Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps, ik plas!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Laura & Leroy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier
Aantal honden: 1

Oeps, ik plas!

Ongelezen bericht door Laura & Leroy »

Gisteravond was Leroy even aan het heen en weer zoeven op een bergje zand, dolle pret! Maar onder het rennen liet hij zomaar z'n plas gaan :80: Hij schrok er zelf van, keek me op z'n ernstigst aan terwijl hij maar stil ging staan om de plas af te maken.

Het was op de terugweg, dus hij had al zat gepiest. Gek hè? Hij liet het zomaar lopen. Is dat jullie honden wel eens overkomen?
Och lieverd, ik kijk toch niet naar andere honden.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Oeps, ik plas!

Ongelezen bericht door rose »

Nee, ik ken het niet.
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Nee, ik ken het ook niet. D'r wordt door onze hond wel vaak bij iets spannends even snel geplast tegen een struikje aan, maar dat is altijd "bewust".
Laura & Leroy
Zeer actief

Oja, dat is wel herkenbaar :)
Dit was echt een beetje gek, het ontglipte hem zomaar. Ik hou het wel even in de gaten.
Afbeelding
Laura & Leroy
Zeer actief

Als ik er zo over nadenk, hij heeft afgelopen week drie keer gehad dat hij tijdens z'n korte piesrondje niets deed. Dat was ook wel opvallend.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Laura & Leroy schreef:Als ik er zo over nadenk, hij heeft afgelopen week drie keer gehad dat hij tijdens z'n korte piesrondje niets deed. Dat was ook wel opvallend.
korte ?.. dan langer gaan wandelen . :D

een reu moet gewoon meer plassen dan een teef , die echt in 1 keer al klaar is , met reuen loop je gewoon wat langer . !
Laura & Leroy
Zeer actief

Het verschil is dat hij eerder dus wel meteen plaste en daar nu idd een stuk voor moet lopen. Soms.
Ik zal eens zoeken op prostaatproblemen. Of iets met z'n blaas.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Pakdebal schreef:
Laura & Leroy schreef:Als ik er zo over nadenk, hij heeft afgelopen week drie keer gehad dat hij tijdens z'n korte piesrondje niets deed. Dat was ook wel opvallend.

een reu moet gewoon meer plassen dan een teef , die echt in 1 keer al klaar is , met reuen loop je gewoon wat langer . !
Het is ook reuen prima te leren in 1 keer uit te plassen. Bij Bo is prima te zien wanneer hij plast omdat hij moet, of dat hij plast omdat hij wil markeren. Dat laatste sta ik niet altijd toe.
En er zijn ook genoeg teven die ook zeer regelmatig willen plassen, puur om te markeren.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:

Voor een reu vind ik dat juist heel vreemd. Mijn reuen piesen direct bij de eerste boom die ze tegenkomen. Als ze ook op een kort rondje niet zouden plassen dan zou ik idd aan iets medisch denken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jeannettebo schreef:
Pakdebal schreef:

Het is ook reuen prima te leren in 1 keer uit te plassen. Bij Bo is prima te zien wanneer hij plast omdat hij moet, of dat hij plast omdat hij wil markeren. Dat laatste sta ik niet altijd toe.
En er zijn ook genoeg teven die ook zeer regelmatig willen plassen, puur om te markeren.
Xena markeert alleen net voor de loopsheid of tijdens. Van mij mogen de mannen altijd gewoon markeren eigenlijk ik heb ze dat bij mijn weten ook nooit verboden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Als ik Caspar naast de fiets heeft en ik laat hem zijn gang gaan, is iedere boom voor hem...Hij mag twee keer plassen zodat hij met een redelijk lege blaas meeloopt en daarna is het toch klaar. Ook als we moeten wachten op het stoplicht mag hij niet tegen de paal plassen. Baalt hij wel van, dat wel.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

Laura & Leroy schreef:Het verschil is dat hij eerder dus wel meteen plaste en daar nu idd een stuk voor moet lopen. Soms.
Ik zal eens zoeken op prostaatproblemen. Of iets met z'n blaas.
Hoe oud is hij?

Ik moet ook altijd een heel stuk lopen voordat er iets komt, kwestie van alles even laten doorlopen of warm draaien ofzo denk ik.
Maar het kan ook zijn dat hij de wandeling wil rekken als je na het plassen direct rechtsomkeerts maakt
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Pakdebal schreef:

Haha hier niet hoor! Mijn reuen kunnen zich echt wel in een beurt leeg plassen terwijl mijn teef heel bewust plekken uit zoekt en daarbij ook gewoon haar poot optilt :tongue:
Laura & Leroy
Zeer actief

Sinds ik dit topic startte, is er niets geks meer gebeurd. Gelukkig!
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Gelukkig!
Jeannettebo schreef:Het is ook reuen prima te leren in 1 keer uit te plassen.
Doen ze dat echt bij jou? Heb je dat aangeleerd door gewoon niet te laten markeren?
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”