Vanmorgen toen ik hoogst chagrijnig boodschappen ging doen. Zie ik in het voorbij lopen in mijn linker ooghoek een zwarte hond aankomen. Ik loop door draai mijn hoofd om en loop met een boog weer terug. Wauw een curly coated retriever zomaar in het 'wild', woest anthousiast dat ik was
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aangenaam verrast
Moderator: moderatorteam
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Aangenaam verrast
Na een rot week kan je wel eens blij worden van kleine dingen.
Vanmorgen toen ik hoogst chagrijnig boodschappen ging doen. Zie ik in het voorbij lopen in mijn linker ooghoek een zwarte hond aankomen. Ik loop door draai mijn hoofd om en loop met een boog weer terug. Wauw een curly coated retriever zomaar in het 'wild', woest anthousiast dat ik was
vroeg ik de mevrouw of ik haar astublieft even mocht aaien (de hond dan
) En dat mocht, mevrouw was enigszins overrompelt van het feit dat ik er toch nog wel iets vanaf wist, dat gebeurt natuurlijk niet veel. Ik was enigszins overrompelt dat ik het echt wel een hele leuke hond vond, ik ben niet zo van de krullen (al ga ik poedels ook steeds leuker vinden). Nou ja ik was gelijk opgevrolijkt, had ik net ff nodig. Ik ben nog nooit een CCR tegen gekomen in het 'wild', wel 2 chesapeak bay retrievers en wat andere rassen. Kan daar helemaal happy van worden om honden te zien die niet veel voorkomen en die ik dan zelf nog nooit in het 'wild' heb gezien (wel op show). Hebben jullie dat ook of is het een beetje vreemd 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Aangenaam verrast
Bij ons op stal loopt er dagelijks een rond, een Curly Coated Retriever. Die is van de moeder van de eigenaresse. Echt een geweldige hond: lief, mooi, best groot, enorm betrouwbaar, luistert goed, loopt niet weg, is een enorme knuffel. Dit is de enige die ik echt ken en als hij de standaard was voor het hele ras dan zou ik er zo eentje willen.
- monky555
- Zeer actief
Chodsky's had ik het ook mee ja, een vrouw verderop heeft er 2. Wordt alleen te weinig mee gedaan denk ik die blaffen echt te erg. Ze zijn wel heel leukTara schreef:Herkenbaar, ik kwam vorige week een Chodsky pes tegen. Ik vond het een heel erg leuk hondje om te zien, en kwam op mij ook stabiel en vriendelijk over.
Op shows kun je ze wel gaan opzoeken, maar dat is toch anders in de drukte en de herrie.![]()
Hoe was die CCR trouwens? Was ze niet schuw? Ik vind het vaak wel een beetje stressnekjes.
De CCR was een lieverd, wel rustig in benadering, maar wel knuffelig en nieuwsgierig. Ze lag ook een paar keer haar kop bij mijn dochter op schoot, maar mijn meisje is ook erg rustig bij honden. Ze vind ze prachtig, maar ze trekt niet gelijk de oren eraf zeg maar
Ik hou daar wel van van 'terughoudendheid', dat heb ik liever als dat doldrieste van labradors bijv. Ze kwam Iig over als een sociaale, rustige, lieve hond

- monky555
- Zeer actief
Nou ik ookLongFields schreef:Bij ons op stal loopt er dagelijks een rond, een Curly Coated Retriever. Die is van de moeder van de eigenaresse. Echt een geweldige hond: lief, mooi, best groot, enorm betrouwbaar, luistert goed, loopt niet weg, is een enorme knuffel. Dit is de enige die ik echt ken en als hij de standaard was voor het hele ras dan zou ik er zo eentje willen.

- krullie
- Zeer actief
Tara schreef:Ik vind het vaak wel een beetje stressnekjes.
Een ccr hoort een stabiele hond te zijn, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals in elk ras.
Laatst gewijzigd door krullie op 04 nov 2013 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, ik vind het ook heel leuk om eens een hond die ik alleen van shows of plaatjes ken in het wild eens mee te maken.
Er loopt hier in de buurt sinds een paar maanden iemand met een boerboel rond.
Reuze imposant beest.
Reuze imposant beest.

- krullie
- Zeer actief
Tara schreef:Jij hebt CCR? Ik vind het wel een leuk ras, maar de paar vertegenwoordigers die ik heb gezien vond ik niet uitblinken in stabiel gedrag.krullie schreef:Tara schreef:Ik vind het vaak wel een beetje stressnekjes.
Een ccr hoort een stabiele hond te zijn, maar er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals ik elk ras.
Wel jammer hoor, ik zou het wel leuk vinden om ze ook eens op de KNJV-proeven te zien werken.
ja ik heb er 1 rondlopen hier. Het is een super stabiele hond en ook de kennel waar hij vandaan komt heeft super stabiele honden.
Het is echt HET ras voor mij. Het zijn leuke honden.
En zoek eens naar een KNJV proef waar ze aan meedoen, er zijn er genoeg.
- monky555
- Zeer actief
Dat is wel grappig daar liepen er in R.dam iets teveel van rondlieke schreef:Ja, ik vind het ook heel leuk om eens een hond die ik alleen van shows of plaatjes ken in het wild eens mee te maken.
Reuze imposant beest.
Super mooi, vind ze alleen niet zo geschikt in een drukke stad

- monky555
- Zeer actief
Dat is wel een heel bijzonder ras.
Deze vrouw viel ook haast van het stoeprandje hoor. Het was achteraf wel komische hoor want ik wilde rechtdoor voor een auto, zie hond, loop achter de auto weer terug. En dat om 8 uur vanmorgen. Die vrouw zal wel gedacht heb wat een gek mens
ze was trouwens hartstikke aardig hoor en we hebben wel een tijdje staan praten erover. Gek genoeg ben ik alleen vergeten de naam van de hond te vragen 
Deze vrouw viel ook haast van het stoeprandje hoor. Het was achteraf wel komische hoor want ik wilde rechtdoor voor een auto, zie hond, loop achter de auto weer terug. En dat om 8 uur vanmorgen. Die vrouw zal wel gedacht heb wat een gek mens

- krullie
- Zeer actief
monky555 schreef:Dat is wel een heel bijzonder ras.
Deze vrouw viel ook haast van het stoeprandje hoor. Het was achteraf wel komische hoor want ik wilde rechtdoor voor een auto, zie hond, loop achter de auto weer terug. En dat om 8 uur vanmorgen. Die vrouw zal wel gedacht heb wat een gek mensze was trouwens hartstikke aardig hoor en we hebben wel een tijdje staan praten erover. Gek genoeg ben ik alleen vergeten de naam van de hond te vragen
Ik heb het wel gekker meegemaakt hoor, ik kijk nergens meer van op
Jammer van de naam, had ik wel leuk gevonden.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ja leuk is dat hé, kom zo heel af en toe op mijn ronde een man tegen met een ruwharige hollandse herder.
Die vond het ook heel leuk dat ik het ras herkende want hier in de buurt komen ze niet voor.
Krijg zelf ook steeds enthousiaste opmerkingen van OHHHHH een koningspoedel, wat leuk die zie je hier niet meer (vanmiddag nog van een vrouwtje die er vroeger ook eentje had en toevallig ook een zwarte).
Die vond het ook heel leuk dat ik het ras herkende want hier in de buurt komen ze niet voor.
Krijg zelf ook steeds enthousiaste opmerkingen van OHHHHH een koningspoedel, wat leuk die zie je hier niet meer (vanmiddag nog van een vrouwtje die er vroeger ook eentje had en toevallig ook een zwarte).
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- monky555
- Zeer actief
De hond was/ is van haar schoonouders, die fokken ze. En hun werken dus kunnen zelf geen hond houden dus 'pikken' ze er regelmatig 1 van hun. Dit was een teefje die niet voor de fok gebruikt werd ivm kale plekjes in de vacht? Weet niet of dat de enigste reden is, want ik zag niet veel aan de hond. Is dat een goede reden voor de CCR? Nou heb ik geen verstand van fokken hoor, maar ik kan wel 'ergere' redenen bedenken om een hond uit te sluitenkrullie schreef:monky555 schreef:Dat is wel een heel bijzonder ras.
Deze vrouw viel ook haast van het stoeprandje hoor. Het was achteraf wel komische hoor want ik wilde rechtdoor voor een auto, zie hond, loop achter de auto weer terug. En dat om 8 uur vanmorgen. Die vrouw zal wel gedacht heb wat een gek mensze was trouwens hartstikke aardig hoor en we hebben wel een tijdje staan praten erover. Gek genoeg ben ik alleen vergeten de naam van de hond te vragen
Ik heb het wel gekker meegemaakt hoor, ik kijk nergens meer van op![]()

- monky555
- Zeer actief
Iza komt niet verder als 'Spaanse zwerver' terwijl ze toch wel een rashond is die niet veel voorkomtPtje schreef:Ja leuk is dat hé, kom zo heel af en toe op mijn ronde een man tegen met een ruwharige hollandse herder.

- krullie
- Zeer actief
ja helaas wel. pattern baltness is een goed reden.monky555 schreef:De hond was/ is van haar schoonouders, die fokken ze. En hun werken dus kunnen zelf geen hond houden dus 'pikken' ze er regelmatig 1 van hun. Dit was een teefje die niet voor de fok gebruikt werd ivm kale plekjes in de vacht? Weet niet of dat de enigste reden is, want ik zag niet veel aan de hond. Is dat een goede reden voor de CCR? Nou heb ik geen verstand van fokken hoor, maar ik kan wel 'ergere' redenen bedenken om een hond uit te sluitenkrullie schreef:monky555 schreef:Dat is wel een heel bijzonder ras.
dat willen ze niet in de lijn hebben, maar het komt zo nu en dan voor.
de honden zijn niet ziek maar het ziet er cosmetisch niet leuk uit.
gelukkig hebben de honden er geen last van.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Er loopt hier een mevrouw met twee Bayerische Gebirgs Schweisshunden, ik was al net zo verbaasd dat ik die tegenkwam als dat die mevrouw was dat is wist wat het waren, was een grappige situatie!
Maar ik kan daar ook blij van worden ja, net als de Samojeed die ik wel eens tegenkom, vind ik ook leuk
Maar ik kan daar ook blij van worden ja, net als de Samojeed die ik wel eens tegenkom, vind ik ook leuk
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Dat dus.Nanna schreef:Ik kwam een poos geleden een Berner Laufhund tegen.
Vind het ook altijd leuk om onbekende rassen tegen het lijf te lopen en nog meer geniet ik van de gezichten van de eigenaren als ik dan casual zeg "goh leuk, een Berner Laufhund"
Geweldig om dan die smoelen te zien.
Een aantal maanden geleden kwam ik een meneer tegen in het bos met 2 zwart Russische Terriërs. Prachtig om te zien.
Groetjes Gretha
- monky555
- Zeer actief
O nou ja dan zijn het Iig fokkers die het beste voor hebben voor het raskrullie schreef:ja helaas wel. pattern baltness is een goed reden.monky555 schreef:De hond was/ is van haar schoonouders, die fokken ze. En hun werken dus kunnen zelf geen hond houden dus 'pikken' ze er regelmatig 1 van hun. Dit was een teefje die niet voor de fok gebruikt werd ivm kale plekjes in de vacht? Weet niet of dat de enigste reden is, want ik zag niet veel aan de hond. Is dat een goede reden voor de CCR? Nou heb ik geen verstand van fokken hoor, maar ik kan wel 'ergere' redenen bedenken om een hond uit te sluitenkrullie schreef:monky555 schreef:Dat is wel een heel bijzonder ras.
dat willen ze niet in de lijn hebben, maar het komt zo nu en dan voor.
de honden zijn niet ziek maar het ziet er cosmetisch niet leuk uit.
gelukkig hebben de honden er geen last van.
Ik als leek vond het op dat moment een flut reden, maar nu dus niet meer.

-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Ik vind dat ook leuk, aparte rassen herkennen, en ik loop op straat of in het bos ook om om bijzondere honden te bekijken.
Een Beier herken ik direct, een Hannoveraan ook, maar laatst ging ik op mijn snufferd door een Jura laufhund niet zeker aan te spreken, het kon voor mij ook een Kopov zijn, daar zit in dat laatste ras behoorlijk wat diversiteit op het gebied van breed/ atletisch en korte/ hoge poten.
En van al die soorten Franse brakken ken ik er intussen een stel meer, maar de meeste staan op het punt van uitsterven en komen alleen lokaal daar nog voor in enkele meutes.
Een Beier herken ik direct, een Hannoveraan ook, maar laatst ging ik op mijn snufferd door een Jura laufhund niet zeker aan te spreken, het kon voor mij ook een Kopov zijn, daar zit in dat laatste ras behoorlijk wat diversiteit op het gebied van breed/ atletisch en korte/ hoge poten.
En van al die soorten Franse brakken ken ik er intussen een stel meer, maar de meeste staan op het punt van uitsterven en komen alleen lokaal daar nog voor in enkele meutes.