Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar penningen aan vast maken
Moderator: moderatorteam
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waar penningen aan vast maken
Hebben jullie een penning aan de riem hangen? En zo ja, waar maak je die aan vast?
Bij haar oude riempje zat er een klein etiket aan waar ik ze aan vast kon maken, maar bij de nieuwe niets. De ring is te dik om ze erom heen te doen
Bij haar oude riempje zat er een klein etiket aan waar ik ze aan vast kon maken, maar bij de nieuwe niets. De ring is te dik om ze erom heen te doen
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Waar penningen aan vast maken
Xavi heeft een penning aan zijn halsband. Een penning dat hij tegen hondsdolheid is geent.
Zit gewoon zo:
Zit gewoon zo:

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Gewoon aan de halsband..idem als hierboven (waar anders eigenlijk?). je kan een ander ringetje nemen als dat van jou te klein is ofzo
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Dat vraag ik me ook dan wel eens af, voor Rasta gebruik ik alleen een jachtlijntje omdat ik dat prettiger vind o.a. vanwege zijn vacht.
Heb zo'n penning dat ie gechipt is maar ja die kan ik dus slecht aan zijn krullies hangen.
Maar ach aan de andere kant, mócht ie ooit kwijt raken zullen ze heus wel proberen of ie gechipt is of niet.
Andere prettige bijkomstigheid is dat er in onze directe omgeving geen grote poedels zijn dus mochten ze via een dierenarts of zo vragen dan weten vanzelf wel van oh dat is de hond van die mevrouw.
Heb zo'n penning dat ie gechipt is maar ja die kan ik dus slecht aan zijn krullies hangen.
Maar ach aan de andere kant, mócht ie ooit kwijt raken zullen ze heus wel proberen of ie gechipt is of niet.
Andere prettige bijkomstigheid is dat er in onze directe omgeving geen grote poedels zijn dus mochten ze via een dierenarts of zo vragen dan weten vanzelf wel van oh dat is de hond van die mevrouw.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden hebben nooit een halsband om. Als ik al een riem gebruik is het een jachtlijn.
We zijn naar Zuid-Frankrijk geweest en ik had naamplaatjes voor de honden. Naam van de hond en mijn telefoonnummer.
Dat heb ik bevestigd aan de scaliborband.
We zijn naar Zuid-Frankrijk geweest en ik had naamplaatjes voor de honden. Naam van de hond en mijn telefoonnummer.
Dat heb ik bevestigd aan de scaliborband.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Met wat voor dingetje zit die vast? Want daar zit idd ook zo een brede ring aan die ik hebHylos schreef:Xavi heeft een penning aan zijn halsband. Een penning dat hij tegen hondsdolheid is geent.
Zit gewoon zo:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar als je bijv een maghalsband hebt krijg je die ring van die penning er niet omheen... die ringen zijn veel brederHylos schreef:Xavi heeft een penning aan zijn halsband. Een penning dat hij tegen hondsdolheid is geent.
Zit gewoon zo:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier geen problemen mee:malinois schreef:Ja maar als je bijv een maghalsband hebt krijg je die ring van die penning er niet omheen... die ringen zijn veel breder

(Band van 3cm breed op de foto maar ik heb halfchecks van 5cm breed waar het na wat prullen ook bij lukt).
- StephanieR
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basenji
Zit gewoon zo: []
Hier ook MAG halsbanden maar het lukt uiteindelijk wel, het is alleen even je vinger en nagel pijnigenJa maar als je bijv een maghalsband hebt krijg je die ring van die penning er niet omheen... die ringen zijn veel breder

Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Ik loop nog steeds met de penning van mijn tweede hond aan mijn sleutelbos. Die heb je altijd bij je...
Geen problemen met jachtlijntjes, loslatende dingetjes en het risico dat ze met de halsband ergens achter blijven hangen.
Geen problemen met jachtlijntjes, loslatende dingetjes en het risico dat ze met de halsband ergens achter blijven hangen.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik heb toen ik rayos meenam naar frankrijk zowel aan zijn speurtuig als aan de halsband een AH muntje dingetje gedaan, kun je zo de penning overzetten en die ring is er groot genoeg voormalinois schreef:Ja maar als je bijv een maghalsband hebt krijg je die ring van die penning er niet omheen... die ringen zijn veel brederHylos schreef:Xavi heeft een penning aan zijn halsband. Een penning dat hij tegen hondsdolheid is geent.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Mijn honden hebben normaal nooit een band om behalve als ze los lopen in het bos bijv. Aan die banden zitten penningen met naam en ons mobiele nr. Natuurlijk zijn ze gechipt maar ik vind het een stuk makkelijker dat mocht er eentje zoek zijn en door iemand gevonden worden, dat die iemand dan direct kan bellen en niet eerst naar een DA moet om de chip uit te laten lezen.

- marloes_2406
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohh die is slim! Heb ik nog ergens liggen denk ikSelene schreef:Ik heb toen ik rayos meenam naar frankrijk zowel aan zijn speurtuig als aan de halsband een AH muntje dingetje gedaan, kun je zo de penning overzetten en die ring is er groot genoeg voormalinois schreef:Ja maar als je bijv een maghalsband hebt krijg je die ring van die penning er niet omheen... die ringen zijn veel brederHylos schreef:Xavi heeft een penning aan zijn halsband. Een penning dat hij tegen hondsdolheid is geent.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Vanwege de penning dragen ze hier dus wel een halsband. Het is wel pielen met zo'n ringetje, maar uiteindelijk lukt het wel. Van de zomer had ik een grotere ring van een willekeurige sleutelhanger gebruikt. Nadeel: die zijn niet tegen water bestand en begonnen te roesten waardoor de vacht ook verkleurde op die plaats.
Ik heb ze ook wel vast aan het lichtje gehad (gekocht bij action)
In buitenland en vreemd gebied hebben ze wel een penning om. Voor de vinder toch fijner dat ze meteen kunnen bellen. Hier in de buurt weet ik nummer van dierenambulance wel enzo, dus niet altijd naamplaatje om hier. Nu zijn die van mij geen weglopers.
Ik heb ze ook wel vast aan het lichtje gehad (gekocht bij action)
In buitenland en vreemd gebied hebben ze wel een penning om. Voor de vinder toch fijner dat ze meteen kunnen bellen. Hier in de buurt weet ik nummer van dierenambulance wel enzo, dus niet altijd naamplaatje om hier. Nu zijn die van mij geen weglopers.