Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dwerg schnauzer
Moderator: moderatorteam
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Dwerg schnauzer
Mijn vriendin heeft een witte dwerg schnauzer met een krulvacht. Lijkt net op een mini bouvier.
Vandaag kwam ik een zwarte dwerg schnauzer tegen en die had geen krulvacht.
Hebben dwerg schnauzers verschillende soorten vachtstructuren?
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Dwerg schnauzer
Zou niet moeten, maar de witte is een variëteit die nog niet zo lang bestaat. Er is nogal wat ingefokt om die wit te krijgen. Waarschijnlijk een erfenis van een van de gebruikte rassendeugenietje schreef:Mijn vriendin heeft een witte dwerg schnauzer met een krulvacht. Lijkt net op een mini bouvier.
Alle schnauzers horen een harde (boven)vacht te hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Is het nog een pup? Dan zal de vacht nog veranderen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Wordt ze geplukt of geschoren? In principe zou het een harde, rechte bovenvacht moeten zijn, maar je hebt natuurlijk altijd verschillen qua structuur. Maar worden ze geschoren, dan wordt de vacht vaak zacht en gaan krullen kan daar wel bij horen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Of castratie? Daar krijgen ze vaak ook krullende vacht door. Al weet ik niet of dat ook voor een schnauzer geld
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
aan de foto te zien zal het wel geschoren worden.Saschesfloor schreef:Wordt ze geplukt of geschoren? In principe zou het een harde, rechte bovenvacht moeten zijn, maar je hebt natuurlijk altijd verschillen qua structuur. Maar worden ze geschoren, dan wordt de vacht vaak zacht en gaan krullen kan daar wel bij horen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- deugenietje
- Zeer actief
@bouvierpoedel: Dat zou je wel denken he. Maar mijn vriendin zegt dat de trimster plukt. Maar tja, mijn vriendin is er nooit bij, dus wat er nu precies gebeurt geen idee.
@duitse herder: Hond is niet gecastreerd. Ballen zijn zoek.
@tekkel: De hond is 3 en half jaar.
@duitse herder: Hond is niet gecastreerd. Ballen zijn zoek.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Maak eens een foto vann zijn rug dan.?deugenietje schreef:@bouvierpoedel: Dat zou je wel denken he. Maar mijn vriendin zegt dat de trimster plukt. Maar tja, mijn vriendin is er nooit bij, dus wat er nu precies gebeurt geen idee.
@duitse herder: Hond is niet gecastreerd. Ballen zijn zoek.![]()
Geloof er namelijk niets van.

- dagmar88
- Zeer actief
Hij lijkt zo ook niet erg rastypisch. Zou gokken dat er flink wat west highland white in zit.
- deugenietje
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Maak eens een foto vann zijn rug dan.?deugenietje schreef:@bouvierpoedel: Dat zou je wel denken he. Maar mijn vriendin zegt dat de trimster plukt. Maar tja, mijn vriendin is er nooit bij, dus wat er nu precies gebeurt geen idee.
@duitse herder: Hond is niet gecastreerd. Ballen zijn zoek.![]()
Geloof er namelijk niets van.
Komt goed. Als ik het niet vergeet. Ik heb zelf ook zo mijn twijfels hoor dat hij geplukt wordt.
- deugenietje
- Zeer actief
Het is een raszuivere. Beide ouders zijn kampioenen.dagmar88 schreef:Hij lijkt zo ook niet erg rastypisch. Zou gokken dat er flink wat west highland white in zit.
Alleen hij is wat groter dan gemiddeld. Misschien dat je er daarom zo raar naar kijkt.
- tekkel
- Erelid
Een dwergschnauzer hoort hangoren te hebben.deugenietje schreef:Het is een raszuivere. Beide ouders zijn kampioenen.dagmar88 schreef:Hij lijkt zo ook niet erg rastypisch. Zou gokken dat er flink wat west highland white in zit.
Alleen hij is wat groter dan gemiddeld. Misschien dat je er daarom zo raar naar kijkt.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zou daar als eigenaar best een dna testje aan willen wagen.
Die dwerg van ons had overigens ook geen goede vacht; te weinig behaard en iets te zacht.
Maar nog steeds ruwharig.
Die dwerg van ons had overigens ook geen goede vacht; te weinig behaard en iets te zacht.
Maar nog steeds ruwharig.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja en.? Soms dan komt er iets uit wat je niet wil of hoord op papier. Komt bij meer rassen met flaporen voor dat er een staander tussen zit.tekkel schreef:Een dwergschnauzer hoort hangoren te hebben.deugenietje schreef:Het is een raszuivere. Beide ouders zijn kampioenen.dagmar88 schreef:Hij lijkt zo ook niet erg rastypisch. Zou gokken dat er flink wat west highland white in zit.

- dagmar88
- Zeer actief
Als er dan uit een combinatie die op papier klopt een hond komt met een afwijkende bouw, staart, vacht en oren lijkt het mij meer voor de hand liggen dat dat afstammingspapiertje niet helemaal klopt.bouvierpoedel schreef: Ja en.? Soms dan komt er iets uit wat je niet wil of hoord op papier. Komt bij meer rassen met flaporen voor dat er een staander tussen zit.
Of deze foto vertekent nogal, maar geloof dat ik er op eerdere foto's ook geen hele schnauz uit had gehaald.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zijn genen bestaan niet uit papier .dagmar88 schreef:Als er dan uit een combinatie die op papier klopt een hond komt met een afwijkende bouw, staart, vacht en oren lijkt het mij meer voor de hand liggen dat dat afstammingspapiertje niet helemaal klopt.bouvierpoedel schreef: Ja en.? Soms dan komt er iets uit wat je niet wil of hoord op papier. Komt bij meer rassen met flaporen voor dat er een staander tussen zit.
Of deze foto vertekent nogal, maar geloof dat ik er op eerdere foto's ook geen hele schnauz uit had gehaald.
Als die oren zouden hangen en ik die hond netjes getrimt zou hebben dan had je een heel ander beeld.

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef: Als die oren zouden hangen en ik die hond netjes getrimt zou hebben dan had je een heel ander beeld.

- tekkel
- Erelid
Knappe trimmer ben jij, dat je uit puntoren hangoren kunt modellerenbouvierpoedel schreef:Zijn genen bestaan niet uit papier .dagmar88 schreef:Als er dan uit een combinatie die op papier klopt een hond komt met een afwijkende bouw, staart, vacht en oren lijkt het mij meer voor de hand liggen dat dat afstammingspapiertje niet helemaal klopt.bouvierpoedel schreef: Ja en.? Soms dan komt er iets uit wat je niet wil of hoord op papier. Komt bij meer rassen met flaporen voor dat er een staander tussen zit.
Als die oren zouden hangen en ik die hond netjes getrimt zou hebben dan had je een heel ander beeld.
Maar ja, haai hep nou eenmaal geen hangoren, ondanks zijn kampioensafstamming. En ja, ik weet dat de natuur zich niet 100 procent laat sturen
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja wij hebben ook 1 schotse collie met papier gehad, met prikoren i.p.v. tiporen en hij was ook nog aan de grote kant...... Maar echie was ie wel.
En hier ook een teef met prachtig papier gehad, met 1 prikoor.... Tiporen goed fokken, is nog zo makkelijk nie.

- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Er zijn wel veel verschillende vachten bij de dwergschnauzer tegenwoordig. Het echte harde ruwhaar zie je steeds minder volgens mij. Je ziet ze met steeds meer wollige ondervacht en als er geschoren wordt is er helemaal niets meer van de harde haren terug te vinden. Met wekelijks ontwollen kom je een heel eind, maar daar heeft niet iedereen zin in en tijd voor.
Oren bepalen wel heel erg het beeld van een hond. De zus van Misty heeft klaporen dus daar herkent iedereen de dwergschnauzer in, bij Misty staan haar grote flappen helemaal in de lucht en dan zegt iedereen: is het iets van een westie of zo? (klein en wit met rechtopstaande oren = westie volgens velen)
Oren bepalen wel heel erg het beeld van een hond. De zus van Misty heeft klaporen dus daar herkent iedereen de dwergschnauzer in, bij Misty staan haar grote flappen helemaal in de lucht en dan zegt iedereen: is het iets van een westie of zo? (klein en wit met rechtopstaande oren = westie volgens velen)
- deugenietje
- Zeer actief
Wekelijkse ontwollen is niet mogelijk, maar als het mijn eigen hondje was, was ik het wel aangegaan.