Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bang voor stofzuiger
Moderator: moderatorteam
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Bang voor stofzuiger
Ik heb een hondje van 7 maanden, die was eerst niet bang voor de stofzuiger, en sliep gewoon door.
Maar we hebben bij ons thuis een schoonmaker, en toen Max onzeker was bij de stofzuiger, heb ik gezien dat zij Max probeerde te kalmeren aandacht te geven van ''ach arm ding ben je bang, kommm maarrr'' ik heb haar erop aangesproken dat je op die manier zulke gevoelens alleen maar versterk..
Maar nu is ie als de dood voor de stofzuiger en wil zich verstoppen.
Ik vind dit dus niet fijn, niet voor mezelf en ook niet voor de hond.
Hoe kan ik hem weer aanleren dat de stofzuiger niet een eng ding is die iedereen wil vermoorden?(op een goede manier)
Maar we hebben bij ons thuis een schoonmaker, en toen Max onzeker was bij de stofzuiger, heb ik gezien dat zij Max probeerde te kalmeren aandacht te geven van ''ach arm ding ben je bang, kommm maarrr'' ik heb haar erop aangesproken dat je op die manier zulke gevoelens alleen maar versterk..
Hoe kan ik hem weer aanleren dat de stofzuiger niet een eng ding is die iedereen wil vermoorden?(op een goede manier)
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Bang voor stofzuiger
Dan berg je de stofzuiger niet meer op en staat het daar maar te staan.
Op een gegeven moment heeft hij wel door dat hij er niets mee hoeft.
Eén van mijn honden wilde altijd gelijk naar buiten als ik de stofzuiger ging gebruiken. Prima, achterdeur open en ga je gang.
Maar eerlijk gezegd zou ik er weinig aandacht aan schenken, er zijn belangrijkere dingen om te oefenen toch?
Luna wil altijd als ik de borstel eraf haal, bijten in de buis. Ook omdat ze het maar een raar rotding vindt. Maar toch wel weer leuk om je even op af te reageren.
Eén van mijn honden wilde altijd gelijk naar buiten als ik de stofzuiger ging gebruiken. Prima, achterdeur open en ga je gang.
Maar eerlijk gezegd zou ik er weinig aandacht aan schenken, er zijn belangrijkere dingen om te oefenen toch?
Luna wil altijd als ik de borstel eraf haal, bijten in de buis. Ook omdat ze het maar een raar rotding vindt. Maar toch wel weer leuk om je even op af te reageren.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Gewoon steeds in de kamer laten staan, desnoods een koekje er op leggen. En heel vaal stofzuigen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Hier vinden ze het ook allebei niks. Cena kiest voor de aanval en Henk voor de "freeze"
Hier vinden ze het ook allebei niks. Cena kiest voor de aanval en Henk voor de "freeze"
RIP Cena
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gollum was ook heel erg bang voor de stofzuiger toen ze jong was. Ik heb haar gedrag gewoon genegeerd en ben elke dag gaan zuigen. Als ze echt de stofzuiger aan ging vallen zette ik haar heel rustig even in de andere kamer tot ik klaar was en zette haar daarna weer in de andere kamer om de rest van het huis te doen. En dat deed ik steeds op dezelfde manier. Op een gegeven moment vond ze het wel best en hoefde ze niet meer in de andere kamer maar ging ze op de bank liggen.
Inmiddels hebben we de routine dat de honden op de bank liggen, ik stofzuig hun kussens en stuur ze op hun plaats waarna ik de bank zuig en de rest van het huis. Zonder gek gedoe.
Inmiddels hebben we de routine dat de honden op de bank liggen, ik stofzuig hun kussens en stuur ze op hun plaats waarna ik de bank zuig en de rest van het huis. Zonder gek gedoe.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
*Esther schreef:Dan berg je de stofzuiger niet meer op en staat het daar maar te staan.
Jammer dan je kunt niet allemaal even leuk reageren op dingen en situatie's.
Misschien omdat je het zelf zielig vind voor de hond houd je het wel in stand.?
Lekker laten gaan zou ik zeggen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik reageer totaal niet als een hond angstig reageert op de stofzuiger.
De binnendeuren staan open dus ze kunnen naar een andere ruimte als het ze niet bevalt.
Tegenwoordig blijven ze (enigszins geïrriteerd vanwege de herrie) gewoon in hun mand liggen.
Je zou de stofzuiger idd kunnen laten staan tot dat ding op zich normaal meubilair wordt voor je hond.
De binnendeuren staan open dus ze kunnen naar een andere ruimte als het ze niet bevalt.
Tegenwoordig blijven ze (enigszins geïrriteerd vanwege de herrie) gewoon in hun mand liggen.
Je zou de stofzuiger idd kunnen laten staan tot dat ding op zich normaal meubilair wordt voor je hond.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva haat de stofzuiger. Die wil m opeten. Ze is er bang voor maar lost het op door er heel hard tegen te blaffen 
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Dazzle was ook doodsbang voor de stofzuiger (alleen als ie aanstond dan) en brak steeds half z'n nek om maar uit de buurt te zijn. Tot ik het ineens zat was. Dazzle bij halsband gepakt, stofzuiger erbij, aangezet en ben zijn vacht gaan stofzuigen met een stem erbij alsof het feest was. Een seconde was hij nog bang en toen was het over. Nu als ik ga stofzuigen blijft hij gewoon liggen en als ik echt vlakbij kom gaat hij languit liggen in de hoop dat ik hem ook doe.
Bij Dazzle hielp dit dus, maar dit zal voor echt niet voor alle honden zo werken dus aanraden ga ik het niet. Bij gevoelige honden maak je het daar misschien zelfs alleen maar erger mee. Bij Dazzle wil dat "even doorpakken" altijd wel helpen, ook met douchen. Eerste keer was een waar gevecht om hem maar in die douche te krijgen, nu loopt hij gewoon mee en doorgaat het zonder angst.
Bij Dazzle hielp dit dus, maar dit zal voor echt niet voor alle honden zo werken dus aanraden ga ik het niet. Bij gevoelige honden maak je het daar misschien zelfs alleen maar erger mee. Bij Dazzle wil dat "even doorpakken" altijd wel helpen, ook met douchen. Eerste keer was een waar gevecht om hem maar in die douche te krijgen, nu loopt hij gewoon mee en doorgaat het zonder angst.
- Kipper
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dwerg-pincher, australian cattle-dog, border collie x australian cattle-dog en een mechelse herder
- Aantal honden: 4
Popeye is er ook bang voor, en gaat blaffend tot de aanval over als hij in de buurt komt.
Ik stuur haar altijd plaats en beloon als ze als ze stil is en blijft liggen( gewoon met stem), kan nu normaal stofzuigen, maar het blijft een aandachtspuntje!
Ik stuur haar altijd plaats en beloon als ze als ze stil is en blijft liggen( gewoon met stem), kan nu normaal stofzuigen, maar het blijft een aandachtspuntje!
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Zo doe ik het ook. Hier is een open keuken, ze rent altijd naar de schuifdeur in de hoop dat ze naar buiten mag. In de zomer gaat ze naar buiten, anders blijft ze daar staan. Moet ik in de keuken zijn, dan roep ik haar en rent ze naar haar mat in de woonkamer. Ze ontwijkt de stofzuiger goed, ze loopt ook nooit in de weg. Nanni viel hem altijd aan en Tuana wilde als een malle ermee spelenranetje schreef:Ik reageer totaal niet als een hond angstig reageert op de stofzuiger.
Mijn vriend heeft eens de stofzuiger laten staan in de woonkamer. Toen ik beneden kwam, lag ze heel sneu bij de vaatwasser in de keuken, ze durfde er echt niet voorbij
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik wen mijn honden aan dat ze op hun plaats moeten als ik ga stofzuigen en die plaats mijd ik dan ook als ze er liggen.
nooit problemen gehad met bange honden, omdat ze weten dat ze op die plek veilig zijn voor levensgevaarlijke stofzuigers
nooit problemen gehad met bange honden, omdat ze weten dat ze op die plek veilig zijn voor levensgevaarlijke stofzuigers

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
de Fijne Hond
- geregistreerd lid
Hoi Marco,
Je schrijft hier over het probleem, dus ik begrijp dat je er iets aan wilt doen.
Wat je zou kunnen proberen is om de hond af te leiden, bv door spel, als de stofzuiger uit staat maar wel in het zicht. Neem ruim voldoende afstand, en zorg dat de hond nieuwsgierig genoeg is naar je spel. Hou dat een tijdje vol, dus stofzuiger in zicht, spel oefening, spel stoppen, stofzuiger weg. Stap voor stap komt het spel dichter bij de stofzuiger. Neem hiervoor de tijd, dus niet te snel de afstand willen verkleinen.
Als je redelijk kort bij de stofzuiger bent, ga je het oefenen uitbreiden door met de hond te spelen op ruime afstand, maar nu met de stofzuiger aan. Hou het de eerste paar keren heel kort. Dan de stofzuiger uit, en weer spelen zonder geluid. Ook dit doe je weer een tijdje, stapje voor stapje dichter bij de stofzuiger.
Let op, zodra je hond toch weer schrik heeft, moet je een paar stappen terug in je opbouw. Niet gaan forceren, dat werkt alleen maar extra stress in de hand.
Als er echt gestofzuigd, zorg dan dat je hond uit de buurt is, zodat er geen gelegenheid is om angst te vertonen.
Ik hoop dat je hier iets mee kan....
Je schrijft hier over het probleem, dus ik begrijp dat je er iets aan wilt doen.
Wat je zou kunnen proberen is om de hond af te leiden, bv door spel, als de stofzuiger uit staat maar wel in het zicht. Neem ruim voldoende afstand, en zorg dat de hond nieuwsgierig genoeg is naar je spel. Hou dat een tijdje vol, dus stofzuiger in zicht, spel oefening, spel stoppen, stofzuiger weg. Stap voor stap komt het spel dichter bij de stofzuiger. Neem hiervoor de tijd, dus niet te snel de afstand willen verkleinen.
Als je redelijk kort bij de stofzuiger bent, ga je het oefenen uitbreiden door met de hond te spelen op ruime afstand, maar nu met de stofzuiger aan. Hou het de eerste paar keren heel kort. Dan de stofzuiger uit, en weer spelen zonder geluid. Ook dit doe je weer een tijdje, stapje voor stapje dichter bij de stofzuiger.
Let op, zodra je hond toch weer schrik heeft, moet je een paar stappen terug in je opbouw. Niet gaan forceren, dat werkt alleen maar extra stress in de hand.
Als er echt gestofzuigd, zorg dan dat je hond uit de buurt is, zodat er geen gelegenheid is om angst te vertonen.
www.fijnehond.nl
honden training eindhoven
When a man’s best friend is his dog, that dog has a problem.
honden training eindhoven
When a man’s best friend is his dog, that dog has a problem.
- renee-uk
- Zeer actief
die breng je dan even bij de buren of zo?de Fijne Hond schreef:Hoi Marco,

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
blijf je wel leuk bezig natuurlijkTara schreef:Ja, de hele roedel. En zo zijn we eigenlijk hele dag druk met elkaars honden opvangen en na afloop het hele huis weer stofzuigen.

- renee-uk
- Zeer actief
dat dacht ik al, anders had je vast wel een andere oplossing gezocht voor het stofzuigerprobleem, tochTara schreef:Ja, gelukkig hebben we verder toch de hele dag niks anders te doen.renee-uk schreef:blijf je wel leuk bezig natuurlijkTara schreef:Ja, de hele roedel. En zo zijn we eigenlijk hele dag druk met elkaars honden opvangen en na afloop het hele huis weer stofzuigen.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier één hond die 'bang' is voor de stofzuiger, die gaat lekker in zijn bench (op de gang) liggen als er wordt gestofzuigd.
De ander zal het echt een rotzorg wezen of ik stofzuig of niet, en blijft gewoon in d'r mandje liggen slapen. Als ik dan bij de mand in de buurt stofzuig, gaat ze ergens anders liggen pitten. Maffe hongaar
.
We hebben het Magic wel eens geprobeerd af te leren, gewoon de stofzuiger laten staan (ook terwijl dat 'ie aan stond) en dan ging het even goed, maar naar z'n bench sturen vind ik vele malen gemakkelijker
.
De ander zal het echt een rotzorg wezen of ik stofzuig of niet, en blijft gewoon in d'r mandje liggen slapen. Als ik dan bij de mand in de buurt stofzuig, gaat ze ergens anders liggen pitten. Maffe hongaar
We hebben het Magic wel eens geprobeerd af te leren, gewoon de stofzuiger laten staan (ook terwijl dat 'ie aan stond) en dan ging het even goed, maar naar z'n bench sturen vind ik vele malen gemakkelijker

Iedere dag feest!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Heb me er nog nooit druk omgemaakt of ze bang van de stofzuiger zijn of niet.
Tama valt de stofzuigervoet aan, dan stuur ik haar weg. Ze gaat dan in een andere kamer liggen. Nikkie ligt altijd al in een andere kamer. En Jarah gaat weg als ik vlakbij haar ben en de bank af wil zuigen waar zij op ligt.
Tama valt de stofzuigervoet aan, dan stuur ik haar weg. Ze gaat dan in een andere kamer liggen. Nikkie ligt altijd al in een andere kamer. En Jarah gaat weg als ik vlakbij haar ben en de bank af wil zuigen waar zij op ligt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hier vinden ze het allemaal een irritant schreeuw ding en gaan dus het liefst naar buiten. Fijn zo, ik doe de deur open en zwaai ze uit. Lopen ze me ook niet in de weg 
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ik heb ook een nummer tweeTara schreef:Niet, vrees ik. Vaak zijn honden ook niet bang voor de stofzuiger, maar voor het hoge piepgeluid dat hij maakt.Marco88 schreef:Ik heb een hondje van 7 maanden, die was eerst niet bang voor de stofzuiger, en sliep gewoon door.
Mijn oudste hond is er bang van, nummer twee vindt hem vooral irritanten gaat aan de andere kant van de kamer liggen
Ik vind het niet de moeite waard om er op te gaan trainen eigenlijk, ze wennen er maar aan.
Hij vindt het niets en gaat in zijn mand liggen.
Waar ik overigens weer wél vlak langs, achter en omheen kan stofzuigen terwijl hij ligt te slapen
Wennen inderdaad en niet teveel aandacht aan schenken.
Stofzuigen hoort erbij

-
lets have fun
Ik hou erg van simpele oplossingen en niet van moeilijk doen om niks
daarom gaan de honden fijn de tuin in als ik wil stofzuigen.
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Dan kan ik gelijk wéer beginnenlets have fun schreef:Ik hou erg van simpele oplossingen en niet van moeilijk doen om niksdaarom gaan de honden fijn de tuin in als ik wil stofzuigen.

-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Mijn hond was in het begin ook erg bang voor de stofzuiger, zelfs zo erg dat ze over banken en tafels wilde springen om de stofzuiger te omzeilen. Nu is ze er een stuk minder bang voor. Nu ziet ze b.v. dat ik ga stofzuigen en dan gaat ze even ergens anders liggen. Dat heb ik gedaan door rustig te stofzuigen en haar een plekje te laten zoeken waar ze zich prettiger voelt. Als ze dus langs de stofzuiger wilde lopen om weg te komen, dan zette ik hem uit of hield ik hem stil.

-
lets have fun
Hahahaha!labje schreef:Dan kan ik gelijk wéer beginnenlets have fun schreef:Ik hou erg van simpele oplossingen en niet van moeilijk doen om niksdaarom gaan de honden fijn de tuin in als ik wil stofzuigen.
Wij hebben tegels achter dus het valt mee met de troep
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Goof vindt de stofzuiger stom, maar gelukkig niet meer eng. Dat vond hij eerst wel. Wij hebben gewoon gestofzuigd zonder ook maar aandacht aan Goof te schenken, duurde even maar het heeft geholpen.
Wat hij dan wel weer leuk vindt is al de stekker in de stofzuiger gaat. Dan wil hij met de stofzuiger spelen. Ik laat hem dan even zijn gang gaan en daarna gaat de stofzuiger 'slapen'. goof loopt dan mee naar de kast waar de stofzuiger in gaat en dan is het klaar.
Wat hij dan wel weer leuk vindt is al de stekker in de stofzuiger gaat. Dan wil hij met de stofzuiger spelen. Ik laat hem dan even zijn gang gaan en daarna gaat de stofzuiger 'slapen'. goof loopt dan mee naar de kast waar de stofzuiger in gaat en dan is het klaar.
- kipo
- Zeer actief
Pol was ook als de dood voor de stofzuiger, hij heeft zelfs geprobeerd om onder het keukenblok door te kruipen om eraan te ontsnappen. Wij hebben dat opgelost door hem veel ruimte te geven, dus als hij in de kamer ligt, begin ik in de keuken met stofzuigen, werk rustig aan richting de kamer en dan loopt hij aan de ene kant langs de tafel langs de keuken in, terwijl ik langs de andere kant van de tafel ga met de stofzuiger. Het heeft even geduurd en hij vindt het nog niet leuk, maar hij weet nu wel dat hij niet belaagd wordt en ontwijkt het gebeuren best rustig.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki vindt soms dat de stofzuiger dood moet en valt hem dan met verve aan.
Aangezien ik dat geen goed idee vind zeg ik dat ze stil moet zijn, geef haar gelegenheid hem te ontvluchten en dat is dat.
Gaat ze niet opzij (en dat gebeurt eigenlijk nooit) dan heeft ze pech en ga ik gewoon door.
Aangezien ik dat geen goed idee vind zeg ik dat ze stil moet zijn, geef haar gelegenheid hem te ontvluchten en dat is dat.
Gaat ze niet opzij (en dat gebeurt eigenlijk nooit) dan heeft ze pech en ga ik gewoon door.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- renee-uk
- Zeer actief
ik ook niet hoor, hier heeft het tot nu toe bij al mijn honden prima gewerkt om ze op hun plek te sturen en die plek dan met rust te laten, moet die plek ook gedaan worden doe je die eerst en stuur je daarna je hond er naartoe.Tara schreef:Dat ook.renee-uk schreef:dat dacht ik al, anders had je vast wel een andere oplossing gezocht voor het stofzuigerprobleem, tochTara schreef: Ja, gelukkig hebben we verder toch de hele dag niks anders te doen.![]()
Ik ben echt tot heel veel bereid, maar ik ga echt niet een heel trainingsprogramma loslaten op mijn hond om de stofzuiger te accepteren.
Ze hoeven het van mij niet leuk te vinden, maar ze hebben het maar te verdragen.
Tara wil trouwens uit irritatie nog wel eens een uitval doen naar de stofzuiger, maar daar zeg ik direct wat van.
Henry lacht vriendelijk naar haar, dan moet ze niet lelijk doen omdat ze toevallig even aan de kant moet.
Verder hebben we hier nooit incidenten met de stofzuiger.
zo makkelijk kan het echt zijn.
mijn honden hoeven die stofzuiger ook helemaal niet leuk te vinden, ze hoeven helemaal niks met die stofzuiger.
tegen de tijd dat ik vind dat ze er wel wat mee moeten mogen ze hem de kamer rond laten gaan, ga ik wel toekijken of ze het goed doen en ook in de hoekjes zuigen
maar als je er dan toch een heel trainingsprojekt van wil maken, projektjes zijn immers de grote mode
honden horen echt wel dat je stofzuigt hoor, of ze nou in een andere kamer zitten of niet en die angst vertonen ze dan toch wel, alleen jij ziet die dan niet.
als je dat wil voorkomen zul je ze toch echt naar de buren moeten brengen, of vastbinden aan een boom in het bos of zo en of dat nou de oplossing is
verder is het ook nog steeds zo dat, hoe meer aandacht je schenkt aan een terugkomende veelvuldige normale gebeurtenis, hoe beladener die gebeurtenis wordt.
denk dat je met al die projekten en trainingsmethodes die hele stofzuiger veel belangrijker maakt dan ie hoeft te zijn.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Pasha is al 12,5 jaar bang van de stofzuiger. En ze doet haar best maar, ik wil ze bij allerlei angsten helpen, maar ze kunnen weg (deuren open) en dat doen ze dan maar mooi.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ik ben ook bang voor de stofzuiger maar daar denkt niemand ooit aan.
Enfin, Ezio is zo half half, vind het wel leuk maar ook weer niet. Dus gericht met de stofzuiger op hem af geeft zo'n "jaaalleeuuukkkmaarooeeiiiwatennnggiiikkkkbbbijtttheemmmmminzijnkkkont" effect (blaffen, kont omhoog, kwispelen en hard wegrennen) Als ik hem echter niet uitdaag/plaag dan gaat hij gewoon ergens liggen waar ik niet kom en hij verplaats zich als ik er wel kom.
Maar al onze honden hadden een haat-liefde verhouding met de stofzuiger, het ding maakt ook een pokke-lawaai.
Enfin, Ezio is zo half half, vind het wel leuk maar ook weer niet. Dus gericht met de stofzuiger op hem af geeft zo'n "jaaalleeuuukkkmaarooeeiiiwatennnggiiikkkkbbbijtttheemmmmminzijnkkkont" effect (blaffen, kont omhoog, kwispelen en hard wegrennen) Als ik hem echter niet uitdaag/plaag dan gaat hij gewoon ergens liggen waar ik niet kom en hij verplaats zich als ik er wel kom.
Maar al onze honden hadden een haat-liefde verhouding met de stofzuiger, het ding maakt ook een pokke-lawaai.