alleen omdat het een organisatie is die zich met honden bezig houdt moeten zij daar 'iets' aan doen :19:
Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Rebble schreef:
HondenSteps schreef:Voornamelijk over de bekende broodfokkers met honden uit Oostblok landen die tevens ondervoed zijn en waarvan de paspoorten en inentingen niet kloppen (vaak valsheid in geschriften waarbij de dierenarts het spelletje vrolijk meespeelt). Deze fokkers zijn voor 90% te vinden in België opvallend genoeg. Men koopt een hond en na enkele dagen overlijd het beestje aan kennelhoest etc etc en terugbetaling daar doen wij natuurlijk niet aan, desnoods gebruiken we geweld! Die broodfokkers dus ;)

Nou ja, in dat geval blijft mijn vraag staan, wat heeft de RvB daar mee te maken? Alleen omdat het een organisatie is die zich met honden bezig houdt moeten zij daar 'iets' aan doen :19:
Iets aan doen is misschien verkeerd (ze hebben genoeg aan hun eigen sores zie Tros Radar), maar hun zouden het wel actiever naar buiten kunnen brengen via social media, website en nieuwsbrief etcetera.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

HondenSteps schreef:
Rebble schreef:

Iets aan doen is misschien verkeerd (ze hebben genoeg aan hun eigen sores zie Tros Radar), maar hun zouden het wel actiever naar buiten kunnen brengen via social media, website en nieuwsbrief etcetera.

Denk niet dat de RvB dat gaat doen hoor ; die hebben alleen iets te maken met rashonden met een boom .
Voor andere honden doet de RvB 0 , 0 .
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Het maakt mij overigens niet uit welke instantie iets gaat doen, als er maar wat gedaan gaat worden ;)
marian*
Erelid
Contacteer:

HondenSteps schreef:Het maakt mij overigens niet uit welke instantie iets gaat doen, als er maar wat gedaan gaat worden ;)

En ook dat gaat niet gebeuren zolang de wet niet aangepast wordt .
Afbeelding
HondenSteps
Actief
Contacteer:

Wetten gaan ook niet aangepast worden als er geen acties op touw worden gezet etc. Dat willen we wel, maar door het voorbeeld hierboven wordt dat onmogelijk gemaakt.
marian*
Erelid
Contacteer:

HondenSteps schreef:Wetten gaan ook niet aangepast worden als er geen acties op touw worden gezet etc. Dat willen we wel, maar door het voorbeeld hierboven wordt dat onmogelijk gemaakt.

Dan wens ik jullie van harte veel succes :ok:
Het gaat niet alleen om Nederlandse maar vooral ook om Europese wetten maar dat weten jullie naar ik aanneem wel .
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou volgens mij schiet het meer op als je zelf ook een beetje weet waar je over praat.
beetje rare beschuldigingen in het rond strooien en instellingen die er niks mee te maken hebben verwijten dat ze niks doen maakt je zaak niet betrouwbaarder :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb het nu 4 x gelezen maar ik snap werkelijk geen hout van wat je nu zegt... en nog minder van wat je bedoelingen zijn...
En wat wil je nu wat wij doen dan? :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik snap er ook geen barst van.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ja, echt heel zwaar irritant die broodfokkers. Maar het speelt al jaren en jaren, hondenstep, en er is al veel over geroepen en er hebben vele anti broodfok sites bestaan (en niet zoals bij jou zijn die ook weer verwijderd). Heeft het geholpen? Nee! Zoals hierboven geschreven moet de wet eerst veranderd worden. Tot die tijd helpt niets hoe frustie het ook is.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”