Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak een nestje?
Moderator: moderatorteam
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Hoe vaak een nestje?
Ik vraag mij af, of het gebruikelijk is dat een teef ieder jaar een nestje krijgt?
Ik heb het topic aangepast en verwijdert wat eigenlijk niets met mijn vraag te maken heeft.
Ik heb het topic aangepast en verwijdert wat eigenlijk niets met mijn vraag te maken heeft.
Laatst gewijzigd door Antonetta op 13 aug 2013 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Re: Hoe vaak een nestje?
Het komt veel voor, maar ik vind het onnodig om vier jaar op rij met een teef te fokken. Ik zou liever wat meer tijd laten tussen twee nesten zodat je al wat meer inzicht hebt over hoe de pups uit een vorig nest zich ontwikkelen qua gezondheid, karakter etc. Hoe vaak ik wel niet zie dat een nog jonge teef met 2,5 jaar al haar tweede nest heeft liggen terwijl er van het eerste nest nog helemaal niets bekend is qua gezondheidsuitslagenAntonetta schreef:De fokker van Balou vertelde mij dat de moeder hond de laatste drie jaar ieder jaar een nestje heeft gehad, nu is ze ook drachtig. Dit zal het laatste nestje zijn omdat de moeder inmiddels zes jaar is en te oud word om mee te fokken, volgens de fokker.
Nu vraag ik mij af, is het gebruikelijk dat een teef ieder jaar een nest krijgt?
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Dat hangt van de fokker af en ook een beetje van de cyclus van de teef. Floor van mij is elke 8 maanden loops, ik wil er minimaal een loopsheid tussen hebben zitten, dus dan zit er al snel 16 maanden tussen de nestjes. Als je de regels van de Raad van Beheer volgt mag je 2 nestjes fokken binnen 24 maanden en moet er minimaal 10 maanden zitten tussen de dekking van het eerste nest en de dekking voor het tweede nest.
Edit: Een teef mag maximaal 5 nesten voortbrengen in haar hele leven (deze regels kunnen anders zijn als je de regels van je rasvereniging aanhoudt, maar is nooit meer dan die 5 nesten) en de teef mag niet jonger zijn dan 16 maanden voor de eerste dekking en niet ouder zijn dan 8. Voor een eerste nest mag de teef niet ouder zijn dan 6.
Edit: Een teef mag maximaal 5 nesten voortbrengen in haar hele leven (deze regels kunnen anders zijn als je de regels van je rasvereniging aanhoudt, maar is nooit meer dan die 5 nesten) en de teef mag niet jonger zijn dan 16 maanden voor de eerste dekking en niet ouder zijn dan 8. Voor een eerste nest mag de teef niet ouder zijn dan 6.
Laatst gewijzigd door Saschesfloor op 13 aug 2013 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hangt er een beetje vanaf hoe groot de nesten zijn, als je bijv 2x een nestje van maar 1-2 pups hebt, dat je dan voor een 3e nest gaat kan ik goed begrijpen. Heb je al 2x een nest van 8-10 pups gehad, dan vind ik dat ook meer dan genoeg!

- BorderBlue
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie & Jack Russel
- Aantal honden: 3
De moeder van mijn honden heeft ook 4 nestjes gehad, dit was de laatste waar Lara uit komt. Blue komt uit het eerste nest.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Komt geregeld voor. Persoonlijk vind ik 2, misschien eens 3, nesten meer dan voldoende. En jaar op jaar af 4 a 5 jaar achter elkaar vind ik ook niet nodig 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
In je andere topic heb je het over dat Balou zijn moeder nu haar 3e nest krijgt.Antonetta schreef:De fokker van Balou vertelde mij dat de moeder hond de laatste drie jaar ieder jaar een nestje heeft gehad, nu is ze ook drachtig. Dit zal het laatste nestje zijn omdat de moeder inmiddels zes jaar is en te oud word om mee te fokken, volgens de fokker.
Nu vraag ik mij af, is het gebruikelijk dat een teef ieder jaar een nest krijgt?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Komt vaker voor ja.
Ik vind het niks. Ushi heeft 4 mnd geleden een nest gehad en mocht er nog 1 komen, dan is dat pas over minimaal 1,5 jaar. En dan is het ook klaar.
Ik vind het niks. Ushi heeft 4 mnd geleden een nest gehad en mocht er nog 1 komen, dan is dat pas over minimaal 1,5 jaar. En dan is het ook klaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Muk
Dat het te vaak voorkomt klopt wel, maar normaal vind ik het niet. Ik vind het een teken van broodfok, ook al stopt de fokker na het 4e nestje.bouvierpoedel schreef:Ja redelijk gebruikelijk.
Wat is je punt .?
Maar Antonetta, jouw fokker fokt toch kruisingen en van alles wat? En interesseert zich niet voor jouw ongezonde hond? En nu dan jaarlijks je teef laten dekken. Alles bijelkaar opgeteld maakt wel dat dit voor mij een slechte broodfokker is ook al houdt de fokker de honden dan niet in een donkere schuur. Er zijn zoveel vormen van broodfok, het is niet zwart / wit. Bij dit soort fokkers zou ik in ieder geval nooit een hond halen.
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Er is geen punt, ik was hier gewoon nieuwsgierig naar, omdat het mij wel als veel in de oren klinkt.bouvierpoedel schreef:Ja redelijk gebruikelijk.
Wat is je punt .?
Ik heb geen ervaring met fokken. dus dit is niets meer dan een vraag uit nieuwsgierigheid.
- Antonetta
- Zeer actief
Hier heb je gelijk in, mijn fout, ik heb het nest wat nog geboren moet worden ook meegeteld.bouvierpoedel schreef:In je andere topic heb je het over dat Balou zijn moeder nu haar 3e nest krijgt.Antonetta schreef:De fokker van Balou vertelde mij dat de moeder hond de laatste drie jaar ieder jaar een nestje heeft gehad, nu is ze ook drachtig. Dit zal het laatste nestje zijn omdat de moeder inmiddels zes jaar is en te oud word om mee te fokken, volgens de fokker.
Maar het blijven drie nesten in die jaar.
Mijn vraag heeft op zich ook niets met deze fokker van doen. Drie jaar achter elkaar een nest, klinkt mij als iemand zonder verstand van fokken als veel in de oren. Hierom mijn vraag.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik vind het niet nodig, maar mijn hobby is ook niet fokken.
Was het dat wel, zou ik wel jaarlijks een nest doen denk ik.
Was het dat wel, zou ik wel jaarlijks een nest doen denk ik.
- Antonetta
- Zeer actief
Mijn vraag was niets meer dan een vraag uit nieuwsgierigheid, ik vind ieder jaar een pup tot de teef als veel klinken.Muk schreef:Dat het te vaak voorkomt klopt wel, maar normaal vind ik het niet. Ik vind het een teken van broodfok, ook al stopt de fokker na het 4e nestje.bouvierpoedel schreef:Ja redelijk gebruikelijk.
Wat is je punt .?
Maar Antonetta, jouw fokker fokt toch kruisingen en van alles wat? En interesseert zich niet voor jouw ongezonde hond? En nu dan jaarlijks je teef laten dekken. Alles bijelkaar opgeteld maakt wel dat dit voor mij een slechte broodfokker is ook al houdt de fokker de honden dan niet in een donkere schuur. Er zijn zoveel vormen van broodfok, het is niet zwart / wit. Bij dit soort fokkers zou ik in ieder geval nooit een hond halen.
De fokker van mijn hond was een Amerikaanse bulldog en buldog kruisingen fokker, Balou zou een pup zijn uit het eenmalige nestje van de huishondjes(pincher en een chihuahua) van de fokker. Er word nu alleen nog met het pincher teefje gefokt (nu dus het laatste nestje), buldoggen en de chihuahua hebben ze niet meer wel een herder.
De fokker vind het wel erg, maar ontkent dat er klachten zijn over de andere pups waardoor ze niet in de erfelijkheid risico's gelooft.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat ik goed heb gehandeld bij de koop van Balou, ik ben als een kip zonder kop tot de koop over gegaan. Alles zag er op het oog goed uit, dus het zou wel goed zitten. DOM.
Dit neemt niet weg dat ik heel blij met Balou ben, en dat ik ook heel verdrietig ben over de uitzichtloze situatie waar hij in zit.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Melanie 74
Ach, ik heb een hele discussie gehad op FB omdat een teef haar zevende nest kreeg. Met papieren wat volgens de regels mocht het
Met drie nestjes per teef over meerdere jaren heb ik geen probleem, een vierde als het kleine nesten waren vind ik ook nog normaal. Als de tijd tussen de nestjes lang genoeg is zodat je de teef ook wat tijd gunt om weer helemaal in topconditie is voor het volgende nestje en je kan zien hoe de pups zich ontwikkelen.
Met drie nestjes per teef over meerdere jaren heb ik geen probleem, een vierde als het kleine nesten waren vind ik ook nog normaal. Als de tijd tussen de nestjes lang genoeg is zodat je de teef ook wat tijd gunt om weer helemaal in topconditie is voor het volgende nestje en je kan zien hoe de pups zich ontwikkelen.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ja het gebeurt idd vaak genoeg. Van mij zouden ze daarom dan ook het max aantal nesten terug mogen brengen naar max 2-3 en ook de tijd tussen de ene en volgende zou wel omhoog mogen. Maar al zou dat zo zijn zou men nog vaker dan nu al het geval is het ene nest wel aangeven (met stamboom) en het volgend nest zonder stamboom.
Ik vind het iig 3x niks.
Ik vind het iig 3x niks.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Muk
Er zit in de stamboomfokkerij veel rottigheid. Maar in de fokwereld van de kruisingen zit nog veel meer ellende. Men denkt dat het meer voorkomt bij stamboomfokkerij, omdat je daar makkelijk de erfelijke ziekten kan terugzien en de inteeltpercentages kan berekenen. Dit is bij kruisingen vaak niet te achterhalen, maar dat maakt nog niet dat er geen ellende bij de kruisingen voorkomt. Of dat de kruisingfokkers betrouwbaarder zijn dan stamboomfokkers. Overal zit ellende, alleen bij de stamboomfokkerij is er iets meer controle en regelgeving.Antonetta schreef: De fokker van mijn hond was een Amerikaanse bulldog en buldog kruisingen fokker, Balou zou een pup zijn uit het eenmalige nestje van de huishondjes(pincher en een chihuahua) van de fokker. Er word nu alleen nog met het pincher teefje gefokt (nu dus het laatste nestje), buldoggen en de chihuahua hebben ze niet meer wel een herder.
De fokker vind het wel erg, maar ontkent dat er klachten zijn over de andere pups waardoor ze niet in de erfelijkheid risico's gelooft.
Ik zal de laatste zijn die zegt dat ik goed heb gehandeld bij de koop van Balou, ik ben als een kip zonder kop tot de koop over gegaan. Alles zag er op het oog goed uit, dus het zou wel goed zitten. DOM.
Dit neemt niet weg dat ik heel blij met Balou ben, en dat ik ook heel verdrietig ben over de uitzichtloze situatie waar hij in zit.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ben geen fokker en zeker geen expert, maar ik vind ieder jaar een nestje toch wel als erg veel klinken. Het zal ongetwijfeld mogen volgens de regels, maar of het nou helemaal gezond is vraag ik me dan wel af.
Hoe zit dat trouwens bij dekreuen? Wat is 'gezond' als je naar de genetica kijkt qua aantal dekkingen? Qua gezondheid voor de reu weet ik dat het niet zoveel uitmaakt maar als een bepaalde reu zeg 10 nestje voortbrengt, lijkt mij niet handig voor de populatie (te weinig variatie?)
Hoe zit dat trouwens bij dekreuen? Wat is 'gezond' als je naar de genetica kijkt qua aantal dekkingen? Qua gezondheid voor de reu weet ik dat het niet zoveel uitmaakt maar als een bepaalde reu zeg 10 nestje voortbrengt, lijkt mij niet handig voor de populatie (te weinig variatie?)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik vind ieder jaar een nestje bij dezelfde teef wel veel ja. 3 Nesten per teef vind ik ook wel genoeg, minder is ook prima maar meer zou ik niet doen zelf (en heb ik ook niet gedaan). Als je al 3 nesten met dezelfde teef fokt vind ik dat je in ieder geval 3 verschillende reuen moet nemen uit zo divers mogelijke bloedlijnen. Herhaalcombi's ben ik geen voorstander van, zeker niet bij een ras als het mijne, waar we al te kampen hebben met een smalle fokbasis.
Ik heb altijd minimaal 1 loopsheid tussen 2 nesten van dezelfde teef gelaten, dus dan kom je sowieso niet uit op per jaar 1 nest.
Fokken doe/deed ik niet om in zo kort mogelijke tijd maar zo veel mogelijk nieuwe Laekense herders op de wereld te zetten. Hoe meer verschillende fokdieren er ingezet worden, hoe beter het is voor de genenspreiding binnen het ras.
Ik heb altijd minimaal 1 loopsheid tussen 2 nesten van dezelfde teef gelaten, dus dan kom je sowieso niet uit op per jaar 1 nest.
Fokken doe/deed ik niet om in zo kort mogelijke tijd maar zo veel mogelijk nieuwe Laekense herders op de wereld te zetten. Hoe meer verschillende fokdieren er ingezet worden, hoe beter het is voor de genenspreiding binnen het ras.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
LongFields schreef:Ik vind ieder jaar een nestje bij dezelfde teef wel veel ja. 3 Nesten per teef vind ik ook wel genoeg, minder is ook prima maar meer zou ik niet doen zelf (en heb ik ook niet gedaan). Als je al 3 nesten met dezelfde teef fokt vind ik dat je in ieder geval 3 verschillende reuen moet nemen uit zo divers mogelijke bloedlijnen. Herhaalcombi's ben ik geen voorstander van, zeker niet bij een ras als het mijne, waar we al te kampen hebben met een smalle fokbasis.
Met 1 loopsheid tussen 2 nesten kom ik bij de meeste hier toch uit op ieder jaar.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
Ik vind 4 nesten sowieso al veel.
Zelf zou ik 2 nesten voor een teef genoeg vinden, 3 vind ik nog acceptabel.
Met minimaal +- 1,5 jaar tussen de nesten in.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
kan ze bewijzen dat haar teefje en de dekreu het niet hadden? Kan ze ook aantonen dat andere honden dus bijvoorbeeld de ouders van deze honden het niet hadden. Als ze dit niet kan, dan kan dit best een erfelijke aandoening zijn en voor de wet is ze dan aansprakelijk.Antonetta schreef:Mijn vraag was niets meer dan een vraag uit nieuwsgierigheid, ik vind ieder jaar een pup tot de teef als veel klinken.Muk schreef:Dat het te vaak voorkomt klopt wel, maar normaal vind ik het niet. Ik vind het een teken van broodfok, ook al stopt de fokker na het 4e nestje.bouvierpoedel schreef:Ja redelijk gebruikelijk.
Wat is je punt .?
De fokker van mijn hond was een Amerikaanse bulldog en buldog kruisingen fokker, Balou zou een pup zijn uit het eenmalige nestje van de huishondjes(pincher en een chihuahua) van de fokker. Er word nu alleen nog met het pincher teefje gefokt (nu dus het laatste nestje), buldoggen en de chihuahua hebben ze niet meer wel een herder.
Maar ja dan heb je ook nog het stukje onderzoekplicht. Als het je niet kan schelen of de ouders van jou pup gezond zijn en of er gezondheidsuitslagen bij zitten dan kun je er ook niet zomaar vanuit gaan dat jou pup geen erfelijke aandoening zal hebben.
En zoals je fokker zegt zomaar kan een hond altijd is mankeren het is niet altijd erfelijk. (al twijfel ik wel in dit geval)
Al met al is het erg sneu en wens je veel sterkte met Balou.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
EensV. ´t Brabantse Bont schreef:Ik vind 4 nesten sowieso al veel.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat kan, ik hier niet. Hier is de cyclus niet doorgegaan na de nesten, maar onderbroken en met een maand of 2 verlengd tot de volgende keer.crutz schreef:LongFields schreef:Ik vind ieder jaar een nestje bij dezelfde teef wel veel ja. 3 Nesten per teef vind ik ook wel genoeg, minder is ook prima maar meer zou ik niet doen zelf (en heb ik ook niet gedaan). Als je al 3 nesten met dezelfde teef fokt vind ik dat je in ieder geval 3 verschillende reuen moet nemen uit zo divers mogelijke bloedlijnen. Herhaalcombi's ben ik geen voorstander van, zeker niet bij een ras als het mijne, waar we al te kampen hebben met een smalle fokbasis.
Met 1 loopsheid tussen 2 nesten kom ik bij de meeste hier toch uit op ieder jaar.
Daarbij schrijf ik ook minimaal 1 loopsheid.
Sjefke heeft pups gekregen op 23 april 2004, de keer erna was 14 mei 2006, ruim 2 jaar ertussen dus.
Nozem heeft pups gekregen op 29 oktober 2007, 16 april 2009 en 11 juni 2011. Tussen de eerste 2 nesten zat op 2 weken na anderhalf jaar, tussen nest 2 en 3 zat ruim 2 jaar.
- Antonetta
- Zeer actief
De ouders van Balou zijn gezond net zoals de andere pups, volgens de fokker. Ik kan niet bewijzen of dit waar is of niet, ik heb op het moment van de aankoop niet naar bewijzen hier van gevraagd. Ik heb gewoon aangenomen dat de fokker de waarheid sprak.blacky schreef:kan ze bewijzen dat haar teefje en de dekreu het niet hadden? Kan ze ook aantonen dat andere honden dus bijvoorbeeld de ouders van deze honden het niet hadden. Als ze dit niet kan, dan kan dit best een erfelijke aandoening zijn en voor de wet is ze dan aansprakelijk.Antonetta schreef:Mijn vraag was niets meer dan een vraag uit nieuwsgierigheid, ik vind ieder jaar een pup tot de teef als veel klinken.Muk schreef:Dat het te vaak voorkomt klopt wel, maar normaal vind ik het niet. Ik vind het een teken van broodfok, ook al stopt de fokker na het 4e nestje.bouvierpoedel schreef:Ja redelijk gebruikelijk.
Wat is je punt .?
Maar ja dan heb je ook nog het stukje onderzoekplicht. Als het je niet kan schelen of de ouders van jou pup gezond zijn en of er gezondheidsuitslagen bij zitten dan kun je er ook niet zomaar vanuit gaan dat jou pup geen erfelijke aandoening zal hebben.
En zoals je fokker zegt zomaar kan een hond altijd is mankeren het is niet altijd erfelijk. (al twijfel ik wel in dit geval)
Al met al is het erg sneu en wens je veel sterkte met Balou.
- Antonetta
- Zeer actief
Ik ben geen fokker en heb er dus ook helemaal geen verstand van.
Als ik Mowgli had willen laten dekken had ik dit zeker niet ieder jaar laten doen. Ik had het trouwens bij een nest gelaten, omdat ik het dan alleen had gedaan om Mowgli een keer moeder te laten worden.
Er werd mij duidelijk gemaakt, moeder zijn is ozo leuk voor het teefje, ze geniet van haar pups. Ik heb geen idee of de teef werkelijk geniet van het moederschap, ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
Als ik Mowgli had willen laten dekken had ik dit zeker niet ieder jaar laten doen. Ik had het trouwens bij een nest gelaten, omdat ik het dan alleen had gedaan om Mowgli een keer moeder te laten worden.
Er werd mij duidelijk gemaakt, moeder zijn is ozo leuk voor het teefje, ze geniet van haar pups. Ik heb geen idee of de teef werkelijk geniet van het moederschap, ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het zal best dat een teefje geniet van het moederschap/haar nest. Maar wat niet weet wat niet deert... Als een teef geen nest krijgt beseft ze niet wat ze eventueel zal hebben gemist. Een teefje een keer moeder laten worden omdat het zo leuk voor haar is vind ik dus de grootste flauwekul.Antonetta schreef: Er werd mij duidelijk gemaakt, moeder zijn is ozo leuk voor het teefje, ze geniet van haar pups. Ik heb geen idee of de teef werkelijk geniet van het moederschap, ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Bijou heeft twee keer een nestje gehad, had best nog wel een nestje met haar willen fokken maar twee jaar na haar tweede nestje werd ze geopereerd aan mammatumoren en haar laatste nest had ze 11 pups dus heb geen derde nestje meer met haar gefokt. Werd een beetje druk dan aan de melkbar als ze er weer zoveel zou krijgen.
Bij mijn honden moeten er trouwens twee loopsheden tussen zitten want die worden drie keer per jaar loops.
Maar ik dok niet meer, de meiden zijn te oud.
Tama haar eerste en laatste nestje was alweer 7 jaar geleden.
Ik vind twee of drie nestjes ook wel genoeg per teef.
Bij mijn honden moeten er trouwens twee loopsheden tussen zitten want die worden drie keer per jaar loops.
Maar ik dok niet meer, de meiden zijn te oud.
Tama haar eerste en laatste nestje was alweer 7 jaar geleden.
Ik vind twee of drie nestjes ook wel genoeg per teef.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
[/quote]Antonetta schreef: Er werd mij duidelijk gemaakt, moeder zijn is ozo leuk voor het teefje, ze geniet van haar pups. Ik heb geen idee of de teef werkelijk geniet van het moederschap, ik heb hier geen ervaring mee maar ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
Nou, ik kan je zeggen dat Senna echt niet genoot van haar nest. Ze deed het allemaal prima, maar ik merkte aan haar dat ze het alles behalve leuk vond. Het was meer haar instinct die ervoor zorgde dat ze 't deed, maar daar hield het ook met op.
Dieke's moeder daarentegen is echt een geboren moeder en daarbij kan je echt zien dat die met volle teugen geniet van een nest (zelfs als die niet van haar is).