Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hyper gedrag boerenfoxen, deel 2

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Boerenfoxfan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
Aantal honden: 3

Hyper gedrag boerenfoxen, deel 2

Ongelezen bericht door Boerenfoxfan »

Oké, het is me gelukt om mijn twee honden zich weer te laten gedragen bij de wandeling in het bos, op het strand enzovoort. Ik moet er één tegelijk loslaten en de ander aangelijnd houden zodat ze elkaar niet kunnen opfokken en ook niet in standje hyper terecht raken. Dat is dus goed nieuws.

Op naar het volgende "probleem". De honden worden steeds waakser in huis en het kost me steeds meer moeite om mensen normaal te ontvangen. Vanavond had ik helemaal geen zin in het circus van "onder controle houden" dus heb ik ze gewoon in de bench gedaan. Dat had een hoop geblaf tot gevolg. Pas toen mijn zoon ze gezelschap ging houden (de bench staat in mijn slaapkamer) werden ze rustig.

Later kwamen ze er gezellig bij, heb ik ze afgeleid met lekkers terwijl "de vreemde" in huis was, maar het helpt maar tijdelijk. Vooral het mannetje blijft nerveus, wil steeds domineren, door dicht op de gast te gaan staan en het liefst op de bank te springen naast hem. En zodra de gast even naar het toilet loopt en weer terug de huiskamer inwandelt, is het weer bal. Gek genoeg was het weer minder toen ik even met ze buiten was geweest (even afkoelen) en ze binnenkwamen: rustig snuffelen en bij hem zitten.

Ik hoor graag jullie ervaringen met dit soort gedrag. Het gekke is dat ik de honden corrigeer (met de stem; ik geef ze het commando "plaats") maar dan met name de reu vervolgens al blaffend en grommend op zijn rug bij me komt liggen zodat ik hem op zijn buik kan strelen. Dat is toch een vorm van onderdanigheid? Ik weet het dan eigenlijk ook niet meer zo goed.

En nu na 2,5 uur, de gast vertrokken is, liggen de honden echt uitgeput naast me te slapen. Het is voor hun ook een ongelooflijk gedoe. Ik sta open voor jullie opmerkingen want ik zie geen verbetering, eerder een langzame verslechtering. Wat doe ik verkeerd? Of moet ik gewoon maar aanvaarden dat dit het karakter van mijn boerenfoxen is?
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Hyper gedrag boerenfoxen, deel 2

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou die benches in de kamer zetten, zijn ze er toch bij en kunnen niemand lastig vallen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Boerenfoxfan schreef:.
, wil steeds domineren, door dicht op de gast te gaan staan en het liefst op de bank te springen naast hem.
En zodra de gast even naar het toilet loopt en weer terug de huiskamer inwandelt, is het weer bal. Gek genoeg was het weer minder toen ik even met ze buiten was geweest (even afkoelen) en ze binnenkwamen: rustig snuffelen en bij hem zitten.

ik zou de gast instructies geven om dit allemaal niet toe te laten !. :neenee:

of misschien hadden jullie dat al lang voordat de gast er kwam moeten doen . :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Pakdebal schreef:
, wil steeds domineren, door dicht op de gast te gaan staan en het liefst op de bank te springen naast hem.
En zodra de gast even naar het toilet loopt en weer terug de huiskamer inwandelt, is het weer bal. Gek genoeg was het weer minder toen ik even met ze buiten was geweest (even afkoelen) en ze binnenkwamen: rustig snuffelen en bij hem zitten.

of misschien hadden jullie dat al lang voordat de gast er kwam moeten doen . :19:
Ik heb hier ook geen verstand van, dus bemoei ik me er niet mee.
Is misschien een ideetje? :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker

tekkel schreef:
Pakdebal schreef:

Ik heb natuurlijk steeds mijn hond verhinderd om door te gaan met dat gedrag. En ook de gast is verteld: slecht gedrag negeren. Maar het vervelende is dat het niet minder wordt naarmate de avond vordert. De honden blijven maar komen. Het idee van de bench in de huiskamer vind ik op dit moment nog het aantrekkelijkst.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zolang jij geen leiding neemt en duidelijk bent in wat je niet wil en wat je wel wil, nemen hun de leiding wel op zich!
Nee is nee en plaats is plaats, geen gedonder, oftewel, wees eens duidelijk en consequent naar je honden dat helpt.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ik heb hier ook een hond die het lastig vindt om met bezoek om te gaan. Deze gaat inderdaad in de bench voordat het bezoek binnen is. Instructie aan het bezoek om de hond totaal te negeren de hele avond. Als iedereen zit en z'n natje en droogje heeft en meneer rustig in de bench ligt, mag hij er weer uit. Hij moet dan ergens gaan liggen. Gaat hij fixeren en moeilijk doen, ging hij altijd weer de bench in.

Nu zijn we zover dat bij binnenkomst hij even in de bench zit, dit blijft een moeilijk moment voor hem. Als alles zit dan mag hij er weer uit en zoekt zijn eigen plaatsje op.
Ik zou ze ook vrij strak houden op zo'n avond, plaats is plaats en niks anders. En wat Nanna zegt, laat ze maar in hun eigen sop gaar koken.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je buiten meer controle hebt door ze aan de riem te doen zou ik voorlopig de honden binnen ook aan de riem houden en meenemen naar de deur als er gebeld word.
Volgens mij angst en onzekerheid dat geblaf en jij ook nog onzeker is geen goede combi.
Zou lekker gaan oeffenen met gasten door het in scene te zetten in herhalen herhalen en nog eens achter elkaar.
En voor de rest ook strakkere regels gaan hanteren want volgens mij nemen ze een loopje met je en hebben schijt aan jou.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pakdebal

tekkel schreef:
Pakdebal schreef:

volgens de Dog Whisperer moet degene reageren , waar tegen dit gedrag is gefocused , was een nieuwe vriend of wat dan ook, op de bank

die moest dan ingrijpen , meedoen met de opvoeding . :19:. misschien een ideetje ?. :wink:
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker

bouvierpoedel schreef:Als je buiten meer controle hebt door ze aan de riem te doen zou ik voorlopig de honden binnen ook aan de riem houden en meenemen naar de deur als er gebeld word.
Volgens mij angst en onzekerheid dat geblaf en jij ook nog onzeker is geen goede combi.
Zou lekker gaan oeffenen met gasten door het in scene te zetten in herhalen herhalen en nog eens achter elkaar.
En voor de rest ook strakkere regels gaan hanteren want volgens mij nemen ze een loopje met je en hebben schijt aan jou.
Van het teefje is het angst en onzekerheid. Je ziet het aan haar houding. Het mannetje is dominant, dominant, dominant, maar gelukkig niet agressief. Daar ben ik dan wel heel blij om. Stel je voor dat hij ook nog eens graag zijn tanden ergens inzette.

Aan de riem in huis maakt zaken denk ik erger. In de bench doen bij bezoek voelt beter aan. Ook het oefenen met gasten klinkt goed.

Ze hebben gelukkig niet totaal schijt aan mij want anders zouden ze ook niet reageren als ik ze corrigeer, toch? Maar het feit is dat als ik mijn aandacht vervolgens verleg, ze graag weer met hun eigen foute gedrag aan de haal gaan. Nadeel van dit alles is dat ik niet bepaald alleen woon. Ons gezin bestaat uit zes personen, wat de rust en de kalmte niet echt ten goede komt. Ook daarom vind ik het bench idee, met als afleiding een kong of zo, een goed idee. En dan maar oefenen. Misschien krijg ik ze zover dat ze "bezoek" koppelen aan "snack".
Afbeelding
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker

[quote:

volgens de Dog Whisperer moet degene reageren , waar tegen dit gedrag is gefocused , was een nieuwe vriend of wat dan ook, op de bank

die moest dan ingrijpen , meedoen met de opvoeding . :19:. misschien een ideetje ?. :wink:[/quote]

We geven de bezoekers in elk geval de strikte instructie dat ze de honden moeten negeren en niet moeten terugdeinzen of angstig moeten doen. Maar zeker bij mensen die geen honden gewend zijn, kan dat lastig zijn. Je ziet die mensen ook de hele tijd naar de honden loeren. En als ik dat al zie, dan merken de honden dat zeker. Ik denk dat ik een tijdlang actief mensen over de vloer ga vragen en dan steeds oefenen met in de bench doen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Boerenfoxfan schreef:

die moest dan ingrijpen , meedoen met de opvoeding . :19:. misschien een ideetje ?. :wink:
We geven de bezoekers in elk geval de strikte instructie dat ze de honden moeten negeren en niet moeten terugdeinzen of angstig moeten doen. Maar zeker bij mensen die geen honden gewend zijn, kan dat lastig zijn. Je ziet die mensen ook de hele tijd naar de honden loeren. En als ik dat al zie, dan merken de honden dat zeker. Ik denk dat ik een tijdlang actief mensen over de vloer ga vragen en dan steeds oefenen met in de bench doen.
Vraag dan mensen over de vloer die snappen wat je bedoelt als je vertelt hoe ze zich moeten gedragen :wink:
Elke aandacht op een verkeerd moment zal weer nieuwe blafpartijen veroorzaken.

Succes met het oefenen :ok:
In de benches zetten is ook een prima idee.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pakdebal

Boerenfoxfan schreef:We geven de bezoekers in elk geval de strikte instructie dat ze de honden moeten negeren en niet moeten terugdeinzen of angstig moeten doen. Maar zeker bij mensen die geen honden gewend zijn, kan dat lastig zijn. Je ziet die mensen ook de hele tijd naar de honden loeren. En als ik dat al zie, dan merken de honden dat zeker. Ik denk dat ik een tijdlang actief mensen over de vloer ga vragen en dan steeds oefenen met in de bench doen.

ik geloof dat negeren niets helpt , ze moeten laten zien , dat ZIJ ( !! ) de leiders zijn, en dat gedrag afkeuren !
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Alsof een hond dat accepteert en begrijpt van een vreemde. Voor hetzelfde geldt snappen ze er geen reet van en gaan dan happen of weet ik veel.

Ik zou ook oefenen met bezoek dat het snapt en de bench. En ik oefen gelijk met je mee met Lola :mrgreen:
Boerenfoxfan
Vaste gebruiker

Lizanne schreef:Alsof een hond dat accepteert en begrijpt van een vreemde. Voor hetzelfde geldt snappen ze er geen reet van en gaan dan happen of weet ik veel.

Ik zou ook oefenen met bezoek dat het snapt en de bench. En ik oefen gelijk met je mee met Lola :mrgreen:
Als er iemand op bezoek komt en onzeker is in de omgang met mijn honden, dan moet die persoon ze niet gaan corrigeren. Dat werkt alleen maar averechts volgens mij. Ook vind ik het gewoon MIJN taak om ervoor te zorgen dat de honden zich gedragen.

Ik ben benieuwd hoe het jou afgaat Lizanne. Ik ga wat hondenbezitters uit de straat op bezoek vragen, op verschillende tijdstippen.
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

ik ben ook benieuwd, heb geen bemch maar wel een afgesloten bijkeuken. Die kan prima als 'hou je kop of ga in de bijkeuken' functioneren :mrgreen: Lola kan ook op zeker moment rustig liggen maar compleet over de zeik gaan als het bezoek of ik opstaat. Lastige is wel dat ik sommige bezoekers niet kan afzeggen maar die snappen ook het woord negeren niet. Maandag heb ik weer een test, we gaan het zien. Jij ook succes!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Moeilijk. Theorietjes loslaten op honden over internet is erg makkelijk. Meestal klopt er geen snars van in de praktijk. Mijn vorige hond zou angstig zijn. Dat heb ik in elk geval nooit zo ervaren.
Je honden zijn denk ik erg gevoelig. Dat betekent dat ze hevig en snel reageren op niet alledaagse dingen. Heel veel honden zijn opgewonden bij bezoek. De ene keft alles bij elkaar, de andere is bezig met aandacht vragen. Weer een andere hond is opdringerig of zelfs agressief tegen bezoek. In elk geval winden ze zich veel teveel op. Normaal, want een hond is bezig met zijn territorium.

Wat mijn hond heel erg hielp was kalm blijven, evt buiten gaan lopen met bezoek voor je samen binnen komt (is wat omslachtig maar is een investering in de toekomst). Als je hond buiten kennis kan maken is het hele gedrag in het territorium niet meer gericht op de vreemde. Boerenfoxen zijn honden die alles moesten doen op een erf. Ook bewaken. Buiten zijn ze meestal een stuk makkelijker. Dus als je met bezoek even een rondje kan lopen om zo de honden kennis te laten maken zijn ze binnen vaak een stuk makkelijker.
Ik gaf mijn hond ook een lekkere kluif op de plaats. Dwingen om op de plaats te blijven zonder dat daar echt iets heeeeel lekkers tegenover staat is zinloos bij een opgewonden hond. Kansloos en oneerlijk. Soms is zelfs de beste en lekkerste verleiding niet genoeg hoor. Dat kan, dan zal het niet werken.

Lastig probleem heb je. Ik vind zeer opgewonden honden bij bezoek moeilijk te veranderen. Bij de ene krijg je grip, bij de andere minder. Theorieen over dominant zijn etc vind ik meestal niet echt van toepassing omdat de ene hond veel makkelijker tot rust te dwingen is dan een andere hond. Hangt helemaal af van hoe sterk de hond reageert en is. Een totaal doorgedraaide hond domineert haast niemand. Kan je nog zo dominant en duidelijk zijn, ze horen en zien niks meer.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ohhh, herkenbaar, deed mijn boerenfoxje Tosca ook.
Inmiddels is ze overleden maar wat ik wel niet heb uitgetest met haar.

Bij haar was het een mengeling van onzekerheid, waaksheid en opwinding.
Wat het meeste werkte was; bezoek komt voor mij en niet voor mijn hond.
Dus als ze voor de deur stonden ging ze al met wat geweldigs lekkers de bench is.

Kon ze zich weer enigzins tot rust bedaren mocht ze er uit, maar aan de riem en bezoek moest haar blijven negeren. Ik had overal van die post-it, daar stonden teksten op zoals; negeren, niet in de ogen kijken, boven de hond kangs kijken, niet aaien, niets tegen Tosca zeggen. Dat was makkelijker voor het bezoek en werkte als een tierelier.

Was ze rustig, dan mocht ze verder op haar plaats blijven liggen met een geweldig bot o.i.d.
Had ik een verjaardag dan zat ze gewoon in de bench, dat was niet te sturen.
-Lilo-
Zeer actief

Nou, mijn test is mislukt.

Lola in de bijkeuken gedaan toen de bezoeker kwam die ze niet leuk vindt. Ze is bang voor hem en probeert hem dat duidelijk te maken door haar overeind, blaffen en op afstand blijven. Hij negeert haar niet dus ik snap wel waar het vandaan komt. In de bijkeuken blééf Lola maar doorgaan met haar geblaf, ondanks een boel lekkers. In de tuin, zelfde verhaal. Behalve toen ik even wegliep, toen was ze stil. Maar ze stond voor het raam en blafte bij mijn terugkomst door het gesprek heen, dus dat ging ook niet.

Uiteindelijk Lola aan de lijn mee naar binnen genomen, even aan de enge man laten snuffelen (die haar zowaar wél negeerde) en toen was het klaar. Ze blijft dan naast/onder mijn stoel maar gaat wel heel rustig liggen. Eigenlijk is dat dus de clou. Lola gaat tekeer als ze alleen weggezet wordt, maar als ik haar dan aan de lijn rustig meeneem en naast me laat liggen, is ze relaxed.

Maar.... zodra ik opsta, begint ze weer. Dus ieder kopje koffie dat ik ga maken, is voor haar reden overeind te vliegen. En als de bezoeker weg gaat, gebeurt hetzelfde. Wat zou ik daar nou aan kunnen doen? Ik krijg trouwens zelden bezoek, dus heel erg is het allemaal niet. Maar toch ;)
ranetje
Zeer actief

Blijven oefenen in af blijven liggen ook als je opstaat?
Als je weinig bezoek krijgt is dat lastig oefenen, maar misschien kan je wat regelen :wink:
In ieder geval fijn dat de bezoeker nu wel in staat was tot negeren :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
-Lilo-
Zeer actief

Ja blijven liggen en als er iemand opstaat lola bezig houden met iets onweerstaanbaar lekkers denk ik maar. Deze bezoeker was vandaag voor het laatst gelukkig, haha. Maar met het meeste mannelijk bezoek doet ze zo dus af en toe is er weer een test. Buitensluiten is in ieder geval luid en duidelijk weggestreept vanochtend ;-)
ranetje
Zeer actief

Lizanne schreef:Ja blijven liggen en als er iemand opstaat lola bezig houden met iets onweerstaanbaar lekkers denk ik maar. Deze bezoeker was vandaag voor het laatst gelukkig, haha. Maar met het meeste mannelijk bezoek doet ze zo dus af en toe is er weer een test. Buitensluiten is in ieder geval luid en duidelijk weggestreept vanochtend ;-)
Dat zou ook ophouden als je het zou kunnen negeren :wink:
Alleen, dat is moeilijk.
En dan kan je ook wat anders verzinnen :ok:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tessa is ook zo met bezoek. Wat voor haar het beste werkt is haar aan de riem nemen. Zo gauw ze aan de riem zit, wordt ze direct een heeeeeeeeeeel stuk rustiger.

Bench heb ik niet uitgeprobeerd omdat ik denk dat dat niet werkt voor haar. Ik weet het dus niet zeker, maar ik heb niet zo'n zin om de zolder op te gaan om de bench te zoeken, voor die enkele keer dat hier bezoek komt :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-Lilo-
Zeer actief

Liesbeth schreef:Tessa is ook zo met bezoek. Wat voor haar het beste werkt is haar aan de riem nemen. Zo gauw ze aan de riem zit, wordt ze direct een heeeeeeeeeeel stuk rustiger.

Bench heb ik niet uitgeprobeerd omdat ik denk dat dat niet werkt voor haar. Ik weet het dus niet zeker, maar ik heb niet zo'n zin om de zolder op te gaan om de bench te zoeken, voor die enkele keer dat hier bezoek komt :mrgreen: .
De bench heb ik hier ook lekker op zolder laten staan, haha. Maar de bijkeuken is ook afgesloten. M'n trainer meldde net dat wegsluiten geen zin heeft, nou dat heb ik dus wel gemerkt vanochtend, haha. En ik heb haar best een tijdje genegeerd, maar ze bleef hysterisch, onbereikbaar blaffen. Uiteindelijk aan de riem meegenomen, maar met riem is ze net zo erg als zonder. Alleen kan ik haar beter meenemen met riem.

Ze wil dat iedereen rustig zit en blijft zitten en dat zij bij mij mag liggen. Dat is allemaal geen probleem, maar soms moet ik koffie maken of gaat er iemand naar het toilet. En uiteindelijk staan mensen op om naar huis te gaan. Daar ligt nu het probleem dus. Maar volgens m'n trainer moet de combi Lola naast mijn stoel en wat lekkers zodra er iemand opstaat goed werken voor haar. Dus dat proberen we de volgende keer, want daar kan ik me ook wel in vinden.

Leuk he, van die opgewonden standjes zodra er vreemde mensen over de vloer zijn? :S:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
tekkel schreef:
Pakdebal schreef:

Nou, niet elke hond laat zich door een vreemde in huis wat vertellen, ik denk zomaar dat mijn honden zoiets niet zouden pikken.
Maar mijn honden zitten sowieso in de slaapkamer als ik visite krijg, heb geen zin dat die onopgevoede meiden al het lekkers van tafel jatten en als het even kan ook nog uit de visite hun mond.

Mijn man voert ze constant en legt dat op de salontafel, dus hij heeft ze het jatten geleerd. Ik ga toch echt niet de hele avond op lopen letten of de meiden niks van tafel of van de visite jatten. Dan maar lekker rustig in de slaapkamer.

Mijn man is altijd aan het schelden als zijn boterham weer uit zijn hand wordt gejat, hahaha, ik zet mijn bordje met brood naast me op de bank en kan lekker op mijn gemakje eten, ze blijven er mooi vanaf.

Dus voor mij geen stress als er visite is gaan ze maar lekker in de slaapkamer slapen inplaats van de woonkamer.
En als ze blaffen geef ik een rotklap op de deur dan zijn ze gelijk stil. Maar ze zijn het ondertussen al gewend en je hoort ze de hele avond niet, ze weten wel precies wanneer de visite naar huis gaan en beginnen dan te blaffen. Maar ik laat ze er pas uit als ze hun kop houden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
ranetje
Zeer actief

gonnie schreef:
Pakdebal schreef:
tekkel schreef:
Pakdebal schreef: ik zou de gast instructies geven om dit allemaal niet toe te laten !. :neenee:

Nou, niet elke hond laat zich door een vreemde in huis wat vertellen, ik denk zomaar dat mijn honden zoiets niet zouden pikken.
Maar mijn honden zitten sowieso in de slaapkamer als ik visite krijg, heb geen zin dat die onopgevoede meiden al het lekkers van tafel jatten en als het even kan ook nog uit de visite hun mond.

Mijn man voert ze constant en legt dat op de salontafel, dus hij heeft ze het jatten geleerd. Ik ga toch echt niet de hele avond op lopen letten of de meiden niks van tafel of van de visite jatten. Dan maar lekker rustig in de slaapkamer.

Mijn man is altijd aan het schelden als zijn boterham weer uit zijn hand wordt gejat, hahaha, ik zet mijn bordje met brood naast me op de bank en kan lekker op mijn gemakje eten, ze blijven er mooi vanaf.

Dus voor mij geen stress als er visite is gaan ze maar lekker in de slaapkamer slapen inplaats van de woonkamer.
En als ze blaffen geef ik een rotklap op de deur dan zijn ze gelijk stil. Maar ze zijn het ondertussen al gewend en je hoort ze de hele avond niet, ze weten wel precies wanneer de visite naar huis gaan en beginnen dan te blaffen. Maar ik laat ze er pas uit als ze hun kop houden.
Ik geloof dat ik het zelf ook niet erg op prijs zou stellen als een bezoeker zich actief met de opvoeding zou gaan bemoeien :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef: Ik geloof dat ik het zelf ook niet erg op prijs zou stellen als een bezoeker zich actief met de opvoeding zou gaan bemoeien :wink:
dat weet ik wel zeker, dé manier om het bezoek heel snel te laten eindigen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Ik geloof dat ik het zelf ook niet erg op prijs zou stellen als een bezoeker zich actief met de opvoeding zou gaan bemoeien :wink:
:lol1:
Mijn honden laten zich ook niets vertellen door een vreemde.
Zeker Ita niet :mrgreen:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

renee-uk schreef:

Inderdaad. Houd sowieso niet zo van bemoeizucht.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik hoop altijd wel dat mijn bezoek hun persoonlijke ruimte een beetje verdedigen en mijn hond niet te veel ophitsen.
Op de boot is ze redelijk kalm naar mensen, maar bij me thuis wordt iedereen tegemoet gestuiterd. Dat is meestal na een minuut of 2 over, maar als iemand bij binnenkomst eerst een rondje wild met mijn hond gaat stoeien, wordt het wel een uitdaging om haar binnen een kwartier rustig te krijgen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”