Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verhoudingen kvv. Vervolg...
Moderator: moderatorteam
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Verhoudingen kvv. Vervolg...
Ik heb eindelijk de overstap van brok naar kvv gemaakt en blijf ondanks zoeken toch met een vraag zitten.
Is het okay als ik bijvoorbeeld 1 dag compleet voer en de andere 's morgens kip en 's avonds hart o.i.d. of 's morgens compleet en 's avonds kip, pens enz. of loopt de hond dan tekorten op?
Is het okay als ik bijvoorbeeld 1 dag compleet voer en de andere 's morgens kip en 's avonds hart o.i.d. of 's morgens compleet en 's avonds kip, pens enz. of loopt de hond dan tekorten op?
Laatst gewijzigd door LaRep op 06 apr 2014 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Re: Verhoudingen kvv
Dat kan wel maar voer dan andere diersoorten die niet in de kvv zitten. Dan heeft het meerwaarde. En ook geen extra orgaan (hart, lever, nier, pens) omdat dat al genoeg verwerkt zit in een kvv.LaRep schreef:Ik heb eindelijk de overstap van brok naar kvv gemaakt en blijf ondanks zoeken toch met een vraag zitten.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Het kán wel, maar dan zou ik me eerst inlezen in de BARF verhoudingen en volgens die pecentages gaan voeren op de versdag. Want 50% van het dieet gaat dan uit BARF bestaan, dat is best veel.
Ik vind dat het grootste deel van het dieet goed moet zijn qua verhoudingen. Voor mij betekent dat vijf dagen kvv met botwerk als toetje, één dag vis en één dag penslap of runderstrot of iets dergelijks. En dan nog af en toe een ei, wat gepureerde groente, yoghurt, dat soort zaken. Maar dat doe ik zo omdat ik het teveel gedoe vind om me grondig in te lezen in BARFen. Teveel rekengedoe ook, ik ben daar te lui voor.
Ik vind dat het grootste deel van het dieet goed moet zijn qua verhoudingen. Voor mij betekent dat vijf dagen kvv met botwerk als toetje, één dag vis en één dag penslap of runderstrot of iets dergelijks. En dan nog af en toe een ei, wat gepureerde groente, yoghurt, dat soort zaken. Maar dat doe ik zo omdat ik het teveel gedoe vind om me grondig in te lezen in BARFen. Teveel rekengedoe ook, ik ben daar te lui voor.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Wordt er niet gewoon een enkelvoudige kvv bedoeld met hart of kip? Smuldier?
Ik zorgde ervoor dat minimaal 50% compleet was per week, liever nog wat meer. (Denk aan 4 of 5 dagen compleet en de andere 2 of 3 enkelvoudig.)
Ik zorgde ervoor dat minimaal 50% compleet was per week, liever nog wat meer. (Denk aan 4 of 5 dagen compleet en de andere 2 of 3 enkelvoudig.)
- LaRep
- Zeer actief
Dit bedoel ikTessaThomas schreef:Wordt er niet gewoon een enkelvoudige kvv bedoeld met hart of kip? Smuldier?

Begrijp ik dus goed dat als je in een week minimaal 50% compleet voert er geen tekorten ontstaan als je de rest enkelvoudig zou aanvullen?
- TessaThomas
- Zeer actief
Ik weet het niet precies met smuldier, maar ik zou zelf liever wat hoger gaan zitten qua complete %.
- LaRep
- Zeer actief
Als ik dan op 70 - 30 % ga zitten pak ik voldoende afwisseling en voorkom tekorten lijkt mij.
- Hylos
- Zeer actief
Als je niet compleet eten aan je hond voert, ontbreekt er dus iets. Wat er ontbreekt verschilt aan wat je geeft. Geef je hem smuldier kip, dan zit hier wel spiervlees en bot in maar geen organen. Voer je alleen hart dan voer je alleen orgaan en geen spier en bot. Zo nu en dan is niet erg, maar ik zou dit niet dagelijks doen want dan worden de verhoudingen wel scheef. Je hoort een bepaald aantal percentages aan vleesbot, spiervlees en orgaan te voeren. De percentages verschillen bij kvv merken onderling maar ja hebt iig een verdeling die duidelijk is als je kvv compleet voert ipv enkelvoudig.
Het kan wel, maar je moet het dan wel goed in de gaten houden. Sowieso zou ik niet 4 keer in de week hart extra geven ofzo. In principe moet het voor de helft uit lever, nier en hart bestaan en de andere helft orgaan uit pens. Zo voer je teveel hart en te weinig van andere organen.
Het kan wel, maar je moet het dan wel goed in de gaten houden. Sowieso zou ik niet 4 keer in de week hart extra geven ofzo. In principe moet het voor de helft uit lever, nier en hart bestaan en de andere helft orgaan uit pens. Zo voer je teveel hart en te weinig van andere organen.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- LaRep
- Zeer actief
- LaRep
- Zeer actief
Re: Verhoudingen kvv Vervolg...
Jip krijgt nu enkele weken enkelvoudig kvv van het merk Barf-menu maar zijn ontlasting is mij te vaak krijtachtig. In Barf-menu zit 25% bot.
Kan ik nu het beste naar voer gaan met 20 of 15% bot?
En welk merk is dan vergelijkbaar in kwaliteit/prijs als Barf-menu?
- LaRep
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Verhoudingen kvv Vervolg...
Ik zou gewoon wat spiervlees bijgeven.LaRep schreef:Jip krijgt nu enkele weken enkelvoudig kvv van het merk Barf-menu maar zijn ontlasting is mij te vaak krijtachtig. In Barf-menu zit 25% bot.
Die hond valt echt niet direct om als de percentages niet perfect zijn, hoor.
Beetje ontspannen

- TessaThomas
- Zeer actief
Re: Verhoudingen kvv. Vervolg...
Je bedoelt Tinlo barfmenu? Ik heb gemerkt dat die % erg variabel zijn in KVV. Hier gaat de ene variant van Tinlo wel goed, de ander niet. Toen een kvv met 15% bot gevoerd, dat ging veel slechter dan Tinlo, terwijl ik ook merken voer met 30% (uit hoofd hoor) en dat gaat wel goed....
Misschien eens naar Darf kijken?
Misschien eens naar Darf kijken?
- LaRep
- Zeer actief
Zolang ik het niet uit hoef te poepen blijf ik ontspannen
Ja, Barf-menu van Tinlo. Hij heeft het ook niet bij elke variant alleen weet ik niet bij welke omdat ik alles uitgepakt in de vriezer heb gedaan
Dat die paar procenten dan zoveel verschil kunnen maken zeg. Ik ga eens kijken bij darf, dank jewel.

Ja, Barf-menu van Tinlo. Hij heeft het ook niet bij elke variant alleen weet ik niet bij welke omdat ik alles uitgepakt in de vriezer heb gedaan

Dat die paar procenten dan zoveel verschil kunnen maken zeg. Ik ga eens kijken bij darf, dank jewel.
- LaRep
- Zeer actief
Zolang ik het niet uit hoef te poepen blijf ik ontspannen