Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen in de zee, jeuk weg?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Zwemmen in de zee, jeuk weg?

Ongelezen bericht door duitse herder »

Afgelopen maanden heeft Noah veel in het water gelegen vanwege de hitte, eigenlijk vooral in Groene Weelde. Ze krabte af en toe maar dat vind ik niet raar als ze elke dag nat is geweest.
Nou moest ze afgelopen woensdag zo nodig achter een gans aan zwemmen in Vlietland en sinds woensdag was het jeuken behoorlijk erg!
Vandaag heeft ze in de zee gezwommen en tot nu toe heb ik haar slechts 1x zien jeuken :cheer: Nu hoor ik altijd wel dat zeewater goed is, maar zou het echt zo snel en goed helpen zoals bij Noah?
Perry en Noah

Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Re: Zwemmen in de zee, jeuk weg?

Ongelezen bericht door Assie »

Ok, ik kan niet zeggen wat het voor honden doet, maar voor mij, als mens werkt de zee altijd fantastisch voor mijn huid. Op het moment dat ik in de zee lig prikt het aan alle kanten, maar de weken daarna ben ik dan vaak jeukvrij(er). Beetje jammer dat ik zo ver van de zee woon :F:
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Zwemmen in de zee, jeuk weg?

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Kori heeft ook al een hele tijd zo'n was- en jeukmanie aan d'r oksels, dat was helemaal over na een dagje strand! Helaas nu wel weer terug en ze is natuurlijk kaal dus wellicht niet te vergelijken met jouw hond maar hetzelfde viel mij dus op :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”