Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cecar Milan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Corgi84
geregistreerd lid

Cecar Milan

Ongelezen bericht door Corgi84 »

Er zijn misschien wel al topics over Cesar Milan, maar ik ben benieuwd wat jullie mening is over zijn methode. In juni/juli wil ik een puppy in huis, ik ben al aan het meelezen hier, omdat dit mijn eerste hondje zal worden en geen enkele ervaring heb. Nu wil ik natuurlijk een goede start maken en kijk ook naar de dog wisperer. Het lijkt mij allemaal heel logisch, maar wat is jullie mening over zijn aanpak?
Pakdebal

Re: Cecar Milan

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
vind het een prima aanpak , heel veel " I am the leader " en inderdaad , daar schort het nog veel aan en daarom komen er problemen
dus
dat is waar hij veel op hamert , maar vergis je niet , het komt ook door zijn charisma dat honden sneller naar hem luisteren
kortom hij is een geboren " leader " ! :ok:

er zitten zoveel verschillen in karakters wat je moet meenemen in een opvoeding, want ik zie dat je een corgi neemt ,
die zijn wel wat lastig , een beetje eigenwijs , :wink:
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Zoals met elke theorie/trainings methode zijn en voor - en nadelen.

Ik houd niet van een slipketting en die gebruikt hij nog wel eens.
Globaal gezien vind ik zijn methode wel goed. Je moet alleen heel goed timen om te corrigeren.
Sommige dingen hebben we wel overgenomen. Nu de chihuahua's de laatste tijd flink aan het ruzien zijn, zijn we heel strict met begroeten/benaderen: no talk, no touch, no eyecontact.

En ook je moet "calm and submissive" zijn... anders bereik je gewoon niets. de hond volet je stress en ongeduld.

Succes,
Ingrid

PS.. je moet een methode keizen die bij je past... soms is dat een beetje van dit en een beetje van dat... maar vooral duidelijkheid en conseqent zijn naar de hond zijn heel belangrijk.
Vandaag niet bij je opspringen.. dan morgen ook niet etc.
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Zoals met elke theorie/trainings methode zijn en voor - en nadelen.

Ik houd niet van een slipketting en die gebruikt hij nog wel eens.
Globaal gezien vind ik zijn methode wel goed. Je moet alleen heel goed timen om te corrigeren.
Sommige dingen hebben we wel overgenomen. Nu de chihuahua's de laatste tijd flink aan het ruzien zijn, zijn we heel strict met begroeten/benaderen: no talk, no touch, no eyecontact.

En ook je moet "calm and submissive" zijn... anders bereik je gewoon niets. de hond volet je stress en ongeduld.

Succes,
Ingrid

PS.. je moet een methode keizen die bij je past... soms is dat een beetje van dit en een beetje van dat... maar vooral duidelijkheid en conseqent zijn naar de hond zijn heel belangrijk.
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind t een prima manier van opvoeden mits je hem niet gaat kopieren en naar doet omdat hij t doet maar gebruikt wat bij je hond en jou past.
Daarnaast moet je niet t boek wat pdb roept lezen want dat is voor volwassen honden ( en ja ik heb ze allemaal gelezen) dan kun je beter t boek voor pups van hem lezen. Cesars aanpak voor puppy's.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door yodi »

Persoonlijk ben ik meer van de positieve aanpak, zodat je hond leert dat het leuk is om naar de baas te luisteren.
Met voertjes of snoepjes, ligt denk ik ook aan de soort hond.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Cesar Milan heeft best goede dingen maar ze waarschuwen niet voor niets in het blokje wat ze laten zien, doe dit niet thuis zonder een professional in te schakelen.
Je komt heel veel tegen als je een eerste hond krijgt, vooral met een pupje.
Natuurlijk zul je ook fouten maken da's alleen maar logisch.
Blijf wel vooral rustig en geduldig en gebruik gewoon je gezonde verstand, dat is het allerbelangrijkste.
Als je vragen hebt kun je ze best hier storten en zoek de adviezen uit die je aanspreken en blijken te werken bij je hond.
Een puppycursus is ook leerzaam en leuk dus dat zou je ook kunnen doen.
Vervolgens, als je pup er dan is, hier veel foto's spammen. :F:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Corgi84
geregistreerd lid

Bedankt voor de goede adviezen, ik gebruik de tijd voordat er een hond komt om me te oriënteren. Ik ben zeker van plan op puppycursus te gaan, vooral omdat ik geen ervaring heb.
Mijn voorkeur gaat uit naar een corgi (cardigan) maar of dat uiteindelijk het hondje wordt weet ik nog niet. Ik ben vooral op zoek naar een hondje die bij mij past. Ik wil een puppy, omdat ik die kan trainen/wennen aan mijn kat. Ik ben nog huiverig om een wat oudere hond in huis te nemen, voor het geval het niet werkt met mijn kat. Luna is een schat, maar zal een hond de eerste tijd niet ten harte nemen.
Corgi84
geregistreerd lid

En natuurlijk als het hondje er eenmaal is (ook al duurt het nog even) laat ik foto's zien!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Buddyboy schreef:PS.. je moet een methode keizen die bij je past... soms is dat een beetje van dit en een beetje van dat... maar vooral duidelijkheid en conseqent zijn naar de hond zijn heel belangrijk.
Eens, met dien verstande dat ik vind dat CM dat ook doet.
Hij kijkt naar de hond, en past daarop zijn aanpak aan. Ik heb hem hetzelfde probleem al op diametraal tegenovergestelde manieren op zien lossen. Afgestemd op de hond. Bij de ene hond die bang is hanteert hij een methode van 'húp, niet aanstellen' en pakt hij door. Bij de andere hond die bang is gaat hij er naast zitten en wacht (soms uren) tot de hond de eerste stap zet en moedigt de hond dan positief aan. Hij doet dat op basis van zijn intuïtie. En dát is iets wat je niet zomaar leert, zeker niet als je geen ervaring hebt met honden.

Bij honden en hun opvoeding zijn er maar een paar zaken echt van belang. Consequent zijn, kordaat maar lief zijn, betrouwbaar zijn in de ogen van de hond en de hond duidelijk maken wat je precies van hem verwacht. Daarnaast een flinke dosis geduld en humor. Dan ben je er wat mij betreft.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Persoonlijk heb ik er weinig mee, ben meer van Go With The Flow en t zoeken van een band, de harmonie en rust ,
die totale controle willen hebben lijkt me heel benauwend.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Het ligt er aan.
Veel mensen proberen de trucjes van cesar milan na te doen, maar doen dit op een verkeerde manier, waardoor het vaak misgaat bij de hond.
Je moet eerst de hondentaal goed onder de knie hebben.
Zie wat je hond je probeerd te vertellen.
En handel daarop.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Wat ik ook nog zou willen zeggen is, pin je er niet op vast van, met juni/juli een hondje willen hebben.
Kijk rond bij fokkers of asiels.
Bij fokkers kun je altijd vragen wanneer er nestjes geplant zijn en of er een wachtlijst is enz en bij een asiel kun je altijd rondvragen over karakters en zo.
Het is goed als je geduld kunt opbrengen voor het hondje wat bij je past want oh zo vaak worden hier topics geopend met mensen die ondoordacht een pup kochten, vandaag bedacht en morgen in huis en dan zit je vaak met de gebakken peren.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Corgi84
geregistreerd lid

Ptje schreef:Wat ik ook nog zou willen zeggen is, pin je er niet op vast van, met juni/juli een hondje willen hebben.
Kijk rond bij fokkers of asiels.
Bij fokkers kun je altijd vragen wanneer er nestjes geplant zijn en of er een wachtlijst is enz en bij een asiel kun je altijd rondvragen over karakters en zo.
Het is goed als je geduld kunt opbrengen voor het hondje wat bij je past want oh zo vaak worden hier topics geopend met mensen die ondoordacht een pup kochten, vandaag bedacht en morgen in huis en dan zit je vaak met de gebakken peren.
Ja precies daarom wil ik er ook de tijd voor nemen. De reden dat ik juni/juli aangeef is omdat ik dan qua werk een lange periode rustig is en dan bedoel ik geen werk te hebben. Ben namelijk invalleerkracht en krijg pas rond oktober-december vaak weer wat werk. Als ik dan in die rustige periode een hondje neem heb ik alle tijd om de hond te laten wennen en trainen.
Voor die tijd ga ik zeker bij dierenasielen en fokkers langs, maar wil daar ook niet te vroeg aan beginnen. Hoewel ik nu nog werkloos thuis zit en eventueel tijd zou hebben voor een hond(en graag een zou hond willen) moet ik ook realistisch zijn, omdat er straks weer om invallers wordt gevraagd en ik doe een deeltijdstudie waardoor ik 1keer in de week een avond weg ben. Een nieuwe hond wil ik nog niet direct al een avond alleen laten. Ik wil er de tijd voor nemen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik heb niks tegen cm zolang zijn volgers maar beseffen dat zij anders zijn dan hij en niet zijn persoonlijke vaardigheden bezitten.

ik voed puppen consequent op maar wel met heel veel liefde en geduld en ik denk persoonlijk dat ze daar meer bij gebaat zijn dan bij het veelvoorkomende zijgeprik en rug- of zijgeleg, omdat mensen zo bang zijn dat hun pup het huishouden over gaat nemen zoals ze honden zien doen in de cm uitzendigen.
puppen doen dat niet hoor, die zijn daar helemaal niet mee bezig, die hebben voornamelijk behoefte aan een consequente, duidelijke, eerlijke en liefdevolle opvoeding waarbij je het belang van de drie r's, rust, reinheid en regelmaat, zeker ook niet uit het oog moet verliezen.

ik krijg persoonlijk altijd wat buikpijn als ik net beginnende hondenhouders cm hoor verheerlijken, ik denk nl dat je al heel wat hondenkennis in huis moet hebben om ook maar een beetje in de buurt te komen van wat hij kan met honden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik heb niks tegen cm zolang zijn volgers maar beseffen dat zij anders zijn dan hij en niet zijn persoonlijke vaardigheden bezitten.

ik voed puppen consequent op maar wel met heel veel liefde en geduld en ik denk persoonlijk dat ze daar meer bij gebaat zijn dan bij het veelvoorkomende zijgeprik en rug- of zijgeleg, omdat mensen zo bang zijn dat hun pup het huishouden over gaat nemen zoals ze honden zien doen in de cm uitzendigen.
puppen doen dat niet hoor, die zijn daar helemaal niet mee bezig, die hebben voornamelijk behoefte aan een consequente, duidelijke, eerlijke en liefdevolle opvoeding waarbij je het belang van de drie r's, rust, reinheid en regelmaat, zeker ook niet uit het oog moet verliezen.

ik krijg persoonlijk altijd wat buikpijn als ik net beginnende hondenhouders cm hoor verheerlijken, ik denk nl dat je al heel wat hondenkennis in huis moet hebben om ook maar een beetje in de buurt te komen van wat hij kan met honden.
Maar dat doet ie niet bij pups... kijk naar pdb die raad ook een boek voor volwassen honden aan ipv t puppenboek en dat is zo verschillend ;-)
Maar ben t helemaal met je eerste alinea eens... je bent jezelf en daarom ook mijn opmerking gebruik wat bij jou en je hond past en kopieer nier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hoewel CM best wel goede dingen heeft, zie ik meer dingen waar ik het totaal niet mee eens ben. Bovendien ben ik het totaal niet eens met zijn uitgangspunten. Ik vind dat hij veel te veel nadruk legt op 'de baas zijn' en dat vaak ook nog eens op een fysieke manier afdwingt. Net wat Sandra ook zegt, als je zo gespitst bent op de baas zijn over je hond, wordt het allemaal zo krampachtig. Daarnaast kunnen de dingen die hij op TV laat zien ronduit gevaarlijk zijn als je die als onervaren eigenaar gaat nadoen. Laatst bij ons op puppycursus nog een cursist die ineens zijn herder van een half jaar op de rug gooit en naar beneden gedrukt houdt. Ik vroeg wat hij aan het doen was, zegt hij: "ja, dat doet Cesar toch ook". Ik vind dat gewoon link. De hond had geen idee waarom zijn baas dat deed en ik zie dan gewoon gebeuren dat die hond het op een dag niet meer pikt.
Daarnaast denk ik dat als je zo gericht bent op de baas zijn en het idee dat een hond erop uit is de macht over te nemen, je veel te veel gericht bent op de dingen die je hond niet goed doet en de dingen die hij goed doet teveel over het hoofd ziet.
Lees als tegenwicht ook eens wat boeken van mensen die een andere kijk erop hebben en maak dan je keus. Bijvoorbeeld boeken van Jean Donaldson, of kijk eens op youtube naar filmpjes van Kikopup.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:ik heb niks tegen cm zolang zijn volgers maar beseffen dat zij anders zijn dan hij en niet zijn persoonlijke vaardigheden bezitten.

Maar dat doet ie niet bij pups... kijk naar pdb die raad ook een boek voor volwassen honden aan ipv t puppenboek en dat is zo verschillend ;-)
Maar ben t helemaal met je eerste alinea eens... je bent jezelf en daarom ook mijn opmerking gebruik wat bij jou en je hond past en kopieer nier.
dat weet jij en dat weet ik, maar de doorsnee beginnende hondenhouder weet dat niet, die ziet de uitzendingen over ontspoorde honden, vergeet voor het gemak dat het daarover gaat, en denkt dat het zo moet, ook met puppen.
dat is cm niet kwalijk te nemen, maar het gebeurt wel (zie al de topics over 8 weken oude pups die hardhandig in het gareel gedwongen worden) en daar krijg ik buikpijn van.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Belle
Zeer actief

renee-uk schreef:
malinois schreef:

dat weet jij en dat weet ik, maar de doorsnee beginnende hondenhouder weet dat niet, die ziet de uitzendingen over ontspoorde honden, vergeet voor het gemak dat het daarover gaat, en denkt dat het zo moet, ook met puppen.
dat is cm niet kwalijk te nemen, maar het gebeurt wel (zie al de topics over 8 weken oude pups die hardhandig in het gareel gedwongen worden) en daar krijg ik buikpijn van.
Precies Renee, dat is wat ik ook zie. Door de TV denken mensen dat ze hoe dan ook moeten voorkomen dat hun pupje straks de macht gaat overnemen en gaan vervolgens de technieken die ze CM zien toepassen bij ontspoorde honden toepassen op pups als ze niet luisteren, terwijl de pup nog niet eens een idee heeft wat er van hem gevraagd wordt. Voor de pups heel verwarrend, voor de eigenaars alleen maar frustrerend, want de pup leert er nog steeds niet van wat hij dan wel moet doen.
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

In zijn theorie zitten zeker waarheden. Naar het programma kijk ik inmiddels niet meer. Na al die probleemhonden heb ik het wel een beetje gehad. Het jammere van het programma is inderdaad dat mensen denken dat ze de aanpak van de probleemhonden gaan toepassen op van alles en nog wat. Het programma trekt zijn theorie nogal uit verband zeg maar. En dan nog er zijn inderdaad zaken waar ik het totaal niet mee een ben. Maar die ik ook echt niet moet toepassen op mijn hond. Ik heb de leiderschap een tijdje op die manier wel uitgevoerd om bepaald moeilijk gedrag van Kay toen onder controle te krijgen. Het werkte als een tierelier, dat wel. Maar Kay zat volgens mij ook zo ongeveer in een depressie. Er ging totaal niks meer van die hond uit, terwijl hij toch best een leuke manier van humor heeft. Hij wilde niet meer spelen of rennen. Voor Kay was ik als zo'n aanwezige leider dus echt too much. Uiteindelijk belande ik zelf in een heel negatief spiraal en zag de lol er ook niet meer van in om leuk te gaan wandelen. Het heeft even geduurd voor ik alle negativiteit eruit hebben gekregen en zo soms bemerk ik nog wel wat Cesar invloeden die ik liever niet meer in mij heb.
Afbeelding
Corgi84
geregistreerd lid

Dank je wel, hier heb ik echt iets aan. Dat was ook precies mijn gevoel bij de methode van cm, wanneer kun je nou eens de hond lekker aaien en knuffelen.
Ik wil een hond voor de gezelligheid en ik weet zeker dat een hond mij veel kan bieden en andersom en niet alleen het baasje zijn van een hond. Vanuit mijn werk moet ik consequent zijn en rustig blijven, wat dat betreft lijkt een hond opvoeden veel op het voor de klas staan haha. Heb er vertrouwen in dat mij dit ook bij een puppy zal lukken met de nodige liefde en aandacht.
Belle
Zeer actief

Corgi84 schreef:Dank je wel, hier heb ik echt iets aan. Dat was ook precies mijn gevoel bij de methode van cm, wanneer kun je nou eens de hond lekker aaien en knuffelen.
Ik wil een hond voor de gezelligheid en ik weet zeker dat een hond mij veel kan bieden en andersom en niet alleen het baasje zijn van een hond. Vanuit mijn werk moet ik consequent zijn en rustig blijven, wat dat betreft lijkt een hond opvoeden veel op het voor de klas staan haha. Heb er vertrouwen in dat mij dit ook bij een puppy zal lukken met de nodige liefde en aandacht.
Consequent zijn en rustig blijven is altijd goed. En vooral letten op en aandacht schenken aan wat je hond allemaal goed doet i.p.v. te focussen op de fouten die hij (logischerwijs) ook maakt. Is denk ik ook niet anders dan bij kinderen. En vooral ook de humor van dingen in kunnen zien, zodat het allemaal niet zo krampachtig wordt.
Veel plezier vast met alle voorbereidingen en het zoeken van een pup!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Corgi84 schreef:Dank je wel, hier heb ik echt iets aan. Dat was ook precies mijn gevoel bij de methode van cm, wanneer kun je nou eens de hond lekker aaien en knuffelen.
Knuffelen en aaien kun je in zijn aanpak gewoon veel alleen niet bij de honden die je op tv ziet en i die toestand.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik denk dat het heel waardevol kan zijn zijn theorie en boeken te lezen en na te denken over zijn visie. Sommige mensen denken dat het hele systeem van CM bestaat uit in de ribben prikken en in de zij schoppen en als je dat gaat toepassen, ben je heel verkeerd bezig. Ik zou ook het puppyboek pakken en kijken hoe je dat kunt toepassen. Daar staat ontzettend veel relevante informatie in die je heel goed kan voorbereiden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

DebbieZ schreef:Ik denk dat het heel waardevol kan zijn zijn theorie en boeken te lezen en na te denken over zijn visie. Sommige mensen denken dat het hele systeem van CM bestaat uit in de ribben prikken en in de zij schoppen en als je dat gaat toepassen, ben je heel verkeerd bezig. Ik zou ook het puppyboek pakken en kijken hoe je dat kunt toepassen. Daar staat ontzettend veel relevante informatie in die je heel goed kan voorbereiden.
:ok:
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Als je wilt kan ik je wel het ebook van de puppen toesturen :) kan je ook zonder ereader of tablet gewoon op je pc of mobiel lezen.
Moet je me alleen even een PB sturen anders ga ik dat vergeten.

Ik vind het zo knap wat hij doet, ik zou graag wat van zijn natuurlijke kalmte willen hebben. Je ziet dat de honden sowieso rustiger op hem reageren (uitzonderingen daar). Al zou ik het ook wel eens boeiend vinden om te zien hoe het een jaar of wat later gaat bij die mensen met hun honden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik denk dat je het beste bij hondenscholen in de buurt kunt gaan kijken hoe ze werken en hoe hun aanpak van puppen is.
Zoek daaruit de hondenschool waar je jezelf het beste bij voelt en volg de manier van opvoeden die zij voorstaan.
Laatst gewijzigd door ranetje op 09 sep 2013 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Dat komt inderdaad niet goed naar voren op tv, daar heb ik ook een tijdje mee geworsteld. Ik raakte onzeker, want ik had een hond omdat ik dat gezellig vindt, niet om steeds de baas te moeten zijn. Is helemaal goed gekomen hoor, ik ben toen veel meer gaan lezen over verschillende methoden die er zijn en van elk heb ik iets gepakt wat bij mij past en vooral bij mijn hond past.
Afbeelding
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Daantje_ schreef:
Dat komt inderdaad niet goed naar voren op tv, daar heb ik ook een tijdje mee geworsteld. Ik raakte onzeker, want ik had een hond omdat ik dat gezellig vindt, niet om steeds de baas te moeten zijn. Is helemaal goed gekomen hoor, ik ben toen veel meer gaan lezen over verschillende methoden die er zijn en van elk heb ik iets gepakt wat bij mij past en vooral bij mijn hond past.
Je mag inderdaad je hond zeker knuffelen maar niet als eerste, dat komt pas aan het eind van een training oid. Ik moet zeggen dat de boeken goed zijn en veel komt overeen met bv Martin gaus zijn boeken. De basis is toch overal hetzelfde en dat is hondentaal leren kennen en deels ook uitvoeren.
Wat ik wel vind van cesar is dat je veel afleveringen moet zien waarvan er slechts 20% op jou van toepassing zijn om er zinnige dingen uit te halen. Ik nam de afleveringen standaard elke ochtend op en spoelde deze savonds onder het eten door totdat ik iets tegenkwam wat voor mij handig was.
Sommige dingen zijn echt heel goed en ik heb zeker resultaat geboekt met mijn hond door cesar.
Bijvoorbeeld de hond masseren wanneer hij gespannen is, werkt toppie! Mijn hond was bang maar komt nu zeuren om knuffels en massages.
Mijn hond durfde ook absoluut niet in de auto en ik heb een maand elke dag met snoepjes en de kat hem erin gelokt maar zodra de snoepjes op waren stoof hij er weer uit. Cesar had een andere aanpak namelijk geen geluid maken en de hond een beetje duwen maar dat hij wel zelf de stappen zet. Nou, zo gezegd zo gedaan, hond erin geduwd en gaan met die banaan. die dag een paar keer gaan wandelen en dus in en uit de auto en een week later ging hij dolgraag mee. Hij gaat nu overal mee naartoe en vind het prima in de auto.
Maar het inderdaad wat iedereen zegt, kijk goed naar je hond zodat je bepaalde technieken niet fout gaat toepassen, als je hond gaat plassen van angst omdat je hem ergens in duwt dan is dat dus niet de oplossing voor die hond of nog te snel.
renee-uk
Zeer actief

Freya schreef:
Daantje_ schreef:
Je mag inderdaad je hond zeker knuffelen maar niet als eerste, dat komt pas aan het eind van een training oid. Ik moet zeggen dat de boeken goed zijn en veel komt overeen met bv Martin gaus zijn boeken. De basis is toch overal hetzelfde en dat is hondentaal leren kennen en deels ook uitvoeren.
Wat ik wel vind van cesar is dat je veel afleveringen moet zien waarvan er slechts 20% op jou van toepassing zijn om er zinnige dingen uit te halen. Ik nam de afleveringen standaard elke ochtend op en spoelde deze savonds onder het eten door totdat ik iets tegenkwam wat voor mij handig was.
Sommige dingen zijn echt heel goed en ik heb zeker resultaat geboekt met mijn hond door cesar.
Bijvoorbeeld de hond masseren wanneer hij gespannen is, werkt toppie! Mijn hond was bang maar komt nu zeuren om knuffels en massages.
Mijn hond durfde ook absoluut niet in de auto en ik heb een maand elke dag met snoepjes en de kat hem erin gelokt maar zodra de snoepjes op waren stoof hij er weer uit. Cesar had een andere aanpak namelijk geen geluid maken en de hond een beetje duwen maar dat hij wel zelf de stappen zet. Nou, zo gezegd zo gedaan, hond erin geduwd en gaan met die banaan. die dag een paar keer gaan wandelen en dus in en uit de auto en een week later ging hij dolgraag mee. Hij gaat nu overal mee naartoe en vind het prima in de auto.
Maar het inderdaad wat iedereen zegt, kijk goed naar je hond zodat je bepaalde technieken niet fout gaat toepassen, als je hond gaat plassen van angst omdat je hem ergens in duwt dan is dat dus niet de oplossing voor die hond of nog te snel.
je bent toch niet voortdurend aan het trainen en al zeker niet met een pup, die kan dat helemaal niet volhouden met de attentiespanne van een garnaal ;)
ik heb mijn pup doodgeknuffeld hoor en toch is ie opgegroeid tot een supergehoorzame fijne hond.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”