Een beetje laat, maar bij Stroombroek mogen honden eigenlijk niet los en zwemmen (nooit). Maar (bijna) iedereen doet het gewoon en er wordt ook nooit gecontroleerd.
Ik wandel en zwem er nu ook gewoon met de honden. Ik lijn ze aan tot we bij een plek zijn waar we geen mensen lastig vallen. Dan laat ik ze daar los en even lekker zwemmen.
Bij de Nevelhorst in Didam/Zevenaar mogen honden los aan het begin, het veldje. Daar mogen ze ook zwemmen.
Wat ook een échte aanrader is, als je een keertje een stukje verder wilt rijden, het Hosterpark tussen Duiven en Westervoort. Honden mogen er los lopen en zwemmen het hele jaar door. Ik ben er laatst 1 keer geweest en vond het heel erg leuk, en de hondjes ook!
Ohja, en iets dichterbij voor jou (denk ik) is in Doesburg langs de Oude IJssel is ook een losloopgedeelte. Niet zo heel groot, 1 km lang fietspad, maar ze kunnen er wel lekker zwemmen. In de zomer zitten er vaak wel vissers.
En nog een (mooier) zwemplekje in Doesburg is bij 'Het zwarte schaar'. Auto parkeren aan de Verhuellweg, tegenover de bedrijven op de parkeerplaats en dan een klein stukje lopen naar het fietspad daar. Fietspad van ongeveer 800 meter, maar de honden kunnen daar wel ongestoord zwemmen. Komt haast niemand! Wel veel fietsers over het fietspad, maar er zit een dijkje tussen.
Hopelijk heb je iets aan deze plaatsen. De meeste zijn niet zo groot of denderend, maar je moet wat. Aangezien honden bijna overal verboden worden in de zomer