Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1ste plaats

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

1ste plaats

Ongelezen bericht door crutz »

Afbeelding

Met m'n ouwetje Jeanot.
4 kleine punten kwijt. Niet genoeg voor t NK KNPV PH1 wrs (sta nu 13de, mogen er 10), maar een mooie dag gehad met mooi werk. M'n eigen fotograaf had een weigerende camera, dus hoop via andere wegen nog aan aktie foto's te komen.

-2 punten op t water, extra commando nodig voor het overzwemmen
-1 op transport na de stok (sprong 1x naar binnen)
-1 op verdedigen bij transport na de werp (verdedigde door m'n arm zelf niet goed waardoor de helper te ver weg was & Jeanot 1x miste)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: 1ste plaats

Ongelezen bericht door maart »

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: SUPER gedaan :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gefeliciteerd!!!
Jeanot is toch nog niet zo heel erg oud?
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Gefeliciteerd!
Afbeelding
Groetjes Marja
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Gefeliciteerd!!!
7,5 jaar, wordt 28-10 al weer 8, voor KNPV begrippen hoogbejaard & is ook flink grijs. Komt uit m'n eerste nest.
Denk dat jij denkt dat hij jonger is omdat ik hem zelf afgelopen mei 2 jaar geleden pas terug heb.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Gefeliciteerd en wat sta je heerlijk vrolijk te kijken :lol1:
Had ook een hele goede (& ook wel beetje emotionele wat later, "oorzaak drank dat de emoties wat meer zichtbaar werden") dag!!!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:
7,5 jaar, wordt 28-10 al weer 8, voor KNPV begrippen hoogbejaard & is ook flink grijs. Komt uit m'n eerste nest.
Denk dat jij denkt dat hij jonger is omdat ik hem zelf afgelopen mei 2 jaar geleden pas terug heb.
Ik dacht inderdaad dat hij uit je eerste nest kwam, vind persoonlijk 7,5 jaar nog helemaal niet oud maar begrijp nu dat dit in de KNPV al hoogbejaard is. Grijs zegt me niet zo veel, onze Mechelaar was met 2 jaar al grijs op de snoet. :wink:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef:
Ik dacht inderdaad dat hij uit je eerste nest kwam, vind persoonlijk 7,5 jaar nog helemaal niet oud maar begrijp nu dat dit in de KNPV al hoogbejaard is. Grijs zegt me niet zo veel, onze Mechelaar was met 2 jaar al grijs op de snoet. :wink:

De gemiddelde KNPV hond gaat met 2-3 jaar voor, sommige zijn dan in werkelijkheid 4-5, maar dan houdt t wel op.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Maar Suzanne, met 7 lopen ze in de behendigheid toch ook al bij de veteranen? & met 8 op show.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef:Maar Suzanne, met 7 lopen ze in de behendigheid toch ook al bij de veteranen? & met 8 op show.
Ze mogen met 7 bij agility bij de veteranen lopen, maar de meesten lopen toch nog wel tot een jaar of 9 a 10 gewoon bij de jongere garde mee hoor. Of ze moeten de hoogte en de schutting fysiek niet meer aankunnen, dan worden ze wel zo jong al overgezet. Ik vind 8 voor een showhond op zich ook nog niet echt veteraan, ook al mogen ze dan in de veteranenklasse inschrijven. Bij sommige rassen is 8 al echt bejaard, maar bij rassen zoals de Belgische Herder zijn ze toch overwegend nog in de bloei van hun leven dan hoor. :19:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef:Maar Suzanne, met 7 lopen ze in de behendigheid toch ook al bij de veteranen? & met 8 op show.
Ze mogen met 7 bij agility bij de veteranen lopen, maar de meesten lopen toch nog wel tot een jaar of 9 a 10 gewoon bij de jongere garde mee hoor. Of ze moeten de hoogte en de schutting fysiek niet meer aankunnen, dan worden ze wel zo jong al overgezet. Ik vind 8 voor een showhond op zich ook nog niet echt veteraan, ook al mogen ze dan in de veteranenklasse inschrijven. Bij sommige rassen is 8 al echt bejaard, maar bij rassen zoals de Belgische Herder zijn ze toch overwegend nog in de bloei van hun leven dan hoor. :19:

het KNPV programma is over de gehele dag alles bij elkaar wrs wel intensiever dan de agility, wrs ook gecombineerd door de druk (mentaal) die er bij komt kijken.
Het is ook niet voor niets dat een werkhond doorgaans met 8 met pensioen mag, tenminste, defensie en politie, beveiligers lopen gewoon door, hoorde vorig jaar van iemand met een hond van 17, dan heb je in mijn ogen ook weinig verstand (was nl zn enige hond dus toen die overleed zat hij zonder)
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nogmaals gefeliciteerd!
Baalde dat ik te laat thuis was om nog te komen kijken (we hadden een andere club bij ons te trainen).
Zie nu pas dat je geen verband meer om hebt?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Nogmaals gefeliciteerd!
Baalde dat ik te laat thuis was om nog te komen kijken (we hadden een andere club bij ons te trainen).
ja dat kan niet he.......
Zie nu pas dat je geen verband meer om hebt?
idd kan het met pleisters af, het is van buiten zo goed als geheeld, MAAR onderhuids nog totaal niet, kan mn arm slecht strekken zonder dat het pijnlijk is en er nog geen kracht mee zetten.....
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef: het KNPV programma is over de gehele dag alles bij elkaar wrs wel intensiever dan de agility, wrs ook gecombineerd door de druk (mentaal) die er bij komt kijken.
Het is ook niet voor niets dat een werkhond doorgaans met 8 met pensioen mag, tenminste, defensie en politie, beveiligers lopen gewoon door, hoorde vorig jaar van iemand met een hond van 17, dan heb je in mijn ogen ook weinig verstand (was nl zn enige hond dus toen die overleed zat hij zonder)
Oh, ik wist niet dat je er een wedstrijd van wilde maken voor welke discipline in de sport belastender is voor de hond. :19:
Goed, jij wint, gefeliciteerd. :ok:

Je maakte overigens zélf de vergelijking tussen KNPV en agility/show hoor. Mij maakt het niet uit, ik vind gewoon een hond die nog geen 8 jaar is geen ouwetje en jij wel. Soit.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
crutz schreef: het KNPV programma is over de gehele dag alles bij elkaar wrs wel intensiever dan de agility, wrs ook gecombineerd door de druk (mentaal) die er bij komt kijken.
Oh, ik wist niet dat je er een wedstrijd van wilde maken voor welke discipline in de sport belastender is voor de hond. :19:

Je maakte overigens zélf de vergelijking tussen KNPV en agility/show hoor. Mij maakt het niet uit, ik vind gewoon een hond die nog geen 8 jaar is geen ouwetje en jij wel. Soit.
Huh? Waar lees jij dat er een wedstrijd wordt gemaakt wat belastender is?
Ik denk dat het beide behoorlijk belastend kan zijn, zeker als je op wat hoger niveau sport.
Agility ivm de sprongen en de korte snelle wendingen, KNPV vanwege de sprongen en de klappen die ze krijgen als ze met volle snelheid een pakwerker tot stilstand moeten brengen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Inge schreef:
LongFields schreef:
Het is ook niet voor niets dat een werkhond doorgaans met 8 met pensioen mag, tenminste, defensie en politie
, beveiligers lopen gewoon door, hoorde vorig jaar van iemand met een hond van 17, dan heb je in mijn ogen ook weinig verstand (was nl zn enige hond dus toen die overleed zat hij zonder)

Ik denk dat het beide behoorlijk belastend kan zijn, zeker als je op wat hoger niveau sport.
Agility ivm de sprongen en de korte snelle wendingen, KNPV vanwege de sprongen en de klappen die ze krijgen als ze met volle snelheid een pakwerker tot stilstand moeten brengen.
Ik kreeg dat gevoel uit het dikgedrukte deel. En het was dus richting Carmen, niet richting de KNPV, africhting of wat dan ook, dus jij hoeft je niet aangevallen te voelen. :wink:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Ik voel me ook niet aangevallen hoor, maar las blijkbaar iets anders dan jij :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Inge schreef:
LongFields schreef:
Het is ook niet voor niets dat een werkhond doorgaans met 8 met pensioen mag, tenminste, defensie en politie
, beveiligers lopen gewoon door, hoorde vorig jaar van iemand met een hond van 17, dan heb je in mijn ogen ook weinig verstand (was nl zn enige hond dus toen die overleed zat hij zonder)

Ik kreeg dat gevoel uit het dikgedrukte deel. En het was dus richting Carmen, niet richting de KNPV, africhting of wat dan ook, dus jij hoeft je niet aangevallen te voelen. :wink:
had eigenlijk geen zin om op je te reageren, maar omdat je me blijft aanspreken hierop toch nog maar 1 reactie

de afgelopen tijd heb ik ook veel op shows en diverse behendigheid evenementen meegelopen en moet ik idd zeggen dat een dag keuring of wedstrijd in de KNPV intensiever is dan een dag wedstrijd van de behendigheid qua belasting voor de hond. Dit hebben ook mensen uit die wereld gezegd die enkele dagen mee zijn gegaan.
niets meer en niets minder, niet als "wedstijd" maar gewoon een constatering....ook dus dat de overheidsdiensten zowel in NL als ook internationaal over het algemeen de grens van 8 jaar aan houden om de honden met pensioen te sturen, dat is ook niet omdat ze dan nog in de bloei van hun leven zijn en nog jaren op het gewenste niveau mee kunnen draaien.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Proficiat!
Wiel
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef: de afgelopen tijd heb ik ook veel op shows en diverse behendigheid evenementen meegelopen en moet ik idd zeggen dat een dag keuring of wedstrijd in de KNPV intensiever is dan een dag wedstrijd van de behendigheid qua belasting voor de hond. Dit hebben ook mensen uit die wereld gezegd die enkele dagen mee zijn gegaan.
niets meer en niets minder, niet als "wedstijd" maar gewoon een constatering....ook dus dat de overheidsdiensten zowel in NL als ook internationaal over het algemeen de grens van 8 jaar aan houden om de honden met pensioen te sturen, dat is ook niet omdat ze dan nog in de bloei van hun leven zijn en nog jaren op het gewenste niveau mee kunnen draaien.
Ik vind het allemaal prima. Ben blij dat ik tot nu toe bij geen van mijn honden die nog geen 8 jaar oud was ooit gedacht heb dat het om een ouwetje ging.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Ik vind het allemaal prima. Ben blij dat ik tot nu toe bij geen van mijn honden die nog geen 8 jaar oud was ooit gedacht heb dat het om een ouwetje ging.
Ik noem Biène wel al mijn ouwe muts :oeps: , en zij is vandaag 8 jaar geleden geboren.
Maar dat komt misschien omdat Nika maar 10 en Marouck zelfs maar 9 is geworden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Hahaha ja ik kan helemaal beamen dat Carmen zondag erg blij was toen ze op de foto ging, ze stond te stralen alsof ze het NK had gewonnen ;-)

Meeste maar niet alle overheidsdiensten pensioneren met 8...... In de bewaking ken ik gevallen waar de leeftijd toch nog een paar haar hoger lag, zal de crisis wel geweest zijn ;-)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Gos schreef:Hahaha ja ik kan helemaal beamen dat Carmen zondag erg blij was toen ze op de foto ging, ze stond te stralen alsof ze het NK had gewonnen ;-)

Meeste maar niet alle overheidsdiensten pensioneren met 8...... In de bewaking ken ik gevallen waar de leeftijd toch nog een paar haar hoger lag, zal de crisis wel geweest zijn ;-)

bewaking sowieso niet, dat schrijf ik hierboven al.....zelfs tot aal trieste gevallen :(
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Gefeliciteerd!!!
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

crutz schreef:
Gos schreef:Hahaha ja ik kan helemaal beamen dat Carmen zondag erg blij was toen ze op de foto ging, ze stond te stralen alsof ze het NK had gewonnen ;-)

bewaking sowieso niet, dat schrijf ik hierboven al.....zelfs tot aal trieste gevallen :(
Bewaking bij luchtmacht ging dit over. Is toch ook overheid
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Super!! Gefeliciteerd! :cheer: :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
crutz schreef: de afgelopen tijd heb ik ook veel op shows en diverse behendigheid evenementen meegelopen en moet ik idd zeggen dat een dag keuring of wedstrijd in de KNPV intensiever is dan een dag wedstrijd van de behendigheid qua belasting voor de hond. Dit hebben ook mensen uit die wereld gezegd die enkele dagen mee zijn gegaan.
In de africhting zijn ze op die leeftijd al op hun retour idd. over het algemeen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, want ik ken er enkele die nog met hun 9 jaar op een WK FCI meededen... maar dat zijn echt uitzonderingen. Gemiddeld is 7-8 jaar toch wel eind actieve sportcarriere, wat niet wil zeggen dat je dan niets meer kunt, maar er wordt dan wel afgebouwd en weinig/geen wedstrijden meer gedraaid, ook niet in de IPO. Vaak worden deze honden nog veel ingezet op pakwerkersdagen en cursussen. Ik ben het wel met Carmen eens dat het mentale gedeelte enorm veel eist van een hond en zeker een type mechelaar die 300% geeft altijd en overal... Dat is niks minderwaardigs naar welke andere sport dan ook, maar het is gewoon zo imo. Ik zie ook niet in waarom dat nou negatief is tov andere sporten. Xito is 7 en ik kan toch echt verschil merken tussen hem en Xavi nu met 3 jaar... en dat had ik destijds met Xena en hem ook.. (zat ongeveer net zoveel leeftijdsverschil tussen). Wat dus niet zegt dat ze oud zijn, want ook Xito heeft nog een bereconditie en loopt net zoveel en ver naast de fiets als Xavi en doet nog evenveel als Xavi. Een vreemde zou waarschijnlijk niks merken... ik wel. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gefeliciteerd!
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”