Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet niet of we er goed aan gedaan hebben...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

KiMZz
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ik weet niet of we er goed aan gedaan hebben...

Ongelezen bericht door KiMZz »

Mijn eerste post wordt meteen een hele lange.. Sorry daarvoor. Ik heb een probleem met onze hond. Eerst even wat info vooraf.

Mijn vriend en ik wonen nu ruim een jaar samen. Daarvoor woonden we allebei thuis. Zijn moeder heeft een hele lieve labrador waar we vaak mee gingen zwemmen, wandelen in het bos enz. Kortom, alles wat je doet met een hond. We zorgden regelmatig voor haar als mijn schoonmoeder een keer een dagje of weekendje wegging. Toen we samen gingen wonen besloten we dat wij ook een hond wilden. Niet meteen, maar na een jaartje.
In eerste instantie wilden we een pup, omdat ik momenteel zonder werk zit en alle tijd heb. We hebben dit uiteindelijk niet gedaan omdat ik wilde voorkomen dat ik ineens weer werk zou krijgen (weinig hoop, ik zit al een halfjaar in de ww) en het hondje dan weer weg moest omdat we hem dan niet zolang alleen konden laten.

We zijn op Marktplaats gaan kijken voor een iets oudere hond en kwamen uit bij een kruising tussen een labrador en een golden retriever van 8 maanden, die helaas weg moest bij het gezin vanwege de autistische zoon. Die kon met hun vorige hond heel goed overweg, het was zelfs goed voor hem, maar met deze jonge hond niet. Daarnaast hadden die mensen nog 2 kleine kinderen en trad er een wisselwerking op tussen de hond en de kinderen. Ze maakten elkaar erg druk. De hond was gezond, paspoort aanwezig enzovoorts.
Wij hebben m dezelfde avond, afgelopen vrijdag, meegenomen.
Nu merk ik dat het helemaal niet goed klikt tussen mij en Max. Natuurlijk is het voor beide partijen even wennen, maar nu 5 dagen later zit ik al de hele dag huilend op de bank met mijn twijfels.
Max heette eigenlijk Flame, maar dat vonden we geen leuke naam. Nu is hij dus omgedoopt. Hij luisterde vrijdagavond meteen naar zijn nieuwe naam, reageerde erop.
Tijdens het uitlaten merkten we dat hij erg trekt aan de riem. De vorige eigenaar had lichte reuma en zei dat ze hem af en toe bijna niet kon houden. We zijn zaterdags meteen begonnen met oefenen door stil te gaan staan wanneer hij trok of om te draaien bij geen reactie. Dat ging al best goed. Dus wij waren heel blij dat ie zo snel leerde.
Maar in de afgelopen dagen zijn we erachter gekomen dat Max naar mij heel slecht luistert. Hij ziet mijn vriend als zijn baas en elke keer als hij ondeugend is straft hij hem door zn neus te pakken en dan ligt Max ook gelijk op zn rug. Bij mij gebeurt er niks. Het probleem daarbij is dat de vorige eigenaar ook geen puppycursus heeft gevolgd, hem kuilen liet graven in de tuin (ze zei letterlijk: dat is niet zo erg maar als je m dan weer dicht gooit graven de kinderen hem weer open) en hij ook op de bank sprong. Bovendien eet hij stenen uit de tuin. Mijn vriend is sinds maandag weer aan t werk en ik weet gewoon niet meer wat ik met m aanmoet. Hij luistert niet, daagt me uit door nog meer stenen te pakken als ik 'nee' zeg, ik krijg m niet te pakken, springt dwars door de tuin en de enige manier waarop ik m binnen krijg is door zn riem te pakken. Ik durf hem niet meer in de tuin te laten uit angst voor zijn gezondheid mbt die steentjes. Nu wordt hij heel onrustig omdat hij bij zijn vorige baasje de hele dag met de kinderen buiten speelde. 'S ochtends na de wandeling valt ie meteen weer in slaap, maar rond de middag en eind van de middag, als ie na zn tussen-de-middag wandeling heeft geslapen, wordt hij vervelend. Hij hapt naar mijn handen, luistert niet naar mijn bestraffende woorden ('nee', 'foei' of 'eh') en als ik m bij zn nekvel grijp gaat ie gewoon door met happen. Ik pak steeds een speeltje waar ie dan in mag happen, maar dat wil hij niet. Zelfde verhaal bij zn slaapkleedje. Zodra hij die begint te vernielen straf ik m, geef m dan een speeltje en beloon hem als ie daar op kauwt. Zodra ik wegloop kijkt ie me aan en pakt zn kleed weer. Vanochtend werd het nog erger. Hij was aan het vervelen en zodra ik m strafte begon ie te grommen, liet zijn tanden zien en blafte aan een stuk door. Ik krijg m dan ook niet stil wanneer hij blaft. Toen ben ik maar met m naar buiten gegaan om m wat energie te laten kwijtraken maar nu begon hij weer te trekken en luisterde niet. Ik stond op straat al bijna te huilen.
Hij ziet mij dus niet als zijn baas, wat ik ook probeer. Voor hem naar binnen gaan lukt amper omdat ie al heel sterk is. Gaan staan bij het straffen ook niet. Ik weet gewoon niet wat ik ermee moet. Ik heb ons al opgegeven voor een cursus 'groene honden' voor honden die geen pup meer zijn maar nooit een cursus hebben gehad, maar die begint pas dinsdag. Ik weet niet of ik dit wel volhoud en ook niet of ik het wel wil.. ik heb gewoon geen puf meer om m te corrigeren, heb al 2 dagen geen eetlust en hoofdpijn.. ik heb gewoon een slecht gevoel bij mijn hond. De klik is er niet en ik heb ook geen band met m. Het voelt niet als mijn hond en ik betrapte mezelf er al eerder op dat ik het gevoel heb dat we er niet goed aan gedaan hebben om een hond te nemen, ondanks dat we er een jaar over nagedacht hebben hoe het zou zijn.
Een hond hebben moet toch leuk zijn en ook van de ondeugende dingen moet je kunnen genieten en op dit moment zou ik m het liefst wegdoen.. maar ook dat vind ik heel erg want ik wil het eigenlijk niet zo snel opgeven. Bovendien wil ik niet dat ie na een paar dagen weer van baasje moet veranderen, dat kan voor hem ook niet goed zijn, maar op deze manier word ik er alleen maar ongelukkig van..

Sorry voor dit lange verhaal maar ik moest t echt kwijt.. iemand tips?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Ik weet niet of we er goed aan gedaan hebben...

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

als ik het zo lees zeg ik herplaatsen. een hond heb om van te genieten en niet om van in de stress te raken... of... jij moet je houding zo veranderen dat jij de baas gaat worden over je hond. dus je niet onzeker gedragen, zelfverzekerd zijn en laten zien dat jij het voor het zeggen hebt. kan je dat niet dan vind ik het eerlijker voor de hond om een echte baas voor hem te vinden.
ellen
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

8 maanden is een knappe kut leeftijd, haha. Je hebt hem pas net. Even doorbijten meisje, ik denk dat het heus beter zal gaan. Ik neem aan dat jij met hem op cursus gaat he, niet je vriend. Een psitieve cursus doet wonderen voor de onderlinge band.

Waarom heb je hem meegenomen? Er moet dan toch wel ergens een klik geweest zijn? hou die gedachte vast tot dinsdag ;-)
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Je hebt dus een onopgevoede puber in huis gehaald, hij is van slag en jij ook.
Als hij niets geleerd heeft kun je niet verwachten dat hij reageerd op foei en nee, probeer eerst eens met positief dingen aanleren.
Zit en af en lekker snoepje/koekje, enthousiast doen bij de dingen die goed gaan.
Met het wandelen, iets lekkers of speeltje in je hand, direct stilstaan als hij trekt.
Een hond opvoeden kost tijd en energie.
Afbeelding
Sas
Zeer actief

die hond kent blijkbaar niets. Nee zeggen en foei heeft dan ook niet veel zin. Hij kan enkel commando`s opvolgen die hij kent.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Eerst stoppen met nekvel grijpen, op zijn zij leggen, neus vastpakken etc.
Ik zou ook niet luisteren als ik zo behandeld word.
Leuke dingen doen levert een band op en van daaruit zal
de rest ook makkelijker gaan.
Beestje is er net, keulen en aken he?
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Meid, je hebt een puber in huis met typische puberstreken en trossen bananen in zijn oren. :mrgreen:
Bovendien is hij nét bij jullie. Zo'n hond moet echt wel even een paar weekjes wennen. Kop op! Je moet wel wat sterk in je schoenen staan want hij voelt je blijkbaar goed aan. Dat door de tuin rennen ennniet te pakken krijgen is natuurlijk gieren voor die hond. Mijne doet het ook (ook puber) en wat is er nou mooier als baas je achterna zit te rennen door de tuin?

Een hond krijgt je niet compleet en af, je moet daar tijd in steken. Niet zo snel je koppie laten hangen. Ga met hem op cursus, lekker samen dingen doen. Die band moet ook groeien.
Om je te troosten; mijn is 10 maand en heeft een kop vol bananen. Nee foei en uhuh kent hij ineens niet meer. Trekt als een otter aan de riem en sleept ineens weer spullen door het huis.
Je hebt een hond in huis genomen midden in 1 van de allermoeilijkste periodes. Besteed er tijd aan en je krijgt het later dubbel en dwars terug ( daar geloof ik dan altijd maar in :mrgreen: )
Afbeelding
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Vijf dagen zeg je? Joh, geef het tijd. Het eerste jaar mag je wel afstrepen voor gewenning hoor. Ga leuke dingen doen, niet meer nekvel of omgooien doen en lekker op cursus gaan. En eindeloos lopenlopenlopen. Komt goed hoor, maar niet zo snel als je dacht.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Hij is jong en ondeugend en zoekt uit waar jullie grenzen liggen, probeer het niet persoonlijk op te vatten

Ik zou stoppen met fysiek corrigeren, dus het vastpakken. In huis een lijntje aan laten hangen, wordt hij erg dwars, lijntje pakken en even op de gang. Zoek op internet informatie over clickeren en ga leuke oefeningen met hem doen. Begin met basisdingetjes zoals zit en mand. Al zijn voer gaat hij zo verdienenen, dus de brokjes in een pennenzakje en laat hem het maar verdienen met die oefeningen.

Voor je weer fysiek gaat corrigeren, moet er eerst een band zijn tussen julllie, nu pikt hij dat niet en blijkbaar kom je sowieso niet over.
Probeer je verbale correctie bij 1 woord te houden en leer dit eerst aan.
Zoek maar even op "nee aanleren" is een methode met een brokje.
Daarnaast niet vergeten om lekker te wandelen en te spelen, hij moet buiten zijn energie kwijt kunnen

Edit: toen suus 9 maanden was, zat ik huilend op de bank, gek werd ik van d'r. En nu... wereldhond, blij dat ik doorgezet heb en haar gehouden heb
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 28 aug 2013 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Herplaatsen dus. Hij voelt je feilloos aan en jij bent gewoon geen baas voor hem.
Dat grommen en tanden laten zien, daar zou ik gelijk korte metten mee maken. Sterker, zover had het helemaal niet moeten komen. Dit gaat uit de klauwen lopen als óf jij niet veranderd en op je strepen gaat staan óf hij jou straks bijt. Het één is het gevolg van het ander, dus daarom snel herplaatsen. Dit is geen hond voor jou.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Geef het nog even de tijd. Als je na 5 dagen al wilt opgeven krijgt het ook geen kans natuurlijk :wink:
Die klik kan nog wel komen, jij moet er waarschijnlijk nog even in groeien en de hond moet ook nog leren hoe het er bij jullie aan toe gaat. Kan allemaal nog wel goed komen met een beetje geduld.

Niet meer corrigeren. Dat doe je pas als de hond weet hoe het hoort en dat weet deze nog niet. Waarschijnlijk is hij daarom ook zo druk, hijmsnapt niet wat er van hem verwacht wordt. Straal zelf kalmte uit want ze voelen feiloos je irritatie en onzekerheid aan en reageren daar weer op. Wees vooral heel duidelijk in wat je wel wilt en bied structuur.

Waar woon je?
Renee1966
Zeer actief

Drijver schreef:Herplaatsen dus. Hij voelt je feilloos aan en jij bent gewoon geen baas voor hem.
Dat grommen en tanden laten zien, daar zou ik gelijk korte metten mee maken. Sterker, zover had het helemaal niet moeten komen. Dit gaat uit de klauwen lopen als óf jij niet veranderd en op je strepen gaat staan óf hij jou straks bijt. Het één is het gevolg van het ander, dus daarom snel herplaatsen. Dit is geen hond voor jou.
Niet mee eens. Beest weet niet wat er verwacht wordt , kun je ook niet corrigeren. Daarbij kan ts niet op haar strepen naar een hond waar geen band mee is, dat pikt hij niet en zorgt juis voor ongelukken
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O dat is kut. Een echte puber en dat is lastig. Ik kan me best voorstellen dat de moed in je schoenen zakt.

Aan de ene kant denk ik doorzetten want het is nog zo kort.
Aan de andere kant denk ik zeker vanwege de leeftijd van de hond dat je heel snel jezelf bij de haren moet pakken en rap echt wat gaan doen naar cursus etc , om de hond op het juiste spoor te krijgen en misschien kom je daar dan zelf ook.
Als je het nu zijn beloop laat gaan dan gaat dit fout denk ik. En dan denk ik dat herplaatsen beter is.

Als jij huilend op de bank zit is het niet goed. Ik denk dat dat ligt aan het feit dat je het gevoel hebt dat het teveel is deze jonge hond met al wel de kracht van een volwassen hond die nog zo onzeker is zeker na het wisselen van baasje en dan dit ras ''hebben bananen in de oren''
Geeft jou denk het gevoel dat je het verkeerd doet. 8 maanden en je moet daarmee beginnen pfff.

Ga lekker naar buiten als je de huilbui op voelt komen met de hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Renee1966
Zeer actief

Drijver schreef:Herplaatsen dus. Hij voelt je feilloos aan en jij bent gewoon geen baas voor hem.
Niet mee eens. Beest weet niet wat er verwacht wordt , kun je ook niet corrigeren. Daarbij kan ts niet op haar strepen staan naar een hond waar geen band mee is, dat pikt hij niet en zorgt juist voor ongelukken
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 28 aug 2013 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Die hond gromt en laat zijn tanden zien omdat hij fysiek gecorrigeerd gaat worden.
Mijns inziens doet hij dat volkomen terecht.
Hier hoeft een vreemde dat soort "geintjes" ook niet te flikken.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
lets have fun

Renee1966 schreef:
Niet mee eens. Beest weet niet wat er verwacht wordt , kun je ook niet corrigeren. Daarbij kan ts niet op haar strepen naar een hond waar geen band mee is, dat pikt hij niet en zorgt juis voor ongelukken
:ok:
Sas
Zeer actief

ik weet niet of het emotioneel verantwoord is maar ik heb nu een logeerhond van 10 maanden (en 35 kg) die voor geen meter luistert. Is op zich niet zo`n probleem want meestal is ze erg lief, alleen tijdens de dolle half uur word het wat vervelend. Als ze dan ècht te ver gaat (blijven bijten bijv.) dan heb ik een plantenspuit klaar staan, ik geeft commando Nee (ja, dat hoort ze te kennen ;-) bij geen reactie > even spuiten (op moment dat ze niet kan zien dat ik dat doe.) werkt hier super. Ze houdt direct op met datgene wat ze aan het doen was (kussen slopen, mijn honden slopen etc) en blijft een seconde of 10 dommig om zich heen kijken "asjemenou" en is uit haar flow.

Misschien nu even een optie zolang hij nog geen commando`s kent?
Afbeelding
lets have fun

Het gaat niet om commandos. Het gaat om een band krijgen en van daaruit opvoeden. Commando's is meer iets voor later.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Suske schreef:
Die hond gromt en laat zijn tanden zien omdat hij fysiek gecorrigeerd gaat worden.
Mijns inziens doet hij dat volkomen terecht.
Hier hoeft een vreemde dat soort "geintjes" ook niet te flikken.
Hij zal het vast terecht doen, ben ik het mee eens, maar als TS daar niet mee overweg gaat kunnen wordt dit alleen maar erger. Als ik het zo lees heeft zij niet het karakter om de baas te gaan worden, wat ook niet erg is, dat geeft ze geloof ik ook toe. We hebben het nu ook niet over de hond op zich, maar over de relatie (als je daar al van kunt spreken in 5 dagen) tussen deze hond en zijn baas. En die gaat niet goed komen imo. Daarom dus herplaatsen voordat het echt uit de hand gaat lopen. Wiens "schuld" dat dan ook moge zijn. Ze eet en slaapt er niet van, dat kan toch nooit goed zijn.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ik denk dat een cursus ook wonderen doet.. Ik heb enorm veel geleerd van mijn cursus. Ik ben veel met de hond gaan oefenen met het huiswerk van de cursus en daardoor ook een goede band gekregen.

Het is voor beide leuk. De hond kan op een positieve manier koekjes krijgen en vind jou vanzelf leuk en interessant.. en de hond gaat beter luisteren dus winwin.

Ik zou het ook nog niet opgeven..
Laatst gewijzigd door Romy_ op 28 aug 2013 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
KiMZz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door KiMZz »

Bedankt voor alle snelle reacties. Ellen, ik vind jouw opmerking wel een beetje naar. Alsof ik geen 'echte' baas kan zijn. De hond van mn schoonmoeder luistert perfect naar me en ziet mij ook als baas.

Max kent wel wat commando's zoals 'zit' en 'lig'. Ook weet hij heel goed wat 'nee' betekent, want als mijn vriend het zegt luistert ie wel. Ik probeer hem regelmatig te wijzen op zijn plaats, maar daar komt het volgende probleem. Hij heeft een bench waar hij bij zn vorige baasje in zat opgesloten terwijl die 4-5 uur achter elkaar weg was. Hij ziet dat niet als zijn plekje, gaat er ook niet uit zichzelf in liggen. Na de eerste drie nachten piepen en blaffen in de bench hebben we besloten om hem voortaan los te laten, maar wel in de gang. Omdat we willen voorkomen dat hij 's nachts vanalles sloopt en eet. Hij springt ook met zn poten op t aanrecht en de tafel dus de gang is iets veiliger. We hebben een traphekje geplaatst want van zijn vorige baasje mocht hij ook gewoon traplopen. We hebben maandagavond zijn nieuwe kleedje en zijn oude uit de bench in de gang gelegd en hij slaapt daar prima. Geen gepiep en geblaf. Overdag zit ie ook vaak in de gang naar buiten te kijken, dus dat is echt zijn plekje. Er is geen plek in huis waar ik hem verder als straf naartoe kan sturen.

Natuurlijk wil ik zoveel mogelijk met m lopen. We gaan overdag 3x wandelen, in totaal zo'n 2.5 uur, en 's avonds na t eten nemen we hem mee naar een uitrenveld met een hek zodat ie los kan lopen en spelen met andere honden, en 's avonds laat gaan we nog een keer een halfuur naar buiten.
We willen uiteindelijk zorgen dat we Max tussen de middag niet meer uit hoeven laten zodat als ik weer ga werken, hij gewoon thuis kan blijven. Maar met al die energie heb ik ook daar mn twijfels over. Dan zouden we een oppas kunnen regelen. Mits hij blijft..

Ik snap wel dat we tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen, maar die klik die er meteen moet zijn is er gewoon niet en ik ben bang dat die er ook niet gaat komen. Toen we m ophaalden was ik zelf gewoon heel enthousiast en blij dat mijn vriend hem 'goedkeurde' omdat ik al zolang verlang naar leuk maatje om me heen. Max was ook heel blij en wild maar dat was dus omdat we 'visite' waren voor hem.

En het feit dat hij totaal niet naar me toekomt om geaaid te worden wil ook wel iets zeggen denk ik..
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Als je hem echt niet wilt dan kun je hem beter herplaatsen.
Wil je er wel moeite voor doen dan zou ik in eerste instantie zorgen dat je een band met hem op gaat bouwen.
Een hechte band en die is niet gebaseerd op enkel maar op zijn negatieve punten letten :wink:
Bedenk waarom je hem wilde meenemen ,wat je leuk aan hem vonden ga lekker met hem op pad ,maak hem moe en jezelf en niet van enkel het corrigeren van Max.
Ga op positieve wijze met hem aan de slag en als je dat er niet voor over hebt dan is herplaatsen beter voor beide partijen.
Renee1966
Zeer actief

Een hond is geen kind, als het ech niks wordt ben ik niet tegen herplaatsen. Nu vind ik het nog te vroeg, hond is er net, moet alles nog leren. Komt vast goed, met de juiste begeleiding en meer tijd

Edit deze reactie was voor romy natuurlijk

@ts

Je moet er wel zin in hebben ,opvoeden van een hond gaat echt niet vanzelf. Die klik moet ook groeien, ik zou het wat tijd geven, kijk naar de leuke dingen, zie de humor er van in en ga de uitdaging aan.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 28 aug 2013 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

die hond is gewoon even ontworteld, en als ik zo lees hoe je hem aanpakt ( fysiek :roll: ) dan vind ik het helemaal niet zo gek dat t niet zo soepel verloopt.
ben bang dat je ook niet gelukkig van hem gaat worden.
die hond verdien een leuk thuis.
Een veel leukere insteek zou zijn geweest, om van t begin af aan alles te belonen wat ie wel goed doet. en van daaruit een band te gaan vormen,.
Kijk even in je hart, wat wil je nou, ik denk dat je hem heel graag wilt lozen
kan hij niet terug naar zijn vorige adres - zodat die hem kunnen herplaatsen naar een goede plek.
O ja nogmaals respect verdien je die dwing je niet af met geweld
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Dit hoort helemaal bij zijn leeftijd.
Hij zit nu in de puberteit en probeerd van alles uit.
Mijn hond was ook een dondersteen op die leeftijd.
En soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Maar geloof me, ga met hem op cursus, ja en op cursus zal hij ook misschien net zo vervelend doen.
Maar zolang je doorzet, heb je de rest van je hond zijn leven veel profijt van de cursus.
Wat ik ook een beetje uit je verhaal haal, is dat je hond uitdaging nodig heeft.
En vooral denk werk vooral op die leeftijd!
Alleen maar corrigeren gaat niet helpen, beloon hem als hij iets goed gedaan heb.
Speel veel met hem. Zoek contact.
Hij is nu naar jou contact aan het zoeken.
Volgens mij is je hond hartstikke leuk! Maar doe wat met zijn energie!
Echt! Ik weet hoe jij je voelt, mijn hond was op die leeftijd ook erg stout en druk.
Maar ik heb cursussen gedaan, veel ingelezen.. Hij is nu 2 jaar en ik heb er nu profijt van.
Ik heb ook wel is jankend op de cursus gestaan omdat hij mij negeerde.
Maar op cursus krijg je de stips en de trucs, en uit eindelijk zag ik het en lukte het me.
Succes!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Renee1966 schreef: Nu vind ik het nog te vroeg, hond is er net, moet alles nog leren. Komt vast goed, met de juiste begeleiding en meer tijd
En met de juiste wil ,en als die ontbreekt vind ik herplaatsen eerlijker en wel op korte termijn ipv eerst een tijdje aan te modderen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sorry, maar ik sanap dat puber gedoe niet zo, ik heb al verschillende honden gehad, maar dat puberen hebben ze of overgeslagen of ik ben steke blind :19:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

KiMZz schreef:Ik snap wel dat we tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen, maar die klik die er meteen moet zijn is er gewoon niet en ik ben bang dat die er ook niet gaat komen. Toen we m ophaalden was ik zelf gewoon heel enthousiast en blij dat mijn vriend hem 'goedkeurde' omdat ik al zolang verlang naar leuk maatje om me heen. Max was ook heel blij en wild maar dat was dus omdat we 'visite' waren voor hem.

En het feit dat hij totaal niet naar me toekomt om geaaid te worden wil ook wel iets zeggen denk ik..
Ik vind dit helder genoeg. Dit zou best goed kunnen komen, de hond is gewoon een losgeslagen puber, maar dan moet je er wel voor de volle 100 % voor gaan. Zo te lezen zie je dat niet meer echt zitten. En in dat geval zou ik de hond snel herplaatsen, zodat hij goed kan beginnen en jij niet meer hoeft te twijfelen. Ik zou dus ook niet meer aanmodderen. Dit is een heel belangrijke leeftijd voor de hond.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

tineke schreef:Als je hem echt niet wilt dan kun je hem beter herplaatsen.
Wil je er wel moeite voor doen dan zou ik in eerste instantie zorgen dat je een band met hem op gaat bouwen.
Een hechte band en die is niet gebaseerd op enkel maar op zijn negatieve punten letten :wink:
Bedenk waarom je hem wilde meenemen ,wat je leuk aan hem vonden ga lekker met hem op pad ,maak hem moe en jezelf en niet van enkel het corrigeren van Max.
Ga op positieve wijze met hem aan de slag en als je dat er niet voor over hebt dan is herplaatsen beter voor beide partijen.
Ditte :ok:
En ik denk dat je veel te veel, en te hoge, verwachtingen hebt. Zodat je steeds teleurgesteld wordt :wink:
En niet zo krampachtig omgaan met die baas-status hoor, en wat de hond allemaal wel niet zou moeten doen en laten als je 'de baas' zou zijn.
Dat is nutteloos. Leer elkaar eerst maar eens gewoon kennen :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou iig die cursus afwachten en kijken of dat een opening geeft voor een nieuwe frisse start.
Gewoon langzaam aan met geduld.
Als je je er dan nog niet prettig bij voelt is het ook echt geen schande om hem af te staan hoor. Dat is beter dan afwachten tot het mis gaat en zelf steeds zo verdrietig te zijn. Dan is dit gewoon niet de mach voor jullie.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”