Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stap te ver en te snel.
Moderator: moderatorteam
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
Stap te ver en te snel.
We zijn de afgelopen tijd veel en hard aan het trainen geweest met Gimmick.
Het ging echt super, de aandacht voor mij was al heel goed verbeterd.
Dus toch de stap gewaagd om te starten met agility lessen.
De eerste 2 lessen ging het super. Af en toe moest ze even een ere rondje veld gaan doen maar niks raar gedrag
En de instructeur wist van haar achtergrond dus was het ook geen drama.
Echter les 3 werd alles haar teveel. De opwinding van agility waar ze heel fel door werd en daarbij komend de groepen g&g die ook weer begonnen waren.
Ze ging stierlijk gedrag vertonen. Na de oefening andere honden treiteren door met een hoop bombarie een andere groep in te vliegen. Bananen in de oren hebben en zodra de baasjes hun eigen hond rond gingen slingeren en gaan staan schreeuwen tegen haar triggerde nog meer opwinding.
Helaas heb ik toen moeten besluiten te stoppen met agility. Dit was waarschijnlijk nog een stap te ver en te snel voor haar.
We hebben overlegd en er wordt gekeken of ik over kan stappen naar g&gA om hier te oefenen met loslopen op het veld met veel honden.
Hopelijk kan is er nog plek zodat we weer even terug naar de basis kunnen.
Misschien volgend jaar maar weer eens verder kijken en dan besluiten of we eerst verder gaan in de g&g en later pas de overstap weer maken.
Jammer maar helaas.
Het ging echt super, de aandacht voor mij was al heel goed verbeterd.
Dus toch de stap gewaagd om te starten met agility lessen.
De eerste 2 lessen ging het super. Af en toe moest ze even een ere rondje veld gaan doen maar niks raar gedrag
En de instructeur wist van haar achtergrond dus was het ook geen drama.
Echter les 3 werd alles haar teveel. De opwinding van agility waar ze heel fel door werd en daarbij komend de groepen g&g die ook weer begonnen waren.
Ze ging stierlijk gedrag vertonen. Na de oefening andere honden treiteren door met een hoop bombarie een andere groep in te vliegen. Bananen in de oren hebben en zodra de baasjes hun eigen hond rond gingen slingeren en gaan staan schreeuwen tegen haar triggerde nog meer opwinding.
Helaas heb ik toen moeten besluiten te stoppen met agility. Dit was waarschijnlijk nog een stap te ver en te snel voor haar.
We hebben overlegd en er wordt gekeken of ik over kan stappen naar g&gA om hier te oefenen met loslopen op het veld met veel honden.
Hopelijk kan is er nog plek zodat we weer even terug naar de basis kunnen.
Misschien volgend jaar maar weer eens verder kijken en dan besluiten of we eerst verder gaan in de g&g en later pas de overstap weer maken.
Jammer maar helaas.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: Stap te ver en te snel.
Ze is nog jong toch, amper 1 jaar?
Ik zou dan idd nog verder gaan met g&g, doorwerken aan appèl. Misschien kun je ter afwisseling wat dogdance ernaast doen daar wordt ze denk ik minder hyper van en ben je toch met wat anders bezig.
Kijk je over een jaartje weer ens hoe het gaat.
Ik zou dan idd nog verder gaan met g&g, doorwerken aan appèl. Misschien kun je ter afwisseling wat dogdance ernaast doen daar wordt ze denk ik minder hyper van en ben je toch met wat anders bezig.
Kijk je over een jaartje weer ens hoe het gaat.
-
Gentle
- Actief
Klopt ze is nog jong daarom ook de route nu eerst via g&g ...
1 2 of misschien wel eerst 3 series g&g we zullen zien.
Mensen zijn sowieso snel onder de indruk van haar omdat ze met muilkorf loopt vanwege haar vreet gedrag en haar voedsel allergie.
Niet vanwege agressie maar ja die link is snel gelegd natuurlijk...
dus er is sowieso al 1 eigenaar in de les angstig voor Gimmick en juist dat hondje gilt ook als een speenvarken als er al naar gekeken wordt door welke hond dan ook.
En dat triggert helaas weer iets i Gimmick.
Dus eerst verder met appèl want ik verwacht goed gedrag en geen gebeuk dat doet ze maar in haar "vrije tijd"
1 2 of misschien wel eerst 3 series g&g we zullen zien.
Mensen zijn sowieso snel onder de indruk van haar omdat ze met muilkorf loopt vanwege haar vreet gedrag en haar voedsel allergie.
Niet vanwege agressie maar ja die link is snel gelegd natuurlijk...
dus er is sowieso al 1 eigenaar in de les angstig voor Gimmick en juist dat hondje gilt ook als een speenvarken als er al naar gekeken wordt door welke hond dan ook.
En dat triggert helaas weer iets i Gimmick.
Dus eerst verder met appèl want ik verwacht goed gedrag en geen gebeuk dat doet ze maar in haar "vrije tijd"
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Lijkt me een verstandig besluit 
Over een tijdje is Gimmick waarschijnlijk ook ietsje minder heftig als ze langer wordt getraind in een omgeving met veel andere honden.
Over een tijdje is Gimmick waarschijnlijk ook ietsje minder heftig als ze langer wordt getraind in een omgeving met veel andere honden.
-
Gentle
- Actief
ranetje schreef:Lijkt me een verstandig besluit
Laten we het hopen.
Ik ben in ieder geval van plan om ook op trainingsdagen waarop ik geen les heb eens langs te gaan bij de KC.
En dan korte bezoekjes te brengen zodat het gewoon luisteren is ipv geklooi.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Is niks mis mee toch ? Ik heb hier een superhond (mocht men superhond zoeken; hij woont dus bij mij
) die perfect de puppy- t/m EG 2 doorliep (op af en toe een kleine "joeppiedepoeppieikgafflopenklote" na maar niks bijzoneders) Die vervolgens supergoed mee deed met de agility tot de oefeningen wat sneller gelopen werden en hij mij er na een kwart van het parcour continu uitliep. Op zich nog geen probleem maar natuurlijk liep hij langs hordes, pakte de tunnel 3 x (die is leuk) en vloog over de wip om dan vervolgens met zijn tong uit de bek keurig op de plaat te gaan zitten met een "zo vrouw, ik denk dat we wel de 1ste prijs hebben" blik.
In rustig tempo gaat het goed maar blijkbaar eenmaal "in de flow" vergeet hij mij, krijg ik hem niet meer onder controle. Hij gaat niet lopen kloten met andere honden of zo maar hij loopt gewoon zijn eigen parcour en gaat ook uit eigen beweging naar de finish, haha echt waar.
Nou mag langzaam natuurlijk ook (foutloos boven snelheid) maar het is al een snel hondje van zich zelf en hem zo snel bezig zien is echt wel een prachtig gezicht. Wind hij niet op foutloos etc. dan zou hij (zeggen de mensen hier) altijd winnen op hoe het er uit ziet.
Dus op het 1ste agility examen was hij zo "enthousiast" dat hij recht van de katteloop af stuiterde, hij liep veel te snel (was even schrikken want het vallen zag er akelig uit)
Enfin, ik denk dat hij heel goed mee kan met agility maar er ook nog niet rijp voor is in die zin dat er nog wat meer controle, aandacht en rust in moet komen. Dus doen we nu de EG 3 en dat gaat tot nu toe super.
Enfin, misschien is er geen vergelijking met situatie van jou en jouw hond maar ik wil maar even zeggen dat het een prima beslissing is om even op wat anders te gaan oefenen waar je straks bij de agility weer verder mee kan.
En ons superhondje vind het hier ook weer helemaal geweldig.
In ieder geval veel succes
In rustig tempo gaat het goed maar blijkbaar eenmaal "in de flow" vergeet hij mij, krijg ik hem niet meer onder controle. Hij gaat niet lopen kloten met andere honden of zo maar hij loopt gewoon zijn eigen parcour en gaat ook uit eigen beweging naar de finish, haha echt waar.
Nou mag langzaam natuurlijk ook (foutloos boven snelheid) maar het is al een snel hondje van zich zelf en hem zo snel bezig zien is echt wel een prachtig gezicht. Wind hij niet op foutloos etc. dan zou hij (zeggen de mensen hier) altijd winnen op hoe het er uit ziet.
Dus op het 1ste agility examen was hij zo "enthousiast" dat hij recht van de katteloop af stuiterde, hij liep veel te snel (was even schrikken want het vallen zag er akelig uit)
Enfin, ik denk dat hij heel goed mee kan met agility maar er ook nog niet rijp voor is in die zin dat er nog wat meer controle, aandacht en rust in moet komen. Dus doen we nu de EG 3 en dat gaat tot nu toe super.
Enfin, misschien is er geen vergelijking met situatie van jou en jouw hond maar ik wil maar even zeggen dat het een prima beslissing is om even op wat anders te gaan oefenen waar je straks bij de agility weer verder mee kan.
En ons superhondje vind het hier ook weer helemaal geweldig.
In ieder geval veel succes
-
Gentle
- Actief
En we starten volgende week mee in de g&gA cursus.
Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Van de week nog maar even meer concentreren op de oefeningen die daar thuis horen....
ipv de commando's die ik bij agility toepas...
.zo blij dat ik nog in kan stromen. De basis zit er redelijk in dus het naastlopen, zitten, (los) blijven, bench (wat we dus even om moeten buigen naar plaats
)
Maar tja al die prikkels van die honden he... we zullen zien...
Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Van de week nog maar even meer concentreren op de oefeningen die daar thuis horen....
ipv de commando's die ik bij agility toepas...
.zo blij dat ik nog in kan stromen. De basis zit er redelijk in dus het naastlopen, zitten, (los) blijven, bench (wat we dus even om moeten buigen naar plaats
Maar tja al die prikkels van die honden he... we zullen zien...