Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help
Moderator: moderatorteam
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Help
Hoi allemaal,
Ik heb een beagle pup van 9,5 week en ze is heel lief en aanhankelijk.
Alleen het probleem is dat als ze haar bijtkwartiertje heeft ze echt in van alles gaat bijten. Bank tafels stoelen kleding handen kuiten enz. Zouden jullie mij misschien raad kunnen geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
We doen ook puppycursus en daar zeggen ze negeren. Maar in de bank bijten of aan je broek hangen heeft negeren geen zin want ze gaat gewoon door.
Bedankt alvast.
Groetjes Lisa.
Alleen het probleem is dat als ze haar bijtkwartiertje heeft ze echt in van alles gaat bijten. Bank tafels stoelen kleding handen kuiten enz. Zouden jullie mij misschien raad kunnen geven over hoe ik dit het beste aan kan pakken.
We doen ook puppycursus en daar zeggen ze negeren. Maar in de bank bijten of aan je broek hangen heeft negeren geen zin want ze gaat gewoon door.
Bedankt alvast.
Groetjes Lisa.
Don't dream your life, live your dream.
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Re: Help
Nee hoor, vaak vallen ze voordat je de bench deur dicht doet al in slaap
tenminste dat was mijn ervaring met Elmo 
-
Neeltje
En in ieder geval heel duidelijk nee zeggen en iets anders aanbieden waar ze wel op mag kauwen. Alleen in de bench zetten zal het probleem niet oplossen. Veel dingen kun je negeren, maar dingen die ze echt niet mag doen, krijgen hier een duidelijk nee, met een vervanging in de aanbieding.
Als je haar in de bench doet als ze nog wakker is. Doe je haar in de bench, en je blijft er bij zitten totdat ze gewoon gaat liggen. Je zegt niets, kijkt haar niet aan, maar er gewoon heel rustig bij gaan zitten.
Als je haar in de bench doet als ze nog wakker is. Doe je haar in de bench, en je blijft er bij zitten totdat ze gewoon gaat liggen. Je zegt niets, kijkt haar niet aan, maar er gewoon heel rustig bij gaan zitten.
-
Pakdebal
xLisaaax schreef:Hoi allemaal,
Bedankt alvast.
Groetjes Lisa.
last van de tandjes ? Dat hebben baby's toch ook , en die geef je dan een bijtring .
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Ze is 9,5 week, die is echt nog niet aan het wisselen hoor.Pakdebal schreef:xLisaaax schreef:Hoi allemaal,
Bedankt alvast.
Groetjes Lisa.
last van de tandjes ? Dat hebben baby's toch ook , en die geef je dan een bijtring .
-
Pakdebal
rose schreef: Ze is 9,5 week, die is echt nog niet aan het wisselen hoor.
ik weet niet meer wanneer , maar vind het wel lief al die kleine melktandjes
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het is logisch dat negeren bij dat bijten geen zin heeft.
het bijten in dingen geeft een hondje een fijn gevoel en daar gaat het echt niet mee ophouden omdat het baasje niks zegt
zelfbelonend gedrag heet dat en daarbij heeft negeren geen enkele zin.
je kunt haar weghalen bij hetgeen waar ze in aan het bijten is, terwijl je tegelijkertijd met een lage stem 'nee, mag niet' zegt.
dan geef je haar meteen iets anders waar ze wel in bijten mag (flosje of zo), zegt met een blije hoge stem 'dat mag wel' en gaat even samen met haar spelen.
je leert haar op die manier meteen de 'nee' aan en dat zal je in heel haar verdere leven alleen maar ten goede komen.
dat samen spelen is wel heel belangrijk, een dood speeltje is nooit zo leuk als een mens die reageert natuurlijk en dat ondervang je door dat samen spelen.
ik had ook een pup die nogal doordraaide als ie niet genoeg rust kreeg.
ik ging samen met hem in de keuken uit de speciale hondensnoeppot een koekje halen, dan liepen we samen naar de bench en daar kreeg ie dat koekje.
hij huppelde dan ook vrolijk die bench in en sliep meestal al voordat ik het deurtje had dichtgedaan.
als ie weer wakker was mocht ie er weer uit en zo werd de bench ook nooit een strafwerktuig
succes met je pupsel, dat bijten wordt op den duur wel minder hoor!
het bijten in dingen geeft een hondje een fijn gevoel en daar gaat het echt niet mee ophouden omdat het baasje niks zegt
zelfbelonend gedrag heet dat en daarbij heeft negeren geen enkele zin.
je kunt haar weghalen bij hetgeen waar ze in aan het bijten is, terwijl je tegelijkertijd met een lage stem 'nee, mag niet' zegt.
dan geef je haar meteen iets anders waar ze wel in bijten mag (flosje of zo), zegt met een blije hoge stem 'dat mag wel' en gaat even samen met haar spelen.
je leert haar op die manier meteen de 'nee' aan en dat zal je in heel haar verdere leven alleen maar ten goede komen.
dat samen spelen is wel heel belangrijk, een dood speeltje is nooit zo leuk als een mens die reageert natuurlijk en dat ondervang je door dat samen spelen.
ik had ook een pup die nogal doordraaide als ie niet genoeg rust kreeg.
ik ging samen met hem in de keuken uit de speciale hondensnoeppot een koekje halen, dan liepen we samen naar de bench en daar kreeg ie dat koekje.
hij huppelde dan ook vrolijk die bench in en sliep meestal al voordat ik het deurtje had dichtgedaan.
als ie weer wakker was mocht ie er weer uit en zo werd de bench ook nooit een strafwerktuig
succes met je pupsel, dat bijten wordt op den duur wel minder hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties, ik ga gewoon verschillende dingen proberenaar inderdaad met nee en
Iets anders aanbieden lijkt me een goede!ik
Ga jullie op de hoogte houden.
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
Ik heb ook nog een vraag over loslopen. Dat doet ze echt super voor een beagle! Maar komt dat
Omdat het jachtinstinct nog niet ontwikkelt ? Of zal dit wel
Blijven zo goed kunnen loslopen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
vooral niet vergeten dan ook even met haar te spelen, alleen iets anders aanbieden zal waarschijnlijk niet helpenxLisaaax schreef:Bedankt voor jullie reacties, ik ga gewoon verschillende dingen proberenaar inderdaad met nee en

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik denk dat je hond sowieso nog te jong is om daar iets zinnigs over te zeggen. Ik zou gewoon goed oefenen op het hierkomen. Een betrouwbare "hier" is goud waard in mijn ogenxLisaaax schreef:Ik heb ook nog een vraag over loslopen. Dat doet ze echt super voor een beagle! Maar komt dat
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Ik heb ook de fout gemaakt om, al was het maar tijdelijk, als een kuddedier in deze modegril mee te lopen en negeer adviezen op te volgen.xLisaaax schreef:Hoi allemaal,
Bedankt alvast.
Groetjes Lisa.
Mijn hond rende achter fietsers aan en ik bleef maar negeren in de hoop dat ze het niet meer zou doen en ik haar kon belonen.
Ongewenst gedrag aan de riem negeren hielp ook niet.
Sinds twee weken werk ik met de voor mij vertrouwde "ouderwetse" methode, de slipketting.
In deze korte tijd heb ik haar meer geleerd dan dat je in drie maanden tijd op een negeercursus kunt leren.
Bijten, als is het maar om te spelen, een opgerolde krant verricht hierbij wonderen.
Een metalen blikje gevuld met enkele knikkers naar haar toe gooien als ze in de bank bijt werkt ook voortreffelijk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Corneliana
- Zeer actief
dat klinkt alsof er geen tussenweg is tussen negeren en slipketting.Wolfsblut schreef:Ik heb ook de fout gemaakt om, al was het maar tijdelijk, als een kuddedier in deze modegril mee te lopen en negeer adviezen op te volgen.xLisaaax schreef:Hoi allemaal,
Bedankt alvast.
Groetjes Lisa.
Mijn hond rende achter fietsers aan en ik bleef maar negeren in de hoop dat ze het niet meer zou doen en ik haar kon belonen.
Ongewenst gedrag aan de riem negeren hielp ook niet.
Sinds twee weken werk ik met de voor mij vertrouwde "ouderwetse" methode, de slipketting.
In deze korte tijd heb ik haar meer geleerd dan dat je in drie maanden tijd op een negeercursus kunt leren.
Bijten, als is het maar om te spelen, een opgerolde krant verricht hierbij wonderen.
Een metalen blikje gevuld met enkele knikkers naar haar toe gooien als ze in de bank bijt werkt ook voortreffelijk.
-
Corneliana
- Zeer actief
ok, voor mij klinken opgerolde krant enzo wel als grof geschut.Wolfsblut schreef:Zeker wel Cornelia, een combinatie van diverse methoden waarbij belonen een van de belangrijkste is.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Zeker bij een pup!Corneliana schreef:ok, voor mij klinken opgerolde krant enzo wel als grof geschut.Wolfsblut schreef:Zeker wel Cornelia, een combinatie van diverse methoden waarbij belonen een van de belangrijkste is.
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
- xLisaaax
- Vaste gebruiker
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Hahaha dat is met de meeste pups zo, dat ze wel lief KUNNEN zijnxLisaaax schreef:Haha dankje! Ze kan ook heeeeeel lief zijn!
Ik vind het een mopje hoor
Voor de rest ga ik volledig mee met Renée en geef je vooral de tip om de optie met de krant en de slipketting voorlopig heeeeeeeel erg weg te laten
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
haha, wat betreft jachtinstinct: daar kan je nu echt nog niets over zeggen, wel is het , meen ik, erg goed om haar nu lekker los te laten en goed het HIER komen leren, en dat jij altijd erg interessant bent om naar toe te komen, neem veel lekkere koekjes mee, roep haar af en toe en geef een koekje. Ik heb zo mijn (vreselijke) jachthond geleerd dat her erg belonend is om uit zich zelf mij op te zoeken. En dus niet enkel hier roepen om aan te lijnen, dat kwartje valt ook snel zat.
Ook verstopspelletjes zijn leuk en nuttig, duik af en toe achter een boom ofzo. Daarmee leert de pup dat ze jou in de gaten moet houden.
Het si een leuk ding zeg! Veel plezier!!
Ook verstopspelletjes zijn leuk en nuttig, duik af en toe achter een boom ofzo. Daarmee leert de pup dat ze jou in de gaten moet houden.
Het si een leuk ding zeg! Veel plezier!!

-
Corneliana
- Zeer actief
nou als die heel vervelend word mag je wel ff pb'en voor mijn adres.xLisaaax schreef:Het gaat om dit aapie!
haha
-
Pakdebal
xLisaaax schreef:Ik heb ook nog een vraag over loslopen. Dat doet ze echt super voor een beagle! Maar komt dat
9,5 weken is nog maar zo klein, stel dat ze een ren neemt , ik zou niet eens durven om los te laten
wat een leukerd , zo'n speelgoed hondje had ik vroeger !.
Wolfsblut schreef:Sinds twee weken werk ik met de voor mij vertrouwde "ouderwetse" methode, de slipketting.In deze korte tijd heb ik haar meer geleerd dan dat je in drie maanden tijd op een negeercursus kunt leren.
nooit een slipketting gebruiken, laat hij dat maar doen, maar voor zo'n lief apie niet doen , hoor .. !!
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Juist nu lekker los laten lopen, pups van die leeftijd houden je juist nog heel goed in de gaten.
Het hierkomen is inderdaad een heel belangrijk commando waar je nu al goed mee kunt oefenen, of je pup op latere leeftijd nog steeds los kan moet de tijd leren.
Voor wat betreft het bijten heb je ook al goede adviezen gekregen (op het gooien na dan), komt helemaal goed.
Welkom in de wereld van een pup
Het hierkomen is inderdaad een heel belangrijk commando waar je nu al goed mee kunt oefenen, of je pup op latere leeftijd nog steeds los kan moet de tijd leren.
Voor wat betreft het bijten heb je ook al goede adviezen gekregen (op het gooien na dan), komt helemaal goed.
Welkom in de wereld van een pup