Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wachtlijst

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wachtlijst

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik ben benieuwd hoeveel fokkers hier werken met een wachtlijst en of je ook echt pas een nestje gaat fokken op het moment dat je een 'lijstje' geïnteresseerden hebt.
Ik kwam hierbij door een kennis die Ridgebacks fokt. Ze heeft nu een nestje liggen, 12 pups van 7 weken oud. Nog 6 pups beschikbaar.
Dat lijkt mij persoonlijk dus echt verschrikkelijk. Met 7-8 weken is een Ridgeback pup echt wel klaar voor z'n nieuwe leven en ze heeft er dus nog 6 beschikbaar.
Daarnaast heeft ze zelf pas besloten er ook eentje te houden, dus anders had ze er nog 7 over.
Zouden jullie zo'n 'gok' durven nemen? Ik geloof niet dat ik persoonlijk zou gaan fokken als ik niet al een aantal serieuze geïnteresseerden zou hebben voor een nest. Anders blijf je uiteindelijk zitten met je pups of moet je minder selectief je pups gaan plaatsen?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wachtlijst

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou niet fokken zonder een redelijke wachtlijst van zeg maar het gemiddelde aantal pups. Maar goed, met Tollers hebben we daar eigenlijk nooit last van want wachtlijsten zijn zo vol. Veel lijsten zijn al gesloten voordat de combinatie überhaupt bekend gemaakt wordt en eventuele afzeggers zijn ook heel snel vervangen.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Ik zou niet fokken zonder een redelijke wachtlijst van zeg maar het gemiddelde aantal pups. Maar goed, met Tollers hebben we daar eigenlijk nooit last van want wachtlijsten zijn zo vol. Veel lijsten zijn al gesloten voordat de combinatie überhaupt bekend gemaakt wordt en eventuele afzeggers zijn ook heel snel vervangen.
Ik denk dat het inderdaad ook aan het netwerk van de fokker ligt en eventuele bekendheid (en kwaliteit uiteraard).
Bij het nestje van Xavi in Engeland, waren alle pups bij de geboorte al vergeven. Uiteindelijk is er 1 pup even 'over' geweest door annulering, maar ook dat was binnen 2 dagen weer voorbij.

Voor zijn volgende nest is er inmiddels een wachtlijst van 9 mensen en de combi is nog niet aangekondigd. Misschien dat het netwerk van de fokker ook een hele grote rol speelt.
Daarnaast is het natuurlijk per ras verschillend. Bij ons krijg je zo 10-12 pups en bij bijvoorbeeld de Teckel ofzo, is dat een stuk minder en dus een minder groot probleem.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Irisz schreef:
Maeve schreef:Ik zou niet fokken zonder een redelijke wachtlijst van zeg maar het gemiddelde aantal pups. Maar goed, met Tollers hebben we daar eigenlijk nooit last van want wachtlijsten zijn zo vol. Veel lijsten zijn al gesloten voordat de combinatie überhaupt bekend gemaakt wordt en eventuele afzeggers zijn ook heel snel vervangen.
Ik denk dat het inderdaad ook aan het netwerk van de fokker ligt en eventuele bekendheid (en kwaliteit uiteraard).
Bij het nestje van Xavi in Engeland, waren alle pups bij de geboorte al vergeven. Uiteindelijk is er 1 pup even 'over' geweest door annulering, maar ook dat was binnen 2 dagen weer voorbij.

Voor zijn volgende nest is er inmiddels een wachtlijst van 9 mensen en de combi is nog niet aangekondigd. Misschien dat het netwerk van de fokker ook een hele grote rol speelt.
Daarnaast is het natuurlijk per ras verschillend. Bij ons krijg je zo 10-12 pups en bij bijvoorbeeld de Teckel ofzo, is dat een stuk minder en dus een minder groot probleem.
Ja inderdaad. En sommige fokkers hebben een wachtlijst voor de komende 2 a 3 combinaties, ongeacht de ouderdieren. Daar liep ik wel eens tegenaan toen ik een tweede Toller zocht. Ik wachtte tot de reu bekend werd gemaakt en tegen die tijd was de lijst vaak al gesloten, beetje jammer :mrgreen:
Maar de rasvereniging bemiddeld ook en ook dat gaat razendsnel.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef: Ja inderdaad. En sommige fokkers hebben een wachtlijst voor de komende 2 a 3 combinaties, ongeacht de ouderdieren. Daar liep ik wel eens tegenaan toen ik een tweede Toller zocht. Ik wachtte tot de reu bekend werd gemaakt en tegen die tijd was de lijst vaak al gesloten, beetje jammer :mrgreen:
Maar de rasvereniging bemiddeld ook en ook dat gaat razendsnel.
Typisch eigenlijk he, ik zou toch wel de gehele combi willen weten voordat ik zou besluiten dat ik een pup wil.
Misschien weten die mensen de reu al wel, maar is het nog niet openbaar gemaakt?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

mwah, ik denk dat het voor de meeste mensen niet opgaat dat ze per se de combi willen weten voor ze op de lijst willen hoor. Ik had dat althans niet zo, ik heb meer gekozen voor de fokker eigenlijk. Tenzij reu of teef me dan echt tegenstaan, om welke reden dan ook, was ik daar verder niet zo heel er gmee bezig. En ik denk dat dat voor meer mensen geldt
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Voor de meeste mensen maakt het echt niet uit uit welke combi een pup komt :wink:

Ik had al wel een wachtlijst en daar zijn mensen afgegaan en bijgekomen. Toen de pups geboren werden, had ik voor 6 pups een definitief gezin. Daar is ook niks meer aan veranderd. 4 van die gezinnen hebben een jaar gewacht op een pup van Ushi.

Als ik op de website van de rasvereniging kijk, zie ik dat er bij de meeste fokkers nog aardig wat pups beschikbaar zijn op het moment dat ze geboren zijn. En toch blijven de meeste fokkers niet met pups zitten (langharen is volgens mij op het moment een uitzondering).

Ik denkdus dat het per ras verschillend is.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Bij ons melden voor of na de geboorte de belangstellenden zich. Meeste mensen die op wachtlijst staan laten zich bij meerdere eropzetten dus kan je niet altijd op rekenen. Plus inderdaad dat men graag of gladde of ruwe vacht soms perse wil.

Dus we wachten niet tot je genoege kopers hebt die melden zich wel, soms duurt het wat langer maar meestal niet
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik zou absoluut niet fokken zonder wachtlijst. Een flinke wachtlijst ook, want je kunt er vanuit gaan dat, afhankelijk van de wachttijd zeker de helft afhaakt. Als je vrij snel na het openen van de wachtlijst pups hebt zal het iets minder zijn wellicht. Ik denk een wachtlijst van 1.5 tot 2x het gemiddelde best aan te raden is. Als de rasvereniging bemiddeld kun je natuurlijk iets lager gaan zitten, maar toch. Liever teveel mensen dan te weinig :mrgreen:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik fok niet meer maar had ook een wachtlijst. 6 reuen en 4 of 5 teven dacht ik..

lola zwanger, ineens stapt iedereen over naar teef... en ze kreeg 5 reuen en 1 teef. 1 pupkoper wilde toen toch een reu en zo was ik na de geboorte pas 1 reu en 1 teef kwijt..

een wachtlijst is belangrijk maar geen garantie
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iemand zou willen fokken zonder dat er een wachtlijst is. Waarom pups op de wereld (laten) brengen zonder dat er vraag naar is? Wat als er zich geen goede gezinnen melden, wat gebeurt er dan met de pups? Wordt dat dan minder kieskeurig met plaatsen? :denken:

Ik had een flinke wachtlijst voor alle nesten, ook bij alle nesten flink wat afzeggingen gehad. Mijn wachtlijst moet dus 1,5 keer zoveel zijn als we pups verwachten. Ons ras krijgt gemiddeld 6 tot 8 pups, dus ik wil minimaal 12 mensen op de wachtlijst hebben voor ik een dekking overweeg. :19:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ik vind een wachtlijst een enge gedachte als koper , want dwz dat er teveel vraag naar is en te weinig aanbod .. :80: :80:

dus inteelt en " we gaan door tot ze doorgefokt zijn " , komt dan snel om de hoek kijken .. :80:

om aan die vraag te voldoen

daarom had ik een gewoon nestje uitgekozen , ik houd niet van in de rij moeten staan .. 2 jaar was het geloof ik voor een teef en 1 jaar voor een reu !
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:.
ik vind een wachtlijst een enge gedachte als koper , want dwz dat er teveel vraag naar is en te weinig aanbod .. :80: :80:

dus inteelt en " we gaan door tot ze doorgefokt zijn " , komt dan snel om de hoek kijken .. :80:

om aan die vraag te voldoen

daarom had ik een gewoon nestje uitgekozen , ik houd niet van in de rij moeten staan .. 2 jaar was het geloof ik voor een teef en 1 jaar voor een reu !
Ik geloof dat je het idee van de wachtlijst niet helemaal begrijpt, want dat heeft echt helemaal NIKS met inteelt of doorfok te maken?
Een fokker heeft juist een wachtlijst om zeker te weten dat er interesse is in dat wat hij/zij gaat fokken.
Meestal ben je niet van plan als fokker al je pups zelf te houden, dus is het wel handig dat andere mensen ook geïnteresseerd zijn in jouw 'fokproduct'.
Een wachtlijst betekent dus niet 'dat je moet wachten', maar dat je aangeeft interesse te hebben in een pup uit dat nest en de fokker jou noteert als potentiële eigenaar voor een van de puppies. De kans dat je dan 2 jaar voor een teef en 1 jaar voor een reu moeten wachten is bijzonder klein. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Shima schreef:Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom iemand zou willen fokken zonder dat er een wachtlijst is. Waarom pups op de wereld (laten) brengen zonder dat er vraag naar is? Wat als er zich geen goede gezinnen melden, wat gebeurt er dan met de pups? Wordt dat dan minder kieskeurig met plaatsen? :denken:
Dat vroeg ik me dus inderdaad af. Die Mw. waar ik hierboven over schreef zit dus nog met 6 pups nu, waarvan er 2 'teveel' kronen hebben op de ridge en dus niet geschikt zijn voor fok of show. Dat is helemaal niet erg, maar dus niet voor iedereen 'geschikt'.
Je blijft dus OF langer zitten met de pups wat ik eigenlijk voor de hondjes ook wel sneu vind. Die verdienen nu gewoon hun 1-op-1 aandacht en een nieuw huisje, OF je moet ze minder selectief gaan plaatsen, wat ik zelf nooit zou kunnen.
Ik moet zeggen dat ik haar situatie niet benijd.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik werk ook met een wachtlijst maar ben er achter gekomen dat niet altijd werkt, ik had een aantal mensen nu puntje bij paaltje komt zijn er nog maar 2 mensen over
Het nadeel vind ik dat mensen zich niet afmelden

Maar goed volgende week weten we of ze drachtig is en misschien dat zich dan meer mensen zich aandienen
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
bandolero
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bandolero »

Bij ons is er een heel groot aanbod, zodanig dat wachtlijsten vaak niet vol staan
(soms wel, soms niet),
en uiteindelijk vinden die pups altijd wel allemaal een thuis. Sommige misschien pas iets later dan 7 weken, maar goed, een goeie thuis vinden ze wel.
Nu is het ook een slechte periode heb ik gemerkt. Vele mensen die in verlof zijn, dus wachten tot na hun verlof om een pup te kopen (sinds deze week is er terug meer vraag)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Wij moesten eerst aangeven dat we interesse hadden in een pup van die teef en toen ze geboren waren moesten we doorgeven dat we er echt één wilden. Ik geloof dat binnen een paar dagen het hele nest 'weg' was. Uiteindelijk 1 afmelding door omstandigheden en toen heeft de fokker een teefje zelf gehouden (waar ze al over twijfelde).

Als ik zelf zou fokken zou ik idd met een wachtlijst willen werken, zodat je toch een idee hebt dat er genoeg interesse is. En niet alleen voor fokgeschikte dieren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Als ik voordat ik de dekking overweeg nog geen flink aantal belangstellenden heb op mijn lijst, dan fok ik niet. Zo simpel is het.
Ik heb geen populair ras en de kans dat ik mijn pups gemakkelijk kwijtraak aan impulskopers is heel klein, en voor mij niet eens een optie. Natuurlijk houd je er rekening mee dat er van de wachtlijst wel een aantal mensen afhaken of elders al aan een pup geraakt zijn, maar mijn ervaring is dat het over het algemeen om 1 of enkele wachtenden gaat en niet om een half nest qua aantal wachtenden.
Als ik merk dat er meerdere nesten tegelijk verwacht dreigen te gaan worden is dat voor mij ook een reden om van een geplande dekking af te zien.

Tot nu toe heb ik altijd een ruime wachtlijst gehad, maar ik merkte wel dat dit per nest iets minder werd. Nu zijn er de laatste jaren ook relatief behoorlijk veel nieuwe fokkers bijgekomen die wat minder goed nadenken voordat ze een nest plannen en die ook regelmatig met pups blijven zitten, dat scheelt wel.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

bandolero schreef: ...en uiteindelijk vinden die pups altijd wel allemaal een thuis. Sommige misschien pas iets later dan 7 weken, maar goed, een goeie thuis vinden ze wel.
Als fokker wil ik daar toch echt niet op gokken. Ik wil me kunnen blijven permitteren om kieskeurig te zijn in het plaatsen en niet de eerste de beste die zich aan de deur meldt een pup in handen drukken, omdat ik die dan god zij dank maar kwijt ben.

Maar goed, voor mij speelt dit de komende jaren niet meer, aangezien hier geen fokplannen op de rol staan.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Een wachtlijst is leuk. Maar zegt vaak genoeg ook helemaal niks. Mensen kunnen zich wel op jouw(algemeen gesproken) wachtlijst laten zetten en bijv. hun "voorkeur" (teef/reu) aangeven. Maar als ze in de tussentijd elders een nestje tegenkomen gebeurt het vaak genoeg dat jouw wachtlijst een stuk kleiner wordt doordat mensen al "voorzien" zijn. Dit plus dat je natuurlijk nog maar moet afwachten wat er uiteindelijk uit gaat komen. Als je net als bijv. Massam ineens allemaal reuen krijgt terwijl het gros voor een teef ging zit je uiteindelijk nog grotendeels met de pups in je maag.

Tis dus leuk, en misschien enigzins geruststellend. Maar meer dan dat is het volgens mij ook niet. Dat is echt voor mensen die persé bij jou een pup vandaan willen. Die zullen niet zo snel naar een ander overstappen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

sjaak-k schreef:Ik zou absoluut niet fokken zonder wachtlijst. Een flinke wachtlijst ook, want je kunt er vanuit gaan dat, afhankelijk van de wachttijd zeker de helft afhaakt. Als je vrij snel na het openen van de wachtlijst pups hebt zal het iets minder zijn wellicht. Ik denk een wachtlijst van 1.5 tot 2x het gemiddelde best aan te raden is. Als de rasvereniging bemiddeld kun je natuurlijk iets lager gaan zitten, maar toch. Liever teveel mensen dan te weinig :mrgreen:

Voor Bijou haar tweede nest had ik 11 mensen op mijn wachtlijst, Bijou kreeg er ook precies 11.
Toen ik de mensen ging bellen om te vertellen dat de pups geboren waren wilde ze alle elf geen pup meer, een paar omdat ze al een andere hond van een ander ras aan hadden geschaft en anderen vonden het te duur terwijl ze de prijs toch wisten toen ze zich op de wachtlijst lieten plaatsen, en voor anderen kwam het niet uit.

Nou, toen kreeg ik wel even buikpijn hoor. Zag me al zitten op een flat met 14 honden.

Maar het is allemaal goed gekomen gelukkig.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bandolero
Zeer actief

LongFields schreef:
bandolero schreef: ...en uiteindelijk vinden die pups altijd wel allemaal een thuis. Sommige misschien pas iets later dan 7 weken, maar goed, een goeie thuis vinden ze wel.
Als fokker wil ik daar toch echt niet op gokken. Ik wil me kunnen blijven permitteren om kieskeurig te zijn in het plaatsen en niet de eerste de beste die zich aan de deur meldt een pup in handen drukken, omdat ik die dan god zij dank maar kwijt ben.

Maar goed, voor mij speelt dit de komende jaren niet meer, aangezien hier geen fokplannen op de rol staan.
Wij hebben een heel populair ras, dus vraag genoeg.
En ze worden echt niet aan de eerste de beste meegegeven ;-)
Er worden nog veel mensen geweigerd die geen flauw idee hebben welk soort hond ze in huis zouden willen halen :)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

gonnie schreef: Voor Bijou haar tweede nest had ik 11 mensen op mijn wachtlijst, Bijou kreeg er ook precies 11.
Toen ik de mensen ging bellen om te vertellen dat de pups geboren waren wilde ze alle elf geen pup meer, een paar omdat ze al een andere hond van een ander ras aan hadden geschaft en anderen vonden het te duur terwijl ze de prijs toch wisten toen ze zich op de wachtlijst lieten plaatsen, en voor anderen kwam het niet uit.

Nou, toen kreeg ik wel even buikpijn hoor. Zag me al zitten op een flat met 14 honden.

Maar het is allemaal goed gekomen gelukkig.
Mijn hemel, dit is echt wel het ergste wat je kunt hebben in dit geval.
Daar zou ik ook grijze haren van krijgen. En DP zijn nu geen honden die je aan iedereen kunt geven.
Heb je toen via de pupbemiddeling goede adressen kunnen vinden?
Crista
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crista »

Ik zou (in het geval van de fokker) ook een goede wachtlijst willen hebben voordat ik zou gaan fokken.. Natuurlijk kan er met die wachtlijst van alles gebeuren en kunnen er alsnog mensen afhaken, maar je hebt wel een idee van de interesse in je combinatie. Het lijkt me aan de andere kant wel lastig om lang te moeten wachten op de combi en dan uiteindelijk 'nee' horen omdat er te veel mensen op de lijst staan en te weinig pups geboren worden.. maargoed, dat is de natuur :wink:

Ik denk dat het ook te maken heeft met de contacten die de fokker heeft in (in dit geval) de ridgeback wereld. Er is altijd overleg mogelijk tussen verschillende fokkers die pups over hebben of te kort komen.. Ik heb bijvoorbeeld wel een voorkeur voor een bepaalde combi maar als daar te weinig pups uit komen en de fokker raadt me een ander nestje aan wat mij ook aanstaat, sta ik daar zeker voor open.
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

bandolero schreef:
LongFields schreef:

Er worden nog veel mensen geweigerd die geen flauw idee hebben welk soort hond ze in huis zouden willen halen :)
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk, de border collie is een ontzettend populair ras - te populair naar mijn mening- maar de fokkers schieten de laatste jaren ook als paddestoelen uit de grond. Ik zie toch wel een tendens van fokkers die een nest fokken zonder of met slechts een beperkte wachtlijst die daardoor uiteindelijk met meerdere nog onverkochte pups van 8 weken oud blijven zitten. Uiteindelijk raken die pups ook wel verkocht, maar dan wordt er niet meer altijd even kritisch gekeken naar waar ze terechtkomen met alle gevolgen van dien.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Van de week kwam ik in het park iemand tegen met papa en mama mastino en 4 pups. De pups waren inmiddels 10 weken en ze was er nog geen een kwijt. Lijkt me echt verschrikkelijk, zit je straks met 6 van die kolossen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
bandolero
Zeer actief

Tamara/Bayko schreef:
bandolero schreef:
LongFields schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Natuurlijk, de border collie is een ontzettend populair ras - te populair naar mijn mening- maar de fokkers schieten de laatste jaren ook als paddestoelen uit de grond. Ik zie toch wel een tendens van fokkers die een nest fokken zonder of met slechts een beperkte wachtlijst die daardoor uiteindelijk met meerdere nog onverkochte pups van 8 weken oud blijven zitten. Uiteindelijk raken die pups ook wel verkocht, maar dan wordt er niet meer altijd even kritisch gekeken naar waar ze terechtkomen met alle gevolgen van dien.
Ik spreek dan ook enkel voor de fokkers waar ik goed mee overeenkom en die ik goed ken ;-)
Er zitten heel veel minder goede tussen ook, daar geef ik u volledig gelijk in.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

In principe wil ik graag een aantal mensen hebben met wie over en weer kennis is gemaakt, met wie al een band is, alvorens de dekking te laten plaatsvinden.

Bij het geplande afgelopen voorjaarsnest van Huette is ze echter leeg gebleven. Ik heb me er zo ellendig over gevoeld dat ik de wachtenden niet heb kunnen blij maken dat ik het voor eventuele volgende keren rustiger aan doe met die wachtlijst. Ik wil niet nog eens zoveel mensen moeten bellen met zulk kloten nieuws.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bas Rouge schreef:In principe wil ik graag een aantal mensen hebben met wie over en weer kennis is gemaakt, met wie al een band is, alvorens de dekking te laten plaatsvinden.

Bij het geplande afgelopen voorjaarsnest van Huette is ze echter leeg gebleven. Ik heb me er zo ellendig over gevoeld dat ik de wachtenden niet heb kunnen blij maken dat ik het voor eventuele volgende keren rustiger aan doe met die wachtlijst. Ik wil niet nog eens zoveel mensen moeten bellen met zulk kloten nieuws.
Dat ook nog eens ja. Voor Ushi's nest na de eerste dekking, had ik een wachtlijst van 9. De eerste 4 hebben gewacht op dit nest.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

Maar het blijft altijd lastig. Ook ik werk met een wachtlijst en zonder genoeg mensen op de wachtlijst plan ik geen nest puppen. Maar Al meerdere malen gehad dat mensen toch afhaken op moment dat teef loops is of pups geboren zijn ( al voorzien of andere omstandigheden).
Wordt ik daardoor minder kritisch.... Nee absoluut niet!
Met mijn laatste nest een leuke wachtlijst maar helaas was bijna iedereen al voorzien toen ik belde dat ze drachtig was ( ik neem al contact op met loopsheid met de vraag of er nog interesse is) en daarna was het stil.... Erg stil qua aanvragen en maakte ik me echt zorgen. Ik had nog 3 pups over met 5 weken , iets wat ik nog nooit eerder had meegemaakt ( normaliter ben ik ze rond de geboorte altijd al kwijt ). Ik heb gelukkig een paar lieve vrienden die aanboden en wilden helpen met de socialisatie zodat de pups daar met week of 8 a 9 tijdelijk konden logeren zodat ze goed gesocialiseerd zouden worden .
Ik ben nl van mening dat ik geen 3 pups optimaal kan socialiseren zoals ik dat met 1 pup kan doen.
Gelukkig hier geen gebruik van hoeven maken en had ik voor alle pups met 6 weken een zeer leuk plekje. Maar mijn selectie eisen zijn toch echt hetzelfde gebleven en aantal mensen hebben van deze combinatie geen pup gehad .
Dus een goed gevulde wachtlijst geeft helaas geen garantie dat je je pups ook allemaal kwijt bent
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”