Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ontgiften.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kellie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): herder
Aantal honden: 3

ontgiften.

Ongelezen bericht door kellie »

kunnen ze ook weer ongiften als je van vlees merk veranderd?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Re: ontgiften.

Ongelezen bericht door malinois »

Ze hebben zich hier nog nooit ontgift.... ook niet van jaren brok naar geheel kvv
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door semmyboy »

Mijn hond heeft dat wel gedaan.
Veel haar verlies, en er kwam een rare smurrie uit zijn anus.
Die smurrie was voor 2 dagen. Haar verlies ong 2 weken.
Daarna ging hij er heel goed uitzien en werd zijn ontlasting super!
Want op brok was het een drama met die ontlasting.
En op brok had hij altijd last van ontstoken ogen met prut eruit.
Nu nooit meer last gehad op vers vlees
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
kellie
Vaste gebruiker

dat hadden ze hier op brok ook.
een witte herder die nooit goede onlasting had.
altijd ziek en misselijk.
een kruising herder die epilepsie kreeg elke 2 weken een aanval.
ben over gegaan op vers vlees van lotgering en alle klachten verdwenen.
maar sinds januari heeft mijn witte herder weer veel last van jeuk.
heb haar helemaal na laten kijken,maar er kwam niks uit.
ze kreeg pretnison,maar dat was helemaal niks,de jeuk was over maar alle bijwerkingen had ze.
de plas liep er uit en echt hele plassen,het is nog steeds niet over,maar wel minder.ze was helemaal uitgeblust,liep achter je te sjokken en doodmoe.
het was echt een zombie geworden.dus dat nooit meer.
mijn kruising herder heeft nooit meer een aanval gehad.maar het vlees begon echt slecht te worden en de jeuk kwam ook weer terug.
ben nu over gegaan naar een ander merk maar het lijkt wel of ze weer aan het ontgiften zijn.
de jeuk wordt weer erger terwijl haar vacht weer spierwit wordt de plukken haar vliegen om je oren.prutjes in de ogen.
mijn kruising herder heeft af en toe dunne ontlasting en last van haar oren.de ontlasting lijkt nu wel weer okee.
maar de jeuk vind ik het ergste daar wordt ik echt moedeloos van.
het lijkt echt op ontgiften,en ik hoop echt dat het weer over gaat.
hoelang duurt het voor ze weer gewend zijn?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Je witje kan ook prima in de rui zijn, het is er de tijd voor ;)
En al die dode onderwol jeukt als de ziekte.
Ik heb vandaag mijn tervuerense laten ontwollen door de trimmer, en die krabt nu niet meer.
Voor mijn witje heeft ze over twee weken tijd, die is nu ook zwaar in de rui. Die krabt zich nog suf.

Je kunt het zelf doen, dat ontwollen. Wassen, en dan vooral de shampoo goed inmasseren en even in laten trekken. Goed uitspoelen. Daarna droogblazen met de föhn. En dan kammen tot je blauw ziet. Met slicker, herderhark en kam. Je bent in totaal een uur of drie bezig.
Ik trek dat fysiek niet, dus ik betaal de trimmer er voor.

Ontgiften, tsja. Ik merk het lang niet altijd. En is het ontgiften (en wat zou dat precies moeten zijn dan) of is het een overschakeling naar een ander dieet? Instellen van het spijsverteringssysteem waardoor je (tijdelijk) klachten kunt krijgen. IK ben er persoonlijk nog niet uit, hoor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kellie
Vaste gebruiker

het is niet van de rui.
ze heeft bijna geen haar meer over.binnen 2 weken is ze van haar wintervacht af.dat is nog nooit gebeurt.
beide honden zwemmen graag en zij bleef heel lang nat.
ze is nu als eerste droog.zo weinig haar heeft ze nog.
ik gebruik ook een herder harkje en een gewone borstel,maar er komt geen einde aan.
ontgiften is overschakelen van voeding en kan dus ook klachten geven.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

kellie schreef:ontgiften is overschakelen van voeding en kan dus ook klachten geven.
Nee, met ontgiften wordt bedoeld dat zich schadelijke stoffen in het lichaam zouden ophopen, die er op verschillende manieren uitgehaald zouden kunnen worden.

Visie van de reguliere geneeskunde:
Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van het zogenaamde ontgiften of drainage. Darmspoelingen zijn zelfs niet zonder gevaar voor perforering van de darmwand. De darmen reinigen zichzelf en ze leegspoelen drijft ook de goede bacteriën uit. De klassieke geneeskunde past lavementen alleen toe bij ingrepen of onderzoeken, omdat men de darmwand dan beter kan zien. Ook oorkaarsentherapie wordt ontraden; de reinigende werking ervan is niet aangetoond en er zijn meer dan 20 gevallen van gehoorbeschadiging gerapporteerd die het gevolg waren van deze therapie. Wie gezond is, evenwichtig en gevarieerd eet en voldoende drinkt, kan op de natuurlijke en efficiënte afvalverwerking door het lichaam zelf rekenen. Extra hulpmiddelen in deze tijd, waarin in het westen goede voeding voor iedereen te verkrijgen is, zijn niet nodig. Wanneer de natuurlijke afvalverwerking door het lichaam faalt, is er sprake van leverfalen of nierfalen en is met spoed goede medische behandeling nodig.

De enige medisch bekende ophoping van gifstoffen is die van bijvoorbeeld PCB's en pesticiden, dus van lichaamsvreemde gifstoffen, in het vetweefsel. Bij de afbraak van het vetweefsel, bijvoorbeeld tijdens vasten of zogen, kunnen deze in gevaarlijk hoge concentraties vrijkomen. Er is geen manier bekend om deze gifstoffen veilig kwijt te raken.
Bron

Waarom wordt met elke klacht, van jeuk tot incontinentie, tot haaruitval, tot epilepsie, toch zo vaak rucksichtsloss geconcludeerd dat het per se voedselgerelateerd moet zijn? :19:
Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je zomaar een oorzakelijk verband ziet in het voer en een poos geen epileptische toeval hebben.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jaap* schreef:
kellie schreef:ontgiften is overschakelen van voeding en kan dus ook klachten geven.
Nee, met ontgiften wordt bedoeld dat zich schadelijke stoffen in het lichaam zouden ophopen, die er op verschillende manieren uitgehaald zouden kunnen worden.
Ja. Nou. Dat dus.
Terwijl ik veel zaken zie die puur door het omschakelen van het spijsverteringssysteem verklaard kunnen worden. Dat ontgiften, ik riep het vroeger ook hoor. Maar ik ga er meer en meer aan twijfelen. Door toegenomen kennis over het spijsverteringssysteem én door goed te kijken naar honden en mijn gezonde verstand te gebruiken.
Waarom wordt met elke klacht, van jeuk tot incontinentie, tot haaruitval, tot epilepsie, toch zo vaak rucksichtsloss geconcludeerd dat het per se voedselgerelateerd moet zijn? :19:
Nou, véél klachten beginnen bij een verkeerde voeding. Althans, dat is wat ik vaak zie. Maar alles? Neuh :neenee:
Ik kan me er echt niks bij voorstellen dat je zomaar een oorzakelijk verband ziet in het voer en een poos geen epileptische toeval hebben.
Nee, ik ook niet.
Ik snap wel dat een weerstand en een algehele conditie beter kan zijn. Dat de hond daarom minder hard getriggerd wordt op wát het ook maar is dat de aanvallen veroorzaakt.
Maar een één op één relatie? Nee, die zie ik niet.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn honden zijn al een aantal keren van brok naar andere brok naar kvv, weer brok, barf, kvv en nu weer brok omgeschakeld en ik heb nog nooit iets wat ontgifting zou zijn gemerkt.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Miranda schreef:Nou, véél klachten beginnen bij een verkeerde voeding. Althans, dat is wat ik vaak zie. Maar alles? Neuh :neenee:
Nouja, ik bedoel dat ik vaak zie dat iemand een hond met een medisch probleem heeft, of zelfs een hele waslijst aan problemen, en dat er dan alleen maar over het voer wordt gesproken.
Een beetje fatsoenlijk eten is hartstikke belangrijk natuurlijk. Maar als je ziek wordt omdat je iets anders eet dan je gewend bent, ligt dat niet aan het eten. Dat zou niet mijn eerste ingeving zijn tenminste, bedoel ik :wink:
Als je lichaam dáár al niet tegen kan is er echt wel iets anders aan de hand denk ik.
kellie
Vaste gebruiker

bij mij dus wel.het is wel heeeel toevallig dat met vleesvoeding geen aanval meer gehad heb..terwijl ze elke 2 weken een aanval had.en niet zo'n kleintjeook.
heel heftig.ik moest zelfs valium gaan gebruiken om haar er weer uit te krijgen.
dus de brok komt er hier niet meer in.
waar ligt het dan aan?DAT WIL IK WEL EENS WETEN IEDEREEN WEET HET ZO GOED.maar ik kan nog steeds niks vinden.
ze zijn helemaal na gekeken bij de dierenarts met bloed onderzoek enz.
maar ik weet nog steeds niks.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kellie schreef:bij mij dus wel.het is wel heeeel toevallig dat met vleesvoeding geen aanval meer gehad heb..terwijl ze elke 2 weken een aanval had.en niet zo'n kleintjeook.
heel heftig.ik moest zelfs valium gaan gebruiken om haar er weer uit te krijgen.
dus de brok komt er hier niet meer in.
waar ligt het dan aan?DAT WIL IK WEL EENS WETEN IEDEREEN WEET HET ZO GOED.maar ik kan nog steeds niks vinden.
ze zijn helemaal na gekeken bij de dierenarts met bloed onderzoek enz.
maar ik weet nog steeds niks.
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor...

Maar als je niks weet hoe weet je dan zo zeker dat het ontgiften is, ik geloof van dat hele ontgiften bar weinig. Wel geloof ik wat Jaap zegt... als je hond er zo heftig op reageert is er iets mis met de spijsvertering...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je kunt natuurlijk allergisch zijn, daar een soort toeval van krijgen, en als je dat bestanddeel dan niet meer eet blijven die toevallen weg.
Dat kan.

Maar toevallen kunnen tientallen oorzaken hebben.
Dus wat mij om te beginnen veel te ver gaat is om dit dan zomaar epilepsie te noemen.
Als ze helemaal onderzocht is en ze kreeg geen medicatie tegen die aanvallen (of lees ik daar overheen?) zal de da ook niet hebben gedacht dat het epilepsie was.
Of zie ik dat verkeerd?
Nouja, tenzij ze niet onderzocht is, maar dan zou ik het zéker geen epilepsie noemen. Eerst maar eens een behoorlijke diagnose dan.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Marjoleine schreef:Je kunt natuurlijk allergisch zijn, daar een soort toeval van krijgen, en als je dat bestanddeel dan niet meer eet blijven die toevallen weg.
Dat kan.

Maar toevallen kunnen tientallen oorzaken hebben.
Dus wat mij om te beginnen veel te ver gaat is om dit dan zomaar epilepsie te noemen.
Als ze helemaal onderzocht is en ze kreeg geen medicatie tegen die aanvallen (of lees ik daar overheen?) zal de da ook niet hebben gedacht dat het epilepsie was.
Of zie ik dat verkeerd?
Nouja, tenzij ze niet onderzocht is, maar dan zou ik het zéker geen epilepsie noemen. Eerst maar eens een behoorlijke diagnose dan.
Ts schrijft dat ze valium heeft gebruikt bij haar hond, dat word bij mensen met epilepsie ook gebruikt om een aanval te stoppen. Of ze ook dagelijks medicatie kreeg om aanvallen te voorkomen weet ik niet.
Het enige voedselgerelateerde wat ik kan verzinnen is inderdaad een heftige allergie wat een epilepsie-achtige aanval kan veroorzaken. Maar dan zou je dat toch aan meer dingen moeten merken. Ik zou het heel vreemd vinden als epilepsie opgelost zou kunnen worden door voeding.

Ik voer zelf ook vers hoor maar ik heb nog nooit van die wonderen gezien. Ze hebben wel een prachtige vacht en tanden en compacte drolletjes maar dat vind ik wel logisch. Van ontgiften heb ik ook nooit wat gemerkt. Ze raken wel eens aan de schijt als ze bij opa zijn geweest maar dat is ook weer logisch als je ziet wat ze daar krijgen :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik geloof niet in ontgiften :U: sorry.
als iets goed is zullen er geen echte schokkende dingen gebeuren
kellie
Vaste gebruiker

ze heeft wel degelijk medicijnen voor epilepsi.fhenerol en epikal. en het is echt epilepsi wie maakt me gek.
ikschreeuw echt niet,ik vertel feiten.sinds ik vers voer is het over.hoe kan dat dan??????
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Jaap* schreef:Nee, met ontgiften wordt bedoeld dat zich schadelijke stoffen in het lichaam zouden ophopen, die er op verschillende manieren uitgehaald zouden kunnen worden.

Visie van de reguliere geneeskunde:
Er bestaat geen wetenschappelijk bewijs voor de effectiviteit van het zogenaamde ontgiften of drainage. Darmspoelingen zijn zelfs niet zonder gevaar voor perforering van de darmwand. De darmen reinigen zichzelf en ze leegspoelen drijft ook de goede bacteriën uit. De klassieke geneeskunde past lavementen alleen toe bij ingrepen of onderzoeken, omdat men de darmwand dan beter kan zien. Ook oorkaarsentherapie wordt ontraden; de reinigende werking ervan is niet aangetoond en er zijn meer dan 20 gevallen van gehoorbeschadiging gerapporteerd die het gevolg waren van deze therapie. Wie gezond is, evenwichtig en gevarieerd eet en voldoende drinkt, kan op de natuurlijke en efficiënte afvalverwerking door het lichaam zelf rekenen. Extra hulpmiddelen in deze tijd, waarin in het westen goede voeding voor iedereen te verkrijgen is, zijn niet nodig. Wanneer de natuurlijke afvalverwerking door het lichaam faalt, is er sprake van leverfalen of nierfalen en is met spoed goede medische behandeling nodig.

De enige medisch bekende ophoping van gifstoffen is die van bijvoorbeeld PCB's en pesticiden, dus van lichaamsvreemde gifstoffen, in het vetweefsel. Bij de afbraak van het vetweefsel, bijvoorbeeld tijdens vasten of zogen, kunnen deze in gevaarlijk hoge concentraties vrijkomen. Er is geen manier bekend om deze gifstoffen veilig kwijt te raken.
Bron

Liposuctie :8):
Jaap*
Zeer actief

kellie schreef:ze heeft wel degelijk medicijnen voor epilepsi.fhenerol en epikal. en het is echt epilepsi wie maakt me gek.
ikschreeuw echt niet,ik vertel feiten.sinds ik vers voer is het over.hoe kan dat dan??????
Dat kan allerlei oorzaken hebben. Ik verbaas me er slechts over hoe snel, en vaak zonder onderbouwing, mensen de meest vreemde zaken kritiekloos aan het voer ophangen.
Misschien heeft het feit dat je hond medicijnen tegen epilepsie krijgt er wel mee te maken dat ze geen toeval meer heeft gehad.
kellie
Vaste gebruiker

omdat er in brok een hoop troep zit.sinds ik dat niet meer voer gaat het stukken beter.
wel heel toevallig,dat alle klachten verdwenen sinds ik vers voer.
ik voerde echt geen goedkope brok.
maar wel toevallig dan.ondanks de medicijnen had ze elke 2 weken een heel heftige aanval die steeds erger werdt.
ik kreeg haar er niet meer uit zonder valium.
sinds ik vers voer heeft ze geen aanval meer gehad.
nog 1x toen ik met bolfo ontvlooit had dat had ik niet moeten doen.
met advatix heb ik nooit geen last.
Laatst gewijzigd door kellie op 23 jun 2013 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

kellie schreef:omdat er in brok een hoop troep zit.sinds ik dat niet meer voer gaat het stukken beter.
wel heel toevallig,dat alle klachten verdwenen sinds ik vers voer.
ik voerde echt geen goedkope brok.
maar wel toevallig dan.
Had je hem toevallig niet iets homeopathisch gegeven? :mann:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kellie schreef:ze heeft wel degelijk medicijnen voor epilepsi.fhenerol en epikal. en het is echt epilepsi wie maakt me gek.
wel, je schreeuwt wel
DAT WIL IK WEL EENS WETEN IEDEREEN WEET HET ZO GOED
Afbeelding
kellie
Vaste gebruiker

nee
kellie
Vaste gebruiker

hoezo schreeuw ik dan??
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kellie schreef:hoezo schreeuw ik dan??
hoofdletters zoveel gebruiken is schreeuwen :wink:
Afbeelding
kellie
Vaste gebruiker

ik ben me er niet van bewust dat ik hoofdletterts gebruik.
komt ook dat ik een beetje ten einde raad ben.
ze is ook steeds moe.maar laat ik haar los dan vliegt ze weer achter reigers en eenden aan.
met gevolg dat ze weer last heeft van atrose.
de witte krabt zich kapot en ik wordt er echt moedeloos van.
ben al tig keer bij de dierenarts geweest alles onderzocht,maar komt niks uit.
Laatst gewijzigd door kellie op 24 jun 2013 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

kellie schreef:ik ben me er niet van bewust dat ik hoofdletterts gebruik.
ehm...
DAT WIL IK WEL EENS WETEN IEDEREEN WEET HET ZO GOED
Dat gaat niet vanzelf toch? Terwijl de rest wel in normale letters geschreven is.... :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het kan dat ze overgevoelig is ergens voor, en dat er dus meer aan de hand is.
Als de dierenarts je niet kan helpen, ga dan eens naar een andere dierenarts?
Dat lijkt me in dit geval wel zinnig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kellie
Vaste gebruiker

heb ik ook al gedaan.
kellie
Vaste gebruiker

ik vind de reactie wel heel vervelend.
ik stel een vraag en krijg van alles voor mijn kiezen.
een simpel ja of nee had voldoende geweest.
nu wordt zelfs in twijfel getrokken dat mijn hond epilepsie heeft.
sorry maar dat wens ik niemand toe.
dat is echt heel heftig en niet leuk om mee te maken.
de diagnose is wel degelijk gesteld door dierenartsen.
zelfs 2.dus wie zijn jullie om dat in twijfel te trekken.
dat ik per ongeluk mijn caps lock heb ingedrukt voor hoofdletters kan ik ook niks aan doen.
maar ben gelijk een schreeuwer.
ik vertel mijn ervaring en krijg van alles om mijn oren.
ik vind dit niet normaal.en wat heeft dat dan nog met mijn vraag te maken?
Rapi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.

Ongelezen bericht door Rapi »

Kells schreef:
kellie schreef:ik vind de reactie wel heel vervelend.
ik stel een vraag en krijg van alles voor mijn kiezen.
een simpel ja of nee had voldoende geweest.
nu wordt zelfs in twijfel getrokken dat mijn hond epilepsie heeft.
sorry maar dat wens ik niemand toe.
dat is echt heel heftig en niet leuk om mee te maken.
de diagnose is wel degelijk gesteld door dierenartsen.
zelfs 2.dus wie zijn jullie om dat in twijfel te trekken.
dat ik per ongeluk mijn caps lock heb ingedrukt voor hoofdletters kan ik ook niks aan doen.
maar ben gelijk een schreeuwer.
ik vertel mijn ervaring en krijg van alles om mijn oren.
ik vind dit niet normaal.en wat heeft dat dan nog met mijn vraag te maken?
Ik geloof niet dat er hier iemand is die iets in twijfel trekt. Die epileptische aanvallen zullen er zeker geweest zijn, maar ik vraag mij af wat er aan onderzoeken gedaan is. Je zegt dat de diagnose is gesteld door twee dierenartsen, zat daar ook een specialist in de neurologie bij?
Ik kan me haar reactie wel voorstellen, Kells. Jij niet? Het kan helpen als je wat vriendelijker feed back geeft, Kells.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”